-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Оброблені овочі та фрукти (огірки консервовані, томати консервовані, огірки солені, томати солені, паста томатна, ікра з кабачків, суміш сухофруктів, повидло та джеми, горошок зелений консервований)
Завершена
269 145.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 345.73 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 345.73 UAH
Період оскарження:
20.03.2024 11:52 - 25.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційні вимоги
Номер:
39a51aff5ec143319d516de9997ae62f
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-20-005127-a.a2
Назва:
Дискримінаційні вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику!
По-перше, дійсно розробка, впровадження та застосування Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), що затверджені наказом Мінагрополітики № 590, є обов'язковими для виконання операторами ринку з виробництва та/або обігу харчових продуктів, але отримання саме сертифікату відповідності ДСТУ ISO 22000:2019 НЕ є обов’язковим для операторів ринку (відповідно законодавчу норму ми навели у попередньому зверненні)! Незрозумілою залишається Ваша позиція стосовно вимоги саме сертифікату. Чому Ви не вважаєте достатнім підтвердженням відповідності учасника вимогам НАССР акт за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР, виданий Держпродспоживслужбою (наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 446) ?
По-друге, підготовка необхідних документів, проведення аудиту та видача сертифікатів відповідності ДСТУ ISO 22000:2019, ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015 займає не менше десяти днів. Потенційний учасник за всього бажання не встигне цього зробити, якщо тільки не знає заздалегідь, коли саме буде оголошена закупівля з вимогами щодо цих сертифікатів.
По-третє, Ви не надали відповідь, чому саме вирішили здійснити закупівлю відкритими торгами, а не через електронний каталог, адже додаток 2 до Особливостей (ПКМУ № 1178) містить перелік харчових продуктів, які в обов’язковому порядку закуповуються через електронний каталог. При цьому продукти, не включені у перелік НЕ забороняється купувати через електронний каталог. Отже це був Ваш свідомий вибір на користь максимально ускладненого способу закупівлі, який обмежує кількість потенційних учасників і відповідно конкуренцію.
Наведені факти свідчать про імовірну наявність корупційної складової у Вашій діяльності в сфері закупівель.
Повторно просимо надати чіткі, аргументовані, законодавчо обґрунтовані відповіді.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.03.2024 16:57
Вирішення:
Доброго дня! З приводу Вашої вимоги інформуємо про наступне:
1. Кожне працююче підприємство, яке бажає приймати участь у Закупівлях будь-якого формату, має відкритий доступ до цього процесу та можливість використати зручні та доступні варіанти, оцінивши свій потенціал.
2. За Вашим проханням ми погоджуємось скоротити кількість вимог щодо ДСТУ ISO 22000:2019.
3. На всі інші запитання Вам надано розлогі відповіді у попередній вимозі.
Тендерну документацію зі змінами опублікуємо найближчим часом. Дякуємо.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Необгрунтовані вимоги
Номер:
5cd619f37f194c32a630f57ba857593b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-20-005127-a.b1
Назва:
Необгрунтовані вимоги
Вимога:
Шановний Замовнику!
Згідно з додатком 6 до тендерної документації від учасників вимагається надати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019, сертифікат (чинний на дату подання тендерної пропозиції) на систему екологічного управління, що відповідає ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», сертифікат (чинний на дату подання тендерної пропозиції) на системи управління якістю, що відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги».
Відповідно до ч. 7 ст. 21 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» сертифікація постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках, не є обов’язковою. Також жоден чинний нормативно-правовий акт не зобов’язує операторів ринку харчових продуктів проходити сертифікацію системи екологічного управління відповідно ДСТУ ISO 14001:2015 та системи управління якістю відповідно ДСТУ ISO 9001:2015.
Відповідно до ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Згідно зі ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються зокрема за принципом недискримінації учасників та рівного ставлення до них.
Окрім того, відповідно до п. 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затв. ПКМУ від 12.10.2022 № 1178 замовники… здійснюють закупівлі товарів… шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”. Використання електронного каталогу («Прозорро Маркет») на даний момент є найбільш зручним інструментом для закупівлі харчових продуктів. Він має кілька переваг перед відкритими торгами, зокрема зменшені строки від оголошення закупівлі до укладання договору; відсутність необхідності подавати документи, що підтверджують відповідність учасників кваліфікаційним вимогам (вони вже пройшли кваліфікацію оператором електронного каталогу); відсутність необхідності замовнику перевіряти подані документи, відсутність ймовірності помилкового відхилення пропозиції через уявні недоліки у документах, і, як наслідок, відсутність затримок закупівель через ймовірне оскарження дій замовника; відсутність необхідності учаснику сплачувати електронному майданчику комісію за участь у закупівлі (її сплачує тільки учасник, з яким укладено договір).
При аналізі даних торгів складається враження, що замовником був обраний найбільш трудомісткий та забюрократизований спосіб закупівлі, імовірно, з метою створення штучних перепон для участі небажаних учасників і забезпечення перемоги заздалегідь обраному учаснику.
Враховуючи викладене, просимо:
1) Виключити з тендерної документації вимоги надавати сертифікат на систему управління безпечністю харчових продуктів ДСТУ ISO 22000:2019, сертифікат (чинний на дату подання тендерної пропозиції) на систему екологічного управління, що відповідає ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», сертифікат (чинний на дату подання тендерної пропозиції) на системи управління якістю, що відповідає ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги»
АБО
надати обґрунтування включення таких вимог до учасників закупівлі із посиланням на відповідні положення нормативно-правових актів.
2) Пояснити, чим Ви керувалися при виборі способу закупівлі саме через відкриті торги, а не через електронний каталог.
Нагадуємо, що необґрунтовані вимоги замовника, неправомірне відхилення тендерної пропозиції або ненадання відповіді на звернення (неаргументована/беззмістовна/формальна відповідь прирівнюється до фактичної відсутності такої) мають наслідком перевірку закупівлі та дій/бездіяльності замовника (його уповноважених осіб) з боку компетентних органів, зокрема Держаудитслужби України, з можливим притягненням до відповідальності уповноваженої особи.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.03.2024 10:16
Вирішення:
Доброго дня, шановний Учаснику!
1) З приводу Вашої вимоги інформуємо про наступне: Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 не містять обмежень для замовників встановлювати види і обсяг документального підтвердження відповідності учасників закупівель кваліфікаційним критеріям, технічним та іншим вимогам.
Розробка, впровадження та застосування Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), що затверджені наказом Мінагрополітики № 590, є обов'язковими для виконання операторами ринку з виробництва та/або обігу харчових продуктів (п. 1.7 р. І Вимог № 590). До 20 вересня 2019 року вони мали впровадити систему управління безпечністю харчування НАССР та отримати Сертифікат ДСТУ ISO 22000:2019
Умови щодо стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги» та стандарту ДСТУ ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» не мають дискримінаційного характеру, тому що такі сертифікати можуть отримати будь які учасники. До того ж Ви не надали доказів існування об’єктивних обставин, які б унеможливлювали здійснення на Вашому підприємстві відповідних впроваджень завчасно та за вимогою Замовника надати його у складі тендерної пропозиції.
2). При виборі способу закупівлі саме через відкриті торги, а не через електронний каталог ми керувались «Змінами до Постанови № 1178», які вже є чинними від 14 березня 2024року. До переліку товарів, які мають закуповуватися за каталогом,
категорія за ДК 021:2015 код 15330000-0 «Оброблені овочі та фрукти» - не входить.
Щиро дякуємо за Ваше зацікавлення нашою закупівлею.
Статус вимоги:
Відхилено