• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Запасні частини до вантажних транспортних засобів, фургонів та легкових автомобілів - за кодом CPV за ДК 021:2015 – 34330000-9 Загальна вартість (запасні частини до автомобілів Mercedes-Benz, Toyota, Opel, Nissan, Renault).

Завершена

1 250 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 500.00 UAH
Період оскарження: 30.03.2024 16:54 - 09.05.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На умови тендерної документації

Номер: 3580378e53954c5294a586f4aa960609
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-30-000297-a.b1
Назва: На умови тендерної документації
Скарга:
Скарга щодо порушення законодавства, а саме встановлення дискримінаційних умов у тендерній документації
Дата розгляду скарги: 15.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.04.2024 18:12
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.04.2024 15:20
Дата виконання рішення Замовником: 07.05.2024 13:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 та враховуючи рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 15.04.2024 р. № 6634-р/пк-пз внесено до Тендерної документації відповідні зміни.
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА - ПІДПРИЄМЕЦЬ ФЕЛЬЧИН СЕРГІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ, Фельчин Сергій 380978288966 felchyn.business.email@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 167235ecfe654a618f87db52bea91812
Заголовок пункту скарги: Умови тендерної документації
Опис заперечення: Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – Фізична-особа підприємець Фельчин Сергій Олександрович (далі – Скаржник), виявив умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), зокрема:

Відповідно до ч. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (перелік таких критеріїв, вимог та документів на їх підтвердження, наведено в Додатку 1 до даної тендерної документації).
2. Інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації;
- для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
- у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
3. Тендерна документація:
а) тендерна пропозиція, оформлена відповідно до Додатку 3 «Тендерна пропозиція» до даної тендерної документації.
Ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
4. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, надаються:
а) подаються документи вимоги про які зазначені в Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.
в) подається заповнені Таблиці згідно Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.
Відповідно до ч. 6 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 4 до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 12 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
«Поставка товару здійснюється самовивозом зі складу Учасника. Склад учасника повинен бути розміщений в м. Києві або Київській області, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).»
2. Відповідно до ч. 1 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям та іншим вимогам (перелік таких критеріїв, вимог та документів на їх підтвердження, наведено в Додатку 1 до даної тендерної документації).
2. Інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей, – згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації;
- для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним 47 Особливостей, - згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;
- у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
3. Тендерна документація:
а) тендерна пропозиція, оформлена відповідно до Додатку 3 «Тендерна пропозиція» до даної тендерної документації.
Ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно вимог замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.
4. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, надаються:
а) подаються документи вимоги про які зазначені в Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.
в) подається заповнені Таблиці згідно Додатку 4 «Технічні вимоги» до даної тендерної документації.
Відповідно до ч. 6 Розділу III. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації:
«Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 4 до даної тендерної документації.»
Відповідно до п. 14 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
Учасник має надати в складі своєї пропозиції Гарантійний лист згоду про допуск представників Замовника (в період кваліфікації) до фактичної перевірки та підтвердження наявності складу в Учасника.
Гарантійний лист повинен містити обов’язкову інформацію:
- Адреса складу;
- План проїзду від найблищої вулиці до будівлі в якій розміщений склад;
- Фото та інформацію щодо розміщення складу в будівлі за вказаною адресою для можливості швидкої ідентифікації при виїзді на перевірку комісією замовника. Якщо склад знаходиться в багатоповерховому багатоквартирному будинку/офісній будівлі/складському кооперативі/ логістичному центрі з більше ніж одним під’їздом або входом, учасник обов’язково вказує номер під’їзду/входу, номер поверху, номер квартири або офісу та прикріпляє фото входу в будівлю і фото входу в приміщення. При розміщенні складу в технічних не житлових приміщеннях (підвал, напівпідвал, горище) учасник вказує інформацію біля якого під’їзду або в якому під’їзді знаходиться приміщення, прописує орієнтири та детальний опис проходу до нього прикріпивши фото орієнтирів, фото входу в будівлю та фото входу в приміщення ;
- Контактні дані (П.І.П. номер телефону) представника учасника відповідального за здійснення перевірки.
- E-mail для отримання листа щодо дати та часу здійснення перевірки.»

Відповідно до п. 16 Додатку № 4 до тендерної документації тендерної документації:
Учасник повинен надати лист згоду про прийняття умов замовника щодо перевірки наявності складу в Учасника.
Не раніше ніж за 24 години до здійснення перевірки, Замовник відправляє Учаснику лист на електронну пошту з датою та часом прибуття представників Замовника на склад Учасника. По прибутті представників Замовника за адресою розміщення складу Учасник (представник Учасника) повинен зустріти та здійснити супровід представників замовника до приміщення складу. Учасник повинен надати безперешкодний доступ до приміщення для перевірки та підтвердження наявності складу.
Після проведення перевірки представники Замовника та Учасник (представник Учасника) підписують акт про результати проведення перевірки. У разі відмови Учасника ( представника Учасника) підписувати акт про результати перевірки Учасник автоматично погоджується з його результатами.
У випадку відсутності складу або невідповідності товару на складі предмету закупівлі (мається на увазі, що це повинен бути склад запчастин та матеріалів до транспортних засобів, а не склад косметики парфумерії чи іншого) , або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Вимагаючи від учасників наявність складського приміщення на території м. Києва або Київській області, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).»– Замовник обмежує учасників, які здійснюють свою діяльність по всій території України, проте не мають наявність складського приміщення на території м. Києва або Київської, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7), що жодним чином не заважає таким учасникам здійснювати поставку запасних частин для потреб Замовника. Вказана вимога суттєво обмежує та унеможливлює участь значного кола учасників, які, незважаючи на те, що здатні виконати умови ТД по якості товару та мають великий досвід виконання аналогічних договорів у різних містах України – не зможуть взяти участь у торгах.
Скаржник має складське приміщення у м. Вінниця з повним переліком товару. Жодного разу за історію діяльності Скаржника такий спосіб доставки не був перепоною в якості, кількості та термінах доставки.
Скаржник готовий самостійно поставити товар до розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7). На підтвердження надаю договір про надання послуг з організації перевезення відправлень укладений з ТОВ Нова Пошта; Заявка приєднання до договору з ТОВ Нова Пошта.
Такий спосіб доставки товару зі складу у м. Вінниця до Замовника цілком виконує вимоги Замовника щодо строків поставки. Вважаю, що встановлена вимога щодо наявності складського приміщення саме у м. Києві або Київській області але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).» зумовлює для Учасників виникнення додаткових витрат на його утримання, а отже і збільшення ціни на поставку товару, що є нераціональним використанням коштів зі сторони, як Замовника, так і Учасника. Тому вказана вимога суперечить, насамперед, принципу максимальної економії здійснення публічних закупівель (ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» , далі – «Закон»)

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у ТД наведеної вище вимоги у вказаній редакції. Разом з тим, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть тільки ті суб’єкти господарювання, які мають складське приміщення на території м. Києва або Київської області, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).».

На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ:
- Копію договору оренди складського приміщення у м. Вінниця (файл - Договір склад зберігання товару м. Вінниця.pdf).
- Договір Нова Пошта. Pdf.
- Заявка приєднання до договору НП.
Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації обмеження щодо наявності складського приміщення на території м. Києва або Київської області, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7).»
Вимагаючи від Учасників на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки представниками Замовника наявності складу за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт про результати проведення перевірки. У випадку відсутності складу або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.- Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема п. 3 ч.1 цієї статті «відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель» п. 4 ч. 1 цієї статті «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», п. 6 ч. 1 цієї статті «запобігання корупційним діям і зловживанням», адже тим самим Замовник штучно переводить закупівлю із відкритої та прозорої системи електронних закупівель в закриту, штучно створену Замовником систему перевірки поза межами електронної системи закупівель, що тягне за собою величезні корупційні ризики та зловживання, оскільки Замовник в такому разі буде перевіряти ті критерії Учасників, які не містяться у відкритій електронній системі поданої таким Учасником пропозиції. Такі дії позбавляють права інших Учасників, зокрема і Скаржника, права оскарження дій чи бездіяльності Замовника щодо перевірки наявності товару на складу конкурентів та самих складів, оскільки такі дії проходять поза межами електронної системи закупівель, що не дозволяє іншим Учасникам, зокрема Скаржнику спостерігати за правомірністю дій, чи бездіяльноті Замовника при оцінці таких критеріїв.
Окрім того, такий спосіб перевірки критеріїв Учасників на етапі кваліфікації, що не входять до складової їх тендерної пропозиції в електронній системі закупівель та за своєю суттю є критеріями, що надаються Замовнику після завершення періоду подання пропозицій, тобто інформація про наявність складу Учасника та перелік товару на складі Учасника надається Замовнику після закінчення періоду подання пропозицій , що суперечить Закону «Про публічні закупівлі», зокрема ст. 26 та п. 33 Особливостей, оскільки Тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 31 Особливостей тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Відповідно до статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Електронна система закупівель автоматично формує та надсилає повідомлення учаснику про отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати та часу. Отримана тендерна пропозиція/пропозиція вноситься автоматично до реєстру отриманих тендерних пропозицій/пропозицій, у якому відображається інформація про надані тендерні пропозиції’/пропозиції. Тендерні пропозиції’/пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання або ціна яких перевищує очікувану вартість предмета закупівлі не приймаються електронною системою закупівель.
Відповідно до пункту 33 Особливостей тендерні пропозиції після закінчення кінцевого строку їх подання не приймаються електронною системою закупівель.
Отже, вимога Замовника щодо на етапі кваліфікації пропозиції Учасника, здійснення перевірки наявності складу і товару за результатом якої між Учасником та представником Замовника буде підписано відповідний Акт про результати проведення перевірки. У випадку відсутності або невідповідності товару, що вказані учасником в тендерній пропозиції, або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі носить протизаконний характер із корупційними ризиками та можливими зловживаннями по відношенню до Скаржника, який не буде мати змоги в такому випадку відстояти свої інтереси та оскаржити дії чи бездіяльність Замовника, які проходять поза межами електронної системи закупівель закрито та непрозоро.
На виконання ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, як документальне підтвердження/доказ надаю документ: «Про публічні закупівлі _ від 25.12.2015 № 922-VIII (Текст для друку).pdf» та «Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178 (Текст для друку).pdf».

Тому, прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації будь-які перевірки відповідності Учасників на етапі кваліфікації поза межами електронної системи закупівель щодо тих критеріїв, які не є складовою тендерної пропозиції таких Учасників в електронній системі закупівель, зокрема прошу Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації вимогу:
12. «Поставка товару здійснюється самовивозом зі складу Учасника. Склад учасника повинен бути розміщений в м. Києві або Київській області, але не далі 20 км від місця розташування Замовника (м. Київ, вул. Івана Драча 7)»
Та

14.Учасник має надати в складі своєї пропозиції Гарантійний лист згоду про допуск представників Замовника (в період кваліфікації) до фактичної перевірки та підтвердження наявності складу в Учасника.
Гарантійний лист повинен містити обов’язкову інформацію:
-Адреса складу;
- План проїзду від найблищої вулиці до будівлі в якій розміщений склад;
- Фото та інформацію щодо розміщення складу в будівлі за вказаною адресою для можливості швидкої ідентифікації при виїзді на перевірку комісією замовника. Якщо склад знаходиться в багатоповерховому багатоквартирному будинку/офісній будівлі/складському кооперативі/ логістичному центрі з більше ніж одним під’їздом або входом, учасник обов’язково вказує номер під’їзду/входу, номер поверху, номер квартири або офісу та прикріпляє фото входу в будівлю і фото входу в приміщення. При розміщенні складу в технічних не житлових приміщеннях (підвал, напівпідвал, горище) учасник вказує інформацію біля якого під’їзду або в якому під’їзді знаходиться приміщення, прописує орієнтири та детальний опис проходу до нього прикріпивши фото орієнтирів, фото входу в будівлю та фото входу в приміщення ;
- Контактні дані (П.І.П. номер телефону) представника учасника відповідального за здійснення перевірки.
- E-mail для отримання листа щодо дати та часу здійснення перевірки.»
та

16. Учасник повинен надати лист згоду про прийняття умов замовника щодо перевірки наявності складу в Учасника.
Не раніше ніж за 24 години до здійснення перевірки, Замовник відправляє Учаснику лист на електронну пошту з датою та часом прибуття представників Замовника на склад Учасника. По прибутті представників Замовника за адресою розміщення складу Учасник (представник Учасника) повинен зустріти та здійснити супровід представників замовника до приміщення складу. Учасник повинен надати безперешкодний доступ до приміщення для перевірки та підтвердження наявності складу.
Після проведення перевірки представники Замовника та Учасник (представник Учасника) підписують акт про результати проведення перевірки. У разі відмови Учасника ( представника Учасника) підписувати акт про результати перевірки Учасник автоматично погоджується з його результатами.
У випадку відсутності складу або невідповідності товару на складі предмету закупівлі (мається на увазі, що це повинен бути склад запчастин та матеріалів до транспортних засобів, а не склад косметики парфумерії чи іншого) , або відмови від допуску представників Замовника до фактичної перевірки або фактичної відсутності складу пропозиція Учасника відхиляється з підстав зазначення у пропозиції недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі.»
Скаржник долучає аналогічні рішення органу оскарження з цим же замовником, який не виконує рішення оприлюднені органом оскарження в інших оголошених закупівлях - Рішення від 15.03.2024 № 4767, рішення від 12.03.2024 №4529.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник – Фізична особа-підприємець Фельчин Сергій Олександрович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФОП Фельчин Сергій Олександрович не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель за аналогічним предметом та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про надання послуг, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити постачання Товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації