• Відкриті торги
  • Мультилотова
  • КЕП

Медичні матеріали - 2 лоти

Завершена

1 090 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.2% або 2 450.00 UAH
Період оскарження: 11.05.2018 15:44 - 24.05.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо дискрімінаційних вимог у тендерній документації та закупівлі за бюджетні кошти товару походженням з Російської Федерації

Номер: e844ecbc4f0f4976a98e3c188ca49be5
Ідентифікатор запиту: UA-2018-05-11-001975-a.a1
Назва: Щодо дискрімінаційних вимог у тендерній документації та закупівлі за бюджетні кошти товару походженням з Російської Федерації
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником - Комунальною лікувально – профілактичною установою «Станція переливання крові м. Маріуполя» було оголошено відкриті торги, мультилотова закупівля, ідентифікатор закупівлі UA-2018-05-11-001975-a "Медичні матеріали (2 лоти)». Детально проаналізувавши тендерну документацію, нами було встановлено наявність положень у Лоті № 1 «Медичні матеріали» (5 найменувань), які суперечать чинному законодавству та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. Уважно ознайомившись з переліком продукції, що входить до предмету закупівлі по Лоту № 1, нами було виявлено, що перелік товарів містить продукцію виробництва Російської Федерації, а саме три позиції, це: Позиція № 1 Контейнер полімерний для компонентів крові з голкою полімерною одноразового застосування, порожній одинарний, «Компопласт» 300 «Синтез»; Позиція № 4 Пристрій полімерний для переливання крові та компонентів з контейнерів полімерних одноразового застосування, стерильний ПК 22-02; Позиція № 5 Система взяття крові ВК-10-0. зокрема, не тільки в назві є посилання на конкретну торгову марку, походженням з Російської Федерації, але й медико – технічні вимоги по даним позиціям, містять вимоги, що є специфічними та містяться лише у медико – технічних вимогах виробника походженням із Російської Федерації. Вважаємо за необхідне зазначити, що Відповідно до ст. 117 Конституції України, Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов'язковими до виконання. Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2014 року № 829-р, заборонено здійснення державних закупівель товарів, робіт і послуг у юридичних осіб - резидентів Російської Федерації державної форми власності та юридичних осіб, частка статутного капіталу яких перебуває у власності Російської Федерації, а також у інших суб’єктів господарювання, що здійснюють продаж товарів, робіт і послуг походженням з Російської Федерації, крім випадків, коли заміщення таких предметів закупівлі іншими неможливе, що підтверджено Міністерством економічного розвитку і торгівлі. Окрім того, що як вже зазначалось, про те що, Пристрій полімерний для переливання крові та компонентів з контейнерів полімерних одноразового застосування, стерильний ПК 22-02 походженням з Російської Федерації, то це ще і ексклюзивна позиція. Виробником, що має змогу запропонувати свою продукцію за встановленими медико – технічними вимогами у Тендерній документації до даного товару є російське підприємство, аналогів(еквіваленту) за наявними медико – технічним вимогам у ТД, жоден з наявних виробників, які пройшли процедуру оцінки відповідності, не може запропонувати, що на нашу думку порушує приписи ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме приводить до дискримінації учасників закупівлі. З огляду на вищевикладене, просимо виключити позицію № 4 Пристрій полімерний для переливання крові та компонентів з контейнерів полімерних одноразового застосування, стерильний ПК 22-02 зі складу Лоту № 1, з метою усунення порушення закону України «Про публічні закупівлі», а також внести необхідні зміни до ТД з метою не допущення закупівлі російського товару, що також суперечить чинному законодавству. У разі не усунення зазначених порушень, ми змушені будемо звернутись до Антимонопольного комітету України за захистом своїх порушених прав.
Вирішення: У відповідь на Вимогу повідомляємо: По-перше, згідно роз’яснень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України та численних рішень Антимонопольного комітету України заборона закупівель товарів походженням з Російської Федерації застосовується тільки до юридичних і фізичних осіб, визначених у рішенні РНБО. Виробник «Пристроїв полімерних для переливання крові та компонентів з контейнерів полімерних одноразового застосування, стерильний ПК 22-02» та «Контейнерів полімерних для компонентів крові з голкою полімерною одноразового застосування, порожній одинарний, «Компопласт» 300 «Синтез»» не включений до санкційного списку і заборона на закупівлю цих виробів відсутня. Крім того існують аналоги/еквіваленти цих виробів. «Система взяття крові ВК-10-01» – це товар українського виробника. У п. 5.2.1 Тендерної документації зазначено, що: «Учасники відповідають за зміст своїх тендерних пропозицій та повинні надати лист-гарантію щодо дотримання в своїй діяльності норм чинного законодавства України». По-друге, звертаємо Вашу увагу, що згідно п. 3.6.3 Тендерної документації: «Усі посилання в Додатках 3.1, 3.2 до цієї Документації на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз «або еквівалент»». Також, у Додатку 3.1 до Тендерної документації зазначено: «Всі торгові назви препаратів, які застосовуються в тендерній документації з метою лаконічного та зрозумілого для фармацевтичних фахівців опису предмету закупівлі, містять вираз «або еквівалент»». Таким чином, Учасники можуть запропонувати еквівалентний товар, який за своїми властивостями повинен бути не гірше, ніж товар, що є предметом закупівлі, за всіма показниками, визначеними Замовником у Додатку 3.1. Таким чином, Тендерна документація не містить вимог, які обмежують конкуренцію чи порушують законодавство України. Підстави для задоволення вимоги та внесення змін до Тендерної документації відсутні.
Статус вимоги: Відхилено