• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

09130000-9 Нафта і дистиляти (Бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони)

розроблено відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами, далі – Закон), з урахуванням «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (далі – Особливості), Постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2022 року № 1495 «Про внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2023 року № 157 «Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178» та інших нормативно-правових актів у сфері закупівель.

Завершена

671 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 355.00 UAH
Період оскарження: 18.03.2024 13:11 - 14.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: 3413f3f21d804c65bf95c9e33bc8f520
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-18-006129-a.c1
Назва: СКАРГА
Скарга:
ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника Відділ освіти, сім'ї, молоді та спорту Недригайлівської селищної ради внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-18-006129-a за предметом закупівлі: ДК 021:2015 : 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (бензин А-95 (талони), дизельне паливо (талони).
Дата розгляду скарги: 04.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 26.03.2024 18:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.04.2024 14:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ № 6085-р/пк-пз від 04.04.2024 та внесено відповідні зміни до тендерної документації. Зміни внесено від 12.04.2023 року.
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 53202c87dad143fa86a6df83548b11e2
Заголовок пункту скарги: норми тендерної документації не узгоджуються з чинною редакцією п. 44 Особливостей
Опис заперечення: Відповідно до ч. 3 Розділу V. Розгляд та оцінка тендерних пропозицій тендерної документації визначено Відхилення тендерних пропозицій, в якому наведений перелік підстав відхилення пропозиції: «Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
- зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим пункту 39 Особливостей;
- не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником.
- не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
- не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом п’ятим пункту 38 Особливостей;
- визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог абзацу другого пункту 36 особливостей;
- є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, створеною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»;»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Дискримінаційні умови у ТД
Опис суті пункту скарги: Процедура відкритих торгів з особливостями оголошена Замовником та опублікована на сайті уповноваженого органу 18.03.2024 року.
Згідно Змін, що вносяться до особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постанови КМУ від 09.02.202 року № 131, - з 13.02.2024 року внесені зміни до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закуівлі». Відповідно до внесених змін, абзац восьмий підпункту 1 пункту 44 викладено в такій редакції:
«“є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);”;»

Враховуючи вищезазначене, необхідно привести тендерну документації у норми, відповідно до законодавства України, чинні на дату Оголошення процедури закупівлі, оскільки зазначені вище умови тендерної документації НЕ УЗГОДЖУЮТЬСЯ з чинними нормами законодавства в цій частині.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 3bd16d7ab099422b9907c815ca856632
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога тендерної документації 2.1. Щодо надання учасниками власних (емітованих) талони (надати зразки)
Опис заперечення: Відповдіно до Розділу Загальні вимоги Додатку № 2 до тендерної документації визначегі вимоги до надання учасниками:
«1. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ:
- мати власні АЗС або орендовані чи партнерські АЗС, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин забезпечуючи фактичну передачу, видачу товару покупцю при пред’явленні останнім картки «талона» на пальне.
- копії договорів з третіми особами (партнерами) підприємства, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
- власні (емітовані) талони (надати зразки);»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Дискримінаційна вимога у ТД
Опис суті пункту скарги: Замовник обмежив в участі у закупівлі тих учасників, які не мають талонів, емітованих безпосередньо учасником. Скаржник є власником, але не є емітентом талонів, які постачає Замовникам за укладеними договорами.
Емітентом талонів, які ми пропонуємо Замовнику є мережа АЗС. Відпуск нафтопродуктів із використанням скретч-карток, талонів тощо, емітентом яких є не учасник, а мережа АЗС - не впливає на якість нафтопродуктів, а також на можливість та якість обслуговування на АЗС автомобілів Замовника. Наявність талонів, емітованих мережею АЗС жодним чином не перешкоджатиме діяльності Замовника та навпаки, навіть дозволить мати гарантовану заправку транспорту на АЗС.
Потенційний учасник ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» працює з партнерськими АЗС на умовах партнерських договорів та поставляє Замовникам вже придбане у власність паливо на партнерських АЗС. Суб’єкту господарювання ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» не обов’язково бути емітентом талонів для того, щоб якісно здійснювати поставку талонів Замовнику для подальшого отоварення паливом на АЗС партнерів ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ».
Відповідна вимога, встановлена Замовником у тендерній документації, дозволить брати участь у закупівлі виключно учасникам – емітентів талонів, що нівелює принципи здійснення публічних закупівель та обмежую конкуренцію.
Вимагаючи від учасників наявність саме емітованих Учасниками талонів – Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), зокрема «недискримінація учасників».
На відповідність п. 56 Особливостей Якщо оскаржуються умови тендерної документації, разом із скаргою повинно бути завантажене документальне підтвердження/докази.
Оскільки Замовник вимагає від учасників на АЗС, розташованих в радіусі не більше ніж 10 км. від місця розташування Замовника: 42100 Сумська обл.,Роменський р-н., смт. Недригайлів, вул.Незалежності, – плануємо запропонувати йому здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС АВІАС за адресою:
АЗС ANP, вулиця Комітерна, Недригайлів, Сумська область, 42100-3,2 км до Замовника
На підтвердження вищезазначеної інформації надаємо Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС. На відповідній мережі АЗС введено в обіг здійснення відпуску палива за талонами, емітовані мережею АЗС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: 524d4c4793cd49c79ac32967597a4733
Заголовок пункту скарги: дискримінаційна вимога у тендерній документації 2.1. Щодо наявності у Учасника власних АЗС або орендовані чи партнерські АЗС, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС)):
Опис заперечення: Відповдіно до Розділу Загальні вимоги Додатку № 2 до тендерної документації визначегі вимоги до надання учасниками:
«1. ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ:
- мати власні АЗС або орендовані чи партнерські АЗС, які мають відповідні права на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС) і на виконання договірних відносин забезпечуючи фактичну передачу, видачу товару покупцю при пред’явленні останнім картки «талона» на пальне.
- копії договорів з третіми особами (партнерами) підприємства, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських договорів.
- власні (емітовані) талони (надати зразки);»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Дискримінаційна умова у ТД
Опис суті пункту скарги: Відповідно до зазначеної вище умови – Замовник хоч і дозволяє учасникам мати партнерські АЗС, але обмежує таке партнерство у вигляді наявності партнерських відносин САМЕ на експлуатацію АЗС (необхідних площ АЗС).
Скаржник не має власних/орендованих АЗС та не має партнерських відносин з експлуатантом АЗС (необхідних площ АЗС) розташованих в радіусі не більше ніж 10 км. від місця розташування Замовника: 42100 Сумська обл., Роменський р-н., смт. Недригайлів, вул. Незалежності та планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автотранспорту через мережу АЗС, яка НЕ належить Скаржнику на праві власності або оренди, та на використання якої Скаржник не має права на експлуатацію необхідних площ АЗС. Компанія Скаржника має укладені партнерські договори з уповноваженим на продаж талонів мережі АЗС Авіас.
Експлуатант АЗС – це особа, яка має майнові права на АЗС у вигляді права власності/оренди/користування.
Замовником встановлює такою дискримінаційною умовою тендерної документації щодо наявності у учасника партнерських відносин САМЕ з власником/орендарем/експлуатантом АЗС.
Варто зазначити, що Замовник не надає право учасникам брати участь у закупівлі на умовах партнерських договорів та вимагає як документальне підтвердження надання у складі пропозиції Договорів партнерства саме власниками АЗС.
Відповідна вимога є дискримінаційною для потенційного учасника закупівлі, оскільки компанія Скаржника не має партнерського договору з власником відповідної АЗС, а отже не має можливості надавати у складі своєї пропозиції надати копії Договорів САМЕ з власниками АЗС.
Вимога щодо надання учасником партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем/експлуатантом АЗК у складі пропозиції учасниками – є дискримінаційною, обмежувальною та незрозумілою. Оскільки найдоцільнішою правовою формою регулювання господарських відносин з постачання продукції є договір поставки, який компанія Скаржника може надати як документальне підтвердження тим же об’єктивним обставинам.
Також варто зазначити, що наші партнерські договори з компанією, яка уповноважена на продаж талонів – гарантують надання безперебійної цілодобової здійснення відпуску пального на АЗС, а отже і так є в документі, який ми можемо надати.
Відповідно Учасники які не мають відносин саме з партнерами-власниками АЗС – фактично не зможуть виконати вказану вимогу тендерної документації.
Замовник не повинен встановлювати дискримінаційну вимогу, щодо учасників у закупівлі тільки учасників, які мають партнерські договори САМЕ з експлуатантом АЗС. Тому Просимо Замовника виключити вимогу щодо надання договорів партнерства саме з власниками АЗС та дозволити брати участь у закупівлі учасникам, які здійснюють свою діяльність на умовах партнерських відносин з продавцем талонів мережі АЗС.
Скаржник на виконання п. 56 Особливостей та на підтвердження наданої інформації, надає партнерський договір з продавцем талонів мережі АЗС Авіас, який НЕ Є ВЛАСНИКОМ МЕРЕЖІ АЗС, а саме з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ» на підставі Партнерський договір №НТК-АВІС25/01/23-001 від 01.12.2023 року, укладеним з ТОВ «НОВІТНЯ ТОРГІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ», копію якого надаємо у вкладенні (Додаток № 1 до скарги), чим відповідає вимогам встановленої у тендерної документації замовника щодо місцезнаходження АЗС, за умови що АЗС не належить потенційному учаснику на праві власності/оренди:.
За умовами Договору:
Відповідно до п. 1.1. Договору, В порядку та на умовах, визначених Договором, Продавець зобов’язується передати кількість бланків-дозволів (талонів, скретч-карток), встановленого мережею АЗС «Авіас», «ANP», «Мавекс» зразка (далі - Товар), які надають право на отримання палива в мережі АЗС, у власність Покупця, а Покупець зобов’язується прийняти бланки-дозволи (талони, скретч-картки) і сплатити за них грошову суму.
Відповідно до п. 1.3. Договору, Бланк - є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, що посвідчує право Покупця та/або уповноваженого ним Користувача/контрагента нa одержання визначеної в ньому кількості та марки пального на АЗС. Бланк має ступінь захисту та обов'язкові реквізити ( товарний знак; марка та кількість пального; найменування регіону, в якому розташовані АЗС, що здійснюють передачу пального на умовах, визначених у Договорі; серія, номер Бланка та інші реквізити, передбачені емітентом (штрих-код, відтиск печатки (штампу) за наявності та інше).
Відповідно до п. 1.4. Договору, Право власності на пальне переходить до Покупця в момент передачі Бланків Продавцем..
Відповідно до п. 1.2. Договору, Передача пального здійснюється на умовах EXW- АЗС партнерів Продавця (відповідно до Міжнародних правил по тлумаченню термінів "Інкотермс-2010") (далі- АЗС), перелік яких надає Продавець. Передача пального здійснюється по факту пред'явлення Покупцем або контрагентом Покупця Користувачем бланку-дозволу внутрішнього обігу (далі - Користувач), емітованого мережею АЗС «Авіас» (далі - Бланк).
Зразки талонів, емітовані мережею АЗС Авіас, надано у Додатку № 2 до скарги.

Отже, зазначений вище партнерський договір надає ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» право здійснювати перепродаж талонів (скретч-карт), емітованих мережею АВІАС, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір. При цьому Партнером Скаржника є не експлуатантом АЗС.

Варто зазначити, що згідно п. 29 Особливостей У разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації