• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 670,0 км)

Завершена

71 338 585.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 356 692.93 UAH
Період оскарження: 26.03.2024 16:19 - 24.04.2024 00:00
Вимога
Є відповідь

Звертаємось із вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності нашої пропозиції умовам тендерної документації

Номер: aff2dd0d1c1b475ebc8786d5d5eec9bd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-26-011010-a.c2
Назва: Звертаємось із вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності нашої пропозиції умовам тендерної документації
Вимога:
ТОВ «ПБС» повідомляє, що відповідно до пункту 46 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. В зв’язку з чим, ми, як учасник процедури закупівлі: «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 670,0 км) ДК 021:2015:63710000-9 – Послуги з обслуговування наземних видів транспорту» (Замовник закупівлі – ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (код ЄДРПОУ 36565276), номер закупівлі в Prozzoro (ідентифікатор закупівлі) - UA-2024-03-26-011010-a), тендерна пропозиція якого відхилена на підставі ПРОТОКОЛУ щодо прийняття рішення уповноваженою особою Департаменту з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації від «02» травня 2023 року, вважаємо недостатньою аргументацію, зазначену в повідомленні, та звертаємося до замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності нашої пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або невідповідності кваліфікаційним критеріям.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний Учаснику! Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджені Постановою від 12.10.2022р. № 1178 та Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Тендерна документація - документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках. Замовник відповідно до статті 16 Закону має право вимагати наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно вимог пункту 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Законом не передбачено механізм, яким Замовник може це вимагати. Він встановлює кваліфікаційні критерії на свій розсуд. Відповідно до пункту 46 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Відповідно до додатку 2 до Тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» визначено, що учасник, у складі Тендерної пропозиції, надає Договірну ціну розраховану відповідно до вимог Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування. Проаналізувавши подану Вами тендерну пропозицію встановлено, що Форма договірної ціни не відповідає формі передбаченій в тендерній документації, а саме в проекті договору Додатку №3 та не у відповідності до Додатку 29 Методика визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування (МЕТОДИКА) а саме: відсутній рядок «Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством і не враховані складовими вартості (крім ПДВ)», відсутній рядок «Вартість дорожніх робіт і послуг», відсутній розділ 2. Обладнання. Згідно до вимог п.6.1 Розділу 6 Методики визначення вартості дорожніх робіт та послуг щодо визначення вартості нового будівництва, реконструкції, ремонтів та експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування, де Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується з використанням укрупнених показників вартості дорожніх робіт та послуг, обсяги та види яких передбачені відомістю обсягів робіт (BoQ), складеною за затвердженою проєктною документацією або дефектним актом. Окрім того, сума Всього договірної ціни не відповідає заявленій вартості на аукціоні. Адже, Зворотні суми (вартість матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно виконаних робіт/наданих послуг) відповідно до п.п.3.17, 3.21, 3.35 МЕТОДИКИ вказуються довідково в Локальних кошторисах. Об’єктному та Зведеному кошторисному розрахунку та розраховуються відповідно до Методичних вказівок вказаних в п.3.17 МЕТОДИКИ. Підрядником зворотні суми включаються лише на етапі взаєморозрахунку, коли можна визначити фактичну кількість та вартість на об’єкті, про що вказано в примітках до відомості BOQ ТД: При наявності матеріальних pecypciв, отриманих вiд розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно виконанню робіт, оформляється акт визначення обсягів та вартості вищевказаних матеріалів за підписами комісії відповідно до МВ 03450778-736:2014 «Методичні вказівки з визначення вартості матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно будівництву». При взаєморозрахунках за обсяги наданих робіт вартість матеріальних pecypciв, отриманих вiд розбирання конструкцій, знесення будівель i споруд та придатних для подальшого використання, залишаються на обліку у Підрядника, а Замовнику повертається їх вартість зворотними сумами; та в Проєкті Договору п.4.14, 4.15: 4.14 При наявності матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно виконаних робіт/наданих послуг, питання щодо можливості подальшого використання (за первинним або іншим призначенням) на тому самому об’єкті дорожніх робіт та послуг отриманих від розбирання матеріалів, виробів, комплектів вирішується складанням двостороннього акту (Замовник, Виконавець), у якому методом експертної оцінки визначаються номенклатура зазначених матеріальних ресурсів, їх кількість, технічні або якісні характеристики та обґрунтовані ціни, які враховують зазначені в акті характеристики цих матеріальних ресурсів. 4.15 Матеріальні ресурси, придатні для подальшого використання, які не використовуються на цьому ж об’єкті, залишаються у власності Підрядника шляхом зменшення вартості наданих послуг на об’єкті на суму вартості цих матеріалів. Вами знято з договірної ціни вартість матеріальних ресурсів, отриманих від розбирання конструкцій, знесення будівель та споруд або отриманих шляхом добування попутно виконаних робіт/наданих послуг, яку можливо визначити лише в процесі виконання робіт, та не можливо визначити на етапі складання договірної ціни. Також, у разі залучення різних ведучих механізмів (власних, орендованих чи субпідрядної організації) при наданні одного виду робіт, то обсяг вказаних робіт в договірній ціні розбивається на позиції пропорційно. Виходячи з вищевикладеного подана Вами тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, що визначені Тендерною документацією, крім невідповідностей у інформації та/або документах, що може бути усунена Учасником відповідно до п.43 Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на вимоги тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022)

Номер: cf64298c6d064ae39405efe7b45be02b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-26-011010-a.b1
Назва: СКАРГА на вимоги тендерної документації (в порядку статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі"(надалі- Закон) та Особливостей затверджених Постановою № 1178 від 12.10.2022)
Скарга:
Відповідно до оголошення, оприлюдненого в ЦБД 26 березня 2024 на веб-порталі Уповноваженого органу з питань публічних закупівель Prozorro, Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-26-011010-a ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ БУДІВНИЦТВА ТА АРХІТЕКТУРИ РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ (далі - Замовник), було розпочато проведення відкритих торгів «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 670,0 км)». Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів проводиться процедура закупівлі «Відкриті торги», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) Замовником торгів у тендерній документації, встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 670,0 км)» Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОРОЖНІ МАШИНИ» (далі – ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ», Скаржник) має чималий досвід у наданні послуг, які є аналогічними предмету закупівлі на ринку України та має намір прийняти участь у зазначених торгах. Разом з тим, ознайомившись з вимогами тендерної документації нами було встановлено, що положення документації містять дискримінаційний характер, що порушує наші права та законні інтереси, як потенційного учасника процедури закупівлі та в подальшому може призвести до відхилення нашої тендерної пропозиції. У відповідності з частиною 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2024 18:00
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2024 14:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: Департаментом з питань будівництва та архітектури Рівненської обласної державної адміністрації усунено порушення, зазначені у скарзі
Автор: ТОВ "ДОРОЖНІ МАШИНИ", Варжевський Вадим Васильович +380675315624 tender@dor-mash.com.ua

Пункт скарги

Номер: fd68e7ee7a26483fb01890f399e8ed8a
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні вимоги
Опис заперечення: Замовником торгів у тендерній документації, встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь Скаржника у процедурі закупівлі «Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них у Рівненському районі Рівненської області (протяжність 670,0 км)»Відповідно до пп.1.1 пункту 1 розділу 3 Документації Для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, останній повинен надати інформацію та всі документи згідно переліку, наведеного в Додатку № 1.
Відповідно до пункту 3.1 п.3 додатку 1 ТД Учасник повинен надати: « довідку за встановленою формою про наявність в учасника досвіду аналогічних договорів/аналогічного договору (не менше одного),виконаних учасником не менше ніж на 95%, яка повинна включати інформацію щодо замовників(покупців) (із зазначенням їх найменувань, адрес та контактних телефонів). Аналогічними будуть вважатись договори на надання послуг з експлуатаційного утримання/поточного дрібного ремонту/поточного середнього ремонту/ поточного ремонту автомобільних доріг загального користування або інший(-і) договір(-и) про надання послуг/виконання робіт які є сумісними із послугами/роботами, передбаченими тендерною документацією, укладений протягом останніх 5 (п’яти) років від дати, що передує даті оголошення закупівлі. Учасник має надати документальне підтвердження досвіду виконання робіт на автомобільних дорогах загального користування одним договором або сумарно. Основні види робіт, які учасник повинен підтвердити у тендерній пропозиції:
1) улаштування основи/підстильних/вирівнювальних шарів основи із щебеню/щебенево-піщаної суміші;
2) влаштування покриттів/вирівнюючого/верхнього/нижнього шару покриття із асфальтобетонних сумішей асфальтоукладальником;
3) холодне фрезерування асфальтобетонного покриття;
4) ліквідація вибоїн струменевим методом;
5) ліквідація вибоїн асфальтобетонного покриття;
6) земляні роботи (розробка ґрунту, планування узбіч тощо);
7) розподілення протиожеледних матеріалів розподілювачем;
8) очищення доріг снігоочисником плужним на базі машини дорожньої комбінованої (автомобіля) від снігу».
Таким чином, вимога, що Учасник повинен надати довідку за встановленою формою про наявність в учасника досвіду аналогічних договорів/аналогічного договору (не менше одного),виконаних учасником не менше ніж на 95% є необґрунтованою і дискримінаційною.В пп.1.2 п.1 Додатку 1 тендерної документації вимагається обов’язкова наявність сформованої мережі виробничих (матеріально – технічних баз), необхідних для зберігання та обслуговування техніки, матеріальних ресурсів, розміщення персоналу тощо, у кількості не менше 3-ох одиниць. Наявність цих баз має підтверджуватись: документами, які підтверджують право власності Учасника на об’єкти, перелічені Учасником в графі 2 aбo дійсні та чинні, протягом всього строку виконання договору про закупівлю договори оренди, суборенди та ін. Договори, що посвідчують право користування (оренди, суборенди та ін.) на всі вказані у довідках об’єкти, які не е власністю Учасника, мають бути укладені на строк, що дорівнює aбo перевищує строк виконання договору про закупівлю, aбo містити умови про можливість його пролонгації, у разi, якщо його строк менше строку договору про закупівлю, на строк виконання робіт (послуг). Окрім цього Учасник повинен надати акти приймання-передачі або інший(-i) документ(-и), який(-i) підтверджує(-ють) факт передачі Учаснику таких об’єктів (у разі, коли вимогами чинного законодавства України та/або умовами зазначених договорів передбачено ïx складання).
Зауважуємо, що ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ» має великий досвід виконання аналогічних видів робіт (послуг), але чому ще не вигравши тендер ми повинні купувати або орендувати бази??? Крім того ми для господарської діяльності орендуємо на даний час одну виробничу базу. У разі виграші в тендері нами буде орендовано достатню кількість виробничих баз для виконання робіт за предметом закупівлі, що підтверджується листами-згодами від власників цих об’єктів (які додаємо до скарги). 3. Додатком 1 Табл. 4. Інші вимоги до учасника до тендерної документації вимагаєтьсянадання сертифікатів ISO.Частиною 3 статті 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі» передбачено: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.»
Крім того, ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні жоден нормативно-правовий акт в галузі публічних закупівель та виконання робітне містить вимог що для участі в тендері і при виконання робіт(наданню послуг) по Експлуатаційному утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення та штучних споруд на них потрібні вищевикладені сертифікати ISO (особливо під час воєнного стану).
Взагалі не зрозуміла вимога по наявності по сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018, оскільки ст.17 Закону та особливостями передбачена наявність Антикорупційної програми та Уповноваженого з протидії корупції.
Крім того існує тисячі сертифікатів ISO і це дуже затратно, економічно(вартість отримання одного сертифіката від 50 тис. грн.) та по трудозатратах недоцільно та необгрунтовано на кожний тендер під вимоги кожного замовника отримувати сертифікати ISO, які замануться учаснику.За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають вищезазначені сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ».


Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у тендерній документації вимог щодо підтвердження наявності в учасника саме виконаного аналогічного договору (аналогічних договорів) не менше ніж на 95%. Крім того, ні ЗУ «Про публічні закупівлі», ні жоден нормативно-правовий акт в галузі публічних закупівель не містить вимог, що на підтвердження досвіду виконання аналогічного договору потенційний учасник повинен надати один або декілька договорів, кожен з яких повинен бути виконаним не менше ніж на 95%. Зауважуємо, що ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ» має великий досвід виконання аналогічних видів робіт (послуг), але чому ще не вигравши тендер ми повинні купувати або орендувати бази??? Крім того ми для господарської діяльності орендуємо на даний час одну виробничу базу. У разі виграші в тендері нами буде орендовано достатню кількість виробничих баз для виконання робіт за предметом закупівлі, що підтверджується листами-згодами від власників цих об’єктів (які додаємо до скарги).Взагалі не зрозуміла вимога по наявності по сертифікату на систему управління щодо протидії корупції ДСТУ ISO 37001:2018, оскільки ст.17 Закону та особливостями передбачена наявність Антикорупційної програми та Уповноваженого з протидії корупції. Крім того існує тисячі сертифікатів ISO і це дуже затратно, економічно(вартість отримання одного сертифіката від 50 тис. грн.) та по трудозатратах недоцільно та необгрунтовано на кожний тендер під вимоги кожного замовника отримувати сертифікати ISO, які замануться учаснику.За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають вищезазначені сертифікати, що є дискримінаційним по відношенню до суб’єктів господарювання, зокрема, ТОВ «ДОРОЖНІ МАШИНИ».
Опис суті пункту скарги: Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
-тендерна документація в якій встановлені вказані дискримінаційні вимоги






Неналежні дії Замовника призводять до порушення прав Скаржника на його недискримінацію виходячи з вищевикладеного та керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та розділом Порядок оскарження відкритих торгів Особливостей
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації