-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 2
Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо)
Торги відмінено
200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 000.00 UAH
Період оскарження:
18.03.2024 15:01 - 11.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА
Номер:
96f356899c184754ba79a31ca8931858
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-18-008448-a.b1
Назва:
СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити.
2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МУНІЦИПАЛЬНА ВАРТА" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-18-008448-a за предметом закупівлі: Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо).
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга у текстовому форматі.docx 22.03.2024 14:42
- Договір БРСМ.pdf 22.03.2024 14:42
- СКАРГА 22.03.24 1.pdf 22.03.2024 14:42
- БРСМ_ПАСПОРТА_И_СЕРТИФИКАТЫ_Дизельне паливо.pdf 22.03.2024 14:42
- Зразки талонів БРСМ.pdf 22.03.2024 14:42
- sign.p7s 22.03.2024 14:44
- Рішення від 26.03.2024 № 5396.pdf 26.03.2024 16:09
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2024 № 6001.pdf 04.04.2024 16:37
- Рішення від 03.04.2024 № 6001.pdf 08.04.2024 12:39
- пояснення по скарзі АМКУ.docx 27.03.2024 16:31
- пояснення по скарзі АМКУ.pdf 27.03.2024 16:31
- Додаток 2 до ТД_паливо_зміни2.docx 27.03.2024 16:31
- УО 08 08.04.24 .pdf 09.04.2024 10:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2024 15:03
Дата розгляду скарги:
03.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2024 16:09
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.04.2024 12:41
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії № 6001-р/пк-пз від 03.04.2024 виконано, невідповідності усунуто, шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Пункт скарги
Номер:
c6051aa302ca45b8aa2ce74b10914f7f
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційна вимога в частині надання Сертифікатів відповідності на Дизельне паливо які видані на Учасника закупівлі.
Опис заперечення:
Відповідно до п. 5 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі: Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо):
«5. Для підтвердження відповідності Товару державним стандартам України Учасник повинен надати:
5.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
5.2. Паспорти якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива.»
«5. Для підтвердження відповідності Товару державним стандартам України Учасник повинен надати:
5.1. Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (далі - паливо), виданий Учаснику уповноваженим (акредитованим) органом з оцінки відповідності.
5.2. Паспорти якості із зазначенням технічних характеристик пропонованого палива.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Дискримінаційні умови у ТД
Опис суті пункту скарги:
Вимога щодо надання у складі пропозиції сертифікату відповідності та паспортів на паливо (Дизельне паливо) виданих Учаснику закупівлі – є дискримінаційною та такою, що обмежує коло учасників. Відповідну вимогу зможуть виконати виключно підприємства, які мають власні нафтопереробні заводи. Підприємства, які здійснюють трейдерську діяльність та мають великий досвід у виконанні подібних поставок нафтопродуктів – не зможуть виконати відповідну вимогу.
Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (далі - паливо) видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасникам, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих Учаснику (на ім’я учасника) – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів.
Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару. При цьому такі документи, що підтверджують якість Товару, видані не на ім’я учасника.
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази надаємо у Додатку № 1 до Скарги:
Сертифікат відповідності Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови» (далі - паливо) видаються підприємству заводу-виробника на підставі укладеного договору з органом з оцінки відповідності, а не учасникам, які здійснюють діяльність з продажу талонів для заправки паливом через АЗС.
Вимагаючи наявність сертифікатів відповідності, виданих Учаснику (на ім’я учасника) – Замовник дискримінує всіх учасників торгів, які не мають прямих відносин з виробником, а співпрацюють з партнерами власниками АЗС, у яких відносини з виробниками є. Замовник дискримінує учасників, які не мають відповідних документів.
Дані документи якості запропонованого товару видаються безпосередньо виробнику, а не Учаснику, який не виступає виробником. Наведеною вимогою Замовник дискримінує учасників які діють на умовах партнерських договорів та значною мірою зменшує коло потенційних учасників.
На підтвердження якості товару, а також на підтвердження походження товару у складі пропозиції може бути наданий сертифікат відповідності, паспорт якості а також декларація відповідності, чого є цілком достатньо для встановлення походження товару. При цьому такі документи, що підтверджують якість Товару, видані не на ім’я учасника.
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази надаємо у Додатку № 1 до Скарги:
×
-
Назва доказу:
Сертифікат відповдіності видані не на ім'я Учасника
-
Опис доказу:
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази надаємо у Додатку № 1 до Скарги: - Сертифікат відповідності на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015, виданий ТОВ «КАТМА ГРУП» (Додаток № 1 до Скарги) - Паспорт якості на Дизельне паливо Зимове на відповідність ДСТУ 7688:2015, виданий розповсюджувачу в Україні ТОВ «КАТМА ГРУП» (Додаток № 1 до Скарги).
-
Повʼязаний документ:
БРСМ_ПАСПОРТА_И_СЕРТИФИКАТЫ_Дизельне паливо.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МУНІЦИПАЛЬНА ВАРТА" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-18-008448-a за предметом закупівлі: Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо).
Номер:
20ad8ddec17f4a84bec4529ac06e055a
Заголовок пункту скарги:
дискримінаційна вимога в частині постачання Товару (Дизельного палива) за талонами строк дії яких 12 місяців з дати підписання видаткової накладної, що не узгоджується з планом проведення процедури закупівлі, згіідно якого закупівля проводиться для задоволення потреби Замовника до 31.12.2024 року.
Опис заперечення:
Відповідно до п. 5 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі: Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо):
«2. Товар постачається у формі паливних талонів або карток (далі — паливних карток — ПК).
3. Термін дії ПК, що видаються для отримання Товару зі зберігання обраховується з дати підписання Сторонами видаткової накладної на Товар. Термін дії ПК 12 місяців з дати підписання видаткових накладних, та за погодженням з Учасником-переможцем з можливістю продовження строку дії ПК з метою використання їх у повному обсязі. У разі зміни зовнішньої форми ПК Учасник-переможець повідомляє про це Замовника та здійснює їх обмін без додаткової на це оплати.»
Відповідно до п. 5 Додатку № 2 до тендерної документації визначена Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі: Дизельне паливо (ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо):
«2. Товар постачається у формі паливних талонів або карток (далі — паливних карток — ПК).
3. Термін дії ПК, що видаються для отримання Товару зі зберігання обраховується з дати підписання Сторонами видаткової накладної на Товар. Термін дії ПК 12 місяців з дати підписання видаткових накладних, та за погодженням з Учасником-переможцем з можливістю продовження строку дії ПК з метою використання їх у повному обсязі. У разі зміни зовнішньої форми ПК Учасник-переможець повідомляє про це Замовника та здійснює їх обмін без додаткової на це оплати.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
дискримінаційні та суперечливі умови у ТД
Опис суті пункту скарги:
Замовник встановлює дискримінаційну вимогу тендерної документації яка не узгоджується з іншими вимогами тендерної документації, а саме щодо строку дії ПК – паливних карток або талонів (далі - ПК).
Відповідно до Плану Закупівлі, опублікованого на сайті уповноваженого органу, закупівля оголошена згідно річного плану закупівель на 2024 рік.
Згідно п. 10.1. Проекту договору, опублікованого замовником у Додатку № 3 до тендерної документації, закупівля проводиться на задоволення потреби Замовника до 31.12.2024 року, оскільки строк дії Договору – до 31.12.2024 року.
З урахуванням умов щодо наявності АЗС (не менше двох) та в межах адміністративної території всіх областей України (не враховуючи тимчасово окупованих територій України), вимога щодо постачання паливних талонів або карток з терміном дії – 12 місяців – є обмежувальною та дискримінаційною, та такою, що не узгоджується з вимогами проекту договору та інших умов тендерної документації.
Відповідно до Форми Оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованого на сайті уповноваженого органу 18.03.24 – закупівля проводиться на задоволення потреби Замовника до кінця 2024 року, оскільки строк поставки товарів – до 31 грудня 2024 року включно.
Замовник встановлює суперечливу умову щодо надання учасниками талонів Термін дії ПК 12 місяців з дати підписання видаткових накладних, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає. В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (в т.ч. Державний бюджет, який є джерелом фінансування Замовника у відповідній процедурі закупівлі та визначено в плані закупівель за ідентифікатором UA-2024-03-18-008448-a) становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони термін дії яких 12 місяців з дати підписання видаткових накладних, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік. Дата оголошення процедури закупівлі - 18.03.2024 року, а отже строк дії талонів за вимогами Замовника повинен закінчуватись не раніше березня 2025 року.
На виконання потреб замовника, плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів на АЗС партнерів АЗС «БРСМ-нафта».
Відповідно до Плану Закупівлі, опублікованого на сайті уповноваженого органу, закупівля оголошена згідно річного плану закупівель на 2024 рік.
Згідно п. 10.1. Проекту договору, опублікованого замовником у Додатку № 3 до тендерної документації, закупівля проводиться на задоволення потреби Замовника до 31.12.2024 року, оскільки строк дії Договору – до 31.12.2024 року.
З урахуванням умов щодо наявності АЗС (не менше двох) та в межах адміністративної території всіх областей України (не враховуючи тимчасово окупованих територій України), вимога щодо постачання паливних талонів або карток з терміном дії – 12 місяців – є обмежувальною та дискримінаційною, та такою, що не узгоджується з вимогами проекту договору та інших умов тендерної документації.
Відповідно до Форми Оголошення про проведення відкритих торгів, опублікованого на сайті уповноваженого органу 18.03.24 – закупівля проводиться на задоволення потреби Замовника до кінця 2024 року, оскільки строк поставки товарів – до 31 грудня 2024 року включно.
Замовник встановлює суперечливу умову щодо надання учасниками талонів Термін дії ПК 12 місяців з дати підписання видаткових накладних, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару. Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС. Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів. Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає. В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України (в т.ч. Державний бюджет, який є джерелом фінансування Замовника у відповідній процедурі закупівлі та визначено в плані закупівель за ідентифікатором UA-2024-03-18-008448-a) становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони термін дії яких 12 місяців з дати підписання видаткових накладних, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України бюджетні установи здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік. Дата оголошення процедури закупівлі - 18.03.2024 року, а отже строк дії талонів за вимогами Замовника повинен закінчуватись не раніше березня 2025 року.
На виконання потреб замовника, плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів на АЗС партнерів АЗС «БРСМ-нафта».
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Опис доказу:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-нафта
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Опис доказу:
На виконання потреб замовника, плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів на АЗС партнерів АЗС «БРСМ-нафта». Право здійснювати продаж талонів, дійсних в мережі БРСМ-нафта, підтверджується на підставі Партнерського договору ДГ-0000065 від 16.12.2023 року з ТОВ «ЄВРО СМАРТ ПАУЕР» (Додаток № 2 до скарги).
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МУНІЦИПАЛЬНА ВАРТА" ЧЕРНІГІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-18-008448-a за предметом закупівлі: Дизельне паливо ДК 021:2015: 09130000-9: Нафта і дистиляти (ДК 021:2015: 09134200-9 Дизельне паливо).