-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Легка портативна система деконтамінації АТМ10 в комплекті з розчинами для спеціальної обробки та транспортною валізкою
Торги не відбулися
399 995.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 999.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 999.98 UAH
Період оскарження:
26.03.2024 16:56 - 07.04.2024 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Номер:
11f33e9b1ea84c0aafcbb2f3fd7a2282
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-26-011773-a.b1
Назва:
Щодо дискримінаційних вимог та порушень при формуванні тендерної документації
Скарга:
26 березня 2024 року Департамент цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Черкаської обласної державної адміністрації (далі — Замовник) оголосив процедуру закупівлі за ДК 021:2015: 35110000-8: Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання «Легка портативна система деконтамінації АТМ10 в комплекті з розчинами для спеціальної обробки та транспортною валізкою», ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-26-011773-a (далі — Процедура закупівлі).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Згідно частини 4 статті 22 Закону - Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості).
Замовником торгів у новій редакції Тендерної документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи - Протокол Уповноваженої особи №5 від 28.03.2024 р., встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі товару «Легка портативна система деконтамінації АТМ10 в комплекті з розчинами для спеціальної обробки та транспортною валізкою, або еквівалент» (ДК 021:2015:35110000-8: Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання).
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга-АТМ- 10 Департамент цивільного захисту.pdf 01.04.2024 19:52
- Скарга-АТМ- 10 Департамент цивільного захисту.pdf.p7s 01.04.2024 19:52
- рішення від 21.05.2021 №11217.pdf 01.04.2024 19:52
- рішення від 18.10.2023 № 16698.pdf 01.04.2024 19:52
- Рішення від 07.06.2021 № 12741.pdf 01.04.2024 19:52
- Скарга-АТМ- 10 Департамент цивільного захисту.docx 01.04.2024 19:52
- ТД АТМ10 нова редакція (3).doc 01.04.2024 19:52
- sign.p7s 01.04.2024 19:53
- перелік зпін та доповнень до тендерної документації 02.04.2024 16:59
- тендерна документація нова редакція 02.04.2024 16:59
- перелік змін та доповнень до тендерної документації 05.04.2024 16:20
- тендерна документація нова редакція 05.04.2024 16:20
- рішення від 03.04.2024 № 5937.pdf 03.04.2024 17:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 10.04.2024 № 6395.pdf 11.04.2024 14:43
- рішення від 10.04.2024 № 6395.pdf 15.04.2024 15:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.04.2024 19:55
Дата розгляду скарги:
10.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.04.2024 17:53
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
15.04.2024 15:22
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
15.04.2024 15:22
Пункт скарги
Номер:
5877c4e226414714ac3a74e98556cab3
Заголовок пункту скарги:
Щодо наявності дискримінаційних вимог в описі Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі Тендерної документації
Опис заперечення:
ІІ. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
1. Додатком №3 до тендерної документації (далі – ТД) Замовником торгів передбачено, наступну вимогу:
«Якщо учасник не є виробником – надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ), в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.
Надати копію листа від виробника про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у терміни визначені в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.»
Встановлення такої вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших Учасників враховуючи наступне.
Замовником торгів встановлено імперативну норму, що Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ). Такі документи повинні обов’язково підтверджувати повноваження учасника на здійснення представництва інтересів виробника.
Виконати зазначену умову зможуть суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, до Скаржника, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Проте через встановлену дискримінаційну умову, що Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником запропонованого товару та здійснення представництва інтересів виробника, Скаржник не має можливість взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки Скаржник не має прямих правовідносини безпосередньо з виробником та у Скаржника відсутні повноваження представництва інтересів виробника.
Враховуючи можливість поставки товару, що є предметом закупівлі, Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі через встановлену Замовником дискримінаційну умову щодо наявності прямих правовідносин безпосередньо з виробником запропонованого товару шляхом надання дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ, в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.
Окремо хочемо повідомити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Зокрема, наводимо приклади розгляду скарг, де оскаржувались аналогічні дискримінаційні вимоги тендерної документації щодо авторизаційних листів від виробника у наступних закупівлях за номером № UA-2021-04-27-005613-c, UA-2021-05-14-009043-c, UA-2023-09-29-009801-а. За результатами розгляду цих скарг надаємо наступні рішення: Рішення колегії АМКУ Рішення від 07.06.2021 № 12741; рішення від 21.05.2021 №11217; Рішення комісії АМКУ Рішення від 18.10.2023 № 16698.
Отже, наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у розділі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатком №3 Тендерної документації, шляхом виключення наступних вимог:
«Якщо учасник не є виробником – надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ), в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.»
Надати копію листа від виробника про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у терміни визначені в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.».
Додатково звертаємо увагу представників Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що з приводу внесення вищенаведених змін та корегувань до тендерної документації Учасник звертався до Замовника відповідно до положень пункту 54 Особливостей, однак жодної реагування з боку Замовника у встановлений термін, не було.
1. Додатком №3 до тендерної документації (далі – ТД) Замовником торгів передбачено, наступну вимогу:
«Якщо учасник не є виробником – надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ), в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.
Надати копію листа від виробника про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у терміни визначені в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.»
Встановлення такої вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших Учасників враховуючи наступне.
Замовником торгів встановлено імперативну норму, що Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ). Такі документи повинні обов’язково підтверджувати повноваження учасника на здійснення представництва інтересів виробника.
Виконати зазначену умову зможуть суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, до Скаржника, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Проте через встановлену дискримінаційну умову, що Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником запропонованого товару та здійснення представництва інтересів виробника, Скаржник не має можливість взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки Скаржник не має прямих правовідносини безпосередньо з виробником та у Скаржника відсутні повноваження представництва інтересів виробника.
Враховуючи можливість поставки товару, що є предметом закупівлі, Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі через встановлену Замовником дискримінаційну умову щодо наявності прямих правовідносин безпосередньо з виробником запропонованого товару шляхом надання дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ, в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.
Окремо хочемо повідомити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Зокрема, наводимо приклади розгляду скарг, де оскаржувались аналогічні дискримінаційні вимоги тендерної документації щодо авторизаційних листів від виробника у наступних закупівлях за номером № UA-2021-04-27-005613-c, UA-2021-05-14-009043-c, UA-2023-09-29-009801-а. За результатами розгляду цих скарг надаємо наступні рішення: Рішення колегії АМКУ Рішення від 07.06.2021 № 12741; рішення від 21.05.2021 №11217; Рішення комісії АМКУ Рішення від 18.10.2023 № 16698.
Отже, наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у розділі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатком №3 Тендерної документації, шляхом виключення наступних вимог:
«Якщо учасник не є виробником – надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ), в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.»
Надати копію листа від виробника про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у терміни визначені в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.».
Додатково звертаємо увагу представників Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що з приводу внесення вищенаведених змін та корегувань до тендерної документації Учасник звертався до Замовника відповідно до положень пункту 54 Особливостей, однак жодної реагування з боку Замовника у встановлений термін, не було.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Наявність дискримінаційних вимог у Тендерній документації
Опис суті пункту скарги:
. Обґрунтування наявності у суб'єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;
1. Додатком №3 до тендерної документації (далі – ТД) Замовником торгів передбачено, наступну вимогу:
«Якщо учасник не є виробником – надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ), в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.
Надати копію листа від виробника про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у терміни визначені в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.»
Встановлення такої вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших Учасників враховуючи наступне.
Замовником торгів встановлено імперативну норму, що Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ). Такі документи повинні обов’язково підтверджувати повноваження учасника на здійснення представництва інтересів виробника.
Виконати зазначену умову зможуть суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, до Скаржника, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Проте через встановлену дискримінаційну умову, що Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником запропонованого товару та здійснення представництва інтересів виробника, Скаржник не має можливість взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки Скаржник не має прямих правовідносини безпосередньо з виробником та у Скаржника відсутні повноваження представництва інтересів виробника.
Враховуючи можливість поставки товару, що є предметом закупівлі, Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі через встановлену Замовником дискримінаційну умову щодо наявності прямих правовідносин безпосередньо з виробником запропонованого товару шляхом надання дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ, в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.
Окремо хочемо повідомити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Зокрема, наводимо приклади розгляду скарг, де оскаржувались аналогічні дискримінаційні вимоги тендерної документації щодо авторизаційних листів від виробника у наступних закупівлях за номером № UA-2021-04-27-005613-c, UA-2021-05-14-009043-c, UA-2023-09-29-009801-а. За результатами розгляду цих скарг надаємо наступні рішення: Рішення колегії АМКУ Рішення від 07.06.2021 № 12741; рішення від 21.05.2021 №11217; Рішення комісії АМКУ Рішення від 18.10.2023 № 16698.
Отже, наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у розділі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатком №3 Тендерної документації, шляхом виключення наступних вимог:
«Якщо учасник не є виробником – надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ), в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.»
Надати копію листа від виробника про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у терміни визначені в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.».
Додатково звертаємо увагу представників Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що з приводу внесення вищенаведених змін та корегувань до тендерної документації Учасник звертався до Замовника відповідно до положень пункту 54 Особливостей, однак жодної реагування з боку Замовника у встановлений термін, не було.
1. Додатком №3 до тендерної документації (далі – ТД) Замовником торгів передбачено, наступну вимогу:
«Якщо учасник не є виробником – надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ), в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.
Надати копію листа від виробника про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у терміни визначені в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.»
Встановлення такої вимоги є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та до інших Учасників враховуючи наступне.
Замовником торгів встановлено імперативну норму, що Учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції повинен надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ). Такі документи повинні обов’язково підтверджувати повноваження учасника на здійснення представництва інтересів виробника.
Виконати зазначену умову зможуть суб’єкти господарювання, які мають стосунки з виробником предмета закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, до Скаржника, які не мають безпосередніх стосунків із виробником, проте мають можливість поставки товару відповідно до предмету закупівлі.
Проте через встановлену дискримінаційну умову, що Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником запропонованого товару та здійснення представництва інтересів виробника, Скаржник не має можливість взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки Скаржник не має прямих правовідносини безпосередньо з виробником та у Скаржника відсутні повноваження представництва інтересів виробника.
Враховуючи можливість поставки товару, що є предметом закупівлі, Скаржник не має можливості взяти участь у процедурі закупівлі через встановлену Замовником дискримінаційну умову щодо наявності прямих правовідносин безпосередньо з виробником запропонованого товару шляхом надання дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ, в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.
Окремо хочемо повідомити, що Антимонопольний Комітету України неодноразово у своїх рекомендаціях про здійснення заходів, спрямованих на розвиток конкуренції, запобіганням порушення законодавства про захист економічної конкуренції вказує, що Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінації учасників. Тобто, замовник встановлює такі вимоги до учасників торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вживаються об’єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам (виконавцям, підрядникам), які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі. Зокрема, наводимо приклади розгляду скарг, де оскаржувались аналогічні дискримінаційні вимоги тендерної документації щодо авторизаційних листів від виробника у наступних закупівлях за номером № UA-2021-04-27-005613-c, UA-2021-05-14-009043-c, UA-2023-09-29-009801-а. За результатами розгляду цих скарг надаємо наступні рішення: Рішення колегії АМКУ Рішення від 07.06.2021 № 12741; рішення від 21.05.2021 №11217; Рішення комісії АМКУ Рішення від 18.10.2023 № 16698.
Отже, наявність вищенаведеної дискримінаційної умови не дає можливість Скаржнику взяти участь у такій закупівлі, за умови повної відповідності його документів щодо спроможності поставки товару, який є предметом закупівлі.
Скаржник вимагає зобов’язати Замовника торгів усунути порушення норм чинного законодавства та дискримінаційну вимогу, яка наведена у розділі «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» Додатком №3 Тендерної документації, шляхом виключення наступних вимог:
«Якщо учасник не є виробником – надати копії документів, які підтверджують його стосунки із виробником (копію дилерського договору або сертифікат дистриб’ютора або авторизаційний лист від виробника або інший документ), в якому обов’язково зазначається надання повноважень учаснику на здійснення представництва інтересів виробника.»
Надати копію листа від виробника про підтвердження можливості виготовлення продукції в обсягах та постачання у терміни визначені в даній тендерній документації із зазначенням ідентифікатора закупівлі.».
Додатково звертаємо увагу представників Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що з приводу внесення вищенаведених змін та корегувань до тендерної документації Учасник звертався до Замовника відповідно до положень пункту 54 Особливостей, однак жодної реагування з боку Замовника у встановлений термін, не було.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Департамент цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Черкаської обласної державної адміністрації внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі та привести - привести тендерну документацію у відповідність до вимог підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Номер:
ab8a57054d474787b21a700d45534647
Заголовок пункту скарги:
Щодо невідповідності вимог Тендерної документації чинній редакції Особливостей
Опис заперечення:
2. У вимогах частини 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5. тендерної документації, визначено наступну (чинній) редакції :" є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі — активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);.
Дана вимога не відповідає нормам чинної редакції абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей та має бути скорегована Замовником торгів оскільки в чинній редакції може призвести до можливості участі та поставки продукції виготовлених в Ісламській республіці Іран.
Додатково звертаємо увагу представників Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що з приводу внесення вищенаведених змін та корегувань до тендерної документації Учасник звертався до Замовника відповідно до положень пункту 54 Особливостей, однак жодної реагування з боку Замовника у встановлений термін, не було.
Дана вимога не відповідає нормам чинної редакції абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей та має бути скорегована Замовником торгів оскільки в чинній редакції може призвести до можливості участі та поставки продукції виготовлених в Ісламській республіці Іран.
Додатково звертаємо увагу представників Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що з приводу внесення вищенаведених змін та корегувань до тендерної документації Учасник звертався до Замовника відповідно до положень пункту 54 Особливостей, однак жодної реагування з боку Замовника у встановлений термін, не було.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Невідповідність умов Тендерної документації чинній редакції Особливостей
Опис суті пункту скарги:
2. У вимогах частини 3 Відхилення тендерних пропозицій Розділу 5. тендерної документації, визначено наступну (чинній) редакції :" є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі — активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);.
Дана вимога не відповідає нормам чинної редакції абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей та має бути скорегована Замовником торгів оскільки в чинній редакції може призвести до можливості участі та поставки продукції виготовлених в Ісламській республіці Іран.
Додатково звертаємо увагу представників Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що з приводу внесення вищенаведених змін та корегувань до тендерної документації Учасник звертався до Замовника відповідно до положень пункту 54 Особливостей, однак жодної реагування з боку Замовника у встановлений термін, не було.
Дана вимога не відповідає нормам чинної редакції абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей та має бути скорегована Замовником торгів оскільки в чинній редакції може призвести до можливості участі та поставки продукції виготовлених в Ісламській республіці Іран.
Додатково звертаємо увагу представників Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, що з приводу внесення вищенаведених змін та корегувань до тендерної документації Учасник звертався до Замовника відповідно до положень пункту 54 Особливостей, однак жодної реагування з боку Замовника у встановлений термін, не було.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Департамент цивільного захисту, оборонної роботи та взаємодії з правоохоронними органами Черкаської обласної державної адміністрації внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі та привести - привести тендерну документацію у відповідність до вимог підпункту 1 пункту 44 Особливостей.