• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Вироби з дроту (Електроди зварювальні)

Закупівля здійснюється відповідно до https://prozorro.gov.ua/plan/UA-P-2024-03-15-011780-a згідно з технічними вимогами і якісними характеристиками предмета закупівлі. Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства). Критерій оцінки – ціна 100%. Строк поставки товару залежить від терміну поставки товару, який зазначений в проекті договору (Додаток 4 до тендерної документації), але не більше строку дії договору. Строк дії договору залежить від дати підписання договору та буде розрахований під час укладання договору.

Завершена

4 592 972.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 45 929.72 UAH
Період оскарження: 25.03.2024 12:08 - 30.04.2024 00:00
Скарга
Скасована
КЕП

СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

Номер: 709866d30d214374af966590d6e913e3
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-25-004520-a.b3
Назва: СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 23.05.2024 00:00
Автор: ТОВ "Торговий Дім "НІСА", Бесшапочный Виктор 380442421777 nisa@nisa.com.ua http://www.nisa.com.ua

Пункт скарги

Номер: 4b6f08f5195446feaeaf0fdd4919fe5a
Заголовок пункту скарги: СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Опис заперечення: СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Тип порушення: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника

СКАРГА, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації

Номер: 2906988926084cad957135bf41e39841
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-25-004520-a.b2
Назва: Скарга щодо порушення законодавства та встановлення замовником дискримінаційних вимог у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 08.04.2024 17:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.04.2024 08:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником були внесені зміни в тендерну документацію. Перелік класифікацій товарів (Електроди зварювальні), які плануються до закупівлі, відповідає усім в сукупності вимогам тендерної документації товару щонайменше трьом виробникам, а саме: Böhler Schweißtechnik (Австрія), ESAB AB (Швеція), Kobe Steel (Японія).
Автор: ТОВ "ІН-ВЕЛД", Дар'я Редько +380506970092 daria.redko@inweld.com.ua

Пункт скарги

Номер: 9ddf1a6737a64a18b79c27498ee120d4
Заголовок пункту скарги: Щодо Реєстру міжнародних спонсорів війни визначеними Національною агенцією з питань запобігання корупції
Опис заперечення: Додатком 1 до Тендерної документації визначено, що Виробник не повинен бути внесений в перелік міжнародних спонсорів війни визначених Національного агентства з питань запобігання корупції (НАЗК).
Відповідно до Розділу ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції вимог Поданням своєї тендерної пропозиції учасник: про відсутність учасника/виробника у Реєстрі міжнародних спонсорів війни визначеними Національною агенцією з питань запобігання корупції.
Вважаємо вказані вимоги дискримінаційними, адже вказаний Реєстр закритий для доступу, не функціонує на даний момент, учасники не мають можливості достовірно підтвердити чи заперечити факти внесення учасника/виробника у такий реєстр.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Відповідно до офіційного повідомлення НАЗК на сайті Агентства від 22.03.2024 року за посиланням https://nazk.gov.ua/uk/novyny/nazk-peredae-mrg-z-sanktsiynoi-polityky-informatsiyu-z-reestru-mizhnarodni-sponsory-viyny-inshi-reestry-potrebuyut-unormuvannya-pozytsiya-nazk/?fbclid=IwAR2s3unVQSqRMeAIedUXJ1FlYgia6SvnMuvjYex73bDY47tXKhSZ185qGGc : «Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) передає Міжвідомчій робочій групі з питань реалізації державної санкційної політики інформацію, яка міститься у розділі «Міжнародні спонсори війни» порталу «Війна і санкції». Також Агентство підготує для передачі документальні матеріали, які стали підставою для внесення вказаних відомостей.
Крім того, забезпечено переадресацію користувачів зі сторінки «Міжнародні спонсори війни» на "Державний реєстр санкцій" для достовірного та єдиного інформування про офіційний перелік субʼєктів, щодо яких застосовано санкції в Україні.
НАЗК проінформувало Кабінет Міністрів України про те, що, крім розділу «Міжнародні спонсори війни», складовими частинами порталу «Війна і санкції» є такі розділи: «Компоненти у зброї», «Інструменти війни», «Кандидати на санкції», «Війна і мистецтво», «Війна і спорт», «Іноземці в російських компаніях», а також списки фізичних та юридичних осіб, щодо яких застосовано санкції, зокрема, країнами-партнерами.
Ведення зазначених реєстрів також потребує унормування та визначення державних органів, відповідальних за їх функціонування. Тому до вирішення цього питання доступ до цих розділів буде тимчасово закритий. Національне агентство вживатиме заходів з передачі інформації, яка міститься в інших складових частинах порталу «Війна і санкції» для забезпечення ефективної санкційної політики.
Такі рішення ухвалені НАЗК з урахуванням витягу з протоколу засідання Кабінету Міністрів України 15.03.2024 Nº 30.»
Також згідно з офіційним повідомленням на сайті Урядового порталу за посиланням https://www.kmu.gov.ua/news/na-rozshyrenomu-zasidanni-uriadu-bulo-rozghlianuto-pytannia-zoseredzhennia-informatsii-shchodo-sanktsiinoi-polityky-derzhavy-na-odnomu-resursi?fbclid=IwAR2m7zbMo-FMk63CzhfK6d98B2zeaL9OhOriv-oQkJGBFIs8P-NcCd3LKJA «рішення про закриття переліку ухвалили на розширеному засіданні Кабміну за участі секретаря РНБО, голови СБУ, генерального прокурора та голови НАЗК, послів іноземних країн, представників посольств іноземних країн і ЄС. Під час розгляду питання Міністерством юстиції наголошено на неприйнятності поширення від імені держави такої інформації без врегулювання питань на законодавчому рівні. Представниками РНБО серед іншого зазначено, що необхідності в додаткових інституціях щодо реалізації державної санкційної політики немає, оскільки вся вичерпна інформація з цього питання включена до Державного реєстру санкцій. Після обговорення присутні погодилися щодо необхідності передачі інформації, яка міститься на вищезгаданому сайті, до Міжвідомчої робочої групи з питань реалізації державної санкційної політики для опрацювання, в тому числі, визначення підстав для застосування санкцій до зазначених на даному ресурсі суб’єктів та підготовки відповідних пропозицій для розгляду на засіданні РНБО. А також щодо переадресації Національним агентством з питань запобігання корупції користувачів зі сторінки “Міжнародні спонсори війни” на веб-сайт Ради національної безпеки і оборони України “Державний реєстр санкцій”. Це необхідно для достовірного та єдиного інформування про офіційний перелік суб’єктів, щодо яких застосовано санкції в Україні.»
Таким чином офіційно підтверджено, що Реєстр міжнародних спонсорів війни припинив свою діяльність. Натомість функціонує офіційний веб-сайт Ради національної безпеки і оборони України “Державний реєстр санкцій”, який містить у собі офіційний перелік суб’єктів, щодо яких застосовано санкції в Україні.
Скаржник є офіційним дистриб’ютором електродів OK 53.70 виробництва ESAB AB (Швеція), та має можливість та намір поставити цей товар Замовнику (дистриб’юторський договір додаємо).
Протягом незначного періоду часу американсько-швейцарська компанія ESAB AB з невідомих нам підстав та причин (мабуть помилково), була внесена у Реєстр міжнародних спонсорів війни.
Зараз цей Реєстр та увесь проект щодо формування переліку міжнародних спонсорів війни, визначених Національного агентства з питань запобігання корупції, припинив свою діяльність. Відповідно до Рішення НАЗК з урахуванням витягу з протоколу засідання Кабінету Міністрів України 15.03.2024 Nº 30, неприйнятним є поширення від імені держави інформації про «спонсорів війни» без врегулювання питань на законодавчому рівні, а також вся вичерпна і офіційна інформація з цього питання включена до Державного реєстру санкцій.
Проте встановлюючи таку вимогу у Тендерній документації, Замовник має можливість маніпулювати обставинами і фактами, та відхилити тендерну пропозицію Скаржника на підставі неіснуючого реєстру та нечинних даних.
Такі вимоги порушують наші права як потенційного учасника. Ми маємо намір імпортувати товари, що є предметом закупівлі, та поставляти їх Замовнику. Проте вказана вище вимога обмежує нашу можливість для участі у закупівлі, не містить жодних підстав та є необґрунтовано дискримінаційною щодо нас.
Для урегулювання цього питання поза площиною оскарження умов Тендерної документації, Скаржник звернувся до Замовника із запитом про надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї в цій частині (Запитання «Щодо переліку міжнародних спонсорів війни» від 29.03.2024 16:26 та «Щодо переліку міжнародних спонсорів війни» від 01.04.2024 22:04). Проте жодної відповіді по суті не отримав.
На перше запитання Замовник відповів «Доброго дня! Ваше звернення наразі опрацьовується ініціатором закупівлі. В разі прийняття рішення уповноваженою особою, зміни до умов тендерної документації будуть оприлюднені відповідно до вимог чинного законодавства з питань закупівель.».
На друге запитання Замовник відповів «На опрацювання інформації замовником та надання пропозиції до уповноваженої особи щодо внести або залишити без змін тендерну документацію потрібен додатковий час. В разі прийняття рішення уповноваженою особою внести зміни до тендерної документації, вони будуть оприлюднені відповідно до вимог чинного законодавства.»
Ці відповіді є формальною відпискою та не надають жодних пояснень та/або обґрунтувань причин встановлення цієї вимоги, чи ознак, які б свідчили про відсутність наміру дискримінаційного ставлення до Скаржника.
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Принципами публічних закупівель, серед іншого, є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них (ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі").
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, "дискримінацією є відмінність у ставленні до осіб, які знаходяться в аналогічних або відповідним чином схожих ситуаціях", що "ґрунтується на ознаці, яку можна ідентифікувати"
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: c1f5fe428d3241dc8d7b1883c031dce9
Заголовок пункту скарги: Щодо класифікації електродів
Опис заперечення: Додатком 1 до Тендерної документації визначено виключний перелік класифікації електродів, які плануються до закупки, а саме:
П. 1.5. Класифікація (тип по AWS, EN): AWS A5.1 Е7016 або AWS A5.1 E7018-1 Н4 R або ДСТУ EN ISO 2560-A – E 42 5 B 4 2 Н5 або EN ISO 2560-A – E 42 5 B 4 2 Н5
П. 2.5. Класифікація (тип по AWS, EN): AWS A5.1 Е7016 або AWS A5.1 E7018-1 Н4 R або ДСТУ EN ISO 2560-A – E 42 5 B 4 2 Н5 або EN ISO 2560-A – E 42 5 B 4 2 Н5
П. 3.5. Класифікація (тип по AWS, EN): AWS A5.1 Е7016 або AWS A5.1 E7018-1 Н4 R або ДСТУ EN ISO 2560-A – E 42 5 B 4 2 Н5 або EN ISO 2560-A – E 42 5 B 4 2 Н5.
Вказаний перелік не містить класифікації AWS A5.1 Е7016-1, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Додатком 1 до Тендерної документації містить вимогу до призначення електродів:
п.1.6 Електрод зварювальний згідно вимог ГБН В.3.1-00013741-12:2011 «МАГІСТРАЛЬНІ ГАЗОПРОВОДИ. РЕМОНТ ДУГОВИМ ЗВАРЮВАННЯМ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ» (Додаток Г) для зварювання та ремонту кореневого шару стикових (кільцевих, поздовжніх), кутових та напусткових з‘єднань труб, муфт та елементів із сталей з класом міцності до К60 включно
П. 2.6. Електрод зварювальний згідно вимог ГБН В.3.1-00013741-12:2011 «МАГІСТРАЛЬНІ ГАЗОПРОВОДИ. РЕМОНТ ДУГОВИМ ЗВАРЮВАННЯМ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ» (Додаток Г) для зварювання та ремонту кореневого шару стикових (кільцевих, поздовжніх), кутових та напусткових з‘єднань труб, муфт та елементів із сталей з класом міцності до К60 включно
П. 3.6 Електрод зварювальний згідно вимог ГБН В.3.1-00013741-12:2011 «МАГІСТРАЛЬНІ ГАЗОПРОВОДИ. РЕМОНТ ДУГОВИМ ЗВАРЮВАННЯМ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ» (Додаток Г)
ДОДАТОК Г
(довідковий)
ЗВАРЮВАЛЬНІ ЕЛЕКТРОДИ ДЛЯ РЕМОНТУ ЗВАРЮВАННЯМ ДЕФЕКТІВ ТРУБ І ЗВАРНИХ З‘ЄДНАНЬ ГАЗОПРОВОДІВ
Таблиця Г.1 – Електроди з покриттям основного виду для ремонту ручним дуговим зварюванням дефектів труб і зварних з‘єднань газопроводів

Призначення Марка Тип по ГОСТ, AWS, EN Діаметр, мм Виробник

Для зварювання та ремонту кореневого шару стикових (кільцевих, поздовжніх), кутових та напусткових з‘єднань труб, муфт та елементів із сталей з класом міцності до К60 включно.
УОНИ 13/45 Э42А по ГОСТ 9467-75 2,0; 2,5; 3,0
УОНИ 13/55 Э50А по ГОСТ 9467-75 2,0; 2,5; 3,0
Fox EV50 E 7018-1 H4 R
по AWS A5.1,
E 42 5 B 4 2 H5
по EN 499 2,5; 3,2 Böhler Schweißtechnik (Австрія)
ОК 48.04
E 7018 по AWS A5.1,
E 42 4 B 3 2 H5
по EN 499 2,0; 2,5; 3,0 ESAB AB
(Швеція)

ОК 53.70
E 7016-1 по AWS A5.1,
E 42 5 B 1 2 H5
по EN 499 2,5; 3,2 ESAB AB
(Швеція)

LB-52U
E 7016 по AWS A5.1 2,6; 3,2 Kobe Steel (Японія)

Таким чином у ГБН В.3.1-00013741-12:2011 «МАГІСТРАЛЬНІ ГАЗОПРОВОДИ. РЕМОНТ ДУГОВИМ ЗВАРЮВАННЯМ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ» (Додаток Г) є лише 1 електрод класифікації, яка передбачена п.1.6. та 2.6. Додатку 1 до Тендерної документації, а саме Е7016 по AWS A5.1, який дозволяється для зварювання та ремонту кореневого шару з класом міцності до К60 включно - LB 52 U E 7016 AWS A5.1, діаметром 2,6; 3,2 виробництва Kobe Steel (Японія).
Електрод OK 53.70 діаметром 2,5; 3,2 виробництва ESAB AB (Швеція) має класифікацію E7016-1 AWS A5.1, яка є кращою в порівнянні з тією, яку вказав Замовник.
Класифікація Е7016-1 є похідною класифікації Е7016 з покращеними характеристиками енергії удару наплавленого метала шва / зварного шва при більш низьких мінусових температурах:
- Е7016 - мін робота удару KV 27 Дж при -29 град С.
- Е7016-1 - мін робота удару KV 27 Дж при -46 град С.
Проте Замовник чомусь вирішив не вказувати у переліку класифікацій електродів класифікацію E7016-1 AWS A5.1.
Скаржник є офіційним дистриб’ютором електродів OK 53.70 виробництва ESAB AB (Швеція), та має можливість та намір поставити цей товар Замовнику (дистриб’юторський договір додаємо).
Цей товар відповідає усім базовим вимогам Замовника до предмета закупівлі, механічні властивості та хімічний склад наплавленого металу цих електродів навіть кращі тих, які передбачає Додатком 1 до Тендерної документації.
Проте встановлюючи показник класифікації лише AWS A5.1 E7016, в сукупності з іншими вимогами, Замовник тим самим обмежує конкуренцію у закупівлі лише одним виробником - Kobe Steel (Японія).
Така вимога порушує наші права як потенційного учасника. Ми маємо намір імпортувати товари, що є предметом закупівлі, та поставляти їх Замовнику. Проте вказана вище вимога обмежує нашу можливість для участі у закупівлі, не містить жодних підстав та є необґрунтовано дискримінаційною щодо нас.
Вказівка Замовником вимоги по класифікації електродів прирівнюється до зазначення конкретним марок та виробників електродів, яких Замовник допускає до поставки, що є недопустимим відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до ч.4 ст.22 Закону України "Про публічні закупівлі" Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Принципами публічних закупівель, серед іншого, є добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них (ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі").
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України "Про публічні закупівлі", тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, "дискримінацією є відмінність у ставленні до осіб, які знаходяться в аналогічних або відповідним чином схожих ситуаціях", що "ґрунтується на ознаці, яку можна ідентифікувати"
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Умови Публічної закупівлі, викладені в Тендерній документації, такими, що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», та Закону України «Про захист економічної конкуренції»

Номер: 385416cecef245eba95f45a4b332d3ce
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-25-004520-a.a1
Назва: Умови Публічної закупівлі, викладені в Тендерній документації, такими, що суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», та Закону України «Про захист економічної конкуренції»
Скарга:
Тендерна документація містить умови, що порушують принципи здійснення публічних закупівель, обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Замовник, встановивши в позиції № 4 в додатку № 1 до Тендерної документації "ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ" вимоги у п. 4.5 класифікацію “AWS A5.5 Е8018-G або AWS A5.5 Е9018-G”, а у п. 4.6 призначення “Електрод зварювальний згідно вимог ГБН В.3.1-00013741-12:2011 «МАГІСТРАЛЬНІ ГАЗОПРОВОДИ. РЕМОНТ ДУГОВИМ ЗВАРЮВАННЯМ В УМОВАХ ЕКСПЛУАТАЦІЇ» (Додаток Г)”, допускає для пропозицій лише електроди закордонного виготовлення і не надає можливості українським виробникам зварювальних електродів запропонувати продукцію власного виготовлення, тим самим обмежуючи конкуренцію між українськими та зарубіжними виробниками.
Дата розгляду скарги: 11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.04.2024 19:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2024 17:49
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №6504-р/пк-пз від 11.04.2024р. Замовником внесено зміни до тендерної документації. Протокол №24-1053-зм-2 від 25.04.2024р.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СУМСЬКІ ЕЛЕКТРОДИ", Тетяна ОЛЕЙНІКОВА 380675408255 sumyel@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 4c866a2f115f4371961e3b6c8436b74b
Заголовок пункту скарги: Умови встановлені Замовником ТОВ "ОПЕРАТОР ГАЗОТРАНСПОРТНОЇ СИСТЕМИ УКРАЇНИ" в п. 4 додатку № 1 Тендерної документації для процедури закупівлі –відкриті торги по предмету закупівлі «Вироби з дроту (Електроди зварювальні) затверджену протоколом № 24-1053 від 25.03.2024р., такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
Опис заперечення: Приймаючи до уваги встановлене Замовником призначення електроду позиції № 4 (Електрод зварювальний згідно вимог ГБН, Додаток Г), з додатку Г ГБН видно, що заданій Замовником класифікації позиції № 4 відповідають лише електроди закордонного виробництва, а саме:

— класифікації AWS A5.5 Е8018-G відповідають електроди марки OK 74.70 виробництва ESAB AB (Швеція) та електроди марки Kessel 5520 Mod виробництва Klockner (Німеччина);
— класифікації AWS A5.5 Е9018-G відповідають електроди марки LB-62D виробництва Kobe Steel (Японія).

Разом з тим не надана можливість українським виробникам, котрі мають змогу самі виготовляти зварювальні електроди, запропонувати продукцію власного виготовлення, наприклад, електроди АНО-ТМ60 або електроди АНО-ТМ70, тому що Замовник не вказує класифікацію яка відповідає цим електродам у ГБН в додатку Г, хоча згідно з самим ГБН ці електроди відповідають призначенню, заданому Замовником у п. 4.6 в додатку № 1 до Тендерної документації, а саме (див. наведений вище витяг з додатку Г ГБН):
Для зварювання та ремонту заповнюючих та облицювальних шарів шва стикових (кільцевих, повздовжніх), кутових та напусткових з'єднань труб, муфт та елементів із сталей з класом міцності понад К54 до К60 включно.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Задані Замовником вимоги у п. 4.5 до предмету закупівлі позиції № 4 є дискримінаційними та направлені на обмеження конкуренції. Замовник, встановивши для позиції № 4 класифікацію “AWS A5.5 Е8018-G або AWS A5.5 Е9018-G”, та вимагаючи у п. 4.6 призначення електродів “Електрод зварювальний згідно вимог ГБН Додаток Г”, допускає до пропозицій лише електроди закордонного виготовлення і не надає можливості українським виробникам зварювальних електродів запропонувати продукцію власного виготовлення, тим самим обмежуючи конкуренцію між українськими та зарубіжними виробниками.
Для створення реальної конкуренції яка б надавала можливість українським виробникам зварювальних електродів прийняти участь в Публічній закупівлі, необхідно щоб вимоги у п. 4.5 до предмету закупівлі позиції № 4 в додатку № 1 до Тендерної документації передбачали можливість запропонувати електроди наступної класифікації: AWS A5.5 Е8016-G.

При цьому звертаємо Вашу увагу на те, що у додатку Г ГБН стосовно електродів АНО-ТМ60, котрі класифікуються як “Е8016-G”, допущено помилку у позначенні стандарту AWS, а саме: для цих електродів у колонці “Тип по ГОСТ, AWS, EN” вказано “Э-60 по ГОСТ 9467-75, E 8016-G по AWS A5.1” (див. наведений вище витяг з додатку Г ГБН), але класифікації E 8016-G у стандарті AWS A5.1 не існує, а ця класифікація існує лише у стандарті AWS A5.5. Тому правильний запис у додатку Г ГБН для електродів АНО-ТМ60 стосовно стандарту AWS повинен мати вигляд: E 8016-G по AWS A5.5. Тобто для електродів АНО-ТМ60 повинен бути вказаний такий самий стандарт, як і для всіх інших марок електродів з цієї групи, а саме: OK 74.70, OK 73.79, OK 74.78, LB-62D та Kessel 5520 Mod (див. наведений вище витяг з додатку Г ГБН).

До речі така сама помилка у позначенні стандарту AWS міститься у додатку Г ГБН також стосовно електродів АНО-ТМ70.
Докази у вигляді витягів зі стандартів AWS наводимо у скарзі Таблиця 1 "Кваліфікація електродів". Як видно з цієї таблиці, класифікації “E 8016-G” у стандарті AWS A5.1 не існує.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації