-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
ДК 021:2015-55320000-9 - Послуги з організації харчування (Послуги з гарячого харчування (обід та полуденок)
Торги відмінено
2 559 675.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 25 596.75 UAH
мін. крок: 1% або 25 596.75 UAH
Період оскарження:
18.03.2024 12:35 - 13.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
12a881367deb47d5b892443286ae543c
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-18-005393-a.a2
Назва:
СКАРГА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 1.4. Договір оренди автотранспорту.pdf 22.03.2024 20:08
- 3.1. Сертифікат відповідності - сік.pdf 22.03.2024 20:08
- 2. Експертний висновок із дослідження автотранспорту.pdf 22.03.2024 20:08
- 3.2. Протокол випробувань - сік.pdf 22.03.2024 20:08
- 4. Сертифікат ДСТУ ISO 22000.pdf 22.03.2024 20:08
- 1.3. Договір оренди складу зберігання продуктів.pdf 22.03.2024 20:08
- 5. Відомості з ЄДРПОУ ТОВ РАМЕДАС УКРАЇНА.pdf 22.03.2024 20:08
- Скарга_АМК_Трамплін_UA-2024-03-18-005393-a.pdf 22.03.2024 20:08
- 1.2. Рішення про реєстрацію потужностей транспорт.pdf 22.03.2024 20:08
- 1.1. Рішення про реєстрацію потужностей зберігання-транспорт.pdf 22.03.2024 20:08
- sign.p7s 22.03.2024 20:09
- рішення від 26.03.2024 № 5349.pdf 26.03.2024 15:08
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.04.2024 № 5976.pdf 04.04.2024 17:50
- рішення від 03.04.2024 № 5976.pdf 08.04.2024 12:04
- АМКУ пояснення по суті скарги Рамедас.doc 28.03.2024 16:31
- АМКУ пояснення по суті скарги Рамедас.pdf 28.03.2024 16:31
- Перелік змін.pdf 09.04.2024 10:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.03.2024 20:23
Дата розгляду скарги:
03.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.03.2024 15:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.04.2024 12:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Зміни опубліковані до Тендерної документації шляхом затвердження нової редакції Тендерної документації та переліку змін, що вносяться.
Пункт скарги
Номер:
5b6f9c70d08847cb92f66664fae5f801
Заголовок пункту скарги:
Київським міським комунальним центром комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень «Трамплін» (далі – Замовник) згідно оголошення UA-2024-03-18-005393-a про проведення відкритих торгів з особливостями, що оприлюднене в електронній системі закупівель, було оголошено про проведення відкритих торгів з закупівлі ДК 021:2015-55320000-9 - Послуги з організації харчування (Послуги з гарячого харчування (обід та полуденок), далі – Процедура закупівлі, Закупівля, а також Відкриті торги.
Виходячи з цього та керуючись положенням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022р., Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон про закупівлі), товариство з обмеженою відповідальністю «РАМЕДАС УКРАЇНА» (далі – Скаржник), вирішило прийняти участь у даній Процедурі закупівлі.
Згідно ст. 5 Закону про закупівлі, закупівлі здійснюються за такими, серед іншого, принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Після ознайомлення з тендерною документацією в чинній редакції від 18.03.2024 (надалі – Документація, а також - ТД), Скаржник вважає, що Документація складена з порушенням основних принципів публічних закупівель та інших норм, визначених Законом про закупівлі та Особливостей, що, серед іншого, порушує права та інтереси Скаржника як потенційного учасника Процедури закупівлі з огляду на наступне.
Опис заперечення:
1. Згідно Додатку 1 до ТД учасниками в складі пропозиції надається копія документу про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, які повинні бути розташовані у Києві та/або Київській області для забезпечення температурного режиму гарячого харчування, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
Однак, вимога про розташування потужностей саме у Києві та/або Київській області є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають потужності у Києві та/або Київській області, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають таких потужностей у Києві та/або Київській області, але мають потужності в інших місцях, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
2. Згідно Додатку 1 до ТД учасниками в складі пропозиції надається експертний висновок щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), виданий державною уповноваженою установою у 2024 році.
Однак, вимога про надання експертного висновку, виданого саме у 2024 році, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий висновок, виданий саме у 2024 році, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають висновку, виданого у 2024 році, втім мають такий висновок, виданий в іншому періоді, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
3. Додаток 3 до ТД містить наступну вимогу: «Для підтвердження якості соків надати в складі пропозиції посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань».
Конструкція вищезазначеної вимоги (речення, яке містить таку вимогу) свідчить про те, що учасники повинні надати для підтвердження якості соків усі документи з наведеного переліку одночасно, тобто, і посвідчення якості, і сертифікат відповідності, і експертний висновок, і протокол випробувань.
Однак, така вимога надати для підтвердження якості соків усі документи з наведеного переліку одночасно - посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають усі такі документи, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають усіх таких документів, втім мають окремі з них, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
4. Згідно аб. 6 п. 3 Додатку 3 до ТД з метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції наступні документи (подається в оригінальному викладенні положення):
«- З метою виконання положень статі 18 Закону України “Про охорону праці” Учасник у складі пропозиції надає скановану з оригіналу копію посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій. довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме:».
Зазначена вимога про надання посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці жодним чином не стосується запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), на виконання чого ці документи, власне, і вимагаються.
5. Згідно Додатку 3 до ТД у разі реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2024 році Учасник, має право не надавати документи, вищезазначені документи у цьому п.3 Додатку 3, натомість надає довідку в довільній формі з зазначенням, інформації про дату створення з копією виписки з «Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також довідку у довільній формі про те, що на підприємстві Учасника розроблена та впроваджена системи управління безпечністю харчових продуктів HACCP.
Така умова є дискримінаційною, оскільки надає невиправдану та неправомірну перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, які зареєстровані раніше, в т.ч. Скаржником, який зареєстрований у 2017 році (скан-копія відомостей з ЄДРПОУ додається до Скарги).
Відзначимо, що Особливостями чи Законом про закупівлі не визначено поняття «дискримінаційні вимоги/умови», втім належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» може бути забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав (або обов’язків) будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури закупівлі.
В той же час вищезгадана вимога надає штучну перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, в т.ч. Скаржником, шляхом встановлення для таких новостворених суб’єктів господарювання спеціальних умов та неправомірних привілеїв.
Однак, вимога про розташування потужностей саме у Києві та/або Київській області є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають потужності у Києві та/або Київській області, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають таких потужностей у Києві та/або Київській області, але мають потужності в інших місцях, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
2. Згідно Додатку 1 до ТД учасниками в складі пропозиції надається експертний висновок щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), виданий державною уповноваженою установою у 2024 році.
Однак, вимога про надання експертного висновку, виданого саме у 2024 році, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий висновок, виданий саме у 2024 році, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають висновку, виданого у 2024 році, втім мають такий висновок, виданий в іншому періоді, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
3. Додаток 3 до ТД містить наступну вимогу: «Для підтвердження якості соків надати в складі пропозиції посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань».
Конструкція вищезазначеної вимоги (речення, яке містить таку вимогу) свідчить про те, що учасники повинні надати для підтвердження якості соків усі документи з наведеного переліку одночасно, тобто, і посвідчення якості, і сертифікат відповідності, і експертний висновок, і протокол випробувань.
Однак, така вимога надати для підтвердження якості соків усі документи з наведеного переліку одночасно - посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають усі такі документи, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають усіх таких документів, втім мають окремі з них, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
4. Згідно аб. 6 п. 3 Додатку 3 до ТД з метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції наступні документи (подається в оригінальному викладенні положення):
«- З метою виконання положень статі 18 Закону України “Про охорону праці” Учасник у складі пропозиції надає скановану з оригіналу копію посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій. довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме:».
Зазначена вимога про надання посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці жодним чином не стосується запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), на виконання чого ці документи, власне, і вимагаються.
5. Згідно Додатку 3 до ТД у разі реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2024 році Учасник, має право не надавати документи, вищезазначені документи у цьому п.3 Додатку 3, натомість надає довідку в довільній формі з зазначенням, інформації про дату створення з копією виписки з «Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також довідку у довільній формі про те, що на підприємстві Учасника розроблена та впроваджена системи управління безпечністю харчових продуктів HACCP.
Така умова є дискримінаційною, оскільки надає невиправдану та неправомірну перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, які зареєстровані раніше, в т.ч. Скаржником, який зареєстрований у 2017 році (скан-копія відомостей з ЄДРПОУ додається до Скарги).
Відзначимо, що Особливостями чи Законом про закупівлі не визначено поняття «дискримінаційні вимоги/умови», втім належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» може бути забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав (або обов’язків) будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури закупівлі.
В той же час вищезгадана вимога надає штучну перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, в т.ч. Скаржником, шляхом встановлення для таких новостворених суб’єктів господарювання спеціальних умов та неправомірних привілеїв.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно Додатку 1 до ТД учасниками в складі пропозиції надається копія документу про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, які повинні бути розташовані у Києві та/або Київській області для забезпечення температурного режиму гарячого харчування, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
Однак, вимога про розташування потужностей саме у Києві та/або Київській області є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають потужності у Києві та/або Київській області, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають таких потужностей у Києві та/або Київській області, але мають потужності в інших місцях, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, температурний режим гарячого харчування (чим Замовник, власне обґрунтовує оскаржувану вимогу) забезпечується не місцем розташування потужностей, а злагодженим та контрольованим процесом організації харчування, який складається, серед іншого, з приготування їжі та її доставки до місць призначення з використанням спеціалізованого транспорту, засобів та технологій, які дозволяють забезпечити належний температурний режим.
При цьому, Скаржник має зареєстровані потужності - складське приміщення та автомобіль, зокрема, спеціалізований транспортний засіб, для забезпечення доставки продуктів харчування та/або готових страв, - які розташовані в іншому місці, аніж м. Київ та/або Київська (скан-копії договору оренди відповідного приміщення, договору оренди відповідного транспортного засобу, рішень про державну реєстрацію потужності додаються до цієї Скарги), отже Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, і без потужностей із розташуванням у Києві та/або Київській області, використовуючи при цьому усі наявні та доступні функціональні можливості тощо.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку 1 до Документації про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, які повинні бути розташовані у Києві та/або Київській області для забезпечення температурного режиму гарячого харчування, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника, в частині вимоги про розташування потужностей саме у Києві та/або Київській області, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
2. Згідно Додатку 1 до ТД учасниками в складі пропозиції надається експертний висновок щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), виданий державною уповноваженою установою у 2024 році.
Однак, вимога про надання експертного висновку, виданого саме у 2024 році, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий висновок, виданий саме у 2024 році, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають висновку, виданого у 2024 році, втім мають такий висновок, виданий в іншому періоді, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, чинним законодавством не передбачена періодичність проведення експертного (зовнішнього) санітарно-мікробіологічного контролю автотранспорту, зокрема, зразків у вигляді змивів зі стіни та підлоги.
В той же час, Скаржник замовляв проведення експертного (зовнішнього) санітарно-мікробіологічного контролю автотранспорту, зокрема, санітарно-мікробіологічне випробування (дослідження) змивів з автотранспорту, в т.ч. з підлоги та стінок, наприкінці грудня 2023 року, та має відповідний висновок, виданий 22 грудня 2023 року (скан-копія експертного висновку додається до цієї Скарги).
За своє значимістю чи відповідністю, враховуючи відсутність вимог про періодичність проведення таких випробувань як зазначено вище, такий висновок нічим не буде відрізнятися від висновку, виданого, наприклад, 02 січня 2024 року, окрім як дати.
Таким чином, оскаржувана вимога про надання експертного висновку, виданого саме у 2024 році, невиважена та носить явно штучний характер, якою Замовник в цілому безпідставно обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими, що мають такий висновок саме у 2024 році, при тому, що відсутня законодавчо встановлена чи належно обґрунтована необхідність мати саме такий висновок, виданий у 2024 році, для цілей ефективного проведення даної Закупівлі, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників, в т.ч. Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку 1 до Документації про експертний висновок щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), виданий державною уповноваженою установою у 2024 році, в частині вимоги про видання такого висновку державною уповноваженою установою саме у 2024 році, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
3. Додаток 3 до ТД містить наступну вимогу: «Для підтвердження якості соків надати в складі пропозиції посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань».
Конструкція вищезазначеної вимоги (речення, яке містить таку вимогу) свідчить про те, що учасники повинні надати для підтвердження якості соків усі документи з наведеного переліку одночасно, тобто, і посвідчення якості, і сертифікат відповідності, і експертний висновок, і протокол випробувань.
Однак, така вимога надати для підтвердження якості соків усі документи з наведеного переліку одночасно - посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають усі такі документи, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають усіх таких документів, втім мають окремі з них, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога про надання усіх вищезазначених документів сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, чинним законодавством жодним чином не передбачено, що якість продуктів харчування, зокрема, соків, підтверджується лише сукупністю усіх вище перелічених документів, або тільки окремими (певними, конкретними) документами.
При цьому, Скаржник на підтвердження якості соків може надати сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації, на соки, а так само протокол випробувань, що в повній мірі підтверджують якість відповідної продукції, та які отримані Скаржником від виробника такої продукції, з яким Скаржник давно співпрацює та продукція якого добре зарекомендувала себе на ринку України, в т.ч. за показниками якості.
Таким чином, оскаржувана вимога про надання усіх вищезазначених документів невиважена та носить явно штучний характер, якою Замовник в цілому безпідставно обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими, що мають усі ці документи, при тому, що відсутня законодавчо встановлена чи належно обґрунтована необхідність мати усі ці документи для цілей ефективного проведення даної Закупівлі, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників, в т.ч. Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку 3 до Документації про те, що для підтвердження якості соків надати в складі пропозиції посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань, в частині вимоги про видання одночасно усіх документів з наведеного переліку, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
4. Згідно аб. 6 п. 3 Додатку 3 до ТД з метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції наступні документи (подається в оригінальному викладенні положення):
«- З метою виконання положень статі 18 Закону України “Про охорону праці” Учасник у складі пропозиції надає скановану з оригіналу копію посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій. довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме:».
Зазначена вимога про надання посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці жодним чином не стосується запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), на виконання чого ці документи, власне, і вимагаються.
Так само зазначені документи, а відтак і вимога про їх надання, жодним чином не стосуються предмету Закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик, в т.ч. жодним чином не може підтверджувати вищезазначену умову ТД про підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) ані з точки зору законодавчого обґрунтування, ані з точки зору засад доцільності, ефективності та розумності.
Отже, така вимога є абсолютно недоречною, зайвою та надмірною для їх виконання учасниками, створює додатковий тягар для учасників, зокрема і Скаржника, з надання документів, об’єктивна необхідність яких для цілей даної закупівлі відсутня, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників, в т.ч. і Скаржника.
В той же час, Скаржник в цілому впровадив систему управління безпечністю харчових продуктів, що підтверджується, зокрема, проведеною сертифікацією такої системи (скан-копія сертифікату відповідності додається до Скарги).
Окрім того, в аб. 6 п. 3 Додатку 3 до ТД наявна фраза «довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме:».
Дана фраза через свою неточність, неоднозначність та незрозумілість призводять до можливості її неоднозначно трактування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, при довільному трактуванні такої умови Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) аб. 6 п. 3 Додатку 3 Документації про, з одного боку, в цілому є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, та є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, а з іншого боку, окремі речення (фрази, положення) призводять до можливості неоднозначно трактування зазначеної вимоги як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
5. Згідно Додатку 3 до ТД у разі реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2024 році Учасник, має право не надавати документи, вищезазначені документи у цьому п.3 Додатку 3, натомість надає довідку в довільній формі з зазначенням, інформації про дату створення з копією виписки з «Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також довідку у довільній формі про те, що на підприємстві Учасника розроблена та впроваджена системи управління безпечністю харчових продуктів HACCP.
Така умова є дискримінаційною, оскільки надає невиправдану та неправомірну перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, які зареєстровані раніше, в т.ч. Скаржником, який зареєстрований у 2017 році (скан-копія відомостей з ЄДРПОУ додається до Скарги).
Відзначимо, що Особливостями чи Законом про закупівлі не визначено поняття «дискримінаційні вимоги/умови», втім належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» може бути забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав (або обов’язків) будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури закупівлі.
В той же час вищезгадана вимога надає штучну перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, в т.ч. Скаржником, шляхом встановлення для таких новостворених суб’єктів господарювання спеціальних умов та неправомірних привілеїв.
Принагідно відзначимо, що Додаток 3 до ТД містить саме інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію до предмета закупівлі, а так само перелік документів, які учасники повинні надати на підтвердження відповідності таким характеристикам та вимогам до предмету Закупівлі.
Так, встановлюючи в п. 3 Додатку 3 досить високі вимоги, а подекуди абсолютно надмірні та невиправдані вимоги (як зазначено вище), Замовник абсолютно необґрунтовано та неправомірно звільняє від обов’язку виконання таких вимог окрему категорію учасників - юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих у 2024 році, зокрема, в частині документального підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), як передбачено п. 3 Додатку 3.
Отже, Замовник фактично встановлює різні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі для різних учасників, розмежовуючи їх за періодом створення, що грубо порушує вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі, принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а також право Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку 3 до Документації про те, що у разі реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2024 році Учасник, має право не надавати документи, вищезазначені документи у цьому п.3 Додатку 3, натомість надає довідку в довільній формі з зазначенням, інформації про дату створення з копією виписки з «Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також довідку у довільній формі про те, що на підприємстві Учасника розроблена та впроваджена системи управління безпечністю харчових продуктів HACCP, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого - призводять до дисбалансу прав та обов’язків різних категорій учасників, а відтак є дискримінаційними, що надає неправомірну перевагу одним учасникам, які створені в 2024 році, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників, а тим самим і право Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Однак, вимога про розташування потужностей саме у Києві та/або Київській області є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають потужності у Києві та/або Київській області, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають таких потужностей у Києві та/або Київській області, але мають потужності в інших місцях, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, температурний режим гарячого харчування (чим Замовник, власне обґрунтовує оскаржувану вимогу) забезпечується не місцем розташування потужностей, а злагодженим та контрольованим процесом організації харчування, який складається, серед іншого, з приготування їжі та її доставки до місць призначення з використанням спеціалізованого транспорту, засобів та технологій, які дозволяють забезпечити належний температурний режим.
При цьому, Скаржник має зареєстровані потужності - складське приміщення та автомобіль, зокрема, спеціалізований транспортний засіб, для забезпечення доставки продуктів харчування та/або готових страв, - які розташовані в іншому місці, аніж м. Київ та/або Київська (скан-копії договору оренди відповідного приміщення, договору оренди відповідного транспортного засобу, рішень про державну реєстрацію потужності додаються до цієї Скарги), отже Скаржник в повній мірі спроможний забезпечити належне надання послуг, що є предметом Закупівлі, у відповідній кількості та якості, і без потужностей із розташуванням у Києві та/або Київській області, використовуючи при цьому усі наявні та доступні функціональні можливості тощо.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку 1 до Документації про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, які повинні бути розташовані у Києві та/або Київській області для забезпечення температурного режиму гарячого харчування, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника, в частині вимоги про розташування потужностей саме у Києві та/або Київській області, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
2. Згідно Додатку 1 до ТД учасниками в складі пропозиції надається експертний висновок щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), виданий державною уповноваженою установою у 2024 році.
Однак, вимога про надання експертного висновку, виданого саме у 2024 році, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий висновок, виданий саме у 2024 році, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають висновку, виданого у 2024 році, втім мають такий висновок, виданий в іншому періоді, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, чинним законодавством не передбачена періодичність проведення експертного (зовнішнього) санітарно-мікробіологічного контролю автотранспорту, зокрема, зразків у вигляді змивів зі стіни та підлоги.
В той же час, Скаржник замовляв проведення експертного (зовнішнього) санітарно-мікробіологічного контролю автотранспорту, зокрема, санітарно-мікробіологічне випробування (дослідження) змивів з автотранспорту, в т.ч. з підлоги та стінок, наприкінці грудня 2023 року, та має відповідний висновок, виданий 22 грудня 2023 року (скан-копія експертного висновку додається до цієї Скарги).
За своє значимістю чи відповідністю, враховуючи відсутність вимог про періодичність проведення таких випробувань як зазначено вище, такий висновок нічим не буде відрізнятися від висновку, виданого, наприклад, 02 січня 2024 року, окрім як дати.
Таким чином, оскаржувана вимога про надання експертного висновку, виданого саме у 2024 році, невиважена та носить явно штучний характер, якою Замовник в цілому безпідставно обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими, що мають такий висновок саме у 2024 році, при тому, що відсутня законодавчо встановлена чи належно обґрунтована необхідність мати саме такий висновок, виданий у 2024 році, для цілей ефективного проведення даної Закупівлі, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників, в т.ч. Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку 1 до Документації про експертний висновок щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), виданий державною уповноваженою установою у 2024 році, в частині вимоги про видання такого висновку державною уповноваженою установою саме у 2024 році, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
3. Додаток 3 до ТД містить наступну вимогу: «Для підтвердження якості соків надати в складі пропозиції посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань».
Конструкція вищезазначеної вимоги (речення, яке містить таку вимогу) свідчить про те, що учасники повинні надати для підтвердження якості соків усі документи з наведеного переліку одночасно, тобто, і посвідчення якості, і сертифікат відповідності, і експертний висновок, і протокол випробувань.
Однак, така вимога надати для підтвердження якості соків усі документи з наведеного переліку одночасно - посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають усі такі документи, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, які не мають усіх таких документів, втім мають окремі з них, і які просто об’єктивно не можуть виконати вищезгадану умову, а отже фактично позбавлені можливості надати тендерну пропозицію.
При цьому, така вимога про надання усіх вищезазначених документів сама по собі є безпідставною, надмірною, невиправданою тощо.
Так, чинним законодавством жодним чином не передбачено, що якість продуктів харчування, зокрема, соків, підтверджується лише сукупністю усіх вище перелічених документів, або тільки окремими (певними, конкретними) документами.
При цьому, Скаржник на підтвердження якості соків може надати сертифікат відповідності, виданий органом з сертифікації, на соки, а так само протокол випробувань, що в повній мірі підтверджують якість відповідної продукції, та які отримані Скаржником від виробника такої продукції, з яким Скаржник давно співпрацює та продукція якого добре зарекомендувала себе на ринку України, в т.ч. за показниками якості.
Таким чином, оскаржувана вимога про надання усіх вищезазначених документів невиважена та носить явно штучний характер, якою Замовник в цілому безпідставно обмежив коло потенційних учасників цієї Процедури закупівлі лише тими, що мають усі ці документи, при тому, що відсутня законодавчо встановлена чи належно обґрунтована необхідність мати усі ці документи для цілей ефективного проведення даної Закупівлі, що є дискримінацією по відношенню до інших учасників, в т.ч. Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку 3 до Документації про те, що для підтвердження якості соків надати в складі пропозиції посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань, в частині вимоги про видання одночасно усіх документів з наведеного переліку, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого – такі умови (вимоги) є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, які об’єктивно не можуть виконати згадані дискримінаційні вимоги, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
4. Згідно аб. 6 п. 3 Додатку 3 до ТД з метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції наступні документи (подається в оригінальному викладенні положення):
«- З метою виконання положень статі 18 Закону України “Про охорону праці” Учасник у складі пропозиції надає скановану з оригіналу копію посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій. довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації , які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме:».
Зазначена вимога про надання посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці жодним чином не стосується запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), на виконання чого ці документи, власне, і вимагаються.
Так само зазначені документи, а відтак і вимога про їх надання, жодним чином не стосуються предмету Закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик, в т.ч. жодним чином не може підтверджувати вищезазначену умову ТД про підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР) ані з точки зору законодавчого обґрунтування, ані з точки зору засад доцільності, ефективності та розумності.
Отже, така вимога є абсолютно недоречною, зайвою та надмірною для їх виконання учасниками, створює додатковий тягар для учасників, зокрема і Скаржника, з надання документів, об’єктивна необхідність яких для цілей даної закупівлі відсутня, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників, в т.ч. і Скаржника.
В той же час, Скаржник в цілому впровадив систему управління безпечністю харчових продуктів, що підтверджується, зокрема, проведеною сертифікацією такої системи (скан-копія сертифікату відповідності додається до Скарги).
Окрім того, в аб. 6 п. 3 Додатку 3 до ТД наявна фраза «довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме:».
Дана фраза через свою неточність, неоднозначність та незрозумілість призводять до можливості її неоднозначно трактування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника, в т.ч. Скаржника, чи її відхилення з незалежних від нього причин, при довільному трактуванні такої умови Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до учасників, в т.ч. Скаржника.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) аб. 6 п. 3 Додатку 3 Документації про, з одного боку, в цілому є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, та є дискримінаційними, що надають переваги одним учасникам, які могли б задовольнити їм, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, а з іншого боку, окремі речення (фрази, положення) призводять до можливості неоднозначно трактування зазначеної вимоги як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для відхилення пропозиції учасника, зокрема і Скаржника, з незалежних від нього причин, чим порушується право Скаржника на об’єктивну та неупереджену оцінку тендерних пропозицій та на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них, а так само порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та такі ключові принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі.
5. Згідно Додатку 3 до ТД у разі реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2024 році Учасник, має право не надавати документи, вищезазначені документи у цьому п.3 Додатку 3, натомість надає довідку в довільній формі з зазначенням, інформації про дату створення з копією виписки з «Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також довідку у довільній формі про те, що на підприємстві Учасника розроблена та впроваджена системи управління безпечністю харчових продуктів HACCP.
Така умова є дискримінаційною, оскільки надає невиправдану та неправомірну перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, які зареєстровані раніше, в т.ч. Скаржником, який зареєстрований у 2017 році (скан-копія відомостей з ЄДРПОУ додається до Скарги).
Відзначимо, що Особливостями чи Законом про закупівлі не визначено поняття «дискримінаційні вимоги/умови», втім належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» може бути забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав (або обов’язків) будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури закупівлі.
В той же час вищезгадана вимога надає штучну перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, в т.ч. Скаржником, шляхом встановлення для таких новостворених суб’єктів господарювання спеціальних умов та неправомірних привілеїв.
Принагідно відзначимо, що Додаток 3 до ТД містить саме інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію до предмета закупівлі, а так само перелік документів, які учасники повинні надати на підтвердження відповідності таким характеристикам та вимогам до предмету Закупівлі.
Так, встановлюючи в п. 3 Додатку 3 досить високі вимоги, а подекуди абсолютно надмірні та невиправдані вимоги (як зазначено вище), Замовник абсолютно необґрунтовано та неправомірно звільняє від обов’язку виконання таких вимог окрему категорію учасників - юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих у 2024 році, зокрема, в частині документального підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), як передбачено п. 3 Додатку 3.
Отже, Замовник фактично встановлює різні технічні та якісні характеристики предмета закупівлі для різних учасників, розмежовуючи їх за періодом створення, що грубо порушує вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі, принципи здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону про закупівлі, а також право Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Отже, зазначені вище вимоги (умови) Додатку 3 до Документації про те, що у разі реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2024 році Учасник, має право не надавати документи, вищезазначені документи у цьому п.3 Додатку 3, натомість надає довідку в довільній формі з зазначенням, інформації про дату створення з копією виписки з «Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також довідку у довільній формі про те, що на підприємстві Учасника розроблена та впроваджена системи управління безпечністю харчових продуктів HACCP, з одного боку, є абсолютно необґрунтованими та безпідставними в принципі, а з іншого - призводять до дисбалансу прав та обов’язків різних категорій учасників, а відтак є дискримінаційними, що надає неправомірну перевагу одним учасникам, які створені в 2024 році, порівняно з іншими, до яких відноситься і Скаржник, чим порушуються вимоги ч. 4 ст. 22 Закону про закупівлі та одні з ключових принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону про закупівлі, а саме – добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників, а тим самим і право Скаржника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
×
-
Назва доказу:
Згідно інформації у Скарзі.
-
Опис доказу:
Згідно файлів, що додаються до скарги.
-
Повʼязаний документ:
Скарга_АМК_Трамплін_UA-2024-03-18-005393-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктами 55 – 67 Особливостей, статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 1. Встановити факт порушення Київським міським комунальним центром комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень «Трамплін» Процедури закупівлі ДК 021:2015-55320000-9 - Послуги з організації харчування (Послуги з гарячого харчування (обід та полуденок), оголошення UA-2024-03-18-005393-a, у вигляді встановлення в тендерній документації умов, що не відповідають вимогам законодавства, зокрема, дискримінаційних умов. 2. Зобов'язати Київський міський комунальний центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю внаслідок інтелектуальних порушень «Трамплін» привести тендерну документацію у Процедурі закупівлі ДК 021:2015-55320000-9 - Послуги з організації харчування (Послуги з гарячого харчування (обід та полуденок), оголошення UA-2024-03-18-005393-a, у відповідність із вимогами законодавства, в т.ч. усунути дискримінаційні умови.
Вимога
Є відповідь
Вимога на Тендерну документацію щодо порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Номер:
9eb75109b15b4eb9872b55efd11479f2
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-18-005393-a.c1
Назва:
Вимога на Тендерну документацію щодо порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Вимога:
Шановний Замовнику!
Тендерна документація в чинній редакції (далі – ТД) порушує принципи здійснення публічних закупівель, визначені Законом України «Про публічні закупівлі», зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
1. Згідно Додатку 1 до ТД учасниками в складі пропозиції надається копія документу про державну реєстрацію потужностей (складського приміщення та автомобілю(-ів), що будуть використовуватись при торгівлі, транспортуванні та доставці готових страв і напоїв, які повинні бути розташовані у Києві та/або Київській області для забезпечення температурного режиму гарячого харчування, виданого територіальним органом Держпродспоживслужби України на ім’я Учасника.
Вимога про розташування потужностей саме у Києві та/або Київській області є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають потужності у Києві та/або Київській області, порівняно з іншими, які не мають таких потужностей у Києві та/або Київській області, але мають потужності в інших місцях, при тому, що така вимога само по собі недоцільна та необґрунтована. Температурний режим забезпечується не місцем розташування потужностей, а злагодженим процесом, який складається, серед іншого, з приготування їжі та її доставки до місць призначення з використанням спеціалізованого транспорту, засобів та технологій, що дозволяють забезпечити належний температурний режим.
2. Згідно Додатку 1 до ТД учасниками в складі пропозиції надається експертний висновок щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), виданий державною уповноваженою установою у 2024 році.
Вимога про надання експертного висновку, виданого саме у 2024 році, є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають такий висновок, порівняно з іншими, які не мають висновку, виданого у 2024 році, втім мають такий висновок, виданий, наприклад, в 2023 році, при тому, що така вимога само по собі недоцільна та необґрунтована.
3. Згідно Додатку 3 до ТД для підтвердження якості соків учасники повинні надати в складі пропозиції посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань.
Така вимога є надмірною, адже законодавством не передбачено, що якість продуктів харчування, зокрема, соків підтверджується усіма вище переліченими документами, а отже така вимога само по собі недоцільна та необґрунтована.
Такі документи (кожен з них) є альтернативним способом підтвердження якості, а відтак така вимога є дискримінаційною, що надає перевагу одним учасникам, які мають усі ці документи, порівняно з іншими, які не мають усі ці документи відразу (посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань), втім мають окремі з них, при тому, що наявність окремих документів є належним способом підтвердження якості продукції.
4. Згідно п. 3 Додатку 3 до ТД з метою підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), Учасник надає в складі пропозиції відповідні документи, зокрема, скановану з оригіналу копію посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій.
Зазначена вимога про надання посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці жодним чином не стосується запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР).
Так само зазначені документи, а відтак і вимога про їх надання, жодним чином не стосуються предмету закупівлі, його технічних, якісних та кількісних характеристик.
Отже, такі вимоги є абсолютно недоречними, зайвими та надмірними для їх виконання учасниками крім новостворених у 2024 році суб’єктів господарювання (про що також буде зазначено нижче), а відтак такі умови є дискримінаційними.
Таким чином, встановлення таких зайвих та невиправданих вимог про надання вищезгаданих посвідчень про перевірку знань з охорони праці та витягу з протоколу комісії з перевірки знань з охорони праці, є нічим іншим ніж штучним звуженням кола потенційних учасників.
Окрім того, в абзаці п. 3 Додатку 3 до ТД, в якому міститься вищенаведена вимога, наявна фраза «довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме:».
Дана фраза через свою неточність, неоднозначність та незрозумілість призводять до можливості її неоднозначно трактування як учасниками, так і Замовником, та може стати підставою для встановлення неточностей у пропозиції учасника чи відхилення пропозиції учасника з незалежних від нього причин, при довільному трактуванні такої умови Замовником, що є дискримінаційним по відношенню до учасників.
5. Згідно Додатку 3 до ТД у разі реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2024 році Учасник, має право не надавати документи, вищезазначені документи у цьому п.3 Додатку 3, натомість надає довідку в довільній формі з зазначенням, інформації про дату створення з копією виписки з «Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також довідку у довільній формі про те, що на підприємстві Учасника розроблена та впроваджена системи управління безпечністю харчових продуктів HACCP.
Така умова є дискримінаційною, оскільки надає невиправдану перевагу учасникам, які зареєстровані у 2024 році, порівняно з іншими, які зареєстровані раніше.
Так, встановлюючи в п. 3 Додатку 3 досить високі вимоги, а подекуди абсолютно надмірні та невиправдані вимоги (як зазначено вище), Замовник звільняє від обов’язку виконання таких вимог окрему категорію учасників - юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстрованих у 2024 році.
Згідно такого підходу Замовника, новостворений суб’єкт господарювання може не відповідати жодним з вимог до предмету закупівлі в частині документального підтвердження запровадження обов’язкових постійно діючих процедур, заснованих на принципах системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР), обмежившись лише довідкою.
То в чому сенс вимагати такі документи від інших учасників, якщо за логікою Замовника йому в принципі підходять для надання послуг учасники, які не мають жодних сертифікатів чи документів відносно системи управління безпечністю харчових продуктів, не мають жодних працівників, не кажучи вже про отримання працівниками знань по курсу санмінімуму чи знань з охорони праці, тощо.
Питання риторичне, а відповідь очевидна: така умова не лише спотворює добросовісну конкуренцію серед учасників, а фактично визначає таких потенційних учасників, створюючи максимально сприятливі умови для участі.
З урахуванням викладеного вище, просимо усунути дискримінаційні вимоги/умови із ТД, а саме:
1) виключити наступні вимоги/умови:
- про розташування потужностей саме у Києві та/або Київській області;
- про рік видання державною уповноваженою установою експертного висновку щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), а саме – у 2024 році;
- про надання сканованої з оригіналу копію посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій;
- фразу «довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, які пройшли навчання та перевірку знань, щодо законів та нормативно-правових актів у сфері охорони праці у складі тендерної пропозиції надати відповідне документальне підтвердження, а саме:»;
- про те, що у разі реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців у 2024 році Учасник, має право не надавати документи, вищезазначені документи у цьому п.3 Додатку 3, натомість надає довідку в довільній формі з зазначенням, інформації про дату створення з копією виписки з «Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», а також довідку у довільній формі про те, що на підприємстві Учасника розроблена та впроваджена системи управління безпечністю харчових продуктів HACCP,
2) внести зміни до наступних вимог/умов:
- у вимозі про те, що для підтвердження якості соків учасники повинні надати в складі пропозиції посвідчення якості, сертифікат відповідності, експертний висновок, протокол випробувань, передбачити перелік цих документів як альтернативний (посвідчення якості та/або сертифікат відповідності та/або експертний висновок та/або протокол випробувань).
У випадку відмови, залишаємо за собою право звернутися з відповідною скаргою до органу оскарження.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
20.03.2024 16:40
Вирішення:
Шановний учаснику! Детально вивчивши Вашу вимогу, Замовник не вбачає необхідності внесення змін до тендерної документації.
1. Оскільки предмет закупівлі є послуги з постачання гарячих обідів та полуденків, тому Замовником зазначена вимога розташування потужностей в Києві або Київський області для забезпечення при доставці дотримання температурного режиму та якості (свіжості) харчування. Враховуючи те, що на даний час на цій території зареєстровано багато суб’єктів господарювання, які надають ці послуги, тому ця вимога не є дискримінаційною.
2. Для забезпечення якості та безпеки наданих послуг постачальнику необхідно надати експертний висновок щодо відповідності автотранспорту за санітарно-мікробіологічними показниками (змиви зі стіни та підлоги), виданий державною уповноваженою установою у 2024 році.
3. На підтвердження якості соків надати документи, перелічені вимогами ТД, що засвідчують якість.
4. Надати з метою виконання положень статі 18 Закону України “Про охорону праці” Учасник у складі пропозиції надає скановану з оригіналу копію посвідчень про перевірку знань з охорони праці директора/керівника, та витягу з протоколу комісії (обов’язково наявність в комісії представників Держслужби з питань праці) з перевірки знань з охорони праці, що містить інформацію про результати перевірки знань з охорони праці, які повинні бути чинні на кінцевий термін подання пропозицій
5. Ця вимога розширює коло учасників.
Статус вимоги:
Не задоволено