-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів
Завершена
2 050 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 250.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 250.00 UAH
Період оскарження:
18.03.2024 17:25 - 23.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) щодо порушень Замовником законодавства у сфері публічних закупівель шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації до закупівлі UA-2024-03-18-012190-a
Номер:
7f26384a2e6242368df0b7e80804d5c2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-18-012190-a.b1
Назва:
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та
пункту 56 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості)
щодо порушень Замовником законодавства у сфері публічних закупівель шляхом встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації до закупівлі UA-2024-03-18-012190-a
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 до ТД UA-2024-03-18-012190-a.docx 22.03.2024 19:57
- Закон України Про публічні закупівлі.docx 22.03.2024 19:57
- Постанова 1178.docx 22.03.2024 19:57
- Довідка МТБ ПП ВКФ «БКО».pdf 22.03.2024 19:57
- Скарга в АМКУ щодо оскарження дискримінаційних вимог ТД.docx 22.03.2024 19:57
- ТД UA-2024-03-18-012190-a.docx 22.03.2024 19:57
- Скарга в АМКУ.pdf 22.03.2024 19:57
- Додаток 1 до ТД (Зі змінами) UA-2024-01-04-005728-a.docx 22.03.2024 19:57
- sign.p7s 22.03.2024 20:02
- Квитанція про оплату скарги.pdf 22.03.2024 20:11
- Заперечення скарги.docx 25.03.2024 17:48
- Заперечення.pdf 25.03.2024 17:48
- Пояснення по суті скарги.docx 28.03.2024 10:21
- Пояснення по суті скарги.pdf 28.03.2024 10:21
- рішення від 26.03.2024 № 5358.pdf 26.03.2024 18:40
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2024 № 5981.pdf 04.04.2024 18:12
- рішення від 03.04.2024 № 5981.pdf 08.04.2024 11:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2024 20:08
Дата розгляду скарги:
03.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2024 18:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
08.04.2024 11:40
Пункт скарги
Номер:
479874e53e314a7aaf599f15ef9b93b5
Заголовок пункту скарги:
Замовником встановлено дискримінаційну вимогу в Додатку № 1 тендерної документації щодо вимагання від учасника мати в наявності обладнання напірного типу обробки поверхні шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом, з конкретними характеристиками: внутрішній робочий простір виконання робіт об’ємом не менше ніж 0,55 м3, наявність підігріву води, споживання повітря від 600 л/хв, усереднене споживання абразиву 10 кг/міс, усереднене споживання води 10 л/день, основні характеристики гвинтового компресора: продуктивність не менше ніж 2,0 м.куб.\хв, тиск не менше 8 бар.
Опис заперечення:
Вищезазначена умова перешкоджає участі в процедури відкритих торгів, учасникам, які мають аналогічне обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з іншими не гіршими характеристиками, однак показники якого відрізняється від зазначених Замовником в Додатку № 1 до ТД.
Звертаємо увагу комісії, що наше підприємство має в наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з іншими характеристиками, якими зможе своєчасно і якісно виконати роботи та надати послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів Замовника (копія довідки про наявність МТБ додається).
Проте через встановлення Замовником дискримінаційних вимог щодо наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з конкретними технічними характеристиками, ми не можемо прийняти участь в даній закупівлі.
Дискримінаційними умовами є вимоги Замовника, щодо встановлення конкретних технічних характеристик до обладнання учасників, які є занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Звертаємо увагу комісії, що наше підприємство має в наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з іншими характеристиками, якими зможе своєчасно і якісно виконати роботи та надати послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів Замовника (копія довідки про наявність МТБ додається).
Проте через встановлення Замовником дискримінаційних вимог щодо наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з конкретними технічними характеристиками, ми не можемо прийняти участь в даній закупівлі.
Дискримінаційними умовами є вимоги Замовника, щодо встановлення конкретних технічних характеристик до обладнання учасників, які є занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до частини 4 статті 5 Закон України «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Дискримінаційними умовами є вимоги Замовника, щодо встановлення конкретних технічних характеристик до обладнання учасників, які є занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Дискримінаційними умовами є вимоги Замовника, щодо встановлення конкретних технічних характеристик до обладнання учасників, які є занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю.
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Наголошуємо, що в попередній тендерній документації до вищезазначеної закупівлі не було встановлено вищезазначених дискримінаційних вимог, щодо конкретних технічних характеристик до обладнання напірного типу обробки поверхні шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом
-
Опис доказу:
Додатково повідомляємо, що в поточному році на виконання рішення Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 3729-р/пк-пз від 28.02.2024, Замовника було зобов’язано скасувати рішення про незаконне в порушенні вимог Тендерної документації визначення Фізичної особи-підприємця Ілька Василя Костянтиновича переможцем процедури закупівлі за предметом — "Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-01-04-005728-a. Наголошуємо, що в попередній тендерній документації до вищезазначеної закупівлі не було встановлено вищезазначених дискримінаційних вимог, щодо конкретних технічних характеристик до обладнання напірного типу обробки поверхні шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом, а саме: внутрішній робочий простір виконання робіт об’ємом не менше ніж 0,55 м3, наявність підігріву води, споживання повітря від 600 л/хв, усереднене споживання абразиву 10 кг/міс, усереднене споживання води 10 л/день, основні характеристики гвинтового компресора: продуктивність не менше ніж 2,0 м.куб.\хв, тиск не менше 8 бар. Зокрема на території Чернівецької області лише один учасник, ФОП Ілька Василя Костянтиновича, має в наявності обладнання, яке відповідає зазначеним Замовником характеристикам в Додатку № 1 до ТД.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до ТД (Зі змінами) UA-2024-01-04-005728-a.docx
-
-
Назва доказу:
Довідка про наявність МТБ
-
Опис доказу:
Скаржник має в наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з іншими характеристиками, якими зможе своєчасно і якісно виконати роботи та надати послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів Замовника
-
Повʼязаний документ:
Довідка МТБ ПП ВКФ «БКО».pdf
-
-
Назва доказу:
Закону України "Про публічні закупівлі"
-
Опис доказу:
Відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не передбачено можливість встановлення Замовником кваліфікаційних критеріїв до учасників в частині вимагання від учасника процедури закупівлі наявності обладнання з конкретними технічними характеристиками.
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про публічні закупівлі.docx
-
-
Назва доказу:
Додаток № 1 до Тендерної документації
-
Опис доказу:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Замовником не передбачено еквівалент характеристик обладнання залученого до виконання надання послуг згідно предмету закупівлі. Звертаємо увагу, що згідно діючого законодавства в місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз "або еквівалент". В місцях де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент».
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до ТД UA-2024-03-18-012190-a.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Вважаємо, що умови ТД, щодо наявності в учасників обладнання з конкретними технічними характеристиками порушує принцип недискримінації учасників закупівель та суперечить діючому законодавству України, що створює дискримінацію для всіх потенційних учасників у закупівлі та передбачуване відхилення Замовником його пропозиції. Вищезазначена умова перешкоджає участі в процедури відкритих торгів, учасникам, які мають аналогічне обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з іншими не гіршими характеристиками, однак показники якого відрізняється від зазначених Замовником в Додатку № 1 до ТД. Звертаємо увагу комісії, що наше підприємство має в наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з іншими характеристиками, якими зможе своєчасно і якісно виконати роботи та надати послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів Замовника (копія довідки про наявність МТБ додається). Проте через встановлення Замовником дискримінаційних вимог щодо наявності обладнання напірного типу обробки поверхні деталей шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом з конкретними технічними характеристиками, ми не можемо прийняти участь в даній закупівлі. Дискримінаційними умовами є вимоги Замовника, щодо встановлення конкретних технічних характеристик до обладнання учасників, які є занадто деталізованими у порівнянні з тими, які висувають зазвичай та є об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Враховуючи викладене просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу із тендерної документації щодо вимагання від учасника мати в наявності обладнання напірного типу обробки поверхні шляхом прискорення повітряного потоку суміші води з абразивом, з конкретними характеристиками: внутрішній робочий простір виконання робіт об’ємом не менше ніж 0,55 м3, наявність підігріву води, споживання повітря від 600 л/хв, усереднене споживання абразиву 10 кг/міс, усереднене споживання води 10 л/день, основні характеристики гвинтового компресора: продуктивність не менше ніж 2,0 м.куб.\хв, тиск не менше 8 бар. Тому просимо зобов’язати Замовника виключити дану вимогу із тендерної документації.
Номер:
a8c4f738e21345bcaec22f39c74bebb4
Заголовок пункту скарги:
2. Наступною дискримінаційною вимогою є вимога щодо наявності в учасника стенду розвалу сходження має бути новий (рік випуску не більше ніж два роки), або такий що пройшов технічне обслуговування за останні два роки.
Для підтвердження цієї вимоги учасник має надати скан-копію видаткової накладної, паспорту із зазначенням року випуску даного обладнання, або скан-копію договору на технічне обслуговування даного обладнання з актом наданих послуг та сертифікатом проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років.
Опис заперечення:
На підставі викладеного виконати дану умову зможуть лише ті учасники, мають новий стенд розвалу сходження та або рік випуску не більше ніж два роки, або такий що пройшов технічне обслуговування за останні два роки.
Також Замовником встановлено дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років.
Вважаємо що так вимога є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, або учасників які мають в наявності вищезазначене обладнання рік випуску якого більше ніж два роки.
Також Замовником штучно шляхом дискримінації усуваються від участі суб’єкти господарювання, які не отримали сертифікат проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років.
Наголошуємо, що процес отримання (оформлення) вищезазначеного сертифікату щодо проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс перевищує терміни визначені Особливостями в частині подання учасниками пропозицій до кінцевого строку подання пропозицій який становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі, зокрема орієнтовний строк отримання складає понад 14 календарних днів, крім того отримання вищезазначеного сертифікату примушує учасника до додаткових витрат в сумі понад 20 тис. грн., що суперечить вимогам діючого законодавства.
Таким чином учаснику для прийняття участі у процедурі відкритих торгів потрібно нести непередбачені законодавством додаткові витрати для оформлення документів, які є необов’язковим для здійснення господарської діяльності у сфері діяльності з поточного ремонту транспортних засобів.
Також Замовником встановлено дискримінаційну вимогу щодо надання сертифікату проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років.
Вважаємо що так вимога є дискримінаційною по відношенню до суб'єктів господарювання, або учасників які мають в наявності вищезазначене обладнання рік випуску якого більше ніж два роки.
Також Замовником штучно шляхом дискримінації усуваються від участі суб’єкти господарювання, які не отримали сертифікат проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років.
Наголошуємо, що процес отримання (оформлення) вищезазначеного сертифікату щодо проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс перевищує терміни визначені Особливостями в частині подання учасниками пропозицій до кінцевого строку подання пропозицій який становить 7 днів з моменту оголошення закупівлі, зокрема орієнтовний строк отримання складає понад 14 календарних днів, крім того отримання вищезазначеного сертифікату примушує учасника до додаткових витрат в сумі понад 20 тис. грн., що суперечить вимогам діючого законодавства.
Таким чином учаснику для прийняття участі у процедурі відкритих торгів потрібно нести непередбачені законодавством додаткові витрати для оформлення документів, які є необов’язковим для здійснення господарської діяльності у сфері діяльності з поточного ремонту транспортних засобів.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
16 стаття
Ідентифікатор класифікації:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення:
Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги:
Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим суб’єктам господарської діяльності, які спроможні виконати умови договору, взяти участь у процедурі відкритих торгів з особливостями.
Відтак, встановлені Замовником в Тендерній документації вимоги щодо наявності, є дискримінаційними і такими, що не передбачені чинним законодавством України.
Зазначимо, що згідно положень чинного законодавства Скаржник не зобов’язаний мати весь перелік інструментів, обладнання, та сертифікатів щодо проходження навчання.
Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Включаючи до тендерної документації дискримінаційні умови, Замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівлі, перешкоджаючи іншим суб’єктам господарської діяльності, які спроможні виконати умови договору, взяти участь у процедурі відкритих торгів з особливостями.
Відтак, встановлені Замовником в Тендерній документації вимоги щодо наявності, є дискримінаційними і такими, що не передбачені чинним законодавством України.
Зазначимо, що згідно положень чинного законодавства Скаржник не зобов’язаний мати весь перелік інструментів, обладнання, та сертифікатів щодо проходження навчання.
Згідно ч. 3 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначається, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»
-
Опис доказу:
Керуючись Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», зі змінами, Ми звертаємось до Органу Оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів з приводу неправомірного рішення, щодо відхилення нашої пропозиції в порушенні вимог діючого законодавства у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено наші права та законні інтереси.
-
Повʼязаний документ:
Постанова 1178.docx
-
-
Назва доказу:
Закон України "Про публічні закупівлі"
-
Опис доказу:
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» документи, що не передбачені законодавством для учасників – юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
-
Повʼязаний документ:
Закон України Про публічні закупівлі.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Виходячи з вищевикладеного, просимо зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимогу щодо наявності в учасника стенду розвалу сходження, який має бути новий (рік випуску не більше ніж два роки), або такий що пройшов технічне обслуговування за останні два роки, а також акту наданих послуг та сертифікатом проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років. Зазначаємо, що Скаржник має відповідне обладнання, яке в повній мірі спроможне якісно надати послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів Замовників, однак у зв’язку з відсутністю сертифіката про проходження навчання з обслуговування обладнання 3D стенда контроля кутів встановлення коліс терміном не більше п’яти років буде дискримінаційне відхилене (копію довідки про наявність МТБ додається). Вважаємо, що Замовник свідомо встановив вищезазначені вимоги до учасників процедури закупівлі, які є надмірними порівняно з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об’єктивно необхідними для успішного виконання послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів.