-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Машини для обробки даних
Торги відмінено
1 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 10 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 10 000.00 UAH
Період оскарження:
21.03.2024 20:45 - 26.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника (неправомірну дискваліфікацію Учасника ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС")
Номер:
9a2d468a285b4d7b95ddb7b5ef2b668b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-21-013226-a.c1
Назва:
Скарга на рішення Замовника (неправомірну дискваліфікацію Учасника ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС")
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1. П. 23. Протокол відхилення учасника за неналежне обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.docx 16.04.2024 11:54
- Скарга ТОВ ДжіБа.pdf 16.04.2024 11:54
- Скарга ТОВ ДжіБа.docx.asice.zip 16.04.2024 11:54
- Додаток 3. Авторизаційний лист Elpix.pdf 16.04.2024 11:54
- Додаток 2. Обгрунтування АНЦ.pdf 16.04.2024 11:54
- Додаток 4. Тендерна документація Додаток_3_щодо_технічних_та_якісних_характеристик_.docx 16.04.2024 11:54
- Додаток 5. П. 27. Протокол про визначення учасника переможцем та намір укласти договір.docx 16.04.2024 11:54
- Скарга ТОВ ДжіБа.docx 16.04.2024 11:54
- sign.p7s 16.04.2024 12:05
- Платіж за подання скарги.pdf 16.04.2024 13:04
- рішення від 18.04.2024 № 6900.pdf 18.04.2024 16:53
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.04.2024 № 7412.pdf 26.04.2024 13:13
- рішення від 25.04.2024 № 7412.pdf 30.04.2024 11:51
- 1760.rar 22.04.2024 17:24
- 1760 (Word).doc 22.04.2024 17:28
- 1760 з підписом+печатка.pdf 22.04.2024 17:28
- 1760.pdf.p7s 22.04.2024 17:28
- 1760.pdf 22.04.2024 17:28
- Додаток 1.pdf 22.04.2024 17:28
- Додаток 2.pdf 22.04.2024 17:28
Дата прийняття скарги до розгляду:
16.04.2024 12:38
Дата розгляду скарги:
25.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.04.2024 16:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
30.04.2024 11:57
Дата виконання рішення Замовником:
15.05.2024 20:28
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 25.04.2024 № 7412 (далі – Рішення), згідно з яким:
«зобов'язати БУЧАНСЬКУ РАЙОННУ ДЕРЖАВНУ АДМІНІСТРАЦІЮ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «КРОП КОНТРОЛ» переможцем процедури закупівлі — "Машини для обробки даних", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-03-21-013226-a.»
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати рішення затверджене Протоколом уповноваженої особи від 12.04.2024 № 23 про відхилення тендерної пропозиції учасника – ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» у зв`язку з відсутністю належного обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції;
2. Скасувати рішення затверджене Протоколом уповноваженої особи від 13.04.2024 №27 про визнання переможцем процедури закупівлі – ТОВ «КРОП КОНТРОЛ».
Пункт скарги
Номер:
b032eecf42db4d629497caad49af07de
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі неналежного надання Учасником обґрунтування аномально низької ціни
Опис заперечення:
Найменування замовника: Бучанська районна державна адміністрація Київської області
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС», Україна, 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 143/2
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" відповідно до підпункту 1 пункту 45 Особливостей, а саме учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
21.03.2024 р. Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів.
01.04.2024 р. електронною системою було проведено аукціон, за результатами якого пропозиція ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» була визначена найбільш економічно вигідною.
01.04.2024 р. електронна система закупівель автоматично визначила цінову пропозицію Учасника аномально низькою, та встановлено строк надання обґрунтування аномально низької ціни до 02.04.24, 23:59.
02.04.2024 р. о 14:32 Учасник надав обґрунтування аномально низької ціни шляхом публікації в електронній системі, з дотриманням строків, визначених в п. 37 Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) та ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон).
03.04.2024 р. Замовник опублікував Протокол № 14 від 03.04.2024 р. про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника строком до 20 робочих днів.
12.04.2024 р. Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника (Протокол № 23 від 12.04.2024 р.), спираючись на те, що «обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо ціни або вартості відповідних товарів тендерної пропозиції, що є аномально низькою».
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС», Україна, 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 143/2
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" відповідно до підпункту 1 пункту 45 Особливостей, а саме учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.
21.03.2024 р. Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів.
01.04.2024 р. електронною системою було проведено аукціон, за результатами якого пропозиція ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» була визначена найбільш економічно вигідною.
01.04.2024 р. електронна система закупівель автоматично визначила цінову пропозицію Учасника аномально низькою, та встановлено строк надання обґрунтування аномально низької ціни до 02.04.24, 23:59.
02.04.2024 р. о 14:32 Учасник надав обґрунтування аномально низької ціни шляхом публікації в електронній системі, з дотриманням строків, визначених в п. 37 Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) та ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон).
03.04.2024 р. Замовник опублікував Протокол № 14 від 03.04.2024 р. про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника строком до 20 робочих днів.
12.04.2024 р. Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника (Протокол № 23 від 12.04.2024 р.), спираючись на те, що «обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо ціни або вартості відповідних товарів тендерної пропозиції, що є аномально низькою».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення:
Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги:
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника відповідно до підпункту 1 пункту 45 Особливостей.
Згідно пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та ст. 14 Закону обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
- отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Учасник в Обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції №02/04-1 від 02.04.2024 р. (далі – обґрунтування) спирається на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
Умовами тендерної документації не було передбачено вимог щодо порядку оформлення пояснень стосовно аномально низької ціни тендерної пропозиції, натомість п.2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Також, умови тендерної документації не містили визначення «належного» та «неналежного» обґрунтування аномально низької ціни, при цьому в протоколі відхиленні тендерної пропозиції Замовник відхиляє пропозицію Учасника спираючись саме на неналежне обґрунтування ціни.
Замовник має орієнтуватись на свої вимоги, які він викладає у тендерній документації, адже відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, у тендерній документації відсутні інші вимоги, щодо того, яке обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції Замовник буде вважати «належним».
Згідно з Протоколом № 23 від 12.04.2024р. Замовник обґрунтовує відхилення пропозиції Учасника спираючись на: "Учасник для обґрунтування аномально низької ціни спирається на технічні, якісні, а відповідно і цінові критерії інші ніж запитуване у відкритих торгах Замовником..."
Натомість Учасник в Обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції №02/04-1 від 02.04.2024 р. спирається на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
Таким чином, Скаржник:
- виконав свій обов’язок щодо надання протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, що є аномально низькою, обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції;
- у відповідному обґрунтуванні послався на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
Згідно пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та ст. 14 Закону обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
- отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.
Учасник в Обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції №02/04-1 від 02.04.2024 р. (далі – обґрунтування) спирається на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
Умовами тендерної документації не було передбачено вимог щодо порядку оформлення пояснень стосовно аномально низької ціни тендерної пропозиції, натомість п.2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.
Також, умови тендерної документації не містили визначення «належного» та «неналежного» обґрунтування аномально низької ціни, при цьому в протоколі відхиленні тендерної пропозиції Замовник відхиляє пропозицію Учасника спираючись саме на неналежне обґрунтування ціни.
Замовник має орієнтуватись на свої вимоги, які він викладає у тендерній документації, адже відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, у тендерній документації відсутні інші вимоги, щодо того, яке обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції Замовник буде вважати «належним».
Згідно з Протоколом № 23 від 12.04.2024р. Замовник обґрунтовує відхилення пропозиції Учасника спираючись на: "Учасник для обґрунтування аномально низької ціни спирається на технічні, якісні, а відповідно і цінові критерії інші ніж запитуване у відкритих торгах Замовником..."
Натомість Учасник в Обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції №02/04-1 від 02.04.2024 р. спирається на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
Таким чином, Скаржник:
- виконав свій обов’язок щодо надання протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, що є аномально низькою, обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції;
- у відповідному обґрунтуванні послався на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» №02/04-1 від 02.04.2024 р.
-
Опис доказу:
Даний документ слугує підтвердженням, що Учасник в Обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції №02/04-1 від 02.04.2024 р. спирається на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі. В обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції Учасник доводить, що запропонована ціна не є аномально низькою, а навпаки є середньоринковою, про що свідчить проведений моніторинг ринку, що базується на інформації з відкритих джерел Інтернету. Обґрунтування ціни Учасника на товар CЕНСОРНИЙ СТІЛ ELPIX S8 55″, базується на ціні визначену виробником обладнання, на що Учасник надає посилання на офіційний сайт виробника, що слугує підтвердженням того, що ціна Учасника не є аномально низькою, а навіть перевищує ціни встановлені виробником (з врахуванням всіх ціноутворюючих факторів). Дане посилання слугує підтвердженням визначених виробником цін на аналогічні моделі даного товару, а не встановлює факт постачання Учасником товару з технічними характеристиками, що містяться на сайті. Учасник не зазначав, що дане посилання слугує підтвердженням технічних, якісних та кількісних характеристики предмету закупівлі. Окрім того, на виконання вимог тендерної документації, в тому числі Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі», Учасником надано всі необхідні підтверджуючі документи, що містять інформацію про те, що запропонований Учасником товар відповідає технічним вимогам Замовника. Замовник, в свою чергу визначив, що запропонований Учасником товар не відповідає встановленим характеристикам спираючись виключно на надане Учасником обґрунтування аномально низької ціни. Наголошуємо, що Тендерна документація не містить вимог, щодо надання Учасником посилання на сайт виробника для підтвердження технічних, якісних та кількісних характеристик товару.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2. Обгрунтування АНЦ.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол про визначення ТОВ "КРОП КОНТРОЛ" переможцем та намір укласти договір №27 від 13.04.2024.
-
Опис доказу:
Даний документ слугує доказом, що Замовник визнає переможцем та формує намір укласти договір з учасником ТОВ "КРОП КОНТРОЛ" , що пропонує ідентичний товар за ціною, що перевищує цінову пропозицію ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» на 313 800 гривень.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5. П. 27. Протокол про визначення учасника переможцем та намір укласти договір.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі.
-
Опис доказу:
Даний документ підтверджує, що Замовником в тендерній документації (п.5 Доказ №4 до скарги) вимагалась модель товару Elpix S8 55 діагональ (I5 16/256Гб, мдф, сенсорне скло), адже була встановлена вимога про надання авторизаційного листа від офіційного виробника товару Elpix S8 55 діагональ (I5 16/256Гб, мдф, сенсорне скло) або еквівалент», на виконання даної вимоги Учасник надав авторизаційний лист на товар Сенсорний стіл 55" (Проекцій но-ємнісна (скло) Windows 10 (ЕІріх S8 55 діагональ (І5 16/256Гб, мдф, сенсорне скло), що відповідає встановленим технічним, якісним і кількісним вимогам Замовника та є дешевшим за існуючі на ринку еквіваленти даного товару. Запропонована Учасником модель товару CЕНСОРНИЙ СТІЛ ELPIX S8 55″ варіюється від 170 703 грн без ПДВ (з врахуванням конфігурацій під вимоги Замовника), як і було зазначено Учасником в Обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції №02/04-1 від 02.04.2024 р. Учасник формуючи цінову пропозицію дотримуються принципів здійснення публічних закупівель, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель та пропонує товари, що відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам Замовника та є вдвічі дешевшими (ціна пропозиції - 494 000 грн без ПДВ) від очікуваної вартості встановленої Замовником (1 000 000 грн без ПДВ).
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4. Тендерна документація Додаток_3_щодо_технічних_та_якісних_характеристик_.docx
-
-
Назва доказу:
Авторизаційний лист від виробника товару ТОВ «ЕЛЬПАСО ГРУП»
-
Опис доказу:
Заявлені Учасником характеристики товару (CЕНСОРНИЙ СТІЛ ELPIX S8 55″), з врахуванням вимог Замовника, ПІДТВЕРДЖЕННІ в тому числі і виробником товару, а саме підтвердженні Авторизаційним листом. Наголошуємо, що товар CЕНСОРНИЙ СТІЛ ELPIX S8 55″ комплектується виробником індивідуально та ексклюзивно під встановлені Замовником вимоги до даного товару, що було враховано при формуванні цінової пропозиції Учасником. Також виробник товару ТОВ "ЕЛЬПАСО ГРУП", що надав авторизаційного листа Учаснику для даної закупівлі також пропонує Учаснику спеціальну ціну, що в свою чергу є нижчою за ринкову ціну.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3. Авторизаційний лист Elpix.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол відхилення учасника за неналежне обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції №23 від 12.04.2024.
-
Опис доказу:
Даний документ підтверджує, що Замовник проводить оцінку тендерної пропозиції Скаржника, зокрема оцінку технічних, якісних та кількісних характеристик запропонованого Учасником товару спираючись ВИКЛЮЧНО на надане Учасником обгрунтування аномально низької ціни. Замовник обґрунтовує відхилення пропозиції Учасника: «Учасник для обґрунтування аномально низької ціни спирається на технічні, якісні, а відповідно і цінові критерії інші ніж запитуване у відкритих торгах Замовником. З 18 пункті до товару «Сенсорний стіл 55" (Проекційно-ємнісна (скло) Windows 10 (I5, 16ГБ ОЗУ, 256ГБ SSD) або еквівалент» зазначених Замовником у Додатку № 3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі» 6 істотних пунктів не відповідають та є гіршими, або зовсім відсутніми за зазначене Замовником. За умовами тендерної документації в частині Додатку 3: « Всі технічні характеристики запропонованого товару мають відповідати технічним вимогам замовленого товару або бути кращими». Враховуючи вище дане обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо ціни або вартості відповідних товарів тендерної пропозиції, що є аномально низькою.»
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1. П. 23. Протокол відхилення учасника за неналежне обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
На підставі наведеного вище, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", просимо: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Бучанську районну державну адміністрацію Київської області скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» на підставі пп.1 п. 45 Особливостей, викладеного у протоколі №23 від 12.04.2024 р. до закупівлі UA-2024-03-21-013226-a. 3. Зобов’язати Бучанську районну державну адміністрацію Київської області скасувати рішення про визнання переможцем та прийняття рішення про намір укласти договір, що викладено у протоколі №27 від 13.04.2024 року з учасником ТОВ «КРОП КОНТРОЛ».