• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 33150000-6 «Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії», код за НК 024:2023: 60409 «Лазер терапевтичний універсальний малої потужності з живленням від мережі», Лазер терапевтичний

Завершена

672 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 362.50 UAH
Період оскарження: 29.03.2024 12:33 - 20.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Оскарження умов тендерної документації

Номер: 1d8d78b9263747a79cf028def3a8cb6e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-29-004230-a.a1
Назва: Оскарження умов тендерної документації
Скарга:
Оскарження умов тендерної документації
Дата розгляду скарги: 12.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.04.2024 19:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.04.2024 12:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: На підставі рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 6566-р/пк-пз від “12” квітня 2024 р. по скарзі ФОП САХНО ЯРОСЛАВ АНДРІЙОВИЧ від 02 квітня 2024 року № UA-2024-03-29-004230-a.a1 щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, внесено зміни до тендерної документації закупівлі: Код ДК 021:2015 33150000-6 «Апаратура для радіотерапії, механотерапії, електротерапії та фізичної терапії», код за НК 024:2023: 60409 «Лазер терапевтичний універсальний малої потужності з живленням від мережі», Лазер терапевтичний оголошення про проведення процедури закупівлі (UA-2024-03-29-004230-a).
Автор: ФОП САХНО ЯРОСЛАВ АНДРІЙОВИЧ, Ярослав Сахно 380937466951 fopsakhno@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 2fd5412c8a9745ba87a669e1bcafa588
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна умова в Додатку 3 Тендерної документації, а саме п. 7 медико-технічних вимог
Опис заперечення: В таблиці Медико-технічних вимог на лазер терапевтичний Пункт 2, вказано: «Наявний дисплей не менше 6 дюйм».
Водночас, в таблиці Медико-технічних вимог на лазер терапевтичний Пункт 7, вказано: «Розмір апарату не більше 39 х 18 х 28 см».
Хочемо зауважити, що керуючись зазначеними Медико-технічними вимогами, приймати участь у закупівлі може лише виробник, лазерна система якого має діагональ екранів розміром не більше 6 дюймів, оскільки ширина екранів у переводі з дюймів у сантиметри, не враховуючи рамки по периметру:
- 6 дюймів ↔ 15,24 см
- 9 дюймів ↔ 22,86 см
Вважаємо, що дана вимога є некоректною та дискримінаційною, оскільки унеможливлює участь будь – якого іншого виробника товару, окрім заздалегідь визначеного.
Виходячи з наведеної вище аргументації, Замовник штучно звужує коло потенційних постачальників, адже спираючись на пункт 7 Медико-технічних вимог: «Розмір апарату не більше 39 х 18 х 28 см», неможливо запропонувати лазерну систему з екраном горизонтального положення шириною приладу не більше 18 сантиметрів, з діагоналлю більше 6 дюймів.

В таблиці Медико-технічних вимог на лазер терапевтичний, пункт 8: «Вага апарату не більше 5 кг» можна зробити припущення, що Замовник в ході закупівлі хотів би отримати саме мобільну лазерну систему, тому хочемо зазначити, що збільшення ширини приладу на 5 см суттєво не вплине на загальну вагу, але розширить доступний функціонал та зручність у використанні кінцевим користувачем. Дана характеристика жодним чином не впливає на якісні показники терапевтичного лазеру та дозволить більшому колу учасників взяти участь в даній процедурі закупівлі.
Тож акцентуємо увагу, що чітко зазначений розмір лазерної системи не впливає на її якісно-технічні характеристики. Оскільки Замовник вказав вагу необхідного обладнання в Пункті 8 Медико-технічних вимог: «Вага апарату не більше 5 кг» , то ця вимога підтверджує негабаритні розміри лазерної терапевтичної системи, які ніяк не впливають на мобільність даного приладу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022.
Хочемо акцентувати увагу, що Антимонопольний Комітет України у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, Замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у закупівлі.
За умови усунення встановлених невідповідностей, Скаржник має намір прийняти участь у оскаржуваній закупівлі, проте окремі положення Тендерної документації, а саме Додаток 3 Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі Медико-технічні вимоги, що на нашу думку, є необґрунтованими, дискримінаційними та такими, що обмежують нашу участь у торгах.
В таблиці Медико-технічних вимог на лазер терапевтичний Пунктом 2, вказано: «Наявний дисплей не менше 6 дюйм».
Водночас, в таблиці Медико-технічних вимог на лазер терапевтичний Пункт 7, вказано: «Розмір апарату не більше 39 х 18 х 28 см».
Хочемо зауважити, що керуючись зазначеними Медико-технічними вимогами, приймати участь у закупівлі може лише виробник, лазерна система якого має діагональ екранів розміром не більше 6 дюймів, оскільки ширина екранів у переводі з дюймів у сантиметри, не враховуючи рамки по периметру:
- 6 дюймів ↔ 15,24 см
- 9 дюймів ↔ 22,86 см
Вважаємо, що дана вимога є некоректною та дискримінаційною, оскільки унеможливлює участь будь – якого іншого виробника товару, окрім заздалегідь визначеного.
Керуючись таблицею, наведеною вище, щодо розмірів екрану в сантиметрах за умови горизонтального положення, яке використовує більшість світових виробників лазерних систем, можна дійти висновку, що Замовник унеможливлює надання пропозицій виробникам відповідного обладнання, діагональ екранів яких більше 6 дюймів. Кожен екран має по периметру рамку, не менше 15 мм для забезпечення захисту від механічних пошкоджень, тим самим подовжуючи максимальній строк експлуатації обладнання.
Виходячи з наведеної вище аргументації, Замовник штучно звужує коло потенційних постачальників, адже спираючись на пункт 7 Медико-технічних вимог: «Розмір апарату не більше 39 х 18 х 28 см», неможливо запропонувати лазерну систему з екраном горизонтального положення шириною приладу не більше 18 сантиметрів, з діагоналлю більше 6 дюймів.
Скаржник, як потенційний учасник даної процедури закупівлі лазерного обладнання має намір запропонувати мобільну лазерну систему з діагоналлю екрана більше 6 дюймів, що в свою чергу полегшить роботу користувача, зумовить більш зручну візуалізацію та збільшить кількість параметрів, що одночасно показуються та регулюються на екрані.
Виходячи з умов в таблиці Медико-технічних вимог на лазер терапевтичний, пункт 8: «Вага апарату не більше 5 кг» можна зробити припущення, що Замовник в ході закупівлі хотів би отримати саме мобільну лазерну систему, тому хочемо зазначити, що збільшення ширини приладу на 5 см суттєво не вплине на загальну вагу, але розширить доступний функціонал та зручність у використанні кінцевим користувачем. Дана характеристика жодним чином не впливає на якісні показники терапевтичного лазеру та дозволить більшому колу учасників взяти участь в даній процедурі закупівлі.

Тож акцентуємо увагу, що чітко зазначений розмір лазерної системи не впливає на її якісно-технічні характеристики. Оскільки Замовник вказав вагу необхідного обладнання в Пункті 8 Медико-технічних вимог: «Вага апарату не більше 5 кг» , то ця вимога підтверджує негабаритні розміри лазерної терапевтичної системи, які ніяк не впливають на мобільність даного приладу.
Скаржник, пропонує внести зміни в Додаток 3 Тендерної документації, а саме: пункт 7 Медико-технічних вимог на лазер терапевтичний, викласти в такій редакції – «Розмір апарату не більше 39 х 23 х 28 см», або ж видалити даний пункт через те, що дана вимога суперечить Пункту 2 у таблиці Медико-технічних вимог на лазер терапевтичний, оскільки керуючись вказаними розмірами приладу неможливо запропонувати лазерну систему з більшою ніж 6 дюймів діагоналлю екрану.
В сукупності всі перелічені зміни не вплинуть на клінічне призначення предмету закупівлі, не обмежать сферу застосування лазера терапевтичного, але при цьому дозволять забезпечити справедливу конкуренцію у даній закупівлі та дозволить більш ефективно та раціонально використати державні кошти.
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено порушення Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації