• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів

Завершена

2 050 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 250.00 UAH
Період оскарження: 18.03.2024 17:25 - 23.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) щодо порушень Замовником законодавства у сфері публічних закупівель шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації до закупівлі UA-2024-03-18-012190-a

Номер: 7f26384a2e6242368df0b7e80804d5c2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-18-012190-a.b1
Назва: СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) щодо порушень Замовником законодавства у сфері публічних закупівель шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації до закупівлі UA-2024-03-18-012190-a
Скарга:
Дата розгляду скарги: 03.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2024 18:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 08.04.2024 11:40
Автор: ПП "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "Б.К.О.", Олена Сидорук-Білоус +380506889085 dan-auto@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 479874e53e314a7aaf599f15ef9b93b5
Заголовок пункту скарги: Замовником встановлено дискримінаційну вимогу в Додатку № 1 тендерної документації щодо вимагання від учасника мати в наявності обладнання напірного типу обробки поверхні шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом, з конкретними характеристиками: внутрішній робочий простір виконання робіт об’ємом не менше ніж 0,55 м3, наявність підігріву води, споживання повітря від 600 л/хв, усереднене споживання абразиву 10 кг/міс, усереднене споживання води 10 л/день, основні характеристики гвинтового компресора: продуктивність не менше ніж 2,0 м.куб.\хв, тиск не менше 8 бар.
Опис заперечення: Вищезазначена умова перешкоджає участі в процедури відкритих торгів, учасникам, які мають аналогічне обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з іншими не гіршими характеристиками, однак показники якого відрізняється від зазначених Замовником в Додатку № 1 до ТД.
Звертаємо увагу комісії, що наше підприємство має в наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з іншими характеристиками, якими зможе своєчасно і якісно виконати роботи та надати послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів Замовника (копія довідки про наявність МТБ додається).
Проте через встановлення Замовником дискримінаційних вимог щодо наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з конкретними технічними характеристиками, ми не можемо прийняти участь в даній закупівлі.
Дискримінаційними умовами є вимоги Замовника, щодо встановлення конкретних технічних характеристик до обладнання учасників, які є занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Відповідно до частини 4 статті 5 Закон України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дискримінаційними умовами є вимоги Замовника, щодо встановлення конкретних технічних характеристик до обладнання учасників, які є занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: a8c4f738e21345bcaec22f39c74bebb4
Заголовок пункту скарги: 2. Наступною дискримінаційною вимогою є вимога щодо наявності в учасника стенду розвалу сходження має бути новий (рік випуску не більше ніж два роки), або такий що пройшов технічне обслуговування за останні два роки. Для підтвердження цієї вимоги учасник має надати скан-копію видаткової накладної, паспорту із зазначенням року випуску даного обладнання, або скан-копію договору на технічне обслуговування даного обладнання з актом наданих послуг та сертифікатом проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років.
Опис заперечення: На підставі викладеного виконати дану умову зможуть лише ті учасники, мають новий стенд розвалу сходження та або рік випуску не більше ніж два роки, або такий що пройшов технічне обслуговування за останні два роки.
Також Замовником встановлено дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років.

Вважаємо що так вимога є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, або учасників які мають в наявності вищезазначене обладнання рік випуску якого більше ніж два роки.
Також Замовником штучно шляхом дискримінації усуваються від участі суб’єкти господарювання, які не отримали сертифікат проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років.
Наголошуємо, що процес отримання (оформлення) вищезазначеного сертифікату щодо проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс перевищує терміни визначені Особливостями в частині подання учасниками пропозицій до кінцевого строку подання пропозицій який становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі, зокрема орієнтовний строк отримання складає понад 14 календарних днів, крім того отримання вищезазначеного сертифікату примушує учасника до додаткових витрат в сумі понад 20 тис. грн., що суперечить вимогам діючого законодавства.
Таким чином учаснику для прийняття участі у процедурі відкритих торгів потрібно нести непередбачені законодавством додаткові витрати для оформлення документів, які є необов’язковим для здійснення господарської діяльності у сфері діяльності з поточного ремонту транспортних засобів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим суб’єктам господарської діяльності, які спроможні виконати умови договору, взяти участь у процедурі відкритих торгів з особливостями.

Відтак, встановлені Замовником в Тендерній документації вимоги щодо наявності, є дискримінаційними і такими, що не передбачені чинним законодавством України.

Зазначимо, що згідно положень чинного законодавства Скаржник не зобов’язаний мати весь перелік інструментів, обладнання, та сертифікатів щодо проходження навчання.
Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації