• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 – ДК 021:2015:09132000-3)

Завершена

256 080.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 280.40 UAH
Період оскарження: 21.03.2024 09:29 - 26.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга щодо підстави відхилення пропозиції Переможця

Номер: 9a2ac4e4985f45edbbf68012663d9ad8
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-21-001108-a.c1
Назва: скарга щодо підстави відхилення пропозиції Переможця
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування. Згідно наявного в абз. 3 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника - ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ЗНАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ скасувати рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ІНКАМ ФІНАНС" переможцем процедури закупівлі — Бензин А-95 (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-21-001108-a.
Дата розгляду скарги: 15.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.04.2024 18:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.04.2024 11:53
Коментар замовника щодо усунення порушень: Погоджуємося з рішенням АМКУ та виконуємо його
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: a322644fc0b447ef8241afd7eabd4097
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне визначення переможцем ТОВ "ІНКАМ ФІНАНС" згідно Протоколу № 50 від 01.04.2024 року Уповноваженої особи Замовника.
Опис заперечення: 01.04.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-21-001108-a, за предметом Бензин А-95 (ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09130000-9 - Нафта і дистиляти), Замовником було опубліковано рішення, оформлене Протоколом № 50 уповноваженої особи ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ ЗНАМ'ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ Ірини КОВАЛЕНКО від 01 квітня 2024 року (далі – Оскаржуване рішення), згідно якого було вирішено Визначити учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІНКАМ ФІНАНС" (далі – Переможець), переможцем закупівлі та оприлюднити рішення про намір укласти договір із зазначеним учасником.
ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) є учасником закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Також, Замовником порушено положення частини 9 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та положення пункту 44 Особливостей.
В пункті 32 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
В пункті 32 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель.
Замовником 21.03.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано тендерну документацію, затверджену Рішенням уповноваженої особи Від "21" березня 2024 року згідно Протоколу № 45 Ірина КОВАЛЕНКО.
Скаржник вважає, що Пропозиція Переможця підлягає відхиленню на підставі абзацу 2 частини 2 пункту 44 Особливостей, зокрема через те, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 12.10.2022 року № 1178.
пропозиція Переможця підлягає відхиленню згідно абзацу 3 частини 3 пункту 44 Особливостей - не надання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Неправомірне визначення переможця закупівлі. Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Опис суті пункту скарги: 2. Про ненадання документів переможця закупівлі:
Скаржник вважає, що Замовник зобов’язаний відхилити пропозицію Переможця, оскільки вона підлягає відхиленню з підстав абзаці 3 частини 3 пункту 44 Особливостей, зокрема через те, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей.

В пункту 5.5. частині 5 розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції визначено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, а саме:
- інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка містить інформацію про наявність або відсутність відомостей в такому реєстрі, стосовно особи зазначеної в підпункті 3 пункту 44 Особливостей, сформована в онлайн-режимі на основі персональних даних, вказаних у кваліфікованому електронному підписі зазначеної особи, та згідно Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, затвердженого рішенням Національного агентства від 09.02.2018 № 166 (далі - Положення), або витяг з вказаного реєстру щодо такої особи, та який отриманий згідно умов Положення. Передбачені даним пунктом інформаційна довідка або витяг з реєстру повинні бути видані (отримані особою) не раніше дня оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів в електронній системі закупівель;
- витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", щодо осіб (особи), визначених згідно підпунктів 5, 6, 12 пункту 44 Особливостей, отриманий в порядку, передбаченому згідно наказу МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ від 30 березня 2022 року N 207, та який містить інформацію станом на дату не раніше дня оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів в електронній системі закупівель;

Датою оприлюднення повідомлення в електронній системі закупівель Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю є 01.04.2024 року.

Переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (отже з 01.04.2024 року до 05.04.2024 23:59), не надано замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
П. 47 Особливостей підстави:
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.

Керівником учасника ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» згідно наданого у складі пропозиції Наказу № 4-К від 13.09.2019 року виданого на підстві Рішення № 12/09/2019 Учасника ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» є директор Кириленко Олена Валентинівна.
Переможцем ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» не було завантажено на виконання п. 5.5. розділу 3 тендерної документації документи щодо керівника учасника – директора Кириленко Олени Валентинівни, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 п. 47 Особливостей у відповідностей до норм Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, а саме: :
- інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, яка містить інформацію про наявність або відсутність відомостей в такому реєстрі, стосовно особи зазначеної в підпункті 3 пункту 44 Особливостей, сформована в онлайн-режимі на основі персональних даних, вказаних у кваліфікованому електронному підписі зазначеної особи, та згідно Положення про Єдиний державний реєстр осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, затвердженого рішенням Національного агентства від 09.02.2018 № 166 (далі - Положення), або витяг з вказаного реєстру щодо такої особи, та який отриманий згідно умов Положення. Передбачені даним пунктом інформаційна довідка або витяг з реєстру повинні бути видані (отримані особою) не раніше дня оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів в електронній системі закупівель;
- витяг з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", щодо осіб (особи), визначених згідно підпунктів 5, 6, 12 пункту 44 Особливостей, отриманий в порядку, передбаченому згідно наказу МІНІСТЕРСТВА ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ від 30 березня 2022 року N 207, та який містить інформацію станом на дату не раніше дня оприлюднення оголошення про проведення цих відкритих торгів в електронній системі закупівель.

За таких обставин, пропозиція Переможця підлягає відхиленню згідно абзацу 3 частини 3 пункту 44 Особливостей - не надання у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.


2. Варто звернути увагу на той факт, що Замовником встановлену умову у Додатку № 1 до тендерної документації, про надання Крім цього, інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена.

Однак, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» не містить технічну специфікацію, що підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно Додатку 1 до тендерної документації щодо пункту 1 та абзацу 2 пункту 4 Додатку № 1 до тендерної документації, а саме:
1. Якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні ДСТУ та Технічним регламентам, а саме: - Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927; бензин повинен відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ), а саме ДСТУ 7687:2015.

Крім цього, інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена.

Тендерна пропозиція Учасника не містить технічну специфікацію, яка б підтверджувала вимогу Замовника стосовно:
- в. пункті 1 Додатку № 1 до ТД: Якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні ДСТУ та Технічним регламентам, а саме: - Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927; бензин повинен відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ), а саме ДСТУ 7687:2015.
- в. пункті 3 Додатку № 1 до ТД: Заправка здійснюється на АЗС Учасника по одноразовим відомостям (талонам), які розташовані на території міста Знам’янки та/або в радіусі не більше 2 км від Замовника та мають мережу АЗС по всій Україні.
- в абзаці 2 пункту 4 Додатку № 1 до ТД: Крім цього, інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена..

Також, надана Учасником у складі пропозиції Інформація про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі за підписом учасника, містить вираз «повинне відповідати», «повинна бути» що не може свідчити про відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником відповідно до Додатку 1 до тендерної документації.

За таких обставин, пропозиція Учасника/Переможця підлягає відхиленню з підстав абзаці 2 частини 2 пункту 44 Особливостей, зокрема через те, що пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

1.2. В Додатку № 1 до тендерної документації визначена ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ згідно предмету закупівлі: Предмет закупівлі: ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95 – ДК 021:2015:09132000-3).
«2. Учасник повинен надати сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації чи паспорт якості на кожне найменування товару чи інший документ, який підтверджує, якість та відповідність продукції (надається копія, дійсна на момент розкриття).»
Учасником ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» надано на виконання вимоги пункту 2 Додатку № 1 до тендерної документації щодо надання сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації чи паспорт якості на кожне найменування товару чи інший документ, який підтверджує, якість та відповідність продукції з урахуванням вимоги пункту 1 Додатку № 1 до тендерної документації в частині відповідності «Якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні ДСТУ та Технічним регламентам, а саме: - Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927; бензин повинен відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ), а саме ДСТУ 7687:2015.»:
«Сертифікат A-95.pdf»
Відповідний Сертифікат відповідності на Бензин А95 відповідає вимогам ДСТУ 7687:2015, але при цьому не відповідає Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
Пунктом 1 Технічної специфікації згідно Додатку № 1 до тендерної документації визначена вимога щодо відповідності якості Товару - Якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні ДСТУ та Технічним регламентам, а саме:
1) Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927;
ТА
2) ДСТУ 7687:2015.
Однак, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» не містить Сертифікату відповідності або іншого документа, який підтверджує, якість та відповідність продукції (надається копія, дійсна на момент розкриття) вимогам Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.

За таких обставин, пропозиція Учасника/Переможця підлягає відхиленню з підстав абзаці 2 частини 2 пункту 44 Особливостей, зокрема через те, що пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

1.1. В частині 6 розділу 3 Інструкції з підготовки тендерної пропозиції визначено, що 6.1. Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій технічну специфікацію, що підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно Додатку 1 до тендерної документації.
В Додатку № 1 до тендерної документації визначена ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ згідно предмету закупівлі: Предмет закупівлі: ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти (бензин А-95 – ДК 021:2015:09132000-3).
1. Якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні ДСТУ та Технічним регламентам, а саме: - Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927; бензин повинен відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ), а саме ДСТУ 7687:2015.
2. Учасник повинен надати сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації чи паспорт якості на кожне найменування товару чи інший документ, який підтверджує, якість та відповідність продукції (надається копія, дійсна на момент розкриття).
3. Заправка здійснюється на АЗС Учасника по одноразовим відомостям (талонам), які розташовані на території міста Знам’янки та/або в радіусі не більше 2 км від Замовника та мають мережу АЗС по всій Україні.
4. Термін дії одноразової відомості (паливних талонів) на пальне – з необмеженим строком дії (надати письмове підтвердження про термін дії одноразових відомостей (паливних талонів).
Крім цього, інформація про відповідність запропонованого предмету закупівлі вимогам тендерної документації повинна бути підтверджена.


1. Однак, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» не містить технічної специфікації, яка б могла підтвердити відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно Додатку 1 до тендерної документації, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником та наведеними в Додатку № 1 до тендерної документації.
Учасником ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» надано на виконання вимоги частину 6 Розділу 3 тендерної документації щодо надання відповідної Технічної специфікації, що підтверджує відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником згідно Додатку 1 до тендерної документації:
«Довідки.pdf» на сторінці 4:
Відповідна Технічна специфікація не містить інформації на підтвердження відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації.
Надана Учасником Форма Технічної специфікації за підписом уповноваженої особи учасника ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» містить виключно відомості про вимоги до Учасників та не містить перефразованої від імені Учасника інформації про відповідність пропозиції вимогам, встановленим у Додатку № 1 до тендерної документації.
Надана Технічна специфікація Учасника містить вирази: «Якість нафтопродуктів повинна відповідати діючим в Україні ДСТУ та Технічним регламентам, а саме: - Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927; бензин повинен відповідати діючим державним стандартам (ДСТУ), а саме ДСТУ 7687:2015.». Такі вирази у формі Технічної специфікації Учасника жодним чином не можуть свідчити про підтвердження відповідності або про погодження з вимогами Замовника, а тільки містять інформацію, якій пропозиція Учасника ПОВИННА відповідати.
Разом с тим, надана у складі пропозиції учасника ТОВ «ІНКАМ ФІНАНС» не містить інформації та документів, про відповідність пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме, відповідну Технічну специфікацію, яка б за змістом інформації підтверджувала відповідність пропозиції Учасника технічним та якісним вимогам Замовника.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір