• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Період оскарження: 27.03.2024 14:41 - 01.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення уповноваженої особи, протокол від 10.04.2024р. № 10/04

Номер: a2f4d1c764234ff5b99dca9cc7493958
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-27-007045-a.a1
Назва: Скарга на рішення уповноваженої особи, протокол від 10.04.2024р. № 10/04
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.04.2024 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.04.2024 11:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7401-р/пк-пз від 25.04.2024, замовником 01.05.2024 скасовано рішення про визначення фізичної особи -підприємця БЯЛОГО ОЛЕКСАНДРА МИКОЛАЙОВИЧА переможцем процедури закупівлі - Послуги з ремонту і технічного обслуговування транспортних засобів, ДК 021:2015: 50110000-9: Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-27-007045-a
Автор: ФОП "УДОВИЧЕНКО ВЛАДІСЛАВ ОЛЕКСАНДРОВИЧ", Владіслав Удовиченко +380930593816 uvo1020@gmail.com

Пункт скарги

Номер: b3ed92139d2c4f29a03545ac7f0b3933
Заголовок пункту скарги: Незаконне та безпідставне надання учаснику права на виправлення невідповідностей у своєї тендерної пропозиції та відповідно прийняття рішення щодо переможця закупівлі
Опис заперечення: У ході розгляду пропозицій учасників по закупівлі UA-2024-03-27-007045-a, уповноваженою особою замовника було встановлено, що учасником ФОП Бялий О.М. при наданні тендерної пропозиції були зроблені відповідні помилки (невідповідності), а саме:
1 Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника наявна довідка про аналогічний договір, яка не відповідає вимогам тендерної документації замовника.
Вимога передбачена п.1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»» додатку № 2 до тендерної документації замовника.
2. У складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо ввезення на митну територію України товару.
Вимога передбачена п. 2 «Вимоги до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах» додатку № 2 до тендерної документації.
3. Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо гарантії на надані послуги.
4. Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо гарантії на надані послуги.
5. Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо охорони ТЗ.
6. Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника відсутній сертифікат відповідності стандартам ISO 9001:2015, діючий на час подачі пропозиції.
Вимоги 3, 4, 5, 6 передбачені додатком № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».

У зв’язку з встановленням даних помилок при оформленні тендерної пропозиції ФОП Бялий О.М., уповноваженою особою замовника було прийнято вимогу 09.04.2024р. про усунення порушення.
Згідно п. 43 ПКМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. № 1178: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»

Таким чином, вважаємо, що дана вимоги прийнята замовником в порушення п. 43 ПКМУ від 12.10.2022р. № 1178, а саме не прийнято до уваги той факт, що порушення викладені у пунктах 3, 4, 5, 6 прямо відносяться до порушень в розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації замовника та не відносяться до категорії невідповідностей, які можливо усунути після розгляду пропозиції учасника.

Згідно п.п. 2, 3, п. 44 ПКМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. № 1178: «44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
3) переможець процедури закупівлі:
… надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.»
Згідно п.п.11, п. 3, ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIII: «У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.»
Таким чином, замовник повинен був відхилити пропозицію ФОП Бялий О.М. та розглянути наступну найбільш економічно вигіднішу пропозицію.

Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Надання недостовірної інформації
Тип порушення: Надання недостовірної інформації
Опис суті пункту скарги: У ході розгляду пропозицій учасників по закупівлі UA-2024-03-27-007045-a, уповноваженою особою замовника було встановлено, що учасником ФОП Бялий О.М. при наданні тендерної пропозиції були зроблені відповідні помилки (невідповідності), а саме:
1 Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника наявна довідка про аналогічний договір, яка не відповідає вимогам тендерної документації замовника.
Вимога передбачена п.1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності УЧАСНИКА кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі»» додатку № 2 до тендерної документації замовника.
2. У складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо ввезення на митну територію України товару.
Вимога передбачена п. 2 «Вимоги до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах» додатку № 2 до тендерної документації.
3. Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо гарантії на надані послуги.
4. Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо гарантії на надані послуги.
5. Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника відсутня інформація щодо охорони ТЗ.
6. Учасником надана тендерна пропозиція, яка не відповідає вимогам замовника, а саме: у складі тендерної пропозиції учасника відсутній сертифікат відповідності стандартам ISO 9001:2015, діючий на час подачі пропозиції.
Вимоги 3, 4, 5, 6 передбачені додатком № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі».

У зв’язку з встановленням даних помилок при оформленні тендерної пропозиції ФОП Бялий О.М., уповноваженою особою замовника було прийнято вимогу 09.04.2024р. про усунення порушення.
Згідно п. 43 ПКМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. № 1178: «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.»

Таким чином, вважаємо, що дана вимоги прийнята замовником в порушення п. 43 ПКМУ від 12.10.2022р. № 1178, а саме не прийнято до уваги той факт, що порушення викладені у пунктах 3, 4, 5, 6 прямо відносяться до порушень в розділі «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації замовника та не відносяться до категорії невідповідностей, які можливо усунути після розгляду пропозиції учасника.

Згідно п.п. 2, 3, п. 44 ПКМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022р. № 1178: «44. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
3) переможець процедури закупівлі:
… надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.»
Згідно п.п.11, п. 3, ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VIII: «У разі відхилення тендерної пропозиції/пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, замовник розглядає наступну тендерну пропозицію/пропозицію у списку пропозицій, розташованих за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цією статтею.»
Таким чином, замовник повинен був відхилити пропозицію ФОП Бялий О.М. та розглянути наступну найбільш економічно вигіднішу пропозицію.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір