• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин автомобільний А-95 (талони)

Торги не відбулися

737 800.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 7 378.00 UAH
Період оскарження: 19.03.2024 12:10 - 12.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 4f39212c91864ae7a00d3d1f9416ff8a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-19-005537-a.a1
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року. ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника: КРОПИВНИЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА ЛІКАРНЯ ВЕТЕРИНАРНОЇ МЕДИЦИНИ внести зміни до тендерної документації, оприлюдненої у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-19-005537-a, за предметом Бензин автомобільний А-95 (талони) (відповідно до коду національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (CPV): 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Дата розгляду скарги: 03.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2024 17:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 08.04.2024 12:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: Кропивницька районна державна лікарня ветеринарної медицини код ЄДРПОУ 00719257, надає відповідь на виконання рішення № 5995-р/пк-пз від 03.04.2024р. Антимонопольного комітету України з розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ" код ЄДРПОУ 44876120 за № 2303-1-амку від 23.03.2024 року, щодо закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-19-005537-а, за предметом Бензин автомобільний А-95 (талони) (відповідно до коду національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» (СРV): 09130000-9 Нафта і дистиляти). Вимоги, викладені у пункті 2 вище зазначеної скарги, були розглянуті Замовником та підлягають задоволенню. Протоколом від 09.04.2024р. № 26 внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 6c13d4964082463da5e7575d445068da
Заголовок пункту скарги: Дискримінація + неузгодженість умов документаії
Опис заперечення: Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості),
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: порушено ст.5 ЗУ "Про публічні закупівлі"
Опис суті пункту скарги: Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації:
«1.7. Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що термін дії талонів становить не менше 1 (одного) року з моменту їх отримання (передачі) (закупівлі товару) Замовником, а у випадку закінчення терміну дії талонів строк їх дії продовжується або вони замінюються на нові терміном дії не менше 1 (одного) календарного року, з відповідним асортиментом та такою ж кількістю Товару без будь-яких додаткових витрат Замовника.
1.11. Строк поставки Товару з дати укладання Договору по 31.12.2024 року.»

Зазначені вище положення тендерної документації не узгоджуються між собою, оскільки якщо термін дії талону має складати щонайменше 1 рік, ‘а закупівлю Замовником оголошено в березні 2024 року – то строк поставки товарів мав би складати щонайменше до квітня 2025 року. А оскільки Замовником закупівля здійснюється на 2024 рік, вважаємо, що термін дії талонів на пальне не узгоджується зі строком поставки товару до 31.12.2024 року.
Тому просимо зобов’язати Замовника узгодити між собою умови документації в частині строку поставки товару до 31.12.2024 року.


Відповідно до Додатку № 3 до тендерної документації:
«1.9. Учасник повинен мати (у користуванні або власності) розгалужену мережу АЗС по всій території України з обов’язковим розташуванням АЗС по місту Кропивницький, Кіровоградській області:
м. Долинська
м. Знам’янка
м. Бобринець
смт. Компаніївка
смт Устинівка
смт Новгородка
смт Олександрівка, або в радіусі 35 км від зазначених населених пунктів.
- довідка, яка складена Учасником, що містить інформацію про розгалужену мережу власних АЗС та АЗС партнерів, яка відповідає вимогам встановленим в пп. 1.11 даної Технічної специфікації по всій території України з обов’язковим розташуванням АЗС по місту Кропивницький, Кіровоградській області та по території України та місць їх розташування з зазначенням марки пального, яке відпускається на даних заправних станціях (з можливістю заправки по талонах)..»


1.1. Щодо права користування АЗС:
Замовник склав умови тендерної документації таким чином, що він в одному пункті тендерної документації начебто дозволяє приймати участь у закупівлі учасникам, які мають власні АЗС або АЗС у користуванні.

В галузі майнового права «власник», «орендар» та «користувач» має однакові ознаки – та відносяться до видів права власності (право користування, володіння та розпорядження, які і є дискримінаційні). Тому вимагаємо Замовника виключити вимогу щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику) та дозволити брати участь у закупівлі учасникам які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з емітентами талонів.
Вважаємо, що зазначена вимога тендерної документації є дискримінаційною, оскільки у випадку, якщо реалізація учасником пального на підставі талонів здійснюватиметься не через АЗС на праві користування, а через мережі АЗС компаній-партнерів, які є продавцями талонів мережі АЗС, то вимога тендерної документації про те, що учасник повинен мати АЗС у власності або з правом користування учасником - фактично унеможливлюватиме виконання вимог тендерної документації в цій частині тими учасниками, які здійснюють реалізацію палива через партнерську мережу АЗС. Таким чином, у процедурі закупівлі зможуть взяти участь лише власники мереж АЗС, які пропонують виключно свою мережу АЗС ( так як право користування – це один із видів права власності). Учасники які не мають АЗС у праві користуванні/власності, та здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів, - фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
В своїх Рекомендаціях від 09.04.2020 № 17-рк, Антимонопольним комітет України зазначив, що: «Разом із тим поставку замовнику нафтопродуктів суб’єкти господарювання можуть здійснювати з використанням карток, талонів тощо на пальне. У таких випадках продавець нафтопродуктів має право залучати необхідну кількість третіх осіб – підприємств, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин з продавцем забезпечують фактичну передачу (видачу) товару покупцю при пред’явленні останнім картки на пальне. Відтак продаж нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо на пальне не передбачає наявності в продавця розгалуженої системи саме власних або орендованих АЗС, а здійснюється через партнерські АЗС. Тобто, відпуск нафтопродуктів із використанням карток, талонів тощо, не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації