• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Дизельне пальне (талони/скретч-картки)

Для структурних підрозділів Центру у місті Суми Сумської області

Торги відмінено

6 760 385.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 19.03.2024 14:44 - 24.03.2024 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 040a74253936417abaca2586c5d9786d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-19-009013-a.b1
Назва: Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Дискримінаційні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 26.03.2024 18:12
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРПЕТРОЛЦЕНТР", Менеджер 2 380944401884 manager2.ukrpetrol@gmail.com

Пункт скарги

Номер: a3f612a7792f453daba601c63d73a86d
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога тендерної документації що міститься у пункті 7 Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація та інші вимоги до учасника»: «У разі юридичного місцезнаходження Учасника не на території Сумської області, Учасник гарантує наявність на території Сумської області уповноваженого представника (у складі пропозиції надати гарантійний лист із зазначенням фактичної адреси перебування представника та контактних даних).».
Опис заперечення: Відповідно до вимог Тендерної документації (Додаток 1 до скарги - додаток 2 до ТД пальне Суми 2024 Технічні) Замовник вимагає юридичне розташування в Сумській області самого Учасника або його уповноваженого представника. Дана вимога містяться у пункті 7 додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація та інші вимоги до учасника»: «У разі юридичного місцезнаходження Учасника не на території Сумської області, Учасник гарантує наявність на території Сумської області уповноваженого представника (у складі пропозиції надати гарантійний лист із зазначенням фактичної адреси перебування представника та контактних даних).».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Така умова тендерної документації, в частині підтвердження інформації про відповідність учасників наступним вимогам, а саме наявність на території Сумської області уповноваженого представника, суперечить положенням абзацу 1 пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2023 № 1178 (далі - Особливості), де визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з Особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) замовником не застосовуються.
Відповідно до пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Вимога щодо наявності уповноваженого представника відноситься до кваліфікаційних критеріїв, оскільки передбачає наявність відповідного персоналу, відтак сама по собі носить незаконний характер адже Особливостями чітко визначено що при здійсненні закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії не застосовуються.
У даному випадку предметом закупівлі є: «ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти Дизельне пальне (талони/скретч-картки)».
Застосовуючи такі вимоги замовник грубо порушує положення абзацу першого пункту 29 Особливостей.
При цьому звертаємо увагу що вимога яка чітко відноситься до кваліфікаційного критерію міститься у додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація та інші вимоги до учасника», а це вимоги до технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. У даному випадку яким чином уповноважений представник відповідає технічному критерію предмета закупівлі та підтверджує його взагалі не зрозуміло.
При цьому сама вимога щодо наявності уповноваженого представника носить конкретизований характер – він має знаходитися на території Сумської області. У даному випадку це грубо порушує основні принципи закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару, оскільки таку вимогу може задовольнити виключно учасник який юридично знаходиться безпосередньо у цьому регіоні тобто в Сумській області або винятковий постачальник який має уповноваженого представника в цьому регіоні.
Для прикладу зазначаємо що Скаржник здійснює свою діяльність на підставі партнерських договорів з такими мережами: МОТТО, MANGO, CHIPO, SHELL, WOG, ВСТ-ОЙЛ, УКРНАФТА, U.GO, ВОСТОКГАЗ, 24/7 та інші жодна з вказаних мереж не має ні офіційного представництва в Сумській області ні уповноваженого представника, проте це не заважає їм бути великими учасниками паливного ринку та безперешкодно здійснювати свою діяльність, зокрема приймаючи участь у процедурах закупівель.
Так як і партнери Скаржник має особистий сайт, телефонну лінію підтримки і відсутність представників або офіційних представництв не заважає повністю виконувати всі зобов’язання які виникають у Скаржника при виконанні договорів заключених за результатами процедур закупівель по всіх областях України.
Скаржник являється реальним учасником ринку пального, має велику розгалужену мережу партнерських АЗС (понад 1500 АЗС), в тому числі у Сумській області та має на меті прийняти участь у даній закупівлі у разі вилучення вище вказаної дискримінаційної вимоги.
Вимога щодо наявності уповноваженого представника на території Сумської області грубо порушує основні принципи статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» а саме, що стосуються добросовісної конкуренції, ефективності та прозорості (незрозуміла та необґрунтована вимога Замовника), не дискримінація учасників, а також права потенційних учасників щодо можливості участі в даній закупівлі, які не мають уповноважених представників у Сумській області, до того ж це жодним чином не підтверджує технічні, якісні характеристики та можливість отримання товару.
Так як виходячи з норм Закону та Особливостей, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і має містити відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Замовник нівелює положеннями частини четвертої статті 22 Закону яка передбачає що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників та положеннями статті 5 Закону порушуючи основні принципи публічних закупівель.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації