• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво споруди подвійного призначення (укриття) на території Дарницького дитячого будинку-Інтернату за адресою: м. Київ, вул. Ялинкова, 58/60

Торги не відбулися

15 950 076.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 79 750.38 UAH
Період оскарження: 02.04.2024 15:35 - 07.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження результатів закупівлі

Номер: c86f00ee3ca347cabcc695cd67f62130
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-02-009068-a.a1
Назва: Оскарження результатів закупівлі
Скарга:
Скаржник не погоджується з відхилення пропозиції Скаржника та з визначенням переможцем процедури ТОВ "ЕКСПОРТА"
Дата розгляду скарги: 25.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.04.2024 17:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.04.2024 10:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення органу оскарження №7408-р/пк-пз від 25.04.2024 Замовником скасовані рішення про відхилення ТОВ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП" та про визначення ТОВ "ЕКСПОРТА" переможцем
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП", Олена Гаркуша 380966405014 smart.UG.2012@gmail.com

Пункт скарги

Номер: f19f732096c5489caa8f40ed1d8e2594
Заголовок пункту скарги: І. Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення пропозиції Скаржника
Опис заперечення: І. Скаржник не погоджується з рішенням про відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 1.1. Після детального аналізу Протоколу №62 щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 11.04.2024 р. було виявлено, що пропозицію Скаржника відхилено на підставі:

Відповідно до Додатку № 3 до цієї тендерної документації встановлено наступну вимогу:
Примітки:- у разі, якщо у даних технічних вимогах, чи в інших частинах тендерної документації йде посилання на конкретну марку чи фірму, виробника, патент, конструкцію або тип товару, що закуповується, то вважається, що технічні вимоги містять вираз: «або еквівалент».Учасник, до закінчення періоду подання тендерних пропозицій повинен здійснити попередній огляд об’єкту, де будуть виконуватися роботи, про що Учасник складає акт обстеження об’єкту та підписує його у відповідальної особи Замовника (посада - ПІБ) та подає його у складі тендерної пропозиції. Акт огляду обов’язково повинен містити інформацію про назву предмета закупівлі, номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, підпис уповноваженого представника учасника, який підписав документи тендерної пропозиції та представника Замовника, а також дату здійснення огляду.
Разом з тим, під час перевірки тендерної пропозиції ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ» було встановлено, що тендерна пропозиція ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ» не містить акту обстеження об’єкту, який обов’язково повинен містити інформацію про назву предмета закупівлі, номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, підпис уповноваженого представника учасника, який підписав документи тендерної пропозиції та представника Замовника, а також дату здійснення огляду.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ» не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.

На підставі вищевикладеного:
ВИРІШИВ:
1. Відхилити тендерну пропозицію ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ»…


Скаржник не погоджується з підставою для відхилення пропозиції.
По-перше, найменування учасника і Скаржника – ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП», а не ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ». Відповідно Протокол №62 щодо прийняття рішення Уповноваженою особою від 11.04.2024 р. містить недостовірну інформацію про Учасника процедури закупівлі.
По-друге, відповідно до оголошення про проведення закупівлі 05.04.2024 р. було оприлюднено зміни до тендерної документації, згідно яких внесено зміни до Додатку 3 до тендерної документації та оприлюднено Додаток 3 у новій редакції.
Відповідно до Додатку 3 (нова редакція) в Примітках зазначено:
Примітки:- у разі, якщо у даних технічних вимогах, чи в інших частинах тендерної документації йде посилання на конкретну марку чи фірму, виробника, патент, конструкцію або тип товару, що закуповується, то вважається, що технічні вимоги містять вираз: «або еквівалент».Учасник, до закінчення періоду подання тендерних пропозицій повинен здійснити попередній огляд об’єкту, де будуть виконуватися роботи, про що Учасник складає акт обстеження об’єкту та підписує його у відповідальної особи Замовника (посада - ПІБ) та подає його у складі тендерної пропозиції. Акт огляду обов’язково повинен містити інформацію про назву предмета закупівлі, номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, підпис уповноваженого представника учасника, який підписав документи тендерної пропозиції та представника Замовника, а також дату здійснення огляду.

У складі пропозиції Скаржника відсутній Акт огляду (обстеження) об’єкту.
Відповідно до п.1 Розділу І тендерної документації зазначено:
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» ( Закон) та Постанови Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами та доповненнями) (Особливості).
Відповідно до п. 28 Особливостей 28. Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» у тендерній документації зазначається:
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
На виконання положень Особливостей та Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація містить технічне завдання, викладене в Додатку 3 до тендерної документації. Зазначене технічне завдання містить повний перелік видів робіт, які необхідні для виконання у разі укладання договору про закупівлю за результатом процедури закупівлі.
Інформації, що викладена в Додатку 3 до тендерної документації, достатньо для складання пропозиції для участі у закупівлі.

09.04.2024 р., тобто до закінчення періоду подання тендерних пропозицій, Скаржник здійснив візуальний огляд (обстеження) об’єкту, про що склав акт огляду (обстеження) об’єкту, та підписав його власноруч.
При цьому відповідно до п. 54 Особливостей передбачено, що комунікація з Замовником здійснюється через електронну систему закупівель без ідентифікації особи. Тому для уникнення порушень норм, що регулюють проведення публічних закупівель, Скаржник не підписав акт огляду (обстеження) об’єкту у відповідальної особи Замовника, оскільки це дозволило б його ідентифікувати, що порушило б порядок комунікації з Замовником.
Після відхилення пропозиції Скаржника 15.04.2024 р. Скаржник здійснив повторний візит до Замовника та отримав підпис представника Замовника на Акті огляду (обстеження).
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відсутність у складі пропозиції акту огляду (обстеження) об’єкту не відноситься до до помилок, виправлення яких призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином не надавши можливість виправлення даної невідповідності Замовник грубо порушив положення Особливостей.
Таким чином Скаржник вважає, що Замовник неправомірно та безпідставно відхилив пропозицію Скаржника, чим грубо порушив принципи здійснення закупівель та право Скаржника на об’єктивне визначення переможця закупівлі.
З урахуванням зазначеного, на думку Скаржника, пропозиція ТОВ «СМАРТ УНІВЕРСАЛ ГРУП» відповідає технічним характеристикам предмета закупівлі, а відхилення пропозиції Скаржника за підставою, зазначеною Уповноваженою особою Замовника є неправомірним.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: 019fefd850a24f0ba8d978ed6eff5351
Заголовок пункту скарги: ІІ. Скаржник не погоджується з визначенням ТОВ "ЕКСПОРТА" переможцем закупівлі
Опис заперечення: Скаржник не погоджується з визначенням ТОВ "ЕКСПОРТА" переможцем закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2.3. Відповідно до вимог п. 2 Розділу V тендерної документації передбачено:
Відповідно до статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані – відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Згідно із пунктом 1 частиною 1 статті 11 Закону України «Про захист персональних даних» підставами для обробки персональних даних є: згода суб’єкта персональних даних на обробку його персональних даних. Відповідно до частини 2 статті 14 Закону України «Про захист персональних даних» поширення персональних даних без згоди суб'єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Отже, на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних» тендерна пропозиція повинна містити письмову згоду на доступ та обробку персональних даних від усіх осіб, чиї персональні дані надаються у складі тендерної пропозиції Учасника (лист-згода, складений у довільній формі, за особистим підписом особи, що надає відповідну згоду).

Відповідно до Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.

У складі пропозиції Переможця надано окремі документи, які містять персональні дані фізичних осіб:
- Довідку про наявність, кваліфікацію та досвід працівників, де зазначено персональні дані працівників Литвиненко В.А., Лупан О.Г., Філєнков М.Ю., Приходько Р.С., Отрішко О.Ф. (зазначено прізвище, ім’я, по батькові, посада);
- Копії наказів про призначення/переведення на посаду (прийняття на роботу) працівників Литвиненко В.А., Лупан О.Г., Філєнков М.Ю., Приходько Р.С., Отрішко О.Ф.;
- Копія чинного на момент подання тендерної пропозиції протоколу або витягу з протоколу засідання комісії з перевірки знань НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» (ПБЕЕС) та НПАОП 40.1-1.07-01 «Правила експлуатації електрозахисних засобів» (ПЕЕЗ) працівника Лупан О.Г.;
- Копія чинного на момент подання тендерної пропозиції протоколу або витягу з протоколу засідання комісії з перевірки знань з питань охорони праці – загальний курс з охорони праці працівника Лупан О.Г.;
- Копія протоколу або витягу з протоколу засідання державної кваліфікаційної комісії про перевірку знань/умінь/навичок з безпечного виконання арматурних робіт та про встановлення кваліфікаційного розряду арматурника не нижче ІІІ розряду працівника Філєнков М.Ю.;
- Копія протоколу або витягу з протоколу засідання державної кваліфікаційної комісії про перевірку знань/умінь/навичок з безпечного виконання бетонних робіт та про встановлення кваліфікаційного розряду бетоняра не нижче ІІІ розряду працівника Приходько Р.С.;
- Сертифікат інженера з охорони праці (будівництво), згідно з вимогами стандарту СОУ-С-001:2016 «Процедура сертифікації фахівців будівельної галузі», а також відповідне кваліфікаційне посвідчення до сертифікату працівника Отрішко О.Ф.;
- Копія чинного на момент подання тендерної пропозиції протоколу або витягу з протоколу засідання комісії з перевірки знань НПАОП 40.1-1.21-98 «Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів» (ПБЕЕС) та НПАОП 40.1-1.07-01 «Правила експлуатації електрозахисних засобів» (ПЕЕЗ), Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів (ПТЕЕС), Правил улаштування електроустановок (ПУЕ) працівника Литвиненко В.А.

У складі пропозиції Переможця не надано письмову згоду на доступ та обробку персональних даних від усіх осіб, чиї персональні дані надаються у складі тендерної пропозиції (Литвиненко В.А., Лупан О.Г., Філєнков М.Ю., Приходько Р.С., Отрішко О.Ф.).

Вважаємо, що наявна суттєва невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
2.2. Відповідно до вимог п. 7 Розділу ІІІ тендерної документації вимагається:
7.1. У разі залучення субпідрядних організацій до виконання робіт у обсязі менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю учасник повинен надати довідку, у якій має бути зазначено інформацію про повне найменування та місцезнаходження та орієнтовну вартість робіт субпідрядної організації сумою (грн.) та у відсотках (%) до ціни тендерної пропозиції, із наданням наступних документів:
7.1.1. Договір (попередній) між учасником та субпідрядною організацією на право здійснювати відповідну діяльність (в предметі договору чітко зазначається назва предмету закупівлі, на співпрацю по якому планується залучення субпідрядної організації)*.

У складі пропозиції Переможця надано Довідку № 05.04/24-27, де зазначено інформацію про повне найменування та місцезнаходження субпідрядника, орієнтовну вартість робіт субпідрядної організації сумою (грн). При цьому надана довідка не містить інформації про відсоток (%) до ціни тендерної пропозиції, надано лише інформацію, що орієнтовна вартість не перевищує 20% від ціни тендерної пропозиції Переможця.

Вважаємо, що наявна суттєва невідповідність тендерної пропозиції вимогам тендерної документації.
2.1. Відповідно до п. 6 Розділу ІІІ тендерної документації вимагається:
Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку №3 до цієї тендерної документації.
Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати:
2. Розрахунок вартості тендерної пропозиції за визначеними формами згідно та у відповідності до кошторисних норм України та з урахуванням обсягів робіт, зазначених у Додатку № 3 до тендерної документації, зокрема:
- договірну ціну;
- пояснювальну записку до договірної ціни;
- локальні кошториси;
- зведений кошторисний розрахунок;
- пояснювальну записку до зведеного кошторисного розрахунку;
- підсумкова відомість ресурсів.
Надані кошторисні розрахунки повинні бути складені з урахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва (Кошторисних норм України).

Відповідно до вимог Додатку 3 до тендерної документації (Розділ «Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва») передбачено перелік будівельних матеріалів, виробів і комплектів, які є складовою технічного завдання. Оскільки даний документ відноситься до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, тобто до кошторисного документу, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги (п. 1.2 Настанови), він містить зведені відомості про матеріально-технічні ресурси - сукупність матеріальних ресурсів (матеріалів, виробів і комплектів) та технічних ресурсів (будівельних машин та механізмів), які необхідні для виконання будівельних робіт (п. 1.2 Настанови).
У складі пропозиції Переможця надано документ «Підсумкова відомість ресурсів», який містить зведені відомості про матеріально-технічні ресурси, які не відповідають вимогам до витрат ресурсів Розділу «Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва» технічного завдання. Зокрема:
Відповідно до Розділу «Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва» технічного завдання:
П. 98 Гіпсові в’яжучі Г-3 – 0,03136 т;
П. 100. Вапно хлорне, марка А – 0,0000173 т;
П. 109. Мастика герметизувальна нетвернуча «Гелан» - 0,00491282 т
П. 112. Дріт сталевий низьковуглецевий різного призначення оцинкований, діаметр 3,0 мм – 0,02741 т.
П. 135. Електроди, діаметр 5 мм, марка Э42А – 0.0511443 т.

Відповідно до Підсумкової відомості ресурсів, наданої у складі пропозиції Переможця:
П. 98. Гіпсові в’яжучі Г-3 – 0,31359 т;
П. 100. Вапно хлорне, марка А – 0,000017 т;
П. 109. Мастика герметизувальна нетвернуча «Гелан» - 0,0049128 т
П. 112. Дріт сталевий низьковуглецевий різного призначення оцинкований, діаметр 3,0 мм – 0,0274101 т.
П. 135. Електроди, діаметр 5 мм, марка Э42А – 0,051144323 т.

Таким чином невідповідність кількості будівельних матеріалів, виробів і комплектів є підставою для відхилення пропозиції Переможця, оскільки його тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір