• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги (Періодичний психіатричний огляд, у тому числі на предмет вживання психоактивних речовин з видачею довідки (85110000-3 Послуги лікувальних закладів та супутні послуги))

Завершена

99 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 990.00 UAH
Період оскарження: 25.03.2024 13:07 - 30.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 77d27034ac3246b3bfeedd6272ebcd77
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-25-005558-a.b1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.04.2024 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.04.2024 10:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.04.2024 № 6963-р/пк-пз виконано
Автор: ПП "ЕСКУЛАП - ПЛЮС", Олександр Волошко +380671111071 esculap-plus.prozorro@outlook.com

Пункт скарги

Номер: 3af2a90a1307433b8afa2f581348b7e0
Заголовок пункту скарги: Неправомірне визначення переможця процедури закупівлі
Опис заперечення: Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію - Товариства з обмеженою відповідальністю «Сумський регіональний «Медичний центр безпеки дорожнього руху» (далі – Переможець). Рішенням уповноваженої особи Замовника від 05.04.2024, висвітленого в протоколі № 135, (далі – Рішення 135) Переможця визначено переможцем Процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.
Приватне підприємство «ЕСКУЛАП – ПЛЮС» (далі – Скаржник)вважає Рішення 135 безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори:
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до підпунктів 6.1. і 6.2. пункту 6 розділу ІІІ Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерних пропозицій інформацію, що підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 4 до Тендерної документації.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі визначаються замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону 922.
Згідно пунктів 1, 5 і 6 розділу «Загальні технічні вимоги» Додатку 4 до Тендерної документації:
- Медичний заклад повинен мати ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, отриману відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 285.
- Медичний заклад повинен здійснювати свою діяльність у м. Черкаси;
- Медичний заклад повинен мати відповідно оснащені приміщення для проведення оглядів в м. Черкаси.
За предметом закупівлі учасник повинен надавати послуги, пов’язані з господарською діяльністю з медичної практики (далі – медична практика).
Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 285, (далі – Ліцензійних умови) встановлюють організаційні, кадрові і технологічні вимоги до матеріально-технічної бази ліцензіата, обов’язкові для виконання під час провадження господарської діяльності з медичної практики, а також визначають вичерпний перелік документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з медичної практики.
За абзацом 3 пункту 4 Ліцензійних умов медична практика - вид господарської діяльності у сфері охорони здоров’я, який провадиться закладами охорони здоров’я та фізичними особами - підприємцями з метою надання медичної допомоги та медичного обслуговування на підставі ліцензії.
Статтею 3 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров'я» від 19.11.1992 № 2801-XII (далі – Закон 2801) встановлено наступні визначення:
- заклад охорони здоров’я - юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників і фахівців з реабілітації;
- медична допомога - діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику та лікування у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами;
- медичне обслуговування - діяльність закладів охорони здоров’я, реабілітаційних закладів, відділень, підрозділів та фізичних осіб - підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію у встановленому законом порядку, у сфері охорони здоров’я, що не обов’язково обмежується медичною допомогою та/або реабілітаційною допомогою, але безпосередньо пов’язана з їх наданням;
- послуга з медичного обслуговування населення (медична послуга) - послуга, у тому числі реабілітаційна, що надається пацієнту закладом охорони здоров’я, реабілітаційним закладом або фізичною особою - підприємцем, яка зареєстрована та одержала в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та оплачується її замовником. Замовником послуги з медичного обслуговування населення можуть бути держава, відповідні органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи, у тому числі пацієнт.
Відповідно до підпункту 9 частини 1 статті 1 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» від 02.03.2015 № 222-VIII місце провадження виду господарської діяльності - місце (об’єкт, приміщення, будівля, земельна ділянка та/або територія), на якому (у межах якого) суб’єкт господарювання провадить господарську діяльність або яке використовується в його провадженні (може збігатися з місцезнаходженням суб’єкта господарювання).
Згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань Переможець зареєстрований у місті Суми.
Варто зазначити, що за частинами 1 і 4 статті 10¹ Закону України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI публічна інформація у формі відкритих даних - це публічна інформація у форматі, що дозволяє її автоматизоване оброблення електронними засобами, вільний та безоплатний доступ до неї, а також її подальше використання.
Перелік наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, вимоги до формату і структури таких наборів даних, періодичність їх оновлення визначаються Кабінетом Міністрів України. При цьому до такого переліку Кабінет Міністрів України обов’язково включає інформацію, доступ до якої у формі відкритих даних передбачено законом.
Такий перелік визначено Положенням про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 № 835, (далі – Перелік).
За Переліком Міністерство охорони здоров’я України (далі – МОЗ) веде Ліцензійний реєстр МОЗ з медичної практики. Цей реєстр розміщено у відкритому доступі на офіційному веб-сайті МОЗ за посиланням: https://moz.gov.ua/licenzijnij-reestr. В цьому реєстрі наявні відомості про видачу Переможцю ліцензії № 0207/15-М на вид господарської діяльності – медична практика (далі – Ліцензія 0207/15-М). В тому числі Ліцензія 0207/15-М поширюється на відокремлені підрозділи переможця у Сумській області в м. Глухів та м. Ромни.
Відповідно до абзацу 2 пункту 4 Ліцензійних умов відокремлений структурний підрозділ - підрозділ закладу охорони здоров’я, який розташований поза його основним місцезнаходженням і провадить господарську діяльність з медичної практики.
Згідно абзацу 2 пункту 6 Ліцензійних умов у разі утворення юридичною особою кількох закладів охорони здоров’я відомості про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня заповнюються суб’єктом господарювання для кожного закладу охорони здоров’я окремо.
За абзацом 3 пункту 9 Ліцензійних умов медична практика ліцензіатом провадиться за місцем (місцями) її провадження, яке (які) зазначені у заяві про отримання ліцензії та в документах, що додавалися до неї (з урахуванням внесених до них змін, поданих ліцензіатом органові ліцензування).
Пунктом 10 Ліцензійних умов визначено, що за місцем проживання (перебування) пацієнта може надаватися:
- первинна медична допомога;
- спеціалізована медична допомога, яка може надаватися в амбулаторних умовах;
- невідкладна та екстрена медична допомога;
- паліативна допомога, зокрема психологічна допомога;
- допомога у проходженні медичної реабілітації;
- виїзна (мобільна) консультативно-діагностична допомога.
Своєю чергою послуги за предметом закупівлі не відносяться до послуг, що можуть надаватись за місцем проживання (перебування) пацієнта.
Крім того Ліцензія 0207/15-М не поширює свою дію на м. Черкаси, оскільки виходячи з положень Ліцензійних умов, ліцензія з медичної практики повинна містити відомості про відокремлені підрозділи закладу охорони здоров’я, які розташовані поза його основним місцезнаходженням. Тобто щодо Ліцензії 0207/15-М відсутні відомості про відокремлені підрозділи у м. Черкаси. Тим самим Переможець не здійснює свою діяльність у м. Черкаси.
В складі своєї тендерної пропозиції Переможець надав лист-згоду щодо виконання технічного завдання від 06.02.2024 (далі – Лист), в якому зазначив про можливість прибуття до Замовника (м. Черкаси), за умови надання Замовником приміщення, для надання послуг. Водночас Переможець у своїй тендерній пропозиції не підтвердив здійснення своє діяльність у м. Черкаси, а наведене твердження з листа не спростовує, а навпаки підтверджує, що Переможець не здійснює свою діяльність у м. Черкаси.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, а також вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону 922.
Відповідно до абзаців 2 і 5 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція:
- не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
- не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону 922.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з підстав, передбачених абзацами 2 і 5 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір