• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт дорожнього покриття за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 25А

Торги не відбулися

1 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 500.00 UAH
Період оскарження: 01.04.2024 10:10 - 06.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірна відміна закупівлі

Номер: fccf3acc12374a55b42c2761391dc3b4
Ідентифікатор запиту: UA-2024-04-01-001448-a.a1
Назва: Неправомірна відміна закупівлі
Скарга:
Неправомірна відміна процедури закупівлі
Пов'язані документи: Орган оскарження Замовник Учасник
Дата розгляду скарги: 08.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.04.2024 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 13.05.2024 18:06
Дата виконання рішення Замовником: 18.05.2024 20:10
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №8186-р/пк-пз від 08.05.2024 Замовником скасовано рішення про відміну процедури закупівлі — "Поточний ремонт дорожнього покриття за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 25А" , оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-04-01-001448-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГДОРСТРОЙ", Петросян Артур Каджикович 380984100044 REGDORSTROY2014@GMAIL.COM

Пункт скарги

Номер: 29fe4fede9794734ab7bb359d9f13dc8
Заголовок пункту скарги: Неправомірна відміна закупівлі
Опис заперечення: Неправомірна відміна процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Ми, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» брали участь у закупівлі «Поточний ремонт дорожнього покриття за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 25А» (UA-2024-04-01-001448-a) та опинилися на розгляді у замовника «Центральний спортивний клуб Збройних Сил України», як учасник із найвигіднішою ціною.
16 квітня замовник опублікував «ПРОТОКОЛ № 16/04-1» Про відміну відкритих торгів у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель під час здійснення закупівлі за предметом: «Поточний ремонт дорожнього покриття за адресою м.Київ бульвар Лесі Українки, 25А»
Змовник стверджує, що у зв’язку з допущенням помилок при визначенні технічного завдання Закупівлі, існує необхідність у викладенні нової редакції Додатку 4 до тендерної; що чинним законодавством у сфері публічних закупівель не передбачено можливості внесення змін до оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації після розкриття тендерних пропозицій; і що замовник не може внести зміни в частині технічних характеристик послуг та їх об’єму з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
У своєму протокольному рішенні замовник не аргументує, яка саме помилка була допущена.
Ми не впевнені, що вона взагалі була б виявлена якби на розгляді опинився «потрібний» учасник!.
Також ми відверто сумніваємося, що вона взагалі є, і що замовник не перезавантажить тендер із якимись формальними змінами які не впливають на предмет закупівлі та вартість виконання робіт.
Слід зазначити, що статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон №922) встановлені вимоги до Тендерної документації.
Частиною 2 статті 22 Закону №922 встановлено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
Частиною 1 статті 23 Закону №922 встановлено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.

Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації «1.1. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх встановлення замовником), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, у т. ч. відповідно до вимог абзацу першого частини 3 статті 22 Закону.
Учасник відповідно до вимог цієї тендерної документації повинен надати у складі тендерної пропозиції:.. 4) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені відповідно до вимог пункту 6 розділу 3 тендерної документації та додатку 4 до тендерної документації».
Відповідно до пункту 6 Тендерної документації «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (додаток 4 до тендерної документації). Інформація про відповідність запропонованого предмета закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена документами та інформацією, передбаченими додатком 4 до тендерної документації.»
Додаток 4 до Тендерної документації містить Дефектний акт з переліком та обсягами всіх робіт на «Поточний ремонт дорожнього покриття за адресою м.Київ бул.Л.Українки, 25А».
Повідомлення про проведення відкритих торгів з особливостями UA-2024-04-01-001448-a було оприлюднене 01.07.2024, а прийом пропозицій тривав по 09.04.2024 до 00:00 годин.
В процесі проведення закупівлі, замовником навіть вносилися зміни до тендерної документації у кваліфікаційній частині 04.04.2024.
Тобто у замовника був строк 7 днів на внесення відповідних змін до технічного завдання.
Замовник не вносив зміни до технічного завдання протягом цього строку.
Відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей, Замовник відміняє відкриті торги у разі: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Змовник у протоколі відміни закупівлі зазначив обтічно про допущені помилки технічного завдання, але не описав їх (у чому вони полягають і на скільки вони серйозні).
На момент відміни закупівлі Замовником не вносились зміни до плану закупівлі (https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-04-01-001606-a) зокрема її очікувана вартість або відомості про зміну технічних характеристик. Не завантажувались докази необхідних змін (наприклад рішення керівництва про затвердження змін до плану закупівель тощо).
Крім того, якщо замовник має додаткові роботи по закупівлі, то він має право провести переговорну процедуру закупівлі в порядку статті 40 Закону і укласти договір з підрядником щодо виконання обсягу додаткових робіт. адже на закупівлі вже зекономлено 100 000 грн.
Відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: 5) якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера.
Однак, у випадку, якщо замовником у завданні було зазначено зайві роботи, то замовник може ініціювати внесення змін до договору про закупівлю в порядку пункту 19 Особливостей, і навіть зекономить ще грошей, бо загальна ціна Договору зменшиться.
Тобто ніщо не перешкоджає Замовнику отримати послуги за вже проведеною процедурою закупівлі – ні зазначення більших обсягів робіт ні менших.

Необґрунтовано відміняючи закупівлю Замовник порушив права Скаржника бути обраним переможцем закупівлі і надати послуги по закупівлі, отримавши свої законні прибутки.
Крім того, на подання пропозиції були витрачені адміністративні ресурси – робота кошторисника, робота тендерників, їх заробітна плата, електроенергія, плата за участь у закупівлі, час, який міг бути використаний на іншу прибуткову діяльність.
Не укладаючи договір про закупівлю із замовником через необґрунтовану відміну закупівлі Скаржник несе збитки та упущену вигоду.

Подібних думок щодо необґрунтованості рішень замовників про відміну закупівлі Комісія АМКУ дотримувалась і в інших рішеннях, зокрема № 8710-р/пк-пз від 14.06.2023, № 8615-р/пк-пз від 13.06.2023.
В результаті цих рішень Замовником було поновлено закупівлі і укладено договори зі Скаржником. Як наслідок, Підрядником успішно було проведено експертизу кошторисних документацій і виконано договори, а вигадані помилки замовника ні на що не вплинули.
На підставі викладеного, з метою захисту наших прав, керуючись статтею 18 Закону, пунктами 55-67 Особливостей
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення