• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Машини для обробки даних

Торги відмінено

1 000 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 10 000.00 UAH
Період оскарження: 21.03.2024 20:45 - 26.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення Замовника (неправомірну дискваліфікацію Учасника ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС")

Номер: 9a2d468a285b4d7b95ddb7b5ef2b668b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-21-013226-a.c1
Назва: Скарга на рішення Замовника (неправомірну дискваліфікацію Учасника ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС")
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 18.04.2024 16:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.04.2024 11:57
Дата виконання рішення Замовником: 15.05.2024 20:28
Коментар замовника щодо усунення порушень: Під час розгляду першого питання порядку денного: Під час проведення Закупівлі було прийнято рішення Комісії Антимонопольного комітету України від 25.04.2024 № 7412 (далі – Рішення), згідно з яким: «зобов'язати БУЧАНСЬКУ РАЙОННУ ДЕРЖАВНУ АДМІНІСТРАЦІЮ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю «КРОП КОНТРОЛ» переможцем процедури закупівлі — "Машини для обробки даних", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-03-21-013226-a.» Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. ВИРІШИЛА: 1. Скасувати рішення затверджене Протоколом уповноваженої особи від 12.04.2024 № 23 про відхилення тендерної пропозиції учасника – ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» у зв`язку з відсутністю належного обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції; 2. Скасувати рішення затверджене Протоколом уповноваженої особи від 13.04.2024 №27 про визнання переможцем процедури закупівлі – ТОВ «КРОП КОНТРОЛ».
Автор: ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС", Анастасія Комарницька +380968255029 info@jbit.com.ua

Пункт скарги

Номер: b032eecf42db4d629497caad49af07de
Заголовок пункту скарги: Неправомірне відхилення тендерної пропозиції Учасника на підставі неналежного надання Учасником обґрунтування аномально низької ціни
Опис заперечення: Найменування замовника: Бучанська районна державна адміністрація Київської області
Суб’єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС», Україна, 03150, м. Київ, вул. Велика Васильківська, буд. 143/2

Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ "ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС" відповідно до підпункту 1 пункту 45 Особливостей, а саме учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою.

21.03.2024 р. Замовником було розміщено оголошення про проведення відкритих торгів.
01.04.2024 р. електронною системою було проведено аукціон, за результатами якого пропозиція ТОВ «ДЖІБА ІТ СОЛЮШЕНС» була визначена найбільш економічно вигідною.
01.04.2024 р. електронна система закупівель автоматично визначила цінову пропозицію Учасника аномально низькою, та встановлено строк надання обґрунтування аномально низької ціни до 02.04.24, 23:59.
02.04.2024 р. о 14:32 Учасник надав обґрунтування аномально низької ціни шляхом публікації в електронній системі, з дотриманням строків, визначених в п. 37 Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) та ст. 14 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (далі – Закон).
03.04.2024 р. Замовник опублікував Протокол № 14 від 03.04.2024 р. про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника строком до 20 робочих днів.
12.04.2024 р. Замовник відхилив тендерну пропозицію Учасника (Протокол № 23 від 12.04.2024 р.), спираючись на те, що «обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції не може вважатись належним щодо ціни або вартості відповідних товарів тендерної пропозиції, що є аномально низькою».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Учасника відповідно до підпункту 1 пункту 45 Особливостей.

Згідно пункту 2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації та ст. 14 Закону обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції може містити інформацію про:
- досягнення економії завдяки застосованому технологічному процесу виробництва товарів, порядку надання послуг чи технології будівництва;
- сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі;
- отримання учасником процедури закупівлі державної допомоги згідно із законодавством.

Учасник в Обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції №02/04-1 від 02.04.2024 р. (далі – обґрунтування) спирається на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.

Умовами тендерної документації не було передбачено вимог щодо порядку оформлення пояснень стосовно аномально низької ціни тендерної пропозиції, натомість п.2 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено, що учасник, який надав найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію, що є аномально низькою, повинен надати протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції.

Також, умови тендерної документації не містили визначення «належного» та «неналежного» обґрунтування аномально низької ціни, при цьому в протоколі відхиленні тендерної пропозиції Замовник відхиляє пропозицію Учасника спираючись саме на неналежне обґрунтування ціни.
Замовник має орієнтуватись на свої вимоги, які він викладає у тендерній документації, адже відповідно до ч.3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. При цьому, у тендерній документації відсутні інші вимоги, щодо того, яке обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції Замовник буде вважати «належним».

Згідно з Протоколом № 23 від 12.04.2024р. Замовник обґрунтовує відхилення пропозиції Учасника спираючись на: "Учасник для обґрунтування аномально низької ціни спирається на технічні, якісні, а відповідно і цінові критерії інші ніж запитуване у відкритих торгах Замовником..."
Натомість Учасник в Обґрунтуванні аномально низької ціни тендерної пропозиції №02/04-1 від 02.04.2024 р. спирається на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.

Таким чином, Скаржник:
- виконав свій обов’язок щодо надання протягом одного робочого дня з дня визначення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, що є аномально низькою, обґрунтування в довільній формі щодо цін або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції;
- у відповідному обґрунтуванні послався на сприятливі умови, за яких учасник процедури закупівлі може поставити товари, надати послуги чи виконати роботи, зокрема спеціальну цінову пропозицію (знижку) учасника процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника