• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень

З питань оформлення тендерних пропозицій – Скрипник Сергій Володимирович, головний спеціаліст сектору публічних закупівель Управління матеріально-технічного забезпечення та експлуатації, уповноважена особа щодо здійснення процедур закупівель Національного агентства з питань запобігання корупції, тел.: (044) 200-08-83, e-mail: s.skrypnyk@nazk.gov.ua З питань, пов’язаних з наданням консультацій щодо технічних вимог – Ісаєва Алла Володимирівна, головний спеціаліст відділу організаційного розвитку Управління по роботі з персоналом Національного агентства з питань запобігання корупції, тел.: (044) 200-08-35, e-mail: a.isaieva@nazk.gov.ua

Торги відмінено

1 575 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 7 875.00 UAH
Період оскарження: 20.03.2024 14:18 - 25.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга (заперечення) на протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.

Номер: 8d86a19ad191432f87926f6b47d41875
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-20-008031-a.c2
Назва: Скарга (заперечення) на протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
Скарга:
Оскаржується Протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1, згідно з яким відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-03-20-008031-a з предмету закупівлі послуг Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби, на підставі, що передбачена підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, у зв’язку зі зменшенням потреби у кількості послуг, що закуповуються. Протокол уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 не містить обгрунтування підстав відміни процедури відкритих торгів. Протокол уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 прийнятий з порушенням ст. 5 Закону в частині принципів: неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням та підпункту 1 пункту 50 Особливостей, порушує права та законні інтереси на розгляд тендерної пропозиції Учасника (Скаржника), який повинен відбутись, а відтак на отримання комерційної вигоди в частині отримання прибутку від надання послуг Замовнику.
Дата розгляду скарги: 18.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 12.04.2024 17:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 23.04.2024 13:29
Автор: ФОП СТЕПАНОВ ВІТАЛІЙ АРКАДІЙОВИЧ, Віталій Степанов 380672321422 vist0402@gmail.com

Пункт скарги

Номер: ebeaa62a3fe3431fa4c68b4b9bb9d9b9
Заголовок пункту скарги: Скарга (заперечення) на протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
Опис заперечення: Оскаржується Протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1, згідно з яким відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-03-20-008031-a з предмету закупівлі послуг Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби, на підставі, що передбачена підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, у зв’язку зі зменшенням потреби у кількості послуг, що закуповуються.
Протокол уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 не містить обгрунтування підстав відміни процедури відкритих торгів.
Протокол уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 прийнятий з порушенням ст. 5 Закону в частині принципів: неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням та підпункту 1 пункту 50 Особливостей, порушує права та законні інтереси на розгляд тендерної пропозиції Учасника (Скаржника), який повинен відбутись, а відтак на отримання комерційної вигоди в частині отримання прибутку від надання послуг Замовнику.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro 20 березня 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкритих торгів «Послуг: Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби».
Пропозиції до участі у даній закупівлі подали:
- ФОП СТЕПАНОВ ВІТАЛІЙ АРКАДІЙОВИЧ - остаточна пропозиція 1 202 775,00 грн з ПДВ;
- ТОВ "ДЕПС СОЛЮШЕНЗ" - остаточна пропозиція 1 215 600,00 грн з ПДВ;
- ТОВ "КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКА БІЗНЕС ШКОЛА" - остаточна пропозиція 1 575 000,00 грн з ПДВ.
Згідно з Протоколом розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-03-20-008031-a, оприлюдненим 29 березня 2024 року, пропозиція учасника ФОП СТЕПАНОВ ВІТАЛІЙ АРКАДІЙОВИЧ визначена найбільш економічно вигідною та допущена до розгляду Замовником.
Разом з цим, 03 квітня 2024 в системі електронних закупівель ProZorro Замовником оприлюднено Протокол розгляду тендерної пропозиції уповноваженої особи щодо здійснення процедур закупівель Національного агентства з питань запобігання корупції від 03.04.2024 № 63-01/18-1, згідно з яким відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-03-20-008031-a з предмету закупівлі послуг Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби, на підставі, що передбачена підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, у зв’язку зі зменшенням потреби у кількості послуг, що закуповуються.
Протокол розгляду тендерної пропозиції уповноваженої особи щодо здійснення процедур закупівель Національного агентства з питань запобігання корупції від 03.04.2024
№ 63-01/18-1, згідно з яким відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-03-20-008031-a не містить підтвердження наявності підстави для відміни закупівлі.
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, причина відміни:
- Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг у зв’язку зі зменшенням потреби у кількості послуг, що закуповуються.
Відповідно до пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в системі електронних закупівель ProZorro, причина відміни: "відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг". Коментар щодо відміни: "у зв'язку зі зменшенням кількості послуг, що закуповуються".

Слід звернути увагу, що відповідно до пункту 50 Особливостей «зменшення потреби у кількості послуг, що закуповуються» не може бути підставою для відміни відкритих торгів.
Замовник ніяким чином не довів та документально не підтвердив наявності підстав для відміни процедури закупівлі.

Замовник у Протоколі уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, скорочення видатків жодними фактами та документами.
Крім того, закупівлю за ідентифікатором UA-2024-03-20-008031-a було оголошено відповідно до річного плану закупівель за номером: UA-P-2024-01-22-005253-ba.
Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації, зміни до річного плану було опубліковано 20 березня 2024 року о 14:01.
Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації, процедуру закупівлі за цим планом було оприлюднено 20 березня 2024 о 14:18.
Таким чином, між публікацією змін до річного плану і оголошенням процедури закупівлі, пройшло менш ніж 18 хвилин. При цьому, кінцевий строк для подачі пропозицій було встановлено на рівні мінімально допустимого, визначеного п. 24 Особливостей, а саме: 7 днів (до 28 березня 2024 року 09:00).
Після проведення аукціону, 29 березня 2024 о 12:12 відбулося розкриття тендерних пропозицій учасників.
Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації, тендерною пропозицією, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною, стала пропозиція ФОП СТЕПАНОВА ВІТАЛІЯ АРКАДІЙОВИЧА.
Замовником не розміщалось повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей у порядку п.43 Особливостей.
Отже, Замовник повинен був розглянути пропозицію ФОП СТЕПАНОВА ВІТАЛІЯ АРКАДІЙОВИЧА, та визнати його переможцем процедури закупівлі.
Натомість, Замовник прийняв рішення про відміну процедури закупівлі через відсутність подальшої потреби у закупівлі послуг з навчання за програмою «Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень» згідно з кодом ДК 021:2015:80520000-5 Навчальні засоби (80522000-9 Навчальні семінари), які Замовник, судячи з викладеного вище, бажав здійснити якомога швидко.
При цьому, Замовником вказано, що в нього зменшилась потреба у кількості послуг, що закуповуються, але жодним чином не підтверджено.
Твердження Замовника про зменшення потреби у кількості послуг, що закуповуються само по собі виключає твердження Замовника про відсутність потреби у закупівлі цих послуг.
Отже, враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів наявність факту відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до підпункту 1 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.

Додатком 5 до Тендерної документації є проєкт Договору про закупівлю послуг, який передбачає:
- Обсяги закупівлі Послуг можуть бути зменшені відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, залежно від реального фінансування видатків Замовника (п. 1.1. Проєкту договору);
- Ціна цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін шляхом укладення додаткової угоди відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (п. 3.3. Проєкту договору);
- Замовник має право: Зменшувати обсяг закупівлі Послуг та загальну ціну цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому випадку Сторони вносять відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зміни до цього Договору шляхом підписання додаткових угод, які є невід’ємними частинами цього Договору (підпункт 6.2.1. пункту 6.2 Проєкту договору).

Тобто, Замовник мав визнати переможцем ФОП СТЕПАНОВА ВІТАЛІЯ АРКАДІЙОВИЧА, тендерна пропозиція якого повністю відповідає вимогам тендерної документації, оприлюднити намір укласти договір, укласти договір про закупівлю і при цьому, жодна обставина не заважала на етапі виконання договору, внести зміни до договору про закупівлю в порядку пп.1 п.19 Особливостей шляхом укладання додаткової угоди, відповідно до якої обсяги, а саме: видове і чисельне співвідношення товару могло бути зменшено відповідно до реальної потреби Замовника.

Ще раз наголошуємо на тому, що Замовник у рішенні зазначив про зменшення потреби у кількості послуг, що не є об’єктивною підставою для відміни процедури закупівлі в кінці строку розгляду тендерних пропозицій.
Таким чином, у діях Замовника наявне порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону, зокрема таких як: неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням та підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1. Замовником не зазначено та не надано доказів, які містять інформацію, що підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг.
2. Визначена Замовником обставина відсутності потреби в закупівлі «зменшення потреби у кількості послуг» відповідно до тендерної документації може бути усунута на етапі виконання договору шляхом внесення змін до нього.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Скасована
КЕП

Скарга (заперечення) на протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.

Номер: e2a44b2753b24667b48bc4e238cb636d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-20-008031-a.a1
Назва: Скарга (заперечення) на протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
Скарга:
Оскаржується Протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1, згідно з яким відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-03-20-008031-a з предмету закупівлі послуг Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби, на підставі, що передбачена підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, у зв’язку зі зменшенням потреби у кількості послуг, що закуповуються. Протокол уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 не містить обгрунтування підстав відміни процедури відкритих торгів. Протокол уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 прийнятий з порушенням ст. 5 Закону в частині принципів: неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням та підпункту 1 пункту 50 Особливостей, порушує права та законні інтереси на розгляд тендерної пропозиції Учасника (Скаржника), який повинен відбутись, а відтак на отримання комерційної вигоди в частині отримання прибутку від надання послуг Замовнику.
Пов'язані документи: Учасник
Причина: Період оскарження закінчився
Дата скасування: 14.04.2024 00:04
Автор: ФОП СТЕПАНОВ ВІТАЛІЙ АРКАДІЙОВИЧ, Віталій Степанов 380672321422 vist0402@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 6162ffbbfb924d13888223c959bd146f
Заголовок пункту скарги: Скарга (заперечення) на протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
Опис заперечення: Оскаржується Протокол уповноваженої особи Замовника від 03.04.2024 № 63-01/18-1, згідно з яким відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-03-20-008031-a з предмету закупівлі послуг Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби, на підставі, що передбачена підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, у зв’язку зі зменшенням потреби у кількості послуг, що закуповуються.
Протокол уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 не містить обгрунтування підстав відміни процедури відкритих торгів.
Протокол уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 прийнятий з порушенням ст. 5 Закону в частині принципів: неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням та підпункту 1 пункту 50 Особливостей, порушує права та законні інтереси на розгляд тендерної пропозиції Учасника (Скаржника), який повинен відбутись, а відтак на отримання комерційної вигоди в частині отримання прибутку від надання послуг Замовнику.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro 20 березня 2024 року Національне агентство з питань запобігання корупції (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкритих торгів «Послуг: Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби».
Пропозиції до участі у даній закупівлі подали:
- ФОП СТЕПАНОВ ВІТАЛІЙ АРКАДІЙОВИЧ - остаточна пропозиція 1 202 775,00 грн з ПДВ;
- ТОВ "ДЕПС СОЛЮШЕНЗ" - остаточна пропозиція 1 215 600,00 грн з ПДВ;
- ТОВ "КИЄВО-МОГИЛЯНСЬКА БІЗНЕС ШКОЛА" - остаточна пропозиція 1 575 000,00 грн з ПДВ.
Згідно з Протоколом розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-03-20-008031-a, оприлюдненим 29 березня 2024 року, пропозиція учасника ФОП СТЕПАНОВ ВІТАЛІЙ АРКАДІЙОВИЧ визначена найбільш економічно вигідною та допущена до розгляду Замовником.
Разом з цим, 03 квітня 2024 в системі електронних закупівель ProZorro Замовником оприлюднено Протокол розгляду тендерної пропозиції уповноваженої особи щодо здійснення процедур закупівель Національного агентства з питань запобігання корупції від 03.04.2024 № 63-01/18-1, згідно з яким відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-03-20-008031-a з предмету закупівлі послуг Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень ДК 021:2015:80520000-5: Навчальні засоби, на підставі, що передбачена підпунктом 1 пункту 50 Особливостей, відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, у зв’язку зі зменшенням потреби у кількості послуг, що закуповуються.
Протокол розгляду тендерної пропозиції уповноваженої особи щодо здійснення процедур закупівель Національного агентства з питань запобігання корупції від 03.04.2024
№ 63-01/18-1, згідно з яким відмінено процедуру відкритих торгів з особливостями за номером оголошення UA-2024-03-20-008031-a не містить підтвердження наявності підстави для відміни закупівлі.
Відповідно до інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, причина відміни:
- Відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг у зв’язку зі зменшенням потреби у кількості послуг, що закуповуються.
Відповідно до пункту 50 Особливостей Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до інформації, оприлюдненої в системі електронних закупівель ProZorro, причина відміни: "відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг". Коментар щодо відміни: "у зв'язку зі зменшенням кількості послуг, що закуповуються".

Слід звернути увагу, що відповідно до пункту 50 Особливостей «зменшення потреби у кількості послуг, що закуповуються» не може бути підставою для відміни відкритих торгів.
Замовник ніяким чином не довів та документально не підтвердив наявності підстав для відміни процедури закупівлі.

Замовник у Протоколі уповноваженої особи від 03.04.2024 № 63-01/18-1 не підтвердив відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, скорочення видатків жодними фактами та документами.
Крім того, закупівлю за ідентифікатором UA-2024-03-20-008031-a було оголошено відповідно до річного плану закупівель за номером: UA-P-2024-01-22-005253-ba.
Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації, зміни до річного плану було опубліковано 20 березня 2024 року о 14:01.
Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації, процедуру закупівлі за цим планом було оприлюднено 20 березня 2024 о 14:18.
Таким чином, між публікацією змін до річного плану і оголошенням процедури закупівлі, пройшло менш ніж 18 хвилин. При цьому, кінцевий строк для подачі пропозицій було встановлено на рівні мінімально допустимого, визначеного п. 24 Особливостей, а саме: 7 днів (до 28 березня 2024 року 09:00).
Після проведення аукціону, 29 березня 2024 о 12:12 відбулося розкриття тендерних пропозицій учасників.
Відповідно до оприлюдненої в електронній системі закупівель інформації, тендерною пропозицією, яка за результатами електронного аукціону (у разі його проведення) визначена найбільш економічно вигідною, стала пропозиція ФОП СТЕПАНОВА ВІТАЛІЯ АРКАДІЙОВИЧА.
Замовником не розміщалось повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей у порядку п.43 Особливостей.
Отже, Замовник повинен був розглянути пропозицію ФОП СТЕПАНОВА ВІТАЛІЯ АРКАДІЙОВИЧА, та визнати його переможцем процедури закупівлі.
Натомість, Замовник прийняв рішення про відміну процедури закупівлі через відсутність подальшої потреби у закупівлі послуг з навчання за програмою «Менеджмент: мистецтво прийняття управлінських рішень» згідно з кодом ДК 021:2015:80520000-5 Навчальні засоби (80522000-9 Навчальні семінари), які Замовник, судячи з викладеного вище, бажав здійснити якомога швидко.
При цьому, Замовником вказано, що в нього зменшилась потреба у кількості послуг, що закуповуються, але жодним чином не підтверджено.
Твердження Замовника про зменшення потреби у кількості послуг, що закуповуються само по собі виключає твердження Замовника про відсутність потреби у закупівлі цих послуг.
Отже, враховуючи викладене, Замовник не підтвердив та документально не довів наявність факту відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Відповідно до підпункту 1 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:
1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.

Додатком 5 до Тендерної документації є проєкт Договору про закупівлю послуг, який передбачає:
- Обсяги закупівлі Послуг можуть бути зменшені відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, залежно від реального фінансування видатків Замовника (п. 1.1. Проєкту договору);
- Ціна цього Договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін шляхом укладення додаткової угоди відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (п. 3.3. Проєкту договору);
- Замовник має право: Зменшувати обсяг закупівлі Послуг та загальну ціну цього Договору залежно від реального фінансування видатків. У такому випадку Сторони вносять відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зміни до цього Договору шляхом підписання додаткових угод, які є невід’ємними частинами цього Договору (підпункт 6.2.1. пункту 6.2 Проєкту договору).

Тобто, Замовник мав визнати переможцем ФОП СТЕПАНОВА ВІТАЛІЯ АРКАДІЙОВИЧА, тендерна пропозиція якого повністю відповідає вимогам тендерної документації, оприлюднити намір укласти договір, укласти договір про закупівлю і при цьому, жодна обставина не заважала на етапі виконання договору, внести зміни до договору про закупівлю в порядку пп.1 п.19 Особливостей шляхом укладання додаткової угоди, відповідно до якої обсяги, а саме: видове і чисельне співвідношення товару могло бути зменшено відповідно до реальної потреби Замовника.

Ще раз наголошуємо на тому, що Замовник у рішенні зазначив про зменшення потреби у кількості послуг, що не є об’єктивною підставою для відміни процедури закупівлі в кінці строку розгляду тендерних пропозицій.
Таким чином, у діях Замовника наявне порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених ст. 5 Закону, зокрема таких як: неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням та підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
Таким чином, з огляду на все викладене вище, рішення щодо відміни процедури закупівлі є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню, у зв’язку з тим, що:
1. Замовником не зазначено та не надано доказів, які містять інформацію, що підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі послуг.
2. Визначена Замовником обставина відсутності потреби в закупівлі «зменшення потреби у кількості послуг» відповідно до тендерної документації може бути усунута на етапі виконання договору шляхом внесення змін до нього.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)