-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
66510000–8 Страхові послуги (Послуги із обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру)
Закупівля здійснюється відповідно до норм постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178. Уповноважена особа: Яцик В.А.
Завершена
994 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 9 940.00 UAH
мін. крок: 1% або 9 940.00 UAH
Період оскарження:
02.04.2024 14:32 - 07.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на відміну закупівлі
Номер:
743c9607b66a47a8bf9deee3170f9cd0
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-04-02-007492-a.c1
Назва:
Скарга на відміну закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - ПАТ УКРНАФТА.pdf 19.04.2024 14:32
- Скарга до АМКУ - ПАТ УКРНАФТА.docx 19.04.2024 14:32
- sign.p7s 19.04.2024 14:43
- Довіреність_2712_Лініченко О.М..pdf 19.04.2024 14:32
- Додаткові пояснення до АМКУ - ПАТ УКРНАФТА.pdf 30.04.2024 16:21
- Протокол_відміна торгів.pdf 19.04.2024 14:32
- ПР_виконан рішення АМКУ.pdf 13.05.2024 09:34
- Пояснення по суті скарги по закупівлі UA-2024-04-02-007492-a.pdf 25.04.2024 21:34
- Пояснення по суті скарги по закупівлі UA-2024-04-02-007492-a.docx 25.04.2024 21:34
- Рішення від 01.05.2024 № 7777.pdf 06.05.2024 13:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.05.2024 № 7777.pdf 02.05.2024 12:49
- Рішення від 23.04.2024 № 7167.pdf 23.04.2024 17:57
Дата прийняття скарги до розгляду:
19.04.2024 15:01
Дата розгляду скарги:
01.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
23.04.2024 17:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
06.05.2024 13:41
Дата виконання рішення Замовником:
13.05.2024 09:34
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1. На виконання рішення Органу оскарження № 7777-р/пк-пз від 01.05.2024 скасувати протокольне рішення № 01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 про відміну процедури закупівлі «66510000–8 Страхові послуги (Послуги із обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру)».
2. Оприлюднити інформацію в електронній системі закупівель про скасування протокольного рішення № 01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 про відміну процедури закупівлі «66510000–8 Страхові послуги (Послуги із обов’язкового страхування цивільної відповідальності суб’єктів господарювання за шкоду, яка може бути заподіяна пожежами та аваріями на об’єктах підвищеної небезпеки, включаючи пожежовибухонебезпечні об’єкти та об’єкти, господарська діяльність на яких може призвести до аварій екологічного і санітарно-епідеміологічного характеру)» у вигляді цього протокольного рішення.
Пункт скарги
Номер:
4032c6bc55d24bddbcf3420902794b20
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА
Щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі.
Приватне акціонерне товариство "Українська пожежно-страхова компанія" (далі ПрАТ «УПСК», Скаржник) є активним учасником на ринку надання страхових послуг та бере участь у процедурах закупівель за кодом «ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги». Наше підприємство взяло участь у процедурі закупівлі за № UA-2024-04-02-007492-a.
Відповідно до пункту 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) - оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Обгрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наше право та законні інтереси – наше підприємство є реальним учасником ринку, взяло участь у даній процедурі закупівлі, однак рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі обмежує наше право на перемогу у даній процедурі закупівлі.
02.04.2024 Замовником було оголошено процедуру закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноважено органу за № UA-2024-04-02-007492-a, предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 66510000-8 — Страхові послуги».
Очікувана вартість склала - 994 000,00 грн.
10.04.2024 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином:
Однак 10.04.2024 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з підстави «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Відповідно до протоколу №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 причина відміни процедури закупівлі була наступна:
«Під час проведення відкритих торгів з особливостями по Закупівлі встановлено що предмет закупівлі не відповідає чинному законодавству по страхуванню. Для недопущення порушень вимог Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 № 1909-IХ (із змінами та доповненнями), Правил страхування та Наказу МВС від 28.12.2023 № 1081 виникла потреба внести коригування в конкретну назву Закупівлі. З огляду на вищезазначене, Замовником прийняте рішення про відміну процедури Закупівлі з підстав, передбачених пп.2 п.50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – Особливості), а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону, Особливостей та суттєво обмежив законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
У відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної саме законної підстави прийняття такого рішення.
Замовник у своєму протоколі просто зазначив, що у предметі закупівлі була допущена якась помилка без будь-якої конкретизації що саме за помилка і де вона міститься.
Саме виходячи з наведеної вище інформації Замовник вирішив відмінити торги, однак на підтвердження свого твердження не навів жодного положення та не надав жодного документу.
Окремо варто зазначити, що наведене у протоколі твердження не відповідає дійсності, адже, наприклад, проект договору, що міститься в тендерній документації у повному обсязі відповідає чинному законодавству, тобто якщо за результатами цієї закупівлі буде укладено договір, то він буде відповідати діючому законодавству, що регулює сферу надання страхових послуг.
Окрім того наголошуємо, що досить дивним виглядає те, що Замовник відмінив процедуру закупівлі саме у день розкриття тендерних пропозицій і до моменту розриття не помічав «порушення законодавства» у своїй тендерній документації.
Повідомляємо вас, що предмет закупівлі, який зазначений на веб-порталі Уповноваженого органу та в тендерній документації не містить жодних порушень чинного законодавства.
Також повідомляємо, що наша тендерна пропозиція у повному обсязі відповідає умовам тендерної документації і враховуючи, що ми є єдиним учасником цієї закупівлі та потенційним її переможцем – рішення Замовника про відміну процедури закупівлі суттєво порушує наші законні права та інтереси.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, зазначене у протоколі №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є неправомірним та таким, що порушує наші законні права та інтереси, зокрема, бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі. Протокол №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є абсолютно необгрунтованим та незаконним.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2024-04-02-007492-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протоколом №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, принципу недискримінації учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав ПрАТ «УПСК».
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливоті усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів
№01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
ПрАТ «УПСК» має необхідний досвід, фахівців та технічні можливості, щоб виконати договір за результатами проведення процедури закупівлі.
Таким чином, ПрАТ «УПСК» просить Комісію:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Опис заперечення:
СКАРГА
Щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі.
Приватне акціонерне товариство "Українська пожежно-страхова компанія" (далі ПрАТ «УПСК», Скаржник) є активним учасником на ринку надання страхових послуг та бере участь у процедурах закупівель за кодом «ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги». Наше підприємство взяло участь у процедурі закупівлі за № UA-2024-04-02-007492-a.
Відповідно до пункту 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) - оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Обгрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наше право та законні інтереси – наше підприємство є реальним учасником ринку, взяло участь у даній процедурі закупівлі, однак рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі обмежує наше право на перемогу у даній процедурі закупівлі.
02.04.2024 Замовником було оголошено процедуру закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноважено органу за № UA-2024-04-02-007492-a, предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 66510000-8 — Страхові послуги».
Очікувана вартість склала - 994 000,00 грн.
10.04.2024 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином:
Однак 10.04.2024 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з підстави «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Відповідно до протоколу №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 причина відміни процедури закупівлі була наступна:
«Під час проведення відкритих торгів з особливостями по Закупівлі встановлено що предмет закупівлі не відповідає чинному законодавству по страхуванню. Для недопущення порушень вимог Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 № 1909-IХ (із змінами та доповненнями), Правил страхування та Наказу МВС від 28.12.2023 № 1081 виникла потреба внести коригування в конкретну назву Закупівлі. З огляду на вищезазначене, Замовником прийняте рішення про відміну процедури Закупівлі з підстав, передбачених пп.2 п.50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – Особливості), а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону, Особливостей та суттєво обмежив законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
У відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної саме законної підстави прийняття такого рішення.
Замовник у своєму протоколі просто зазначив, що у предметі закупівлі була допущена якась помилка без будь-якої конкретизації що саме за помилка і де вона міститься.
Саме виходячи з наведеної вище інформації Замовник вирішив відмінити торги, однак на підтвердження свого твердження не навів жодного положення та не надав жодного документу.
Окремо варто зазначити, що наведене у протоколі твердження не відповідає дійсності, адже, наприклад, проект договору, що міститься в тендерній документації у повному обсязі відповідає чинному законодавству, тобто якщо за результатами цієї закупівлі буде укладено договір, то він буде відповідати діючому законодавству, що регулює сферу надання страхових послуг.
Окрім того наголошуємо, що досить дивним виглядає те, що Замовник відмінив процедуру закупівлі саме у день розкриття тендерних пропозицій і до моменту розриття не помічав «порушення законодавства» у своїй тендерній документації.
Повідомляємо вас, що предмет закупівлі, який зазначений на веб-порталі Уповноваженого органу та в тендерній документації не містить жодних порушень чинного законодавства.
Також повідомляємо, що наша тендерна пропозиція у повному обсязі відповідає умовам тендерної документації і враховуючи, що ми є єдиним учасником цієї закупівлі та потенційним її переможцем – рішення Замовника про відміну процедури закупівлі суттєво порушує наші законні права та інтереси.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, зазначене у протоколі №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є неправомірним та таким, що порушує наші законні права та інтереси, зокрема, бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі. Протокол №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є абсолютно необгрунтованим та незаконним.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2024-04-02-007492-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протоколом №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, принципу недискримінації учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав ПрАТ «УПСК».
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливоті усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів
№01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
ПрАТ «УПСК» має необхідний досвід, фахівців та технічні можливості, щоб виконати договір за результатами проведення процедури закупівлі.
Таким чином, ПрАТ «УПСК» просить Комісію:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі.
Приватне акціонерне товариство "Українська пожежно-страхова компанія" (далі ПрАТ «УПСК», Скаржник) є активним учасником на ринку надання страхових послуг та бере участь у процедурах закупівель за кодом «ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги». Наше підприємство взяло участь у процедурі закупівлі за № UA-2024-04-02-007492-a.
Відповідно до пункту 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) - оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Обгрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наше право та законні інтереси – наше підприємство є реальним учасником ринку, взяло участь у даній процедурі закупівлі, однак рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі обмежує наше право на перемогу у даній процедурі закупівлі.
02.04.2024 Замовником було оголошено процедуру закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноважено органу за № UA-2024-04-02-007492-a, предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 66510000-8 — Страхові послуги».
Очікувана вартість склала - 994 000,00 грн.
10.04.2024 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином:
Однак 10.04.2024 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з підстави «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Відповідно до протоколу №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 причина відміни процедури закупівлі була наступна:
«Під час проведення відкритих торгів з особливостями по Закупівлі встановлено що предмет закупівлі не відповідає чинному законодавству по страхуванню. Для недопущення порушень вимог Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 № 1909-IХ (із змінами та доповненнями), Правил страхування та Наказу МВС від 28.12.2023 № 1081 виникла потреба внести коригування в конкретну назву Закупівлі. З огляду на вищезазначене, Замовником прийняте рішення про відміну процедури Закупівлі з підстав, передбачених пп.2 п.50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – Особливості), а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону, Особливостей та суттєво обмежив законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
У відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної саме законної підстави прийняття такого рішення.
Замовник у своєму протоколі просто зазначив, що у предметі закупівлі була допущена якась помилка без будь-якої конкретизації що саме за помилка і де вона міститься.
Саме виходячи з наведеної вище інформації Замовник вирішив відмінити торги, однак на підтвердження свого твердження не навів жодного положення та не надав жодного документу.
Окремо варто зазначити, що наведене у протоколі твердження не відповідає дійсності, адже, наприклад, проект договору, що міститься в тендерній документації у повному обсязі відповідає чинному законодавству, тобто якщо за результатами цієї закупівлі буде укладено договір, то він буде відповідати діючому законодавству, що регулює сферу надання страхових послуг.
Окрім того наголошуємо, що досить дивним виглядає те, що Замовник відмінив процедуру закупівлі саме у день розкриття тендерних пропозицій і до моменту розриття не помічав «порушення законодавства» у своїй тендерній документації.
Повідомляємо вас, що предмет закупівлі, який зазначений на веб-порталі Уповноваженого органу та в тендерній документації не містить жодних порушень чинного законодавства.
Також повідомляємо, що наша тендерна пропозиція у повному обсязі відповідає умовам тендерної документації і враховуючи, що ми є єдиним учасником цієї закупівлі та потенційним її переможцем – рішення Замовника про відміну процедури закупівлі суттєво порушує наші законні права та інтереси.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, зазначене у протоколі №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є неправомірним та таким, що порушує наші законні права та інтереси, зокрема, бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі. Протокол №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є абсолютно необгрунтованим та незаконним.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2024-04-02-007492-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протоколом №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, принципу недискримінації учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав ПрАТ «УПСК».
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливоті усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів
№01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
ПрАТ «УПСК» має необхідний досвід, фахівців та технічні можливості, щоб виконати договір за результатами проведення процедури закупівлі.
Таким чином, ПрАТ «УПСК» просить Комісію:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Відміна торгів
Тип порушення:
Відміна торгів
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
Щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі.
Приватне акціонерне товариство "Українська пожежно-страхова компанія" (далі ПрАТ «УПСК», Скаржник) є активним учасником на ринку надання страхових послуг та бере участь у процедурах закупівель за кодом «ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги». Наше підприємство взяло участь у процедурі закупівлі за № UA-2024-04-02-007492-a.
Відповідно до пункту 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) - оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Обгрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наше право та законні інтереси – наше підприємство є реальним учасником ринку, взяло участь у даній процедурі закупівлі, однак рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі обмежує наше право на перемогу у даній процедурі закупівлі.
02.04.2024 Замовником було оголошено процедуру закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноважено органу за № UA-2024-04-02-007492-a, предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 66510000-8 — Страхові послуги».
Очікувана вартість склала - 994 000,00 грн.
10.04.2024 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином:
Однак 10.04.2024 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з підстави «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Відповідно до протоколу №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 причина відміни процедури закупівлі була наступна:
«Під час проведення відкритих торгів з особливостями по Закупівлі встановлено що предмет закупівлі не відповідає чинному законодавству по страхуванню. Для недопущення порушень вимог Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 № 1909-IХ (із змінами та доповненнями), Правил страхування та Наказу МВС від 28.12.2023 № 1081 виникла потреба внести коригування в конкретну назву Закупівлі. З огляду на вищезазначене, Замовником прийняте рішення про відміну процедури Закупівлі з підстав, передбачених пп.2 п.50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – Особливості), а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону, Особливостей та суттєво обмежив законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
У відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної саме законної підстави прийняття такого рішення.
Замовник у своєму протоколі просто зазначив, що у предметі закупівлі була допущена якась помилка без будь-якої конкретизації що саме за помилка і де вона міститься.
Саме виходячи з наведеної вище інформації Замовник вирішив відмінити торги, однак на підтвердження свого твердження не навів жодного положення та не надав жодного документу.
Окремо варто зазначити, що наведене у протоколі твердження не відповідає дійсності, адже, наприклад, проект договору, що міститься в тендерній документації у повному обсязі відповідає чинному законодавству, тобто якщо за результатами цієї закупівлі буде укладено договір, то він буде відповідати діючому законодавству, що регулює сферу надання страхових послуг.
Окрім того наголошуємо, що досить дивним виглядає те, що Замовник відмінив процедуру закупівлі саме у день розкриття тендерних пропозицій і до моменту розриття не помічав «порушення законодавства» у своїй тендерній документації.
Повідомляємо вас, що предмет закупівлі, який зазначений на веб-порталі Уповноваженого органу та в тендерній документації не містить жодних порушень чинного законодавства.
Також повідомляємо, що наша тендерна пропозиція у повному обсязі відповідає умовам тендерної документації і враховуючи, що ми є єдиним учасником цієї закупівлі та потенційним її переможцем – рішення Замовника про відміну процедури закупівлі суттєво порушує наші законні права та інтереси.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, зазначене у протоколі №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є неправомірним та таким, що порушує наші законні права та інтереси, зокрема, бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі. Протокол №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є абсолютно необгрунтованим та незаконним.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2024-04-02-007492-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протоколом №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, принципу недискримінації учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав ПрАТ «УПСК».
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливоті усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів
№01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
ПрАТ «УПСК» має необхідний досвід, фахівців та технічні можливості, щоб виконати договір за результатами проведення процедури закупівлі.
Таким чином, ПрАТ «УПСК» просить Комісію:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі.
Приватне акціонерне товариство "Українська пожежно-страхова компанія" (далі ПрАТ «УПСК», Скаржник) є активним учасником на ринку надання страхових послуг та бере участь у процедурах закупівель за кодом «ДК 021:2015:66510000-8: Страхові послуги». Наше підприємство взяло участь у процедурі закупівлі за № UA-2024-04-02-007492-a.
Відповідно до пункту 55 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (зі змінами) (далі – Особливості) - оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Обгрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наше право та законні інтереси – наше підприємство є реальним учасником ринку, взяло участь у даній процедурі закупівлі, однак рішення Замовника щодо відміни процедури закупівлі обмежує наше право на перемогу у даній процедурі закупівлі.
02.04.2024 Замовником було оголошено процедуру закупівлі, що оприлюднена на веб-порталі Уповноважено органу за № UA-2024-04-02-007492-a, предметом закупівлі є «ДК 021:2015: 66510000-8 — Страхові послуги».
Очікувана вартість склала - 994 000,00 грн.
10.04.2024 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином:
Однак 10.04.2024 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з підстави «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Відповідно до протоколу №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 причина відміни процедури закупівлі була наступна:
«Під час проведення відкритих торгів з особливостями по Закупівлі встановлено що предмет закупівлі не відповідає чинному законодавству по страхуванню. Для недопущення порушень вимог Закону України «Про страхування» від 18.11.2021 № 1909-IХ (із змінами та доповненнями), Правил страхування та Наказу МВС від 28.12.2023 № 1081 виникла потреба внести коригування в конкретну назву Закупівлі. З огляду на вищезазначене, Замовником прийняте рішення про відміну процедури Закупівлі з підстав, передбачених пп.2 п.50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами і доповненнями) (далі – Особливості), а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови Закону, Особливостей та суттєво обмежив законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
У відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної саме законної підстави прийняття такого рішення.
Замовник у своєму протоколі просто зазначив, що у предметі закупівлі була допущена якась помилка без будь-якої конкретизації що саме за помилка і де вона міститься.
Саме виходячи з наведеної вище інформації Замовник вирішив відмінити торги, однак на підтвердження свого твердження не навів жодного положення та не надав жодного документу.
Окремо варто зазначити, що наведене у протоколі твердження не відповідає дійсності, адже, наприклад, проект договору, що міститься в тендерній документації у повному обсязі відповідає чинному законодавству, тобто якщо за результатами цієї закупівлі буде укладено договір, то він буде відповідати діючому законодавству, що регулює сферу надання страхових послуг.
Окрім того наголошуємо, що досить дивним виглядає те, що Замовник відмінив процедуру закупівлі саме у день розкриття тендерних пропозицій і до моменту розриття не помічав «порушення законодавства» у своїй тендерній документації.
Повідомляємо вас, що предмет закупівлі, який зазначений на веб-порталі Уповноваженого органу та в тендерній документації не містить жодних порушень чинного законодавства.
Також повідомляємо, що наша тендерна пропозиція у повному обсязі відповідає умовам тендерної документації і враховуючи, що ми є єдиним учасником цієї закупівлі та потенційним її переможцем – рішення Замовника про відміну процедури закупівлі суттєво порушує наші законні права та інтереси.
Враховуючи зазначене, рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, зазначене у протоколі №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є неправомірним та таким, що порушує наші законні права та інтереси, зокрема, бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі. Протокол №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 є абсолютно необгрунтованим та незаконним.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2024-04-02-007492-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення про відміну процедури відкритих торгів з особливостями оформленого протоколом №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону, зокрема, принципу недискримінації учасників, принципу об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення майнових прав ПрАТ «УПСК».
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливоті усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів
№01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
ПрАТ «УПСК» має необхідний досвід, фахівців та технічні можливості, щоб виконати договір за результатами проведення процедури закупівлі.
Таким чином, ПрАТ «УПСК» просить Комісію:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Протокол №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024р
-
Опис доказу:
Протокол №01/01/13/10/21/02-01/01/141/1 від 10.04.2024р про скасування закупівлі
-
Повʼязаний документ:
Протокол_відміна торгів.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.