-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Матеріали для благоустрою населених пунктів: сіль кам’яна з антизлежувачем для посипання доріг, сорт вищий, крупність 3, без пакування
Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII у редакції № 114-IX від 19.09.2019 з урахуванням особливестей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178, Категорія замовника: відповідно до п.3 ч.1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Джерело фінансування - кошти бюджету Хмельницької міської територіальної громади. Під час подання тендерних пропозицій та створені даних, особа, яка має повноваження щодо підпису документів тендерної пропозиції, повинна пройти електронну ідентифікацію в електронній системі закупівель за допомогою кваліфікованого підпису (автентифікацію) (тобто обов’язково накладається КЕП на пропозицію в електронній системі закупівель). Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
мін. крок: 1% або 39 996.00 UAH
Скарга на дискримінаційні вимоги Тендерної Документації
- СКАРГА.docx 29.03.2024 13:28
- 3. Додаток 3 до Скарги.pdf 29.03.2024 13:28
- 1. Додаток 1 до Скарги.pdf 29.03.2024 13:28
- 2. Додаток 2 до Скарги.pdf 29.03.2024 13:28
- СКАРГА .pdf 29.03.2024 13:28
- sign.p7s 29.03.2024 14:03
- рішення від 01.04.2024 № 5730.pdf 01.04.2024 16:46
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.04.2024 № 6360.pdf 10.04.2024 13:14
- рішення від 09.04.2024 № 6360.pdf 12.04.2024 12:06
- Заперечення по суті скарги 03.04.2024 14:38
- Заперечення по суті скарги 03.04.2024 14:39
Пункт скарги
1) ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – «Системи управління якістю. Вимоги»;
2) ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»;
3) ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT – «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»;
4) ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»;
5) ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2018, IDT) – «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
1.1. Стосовно сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування».
Повідомляємо, що Скаржник має чинний сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (Додаток 1 до Скарги).
Але, оскільки Замовником встановлена вимога про надання сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» взяти участь в даній процедурі закупівлі Скаржник немає можливості, оскільки Замовник встановив дискримінаційну вимогу про надання саме сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT).
Незрозуміло, чим керувався Замовник при формуванні цієї дискримінаційної вимоги, оскільки Державний Стандарт України, який затверджений Наказом Науково-дослідного інституту метрології вимірювальних і управляючих систем (ДП «НДІ «Система») від 21.12.2015 № 203 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України має назву ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) – саме такий сертифікат і є наявний у Скаржника, однак, ніяк не ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» як те вимагає Замовник.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які надають сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», що є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Незважаючи на те, що діяльність Скаржника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), але не ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) як того вимагає Замовник.
1.2. Стосовно сертифікатів ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT – «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2018, IDT) – «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Вимога про надання даних сертифікатів є дискримінаційними та такими, що штучно звужують коло потенційних учасників з огляду на наступне.
По – перше, Замовник в тендерній документації не надав обґрунтування, щодо необхідності надання вищезгаданих сертифікатів, та не надав пояснення, яке відношення вони мають до предмета закупівлі, яким є Матеріали для благоустрою населених пунктів: сіль кам’яна з антизлежувачем для посипання доріг, сорт вищий, крупність 3, без пакування.
Частина 1 статті 5 ЗУ "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" передбачає такий принцип як – добровільність акредитації.
Варто відмітити, що чинним законодавством України не передбачено обов’язковість виробника чи постачальника продукції отримувати сертифікати ІSO, тобто така ініціатива є виключно добровільною та такою, що залежить від бажання та фінансової спроможності кожного суб’єкта господарювання.
По – друге, пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 23 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Варто відмітити, що вищезгадані сертифікати, не мають до ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ жодного відношення, та не підтверджують якість та відповідність технічним характеристикам.
Виходячи з наведеного, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть сертифікати ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT – «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2018, IDT) – «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
Аналогічною є практика Органу оскарження в рішенні від 17.07.2023 року № 10732-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-27-012672-a) та в рішенні від 16.01.2024 року № 932-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-01-000537-a).
1.3. Стосовно сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Повідомляємо, що у Скаржника є наявний сертифікат на ситему управління охороною здоров'я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) (Додаток 2 до Скарги).
Але, оскільки Замовником встановлена вимога про надання саме сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», участь у Процедурі закупівлі Скаржник взяти не зможе.
Скаржник вкотре повторює, що станом на сьогодні чинний Державний Стандарт України, затверджений Наказом від 26.12.2019 № 502 Про прийняття та скасування національних стандартів, затверджений ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») має назву ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT), саме такий і сертифікат є наявний в Скаржника, однак ніяк не сертифікат ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», який вимагає Замовник.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які надають сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», що є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Незважаючи на те, що діяльність Скаржника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), однак ніяк не ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) як того вимагає Замовник.
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
-
Назва доказу:
Скарга
-
Опис доказу:
Відповідно до п. 1. Додатку 2 до ТД замовник встановлю такі кваліфікаційні критерії та визначає перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям 1. Наявність обладнання, матеріально - технічної бази та технологій: - Довідка в довільній формі, яка містить інформацію про матеріально технічну базу Учасника (наявність власних або орендованих площ (складів) для зберігання товару; інформацію про виробника товару; інформацію про наявність власного або орендованого автотранспорту та інших транспортних засобів, що будуть використовуватись Учасником для навантажувально-розвантажувальних робіт, перевезення товару). Виходячи з аналізу даної вимоги Замовник встановлює дискримінаційну та імперативну норму про наявність власних або орендованих площ (складів) – тобто не менше 2 – х або власних або орендованих площ (складів). Скаржник повідомляє, що у нього є в наявності орендоване складське приміщення за адресою м. Хмельницький, вул. Курчатова, 16, площею 1500 кв.м. На підтвердження чого Скаржник надає Договір суборенди нежитлового приміщення № 01/09/22-12 від 01 вересня 2022 року (Додаток 3 до Скарги). Скаржник, наголощує, що площа орендованого складського приміщення дорівнює 1 500 кв. м., чого більш ніж достатньо для зберігання предмету закупівлі. Замовник не обгрунтуваня необхідність наявності в потенційних учасник Процедури не менше двох власних або орендованих площ (складів). Відповідно, взяти участь в Процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники , які мають у власності або в оренді площ або складів (тобто не менше 2 – ох площ та або складів), що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в тому числі до Скаржника.
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА .pdf
Права Скаржника порушені тим, що Замовником торгів було допущено Закону та Особливостей в частині встановлення дискримінаційних вимог у ТД, які суперечать принципам публічних закупівель.
Пунктом 4 частини 1 статті 5 Закону передбачено, що Закупівлі здійснюються за такими принципом - недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Не усунення таких дискримінаційних положень не дає можливості взяти участь у процедурі закупівлі Скаржника за умови повної відповідності останнього вимоги щодо можливості поставки товару, який є предметом закупівлі.
-
Назва доказу:
Скарга
-
Опис доказу:
1. Відповідно до Додатку 4 до Тендерної Документації (далі – ТД), Для підтвердження відповідності та якості товару Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції наступні сертифікати видані на ім’я Учасника: 1) ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – «Системи управління якістю. Вимоги»; 2) ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування»; 3) ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT – «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги»; 4) ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування»; 5) ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2018, IDT) – «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». 1.1. Стосовно сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування». Повідомляємо, що Скаржник має чинний сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування (Додаток 1 до Скарги). Але, оскільки Замовником встановлена вимога про надання сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» взяти участь в даній процедурі закупівлі Скаржник немає можливості, оскільки Замовник встановив дискримінаційну вимогу про надання саме сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT). Незрозуміло, чим керувався Замовник при формуванні цієї дискримінаційної вимоги, оскільки Державний Стандарт України, який затверджений Наказом Науково-дослідного інституту метрології вимірювальних і управляючих систем (ДП «НДІ «Система») від 21.12.2015 № 203 Про прийняття нормативних документів України, гармонізованих з міжнародними та європейськими нормативними документами, та скасування нормативних документів України має назву ДСТУ ISO 14001:2015 Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування (ISO 14001:2015, IDT) – саме такий сертифікат і є наявний у Скаржника, однак, ніяк не ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» як те вимагає Замовник. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які надають сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) – «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», що є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Незважаючи на те, що діяльність Скаржника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), але не ДСТУ ISO 14001:2015 (ДСТУ ISO 14001:2015, IDT) як того вимагає Замовник. 1.2. Стосовно сертифікатів ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT – «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2018, IDT) – «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування». Вимога про надання даних сертифікатів є дискримінаційними та такими, що штучно звужують коло потенційних учасників з огляду на наступне. По – перше, Замовник в тендерній документації не надав обґрунтування, щодо необхідності надання вищезгаданих сертифікатів, та не надав пояснення, яке відношення вони мають до предмета закупівлі, яким є Матеріали для благоустрою населених пунктів: сіль кам’яна з антизлежувачем для посипання доріг, сорт вищий, крупність 3, без пакування. Частина 1 статті 5 ЗУ "Про акредитацію органів з оцінки відповідності" передбачає такий принцип як – добровільність акредитації. Варто відмітити, що чинним законодавством України не передбачено обов’язковість виробника чи постачальника продукції отримувати сертифікати ІSO, тобто така ініціатива є виключно добровільною та такою, що залежить від бажання та фінансової спроможності кожного суб’єкта господарювання. По – друге, пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 23 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Варто відмітити, що вищезгадані сертифікати, не мають до ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ жодного відношення, та не підтверджують якість та відповідність технічним характеристикам. Виходячи з наведеного, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти лише ті учасники, які нададуть сертифікати ДСТУ ISO 28000:2008 (ISO 28000:2008, IDT – «Системи управління безпекою ланцюга постачання. Вимоги» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2018, IDT) – «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, в тому числі Скаржника. Аналогічною є практика Органу оскарження в рішенні від 17.07.2023 року № 10732-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2023-06-27-012672-a) та в рішенні від 16.01.2024 року № 932-р/пк-пз (ідентифікатор закупівлі UA-2024-01-01-000537-a). 1.3. Стосовно сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування». Повідомляємо, що у Скаржника є наявний сертифікат на ситему управління охороною здоров'я та безпекою праці ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) (Додаток 2 до Скарги). Але, оскільки Замовником встановлена вимога про надання саме сертифікату ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», участь у Процедурі закупівлі Скаржник взяти не зможе. Скаржник вкотре повторює, що станом на сьогодні чинний Державний Стандарт України, затверджений Наказом від 26.12.2019 № 502 Про прийняття та скасування національних стандартів, затверджений ДП «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (ДП «УкрНДНЦ») має назву ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT), саме такий і сертифікат є наявний в Скаржника, однак ніяк не сертифікат ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», який вимагає Замовник. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб'єкти господарювання, які надають сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) – «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування», що є дискримінаційною по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника. Незважаючи на те, що діяльність Скаржника відповідає вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT), однак ніяк не ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) як того вимагає Замовник.
-
Повʼязаний документ:
СКАРГА .pdf
-
Зобов’язати КП по будівництву, ремонту та експлуатації доріг виконавчого комітету Хмельницької міської ради внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.