• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Флокулянт

Дана закупівля здійснюється з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (зі змінами)

Завершена

3 996 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 39 960.00 UAH
Період оскарження: 20.03.2024 15:21 - 13.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга

Номер: 65c7600ffad04df8a638793b2b8e351d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-20-009885-a.c1
Назва: скарга
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2024 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.04.2024 11:29
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення №6023-р/пк-пз від 03.04.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та Закону України «Про публічні закупівлі» необхідно внести зміни до тендерної документації Флокулянт, №UA-2024-03-20-009885-a.
Автор: ТОВ "ХІМРЕАГЕНТ", Віктор Двойнішніков +380734225150 zakupki@chemreagent.dp.ua

Пункт скарги

Номер: 2aa5cbbe9a944b8f99bb03e6345b1851
Заголовок пункту скарги: 20 березня 2024 року Львівське міське комунальне підприємство "ЛЬВІВВОДОКАНАЛ" (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з урахуванням Особливостей) UA-2024-03-20-009885-a «Флокулянт Praestol 861 BC або еквівалент Код ДК 021:2015: 24958200-6 Флокулянти» (далі – закупівля). Наше товариство має намір прийняти участь по даній закупівлі, але після ознайомлення із змістом тендерної документації, вважаємо, що вимоги тендерної документації до нашого підприємства є дискримінаційними та штучно обмежують коло учасників, вимоги тендерної документації не відповідають положення Закону. Такі вимоги, порушують наші права та інтереси спрямовані на перемогу у закупівлю, та фактично зачіпають майнові інтереси нашого товариства. Закон спрямований на забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Пунктом 37 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до п. 28. Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Частиною 4 ст.22 Закону встановлено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. При цьому, тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачено законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації (ч.3 ст. 22 Закону). Відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодні дискримінаційні вимоги до учасників. Статтею 5 Закону встановлено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Вважаємо, що вимоги встановлені Замовником в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» (далі – Скаржник) та унеможливлюють його участь у даній закупівлі, оскільки містять вимоги що не передбачені діючим законодавством України та штучно обмежують конкуренцію.
Опис заперечення: 1.1. Згідно п. 4.4 Додаток 2 до тендерної документації якщо Учасник пропонує еквівалент до предмету закупівлі, то він повинен надати у складі своєї тендерної пропозиції для підтвердження ефективності запропонованого ним Товару, Звіт що містить результати промислових випробувань, проведених на очисних спорудах Замовника, протягом не менше 2 діб, згідно з показниками технологічного регламенту в період з 2021 по 2024 роки. Проведені промислові випробування повинні охоплювати два типи технологічного обладнання для механічного зневоднення (декантер та стрічковий фільтр-прес).
Скаржник уважно дослідив вимоги, що регулюють діяльність суб’єктів господарювання, що здійснюють очищення стічних вод та встановив наступне.
Правила технічної експлуатації систем водопостачання та водовідведення населених пунктів України, що затверджені Наказом Держжитлокомунгоспу України 05.07.95 №30 встановлюють порядок технічної експлуатації систем і споруд водопостачання та водовідведення міст та інших населених пунктів України, є обов'язковими для всіх суб’єктів господарювання, у тому числі юридичних осіб, що здійснюють технічну експлуатацію систем водопостачання та водовідведення, незалежно від організаційно-правової форми та форми власності (далі - виробники).
Пунктом 12.4.1 Правил встановлено, що нагляд за експлуатацією систем водопостачання та водовідведення споживачів, локальних очисних споруд виробник повинен здійснювати згідно з вимогами Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України та Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України.
Правила користування системами централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення в населених пунктах України, затв. Наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 27 червня 2008 року № 190 та визначають порядок користування системами централізованого питного водопостачання та централізованого водовідведення населених пунктів України.
Правила приймання стічних вод до систем централізованого водовідведення та Порядок визначення розміру плати, що справляється за понаднормативні скиди стічних вод до систем централізованого водовідведення, затверджені Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.12.2017 № 316.
Скаржником встановлено, що жоден нормативно-правовий акт не встановлює необхідності проведення промислових випробувань, тим паче проведених протягом не менше 2 діб, згідно з показниками технологічного регламенту Замовника проведених у визначений період з двома типами технологічного обладнання для механічного зневоднення (декантер та стрічковий фільтр-прес).
За відсутності такої процедури, єдиного для всіх виробників/постачальників документу, потенційний Учасник, в тому числі і скаржник, не має можливості завчасно провести відповідні промислові дослідження на водоочисній станції того Замовника, на об’єкти якого планує здійснювати реалізацію флокулянту. Більш того, технологічний регламент Замовника не опубліковано для вільного доступу, а тому учасники навіть не розуміють, які показники він містить.
Втім, за наявності такого нормативно-правового акту, дана процедура суттєво обмежувала конкуренцію на даному ринку товарів, та значно розширювала можливості розвитку корупції в цьому питанні, оскільки, працювати чи не працювати з тим чи іншим виробником/постачальником вирішував би, знову ж таки, виключно Замовник.
Якщо Замовник, дійсно хоче бачити дію флокулянту він може передбачити можливість надання учасниками відповідних документів (протоколи та/або акти та/або звіти тощо) про проведення випробувань реагенту на інших підприємствах водопровідно-каналізаційних господарствах України, не обмежуючи учасників проведенням таких випробувань лише на водоочисній станції Замовника, при цьому, за відсутності чітко розробленої позиції щодо проведення таких випробувань.
З огляду на вимоги діючого законодавства, Скаржник має в наявності всі необхідні документи для реалізації продукції, а саме:
- договір на постачання;
- сертифікат якості на товар;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- має досвід постачання на інші підприємства водопровідно-каналізаційних господарств України та позитивні відгуки про проведені лабораторні та промислові дослідження флокулянту на інших водопровідно-каналізаційних господарствах України.
З огляду на викладене, дана вимога є безпідставною, такою що не відповідає діючому законодавству України, а тому має бути виключена.
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які провели промислові випробування ефективності флокулянту та мають звіт, що містить результати промислових випробувань, проведених на очисних спорудах Замовника, протягом не менше 2 діб, згідно з показниками технологічного регламенту в період з 2021 по 2024 роки. Проведені промислові випробування повинні охоплювати два типи технологічного обладнання для механічного зневоднення (декантер та стрічковий фільтр-прес), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявність вищезазначеної вимоги в тендерній документації.
Більш того, можливість проведення таких досліджень залежить від бажання Замовника допускати потенційних учасників до їх проведення чи ні, а також, Замовник має прямий безпосередній вплив на результати таких досліджень, що порушує принцип об’єктивності та незалежності проведення закупівель.
Не зрозумілою є позиція Замовника щодо надання випробувань проведених у період 2021 по 2024 роки, оскільки дата проведення випробувань жодним чином не може впливати на якість продукції.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявність вищезазначеної вимоги в тендерній документації.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: На підставі вищевикладеного, Скаржник вважає, що тендерна документація містить дискримінаційні вимоги по відношенню до потенційних учасників, в тому числі і скаржника, а тому має бути виключена.
Всі наведені вимоги тендерної документації Замовника, у своїй сукупності та логічній не змістовності, свідчать лише про те, що дані вимоги прописані виходячи з наявності чи відсутності документів у потенційних учасників, які вже здійснюють доставку товару на адресу Замовника.
На підставі викладеного вважаємо, що Замовником штучно обмежено коло потенційних учасників закупівлі, в тому числі Скаржника, та застосовано дискримінаційні метод формування тендерної документації, та необґрунтовано необхідність наявності вищевказаних вимог в тендерній документації.
Вважаємо, що вимоги встановлені в тендерній документації порушують права ТОВ «Хімреагент» та унеможливлюють його участь в закупівлі, а в результаті позбавляють можливості бути обраним переможцем.
Замовником в Документації не дотримано вимоги ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та порушено принцип недискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Хімреагент» пов'язані з участю у закупівлі та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 3 Закону.
Відповідно до п. 5 ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» скарга повинна містити таку інформацію про перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій.
Такими доказами є:
- дилерський договір з виробником;
- сертифікат якості;
- висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи;
- договори на підтвердження факту постачання на інші підприємства, що забезпечують виробництво питної води та ін.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації