-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Встановлення генератора резервного живлення потужністю до 60 кВт з монтажем щита АВР для утримання та обслуговування електромереж
Торги не відбулися
620 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 100.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 100.00 UAH
Період оскарження:
21.03.2024 12:56 - 13.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Номер:
672ad8be28964890abb5ac82ec5c0d05
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-21-006270-a.b1
Назва:
ДИСКРИМІНАЦІЙНІ УМОВИ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
Скарга:
Відповідно до пункту 8 підпункту 5.2.1 «Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Інструкції учасникам процедури закупівлі Замовником встановлена наступна вимога:
«8. Учасникам необхідно ознайомитись з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та скласти відповідний акт обстеження за підписом Замовника. (Надається у складі пропозиції Учасників)».
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 22.08.2023 № 13225.pdf 25.03.2024 17:36
- СКАРГА.docx 25.03.2024 17:36
- СКАРГА.pdf 25.03.2024 17:36
- sign.p7s 25.03.2024 17:38
- СКАРГА.docx 25.03.2024 17:42
- СКАРГА.pdf 25.03.2024 17:42
- Рішення від 27.03.2024 №5529.pdf 27.03.2024 15:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.04.2024 №6108.pdf 05.04.2024 15:50
- Рішення від 04.04.2024 №6108.pdf 09.04.2024 13:58
- Пояснення по суті скарги_від 28.03.2024).docx 28.03.2024 12:47
- Антимонопольний.пояснення.pdf 28.03.2024 12:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.03.2024 18:17
Дата розгляду скарги:
04.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.03.2024 15:59
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.04.2024 13:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником внесено зміни до тендерної документації та виконано вимновок АМКУ.
Пункт скарги
Номер:
2a6a12b542a44b57905cde6c8afc9fb9
Заголовок пункту скарги:
Порушення прав та законних інтересів Скаржника, принципів здійснення публічних закупівель в процесі проведення закупівлі, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; максимальної економії та ефективності; запобігання корупційним діям і зловживанням у зв'язку із встановленням дискимінаційних умов тендерної документації
Опис заперечення:
Відповідно до пункту 8 підпункту 5.2.1 «Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Інструкції учасникам процедури закупівлі Замовником встановлена наступна вимога:
«8. Учасникам необхідно ознайомитись з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та скласти відповідний акт обстеження за підписом Замовника. (Надається у складі пропозиції Учасників)».
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
«8. Учасникам необхідно ознайомитись з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та скласти відповідний акт обстеження за підписом Замовника. (Надається у складі пропозиції Учасників)».
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 8 підпункту 5.2.1 «Інша інформація відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити» Розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» Інструкції учасникам процедури закупівлі Замовником встановлена наступна вимога:
«8. Учасникам необхідно ознайомитись з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та скласти відповідний акт обстеження за підписом Замовника. (Надається у складі пропозиції Учасників)».
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Обстеження об’єкту потенційним учасником разом із Замовником та надання акту обстеження за підписом останнього до проведення аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного акту до моменту розкриття їх тендерних пропозицій є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги щодо надання учасником акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника, до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового огляду об’єкту та документального оформлення такого огляду, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 13.12.2019 №18550, Рішення від 13.05.2020 № 9264, Рішення від 29.05.2020 № 10669, Рішення від 03.08.2020 № 14872, Рішення від 13.10.2022 №19212, Рішення від 22.08.2023 №13225-р/пк-пз).
Враховуючи вище зазначене, ця вимога (Учасникам необхідно ознайомитись з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та скласти відповідний акт обстеження за підписом Замовника (Надається у складі пропозиції Учасників)) має бути виключена з Документації.
«8. Учасникам необхідно ознайомитись з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та скласти відповідний акт обстеження за підписом Замовника. (Надається у складі пропозиції Учасників)».
Звертаємо Вашу увагу, що така вимога є незаконною та дискримінуючи з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у закупівлі необхідно отримати документ за підписом представниками замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження, укладеного по факту ознайомлення з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та складання відповідного акту обстеження за підписом Замовника є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, уповноважена особа Замовника може не надати або не підписати наведений вище документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «АЙДІА ТЕХ» та інших суб'єктів господарювання.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Обстеження об’єкту потенційним учасником разом із Замовником та надання акту обстеження за підписом останнього до проведення аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо обстеження об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного акту до моменту розкриття їх тендерних пропозицій є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги щодо надання учасником акту проведеного обстеження, укладеного по факту проведення за підписом Замовника, який подається у складі тендерної пропозиції Учасника, до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Також додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового огляду об’єкту та документального оформлення такого огляду, була визнана як дискримінаційна рядом рішень Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (Рішення від 13.12.2019 №18550, Рішення від 13.05.2020 № 9264, Рішення від 29.05.2020 № 10669, Рішення від 03.08.2020 № 14872, Рішення від 13.10.2022 №19212, Рішення від 22.08.2023 №13225-р/пк-пз).
Враховуючи вище зазначене, ця вимога (Учасникам необхідно ознайомитись з об’єктом (фронтом послуг) для повного розуміння обсягів і складності, та скласти відповідний акт обстеження за підписом Замовника (Надається у складі пропозиції Учасників)) має бути виключена з Документації.
×
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ
-
Опис доказу:
рішення аналогічного питання при практиці АМКУ, що підтвержує, що вказана вимога Замовника є дискримінаційною
-
Повʼязаний документ:
рішення від 22.08.2023 № 13225.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – Комунальне некомерційне підприємство Львівської обласної ради «Львівський обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» – внести зміни до тендерної документації, з метою виключення дискримінаційних умов, описаних у мотивувальній частині скарги.