-
Спрощена закупівля
-
Безлотова
-
КЕП
Костюм вітровологозахисний вид 2/клас 1; костюм вітровологозахисний вид 6/клас 1
Завершена
14 519 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 145 197.00 UAH
мін. крок: 1% або 145 197.00 UAH
Період оскарження:
22.03.2024 13:47 - 28.03.2024 15:00
Вимога
Відхилено
Неправомірне визначення переможцем ФОП «ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА»
Номер:
75a9e34d899a435ab4d760a378a3e86d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-22-006994-a.b1
Назва:
Неправомірне визначення переможцем ФОП «ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА»
Вимога:
Головним центром капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України 5 квітня 2024 р. було опубліковано Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою ФОП «ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА»-учасника переможцем спрощеної закупівлі (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-22-006994-a).
ТОВ "СЕНС'СМАРТ" не погоджується з рішенням замовника з наступних причин.
Згідно вимог Оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерна пропозиція повинна містити письмову згоду на доступ та обробку персональних даних від усіх осіб, чиї персональні дані надаються у складі тендерної пропозиції Учасника (лист-згода, складений у довільній формі, за особистим підписом особи, що надає відповідну згоду).
ФОП "ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА" надала Лист-згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних (Вих. № 6 від 31.03.2024 р), де зазначено, що відомості надаються для забезпечення участі у процедурі відкритих торгів. Проте, закупівля (Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-22-006994-a) відноситься до спрощеної закупівлі. Згідно статті 13 спрощена закупівля не є процедурою закупівлі в розуміння Закону України “Про публічні закупівлі”. Також учасником ФОП "ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА" в наданому листі (Вих. № 6 від 31.03.2024 р) відсутні жодні посилання саме на закупівлю, що проходить під Ідентифікатором UA-2024-03-22-006994-a. Відповідно, ФОП "ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА", згідно вимог Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, не було надано письмову згоду на доступ та обробку персональних даних від усіх осіб, чиї персональні дані надаються у складі тендерної пропозиції Учасника (лист-згода, складений у довільній формі, за особистим підписом особи, що надає відповідну згоду) для даної процедури закупівлі.
Також, згідно ДОДАТОК № 1 до Оголошення про проведення спрощеної закупівлі, який необхідно було подати у складі пропозиції зазначено, що Учасник не повинен відступати від даної форми. В цей час ФОП "ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА" було внесено зміни до форми цінової пропозиції та не заповнено частину даних.
Окремо зазаначаємо, що ФОП "ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА" уже мала змогу виправити невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у його пропозиції, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення державним замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей. Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника спрощеної закупівлі більш як один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником спрощеної закупівлі у складі пропозиції.
Враховуючи вище зазначені зауваження, замовник не мав права визнавати ФОП «ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА» преможцем закупівлі.
З огляду на викладене вище, публікуючи Протокол щодо прийняття рішення Уповноваженою особою про визначення ФОП "ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА" переможцем та намір укласти договір, вважаємо що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Таким чином, Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив пропозицію ФОП "ГУРЕЙ АЛІНА СЕРГІЇВНА".
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможця процедури закупівлі, що в свою чергу призвело до порушення прав ТОВ "СЕНС'СМАРТ" – потенційного переможця закупівлі.
Відтак Вами допущено порушення Закону під час проведення процедури закупівлі.
У випадку здійснення моніторингу Держаудитслужбою дане порушення буде виявленим і договір, який укладено за результатами проведеної процедури із порушенням Закону буде розірвано
Пов'язані документи:
Учасник
- ВИМОГА_Головний центр капітального будівництва.pdf 06.04.2024 16:22
Дата подачі:
06.04.2024 16:22
Вирішення:
Розглянувши вимогу, Замовник повідомляє, що відповідно до р. 14.9 Оголошення: ... Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Аналогічна норма закріплена у статті 14 ЗУ «Про публічні закупівлі»: Учасник, пропозиція якого відхилена, може звернутися до замовника з вимогою надати додаткову аргументацію щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі. Не пізніше ніж через три робочих дні з дня надходження такого звернення через електронну систему закупівель замовник зобов’язаний надати йому відповідь.
Отже, чинне законодавство, у відповідності до якого проводиться спрощена закупівля, не наділяє учасника, пропозиція якого не розглядалася правом на публікацію вимоги щодо неправомірного визначення переможця.
Додатково, звертаємо увагу ТОВ "СЕНС'СМАРТ" на постанову Касаційного адміністративного суду Верховного суду України по справі № 640/12361/19 від 01.09.2022 р. (яку можна використати за аналогією в частині наданих законом повноважень щодо розгляду опублікованої вимоги). Аналогічна практика і в Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: «Закон та Особливості не містять обов'язку задовольняти вимоги суб'єкта господарювання щодо скасування рішення про визначення переможця Процедури закупівлі» (див. на стор.4 рішення Комісії АМКУ від 01.11.2023 № 17551 – р/пк-пз - за результатами розгляду скарги UA-2023-09-19-002666-a.b2).
Проте, по суті вимоги зазначаємо наступне.
По-перше, відповідно до вимог Оголошення: 14.4.5. Відповідно до статті 2 Закону України «Про захист персональних даних» персональні дані – відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована. Згідно із пунктом 1 частиною 1 статті 11 Закону України «Про захист персональних даних» підставами для обробки персональних даних є: згода суб’єкта персональних даних на обробку його персональних даних. Відповідно до частини 2 статті 14 Закону України «Про захист персональних даних» поширення персональних даних без згоди суб'єкта персональних даних або уповноваженої ним особи дозволяється у випадках, визначених законом, і лише (якщо це необхідно) в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини. Отже, на виконання вимог Закону України «Про захист персональних даних» тендерна пропозиція повинна містити письмову згоду на доступ та обробку персональних даних від усіх осіб, чиї персональні дані надаються у складі ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ Учасника (лист-згода, складений у ДОВІЛЬНІЙ ФОРМІ, за особистим підписом особи, що надає відповідну згоду).
В складі пропозиції ФОП Гурей А.С. міститься Лист-згода на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних Вих. № 6 від 31.03.2024 р. відповідно до якого «Я, Гурей Аліна Сергіївна, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”, даю згоду на обробку, використання, поширення та доступ до персональних даних, які передбачено Законом України “Про публічні закупівлі”, а також згідно з нормами чинного законодавства, моїх персональних даних (у т.ч. паспортні дані, реєстраційний номер облікової картки платника податків, свідоцтво платника податків, банківські реквізити, розрахункові рахунки, електронні ідентифікаційні дані: номери телефонів, електронні адреси або інша необхідна інформація, передбачена законодавством), відомостей, які надаю про себе для забезпечення участі у процедурі відкритих торгів, цивільно-правових та господарських відносин».
Таким чином, так як Замовником не було визначено форму листа та не було встановлено вимог до його формулювання, таким чином, стверджувати про наявність «невідповідностей» для їх усунення в порядку п. 43 Особливостей, підстав немає.
По-друге, додаток 1 до оголошення передбачав форму цінової пропозиції. При цьому надана ФОП Гурей А.С. пропозиція вірно заповнена у відповідності до того, що учасник не є платником ПДВ.
Таким чином, рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі є законним, обґрунтованим та таким, що не суперечить принципам здійснення закупівель встановленим ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Статус вимоги:
Відхилено