-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015: 33750000-2 Засоби для догляду за малюками(підгузки для дорослих L, підгузки для дорослих XL)
Торги відмінено
835 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 175.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 175.00 UAH
Період оскарження:
18.03.2024 20:37 - 28.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні умови ТД
Номер:
9e53ac045f0347c1afc90d8d69dace88
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-18-012905-a.c3
Назва:
Дискримінаційні умови ТД
Скарга:
Дискримінаційні умови ТД
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2024-03-18-012905-a.docx 09.04.2024 22:30
- тд (зі змінами) (1).docx 09.04.2024 22:30
- Авторизація Медіформ.pdf 09.04.2024 22:30
- Скарга UA-2024-03-18-012905-a_2.pdf 09.04.2024 22:30
- cертифікат ISO MEDIFORM 9001_1.pdf 09.04.2024 22:30
- sign.p7s 09.04.2024 22:38
- рішення від 11.04.2024 №6459.pdf 11.04.2024 16:48
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.04.2024 № 6964.pdf 19.04.2024 13:47
- рішення від 18.04.2024 № 6964.pdf 23.04.2024 10:44
- standard-ISO-9001-2015-ua.pdf 15.04.2024 16:36
- пояснення на скаргу від 15.04.pdf 15.04.2024 16:36
- Пояснення на скаргу ТОВ ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ від 15.04.docx 15.04.2024 16:36
Дата прийняття скарги до розгляду:
09.04.2024 22:42
Дата розгляду скарги:
18.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.04.2024 16:50
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.04.2024 10:45
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Було внесено відповідні зміни до Тендерної документації
Пункт скарги
Номер:
5aabd7cd5a3d4c468fbc50cb854e6057
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Відповідно до п. 2 Додатку 2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Медичні вироби, запропоновані Учасником, повинні бути дозволені до застосування на території України. На підтвердження цього Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції: - сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна чи ДИЗАЙНУ, РОЗВИТОКУ, ВИРОБНИЦТВА І КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ПІДГУЗНИКІВ ДЛЯ ДОРОСЛИХ ТА ПЕЛЮШОК ЧИ ТОРГІВЛІ ТА ЗБУТУ ОДНОРАЗОВИХ ПІДГУЗНИКІВ-ТРУСІВ відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий на ім’я учасника або виробника або представництва або філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або дилера або дистриб’ютора. Якщо сертифікат виданий не на ім’я учасника, то надати дозвіл від власника такого сертифікату на його використання у цій закупівлі із зазначенням ідентифікатора закупівлі та назви учасника, якому надається відповідний дозвіл.
Опис заперечення:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації замовником закуповується 2 товарні позиції:
- Підгузки для дорослих, розмір L
- Підгузки для дорослих, розмір ХL
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" має бажання та можливість запропонувати наступний товар, який відповідає медико-технічним вимогам:
- Підгузки для дорослих EVA optima hospital super plus, L (виробництво – Mediform S.A., Греція)
- Підгузки для дорослих EVA optima hospital maxi plus, XL (виробництво – Mediform S.A., Греція)
На підтвердження наявних із Mediform S.A. відносин надаємо лист, згідно якого ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" є офіційним представником виробника в Україні.
З приводу вимоги щодо надання сертифікату на управління якості зазначаємо, що Mediform S.A. має Сертифікат про систему управління відповідно до EN ISO 9001:2015, виданий TUV AUSTRIA.
При цьому, в Сертифікаті чітко зазначено, що він діє для наступної сфери діяльності:
- Дизайн, розвиток, виробництво і контроль якості продукції для дорослих та пелюшок
- Торгівля та збут одноразових підгузників-трусів
Водночас, умовами тендерної документації передбачено, що:
сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна чи ДИЗАЙНУ, РОЗВИТОКУ, ВИРОБНИЦТВА І КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ПІДГУЗНИКІВ ДЛЯ ДОРОСЛИХ ТА ПЕЛЮШОК ЧИ ТОРГІВЛІ ТА ЗБУТУ ОДНОРАЗОВИХ ПІДГУЗНИКІВ-ТРУСІВ відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»
Замовник чітко зазначає, що система управління якістю повинна відповідати вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Даною вимогою фактично унеможливлюється участь виробників або представників виробника, які пройшли сертифікацію у відповідності до міжнародного стандарту. В нашому випадку мова йде про EN ISO 9001:2015.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, умови документації обмежують можливість Скаржника взяти участь в даній закупівлі. І навпаки, участь у закупівлі можуть взяти лише ті суб’єкти, які мають сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна чи ДИЗАЙНУ, РОЗВИТОКУ, ВИРОБНИЦТВА І КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ПІДГУЗНИКІВ ДЛЯ ДОРОСЛИХ ТА ПЕЛЮШОК ЧИ ТОРГІВЛІ ТА ЗБУТУ ОДНОРАЗОВИХ ПІДГУЗНИКІВ-ТРУСІВ відповідає саме вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, дотримуючись принципів публічних закупівель – зокрема в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також дотримуючись норми, згідно якої учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Тип паче, у Рішенні № 5928-р/пк-пз від 02.04.2024 Комісією АМКУ по нашій минулій скарзі було чітко зазначено:
«За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікат, що посвідчує, що система управління якістю саме стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна відповідає вимогам саме ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", виданий на ім’я учасника або виробника або представництва або філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або дилера або дистриб’ютора, виданий саме акредитованим НААУ органом з сертифікації саме за видом економічної діяльності "оптова та роздрібна торгівля" за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", для підтвердження чого надати саме атестат та додаток до атестату (сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
- Підгузки для дорослих, розмір L
- Підгузки для дорослих, розмір ХL
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" має бажання та можливість запропонувати наступний товар, який відповідає медико-технічним вимогам:
- Підгузки для дорослих EVA optima hospital super plus, L (виробництво – Mediform S.A., Греція)
- Підгузки для дорослих EVA optima hospital maxi plus, XL (виробництво – Mediform S.A., Греція)
На підтвердження наявних із Mediform S.A. відносин надаємо лист, згідно якого ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" є офіційним представником виробника в Україні.
З приводу вимоги щодо надання сертифікату на управління якості зазначаємо, що Mediform S.A. має Сертифікат про систему управління відповідно до EN ISO 9001:2015, виданий TUV AUSTRIA.
При цьому, в Сертифікаті чітко зазначено, що він діє для наступної сфери діяльності:
- Дизайн, розвиток, виробництво і контроль якості продукції для дорослих та пелюшок
- Торгівля та збут одноразових підгузників-трусів
Водночас, умовами тендерної документації передбачено, що:
сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна чи ДИЗАЙНУ, РОЗВИТОКУ, ВИРОБНИЦТВА І КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ПІДГУЗНИКІВ ДЛЯ ДОРОСЛИХ ТА ПЕЛЮШОК ЧИ ТОРГІВЛІ ТА ЗБУТУ ОДНОРАЗОВИХ ПІДГУЗНИКІВ-ТРУСІВ відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»
Замовник чітко зазначає, що система управління якістю повинна відповідати вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Даною вимогою фактично унеможливлюється участь виробників або представників виробника, які пройшли сертифікацію у відповідності до міжнародного стандарту. В нашому випадку мова йде про EN ISO 9001:2015.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, умови документації обмежують можливість Скаржника взяти участь в даній закупівлі. І навпаки, участь у закупівлі можуть взяти лише ті суб’єкти, які мають сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна чи ДИЗАЙНУ, РОЗВИТОКУ, ВИРОБНИЦТВА І КОНТРОЛЮ ЯКОСТІ ПІДГУЗНИКІВ ДЛЯ ДОРОСЛИХ ТА ПЕЛЮШОК ЧИ ТОРГІВЛІ ТА ЗБУТУ ОДНОРАЗОВИХ ПІДГУЗНИКІВ-ТРУСІВ відповідає саме вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, дотримуючись принципів публічних закупівель – зокрема в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також дотримуючись норми, згідно якої учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Тип паче, у Рішенні № 5928-р/пк-пз від 02.04.2024 Комісією АМКУ по нашій минулій скарзі було чітко зазначено:
«За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікат, що посвідчує, що система управління якістю саме стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна відповідає вимогам саме ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", виданий на ім’я учасника або виробника або представництва або філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або дилера або дистриб’ютора, виданий саме акредитованим НААУ органом з сертифікації саме за видом економічної діяльності "оптова та роздрібна торгівля" за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) "Системи управління якістю. Вимоги", для підтвердження чого надати саме атестат та додаток до атестату (сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Згідно з абз. 5 п. 59 після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Рішенням № 5928-р/пк-пз від 02.04.2024 Комісією АМКУ було зобов’язано Замовника внести зміни в тендерну документацію.
Однак, тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 08.04.2024 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зазначаємо, що кінцевим строком подання пропозиції станом на момент написання та подання скарги є 10.04.2024 року 00:00, таким чином скарга подається у строк, встановлений п. 59 Особливостей.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Згідно з абз. 5 п. 59 після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим цього пункту, скарги можуть подаватися лише щодо змін до тендерної документації, внесених замовником, протягом п’яти днів з моменту оприлюднення таких змін на веб-порталі Уповноваженого органу, але не пізніше ніж за три дні до дати, встановленої для подання тендерних пропозицій, яка була встановлена під час внесення таких змін.
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Рішенням № 5928-р/пк-пз від 02.04.2024 Комісією АМКУ було зобов’язано Замовника внести зміни в тендерну документацію.
Однак, тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 08.04.2024 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Зазначаємо, що кінцевим строком подання пропозиції станом на момент написання та подання скарги є 10.04.2024 року 00:00, таким чином скарга подається у строк, встановлений п. 59 Особливостей.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника – Комунальний заклад "Черкаський геріатричний пансіонат Черкаської обласної ради" – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні умови ТД
Номер:
25e9006528634b03b51ef42699cf2f85
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-18-012905-a.b2
Назва:
Дискримінаційні умови ТД
Скарга:
Дискримінаційні умови ТД
Пов'язані документи:
Учасник
- Авторизація Медіформ.pdf 22.03.2024 20:33
- Скарга UA-2024-03-18-012905-a.docx 22.03.2024 20:33
- Скарга UA-2024-03-18-012905-a.pdf 22.03.2024 20:33
- cертифікат ISO MEDIFORM 9001_1.pdf 22.03.2024 20:33
- тд (5).docx 22.03.2024 20:33
- Akreditaciya_1.pdf 22.03.2024 20:33
- sign.p7s 22.03.2024 20:50
- рішення від 26.03.2024 №5430.pdf 26.03.2024 18:16
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.04.2024 №5928.pdf 03.04.2024 16:25
- рішення від 02.04.2024 №5928.pdf 05.04.2024 17:28
- Пояснення на скаргу ТОВ ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ.pdf 28.03.2024 14:54
- Пояснення на скаргу ТОВ ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ.docx 28.03.2024 14:54
- тд (зі змінами).docx 08.04.2024 15:19
- перелік змін (підгузки).docx 08.04.2024 15:19
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2024 20:51
Дата розгляду скарги:
02.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2024 18:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
05.04.2024 17:29
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Були внесені відповідні зміни в ТД
Пункт скарги
Номер:
1ae26583b32744089cf0807f1712d0cd
Заголовок пункту скарги:
. Відповідно до п. 1 Розділу 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі встановлення даної вимоги в Додатку 2), — згідно з Додатком 2 до тендерної документації. Відповідно до п. 2 Додатку 2 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Медичні вироби, запропоновані Учасником, повинні бути дозволені до застосування на території України. На підтвердження цього Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції: - декларацію про відповідність технічному регламенту щодо медичних виробів на запропонований Учасником товар. - сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий на ім’я учасника або виробника або представництва або філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або дилера або дистриб’ютора. Якщо сертифікат виданий не на ім’я учасника, то надати дозвіл від власника такого сертифікату на його використання у цій закупівлі із зазначенням ідентифікатора закупівлі та назви учасника, якому надається відповідний дозвіл. Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
Опис заперечення:
Відповідно до Додатку 2 до тендерної документації замовником закуповується 2 товарні позиції:
- Підгузки для дорослих, розмір L
- Підгузки для дорослих, розмір ХL
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" має бажання та можливість запропонувати наступний товар, який відповідає медико-технічним вимогам:
- Підгузки для дорослих EVA optima hospital super plus, L (виробництво – Mediform S.A., Греція)
- Підгузки для дорослих EVA optima hospital maxi plus, XL (виробництво – Mediform S.A., Греція)
На підтвердження наявних із Mediform S.A. відносин надаємо лист, згідно якого ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" є офіційним представником виробника в Україні.
З приводу вимоги щодо надання сертифікату на управління якості зазначаємо, що Mediform S.A. має Сертифікат про систему управління відповідно до EN ISO 9001:2015, виданий TUV AUSTRIA.
При цьому, в Сертифікаті чітко зазначено, що він діє для наступної сфери діяльності:
- Дизайн, розвиток, виробництво і контроль якості продукції для дорослих та пелюшок
- Торгівля та збут одноразових підгузників-трусів
Водночас, умовами тендерної документації передбачено, що:
а) сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»
- по-перше, предметом закупівлі є підгузки для дорослих. Водночас, Замовник ускладнена сфера поширення сертифікату на види діяльності, які не передбачені предметом закупівлі;
- по-друге, Замовник чітко зазначає, що система управління якістю повинна відповідати вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Даною вимогою фактично унеможливлюється участь виробників або представників виробника, які пройшли сертифікацію у відповідності до міжнародного стандарту. В нашому випадку мова йде про EN ISO 9001:2015.
б) сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
- по-перше, Замовником звужено коло органів, якими можуть бути виданий сертифікат. В даному випадку це тільки акредитований НААУ орган. В нашому випадку сертифікат видано TUV AUSTRIA – одним із світових лідерів у сфері сертифікації управління якості продукції та виробництва. TUV AUSTRIA має відповідну акредитацію щодо проведення сертифікації згідно EN ISO 9001:2015. Дана акредитація видана Федеральним міністерством діджиталізації та економіки (Австрія).
- по-друге, умовами документації обмежується підтвердження акредитації тільки шляхом надання «Атестату то додатку до атестату (Сфера акредитації)». В нашому випадку сфера дії органу сертифікації не має відповідної назви документа, на підставі якого підтверджена акредитація, але це не означає, що вона не підтверджена;
- по-третє, вимогами встановлено, що орган повинен бути сертифікований за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля». У сфері дії органу сертифікації конкретно не зазначено про види економічної діяльності, водночас, це не означає, що дія акредитації TUV AUSTRIA не поширюється на оптову та роздрібну торгівлю.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, умови документації обмежують можливість Скаржника взяти участь в даній закупівлі. І навпаки, участь у закупівлі можуть взяти лише ті суб’єкти, які мають сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий на ім’я учасника або виробника або представництва або філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або дилера або дистриб’ютора. Якщо сертифікат виданий не на ім’я учасника, то надати дозвіл від власника такого сертифікату на його використання у цій закупівлі із зазначенням ідентифікатора закупівлі та назви учасника, якому надається відповідний дозвіл.
Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, дотримуючись принципів публічних закупівель – зокрема в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також дотримуючись норми, згідно якої учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
- Підгузки для дорослих, розмір L
- Підгузки для дорослих, розмір ХL
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" має бажання та можливість запропонувати наступний товар, який відповідає медико-технічним вимогам:
- Підгузки для дорослих EVA optima hospital super plus, L (виробництво – Mediform S.A., Греція)
- Підгузки для дорослих EVA optima hospital maxi plus, XL (виробництво – Mediform S.A., Греція)
На підтвердження наявних із Mediform S.A. відносин надаємо лист, згідно якого ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" є офіційним представником виробника в Україні.
З приводу вимоги щодо надання сертифікату на управління якості зазначаємо, що Mediform S.A. має Сертифікат про систему управління відповідно до EN ISO 9001:2015, виданий TUV AUSTRIA.
При цьому, в Сертифікаті чітко зазначено, що він діє для наступної сфери діяльності:
- Дизайн, розвиток, виробництво і контроль якості продукції для дорослих та пелюшок
- Торгівля та збут одноразових підгузників-трусів
Водночас, умовами тендерної документації передбачено, що:
а) сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»
- по-перше, предметом закупівлі є підгузки для дорослих. Водночас, Замовник ускладнена сфера поширення сертифікату на види діяльності, які не передбачені предметом закупівлі;
- по-друге, Замовник чітко зазначає, що система управління якістю повинна відповідати вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Даною вимогою фактично унеможливлюється участь виробників або представників виробника, які пройшли сертифікацію у відповідності до міжнародного стандарту. В нашому випадку мова йде про EN ISO 9001:2015.
б) сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
- по-перше, Замовником звужено коло органів, якими можуть бути виданий сертифікат. В даному випадку це тільки акредитований НААУ орган. В нашому випадку сертифікат видано TUV AUSTRIA – одним із світових лідерів у сфері сертифікації управління якості продукції та виробництва. TUV AUSTRIA має відповідну акредитацію щодо проведення сертифікації згідно EN ISO 9001:2015. Дана акредитація видана Федеральним міністерством діджиталізації та економіки (Австрія).
- по-друге, умовами документації обмежується підтвердження акредитації тільки шляхом надання «Атестату то додатку до атестату (Сфера акредитації)». В нашому випадку сфера дії органу сертифікації не має відповідної назви документа, на підставі якого підтверджена акредитація, але це не означає, що вона не підтверджена;
- по-третє, вимогами встановлено, що орган повинен бути сертифікований за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля». У сфері дії органу сертифікації конкретно не зазначено про види економічної діяльності, водночас, це не означає, що дія акредитації TUV AUSTRIA не поширюється на оптову та роздрібну торгівлю.
Таким чином, враховуючи вищенаведене, умови документації обмежують можливість Скаржника взяти участь в даній закупівлі. І навпаки, участь у закупівлі можуть взяти лише ті суб’єкти, які мають сертифікат, що посвідчує що система управління якістю стосовно реалізації рушників санітарно-гігієнічної призначеності й тампонів, пелюшок і підгузників дитячих та подібних гігієнічних виробів, одягу і речей до одягу з целюлози, паперу, целюлозної вати чи полотна з целюлозного волокна відповідає вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги» виданий на ім’я учасника або виробника або представництва або філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України, або дилера або дистриб’ютора. Якщо сертифікат виданий не на ім’я учасника, то надати дозвіл від власника такого сертифікату на його використання у цій закупівлі із зазначенням ідентифікатора закупівлі та назви учасника, якому надається відповідний дозвіл.
Сертифікат має бути виданий акредитованим НААУ органом з сертифікації за видом економічної діяльності «оптова та роздрібна торгівля» за нормативним документом ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги». Для підтвердження цього надати Атестат та додаток до атестату (Сферу акредитації) органу з сертифікації, що видав відповідний сертифікат.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо внести зміни в тендерну документацію, дотримуючись принципів публічних закупівель – зокрема в частині недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також дотримуючись норми, згідно якої учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги:
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 18.03.2024 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ТОВ "КОМПАНІЯ "ЄВРО ТЕХНОЛОГІЇ" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Однак, тендерна документація, що затверджена Протоколом прийняття рішення уповноваженою особою від 18.03.2024 містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями, діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі»:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Відхилено
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
b457a6669f194f4996065c054c4707f9
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-18-012905-a.b1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
невідповідність медико-технічних вимог та характеристик до предмета закупівлі «підгузки для дорослих, розмір XL.», встановленні Додатком 2 Документації.
Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі за кодом ДК 021:2015: 33750000-2 Засоби для догляду за малюками(підгузки для дорослих L, підгузки для дорослих XL), такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. Зобов'язати Комунальний Заклад «Черкаський геріатричний пансіонат Черкаської обласної ради», з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – ДК 021:2015: 33750000-2 Засоби для догляду за малюками (підгузки для дорослих L, підгузки для дорослих XL), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-18-012905-a, з метою усунення порушень, які викладені в описовій частині цієї скарги.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 22.03.2024 17:26
- Додаток 1 22.03.2024 17:26
- Додаток 2 22.03.2024 17:26
- Додаток 3 22.03.2024 17:26
- Додаток 4 22.03.2024 17:26
- sign.p7s 22.03.2024 17:27
- рішення від 26.02.2024 № 5350.pdf 26.03.2024 14:50
- Інформація про резолютивну частину рішення від 02.04.2024 № 5911.pdf 03.04.2024 14:21
- рішення від 02.04.2024 № 5911.pdf 05.04.2024 12:35
- пояснення на скаргу ТОВ Капрі Трейд.docx 29.03.2024 08:43
- LORINA.pdf 29.03.2024 08:43
- Білосніжка.pdf 29.03.2024 08:43
- пояснення на скаргу тов капрі трейд.pdf 29.03.2024 08:43
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2024 17:55
Дата розгляду скарги:
02.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2024 14:50
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
05.04.2024 12:36