• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

«Деревина» (Дрова паливні І група- береза 03418100-4 Деревина твердих порід, ІІ група – вільха 03415000-2 Деревина м’яких порід)

Торги відмінено

1 668 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 340.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2024 16:59 - 20.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірна дії Комунального некомерційного підприємства "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради

Номер: ddfe54015c8b4d53bf2ba1f44c7c399b
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-011286-a.c3
Назва: Скарга на неправомірна дії Комунального некомерційного підприємства "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 18.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.04.2024 17:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.04.2024 13:47
Коментар замовника щодо усунення порушень: скасувати рішення Замовника від 04.04.2024 № 47 про визначення фізичної особи підприємця Кришталя Олександра Ігоровича переможцем за процедурою закупівлі —"Деревина" (Дрова паливні І група- береза 03418100-4 Деревина твердих порід, ІІ група –вільха 03415000-2 Деревина м’яких порід)", оголошення про проведення якої оприлюдненена веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-15-011286-a та продовжити розгляд тендерних пропозицій учасників закупівлі
Автор: ФОП "ГМИРУК СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ", Сергій Гмирук +380677956953 qpq2003@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 7792e4ceb7804184afdfc1c2b8c45064
Заголовок пункту скарги: Неправомірне рішення уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради від 04 квітня 2024 року № 47 про визначення переможцем ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" у відкритих торгах з особливостями на закупівлю UA-2024-03-15-011286-a.
Опис заперечення: 15.03.2024 Комунальне некомерційне підприємство "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради (надалі - Замовник) опублікував оголошення, ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-15-011286-a щодо проведення відкритих торгів з особливостями: «Деревина» (Дрова паливні І група- береза 03418100-4 Деревина твердих порід, ІІ група – вільха 03415000-2 Деревина м’яких порід). Очікувана вартість закупівлі становила 1 668 000 грн. з ПДВ.
У закупівлі прийняло участь 5 учасників:
1. ФОП "САПОЖНИК МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ"
2. ФОП "Кришталь Олександр Ігорович"
3. ФОП "ГМИРУК СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ" (надалі - Скаржник)
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ"
5. ФОП "РУДКОВСЬКА ОЛЕНА ПАВЛІВНА"
03 квітня 2023 року 16:42 Замовником було оприлюднена вимога про усунення порушення ФОП Кришталю Олександру Ігоровичу.
Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Замовника № 47 від 04 квітня 2024 року, Замовником було прийнято рішення про визначення ФОП "Кришталь Олександра Ігоровича" переможцем відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: «Деревина» (Дрова паливні І група- береза 03418100-4 Деревина твердих порід, ІІ група – вільха 03415000-2 Деревина м’яких порід). ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-15-011286-a та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем.
Однак я не погоджуюся з рішенням Замовника та вважаю прийняття рішення про визначення переможцем ФОП "Кришталь Олександра Ігоровича" незаконним виходячи з наступних підстав.

1. Відповідно до пункту 4 додатку 2 до тендерної документації, Учасник для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник повинен був надати наступні документи: пояснювальну записку з описом якісних та функціональних характеристик товару, його екологічної чистоти та країни походження.
Дані документи в пропозиції ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" відсутні.
Отже документи, які вимагалися тендерної документацією відсутні, а Замовник неправомірно визнав Учасника ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" переможцем, хоча пивне був його відхилити.


2. Відповідно до пункту 9 додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен був надати завірену копію діючого сертифікату ISO 9001:2015«Системи управління якістю» щодо використання системи управління якістю по оптовій торгівлі деревиною, який виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару, та завірену копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» щодо надання послуг з оптової торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, оптової неспеціалізованої торгівлі, який виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару.
Натомість, ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" в складі тендерної подав сертифікати на систему управління якістю стосовно зовсім інших послуг, ніж вимагалося тендерною документацію.
Так, в сертифікаті на систему управління якістю (файл: «сертифікат») вказано, що він стосується послуг з лісозаготівлі; допоміжних послуг у лісовому господарстві; лісопильного та стругального виробництва; іншого пасажирського наземного транспорту, н.в.і.у.; вантажного автомобільного транспорту; транспортного оброблення вантажів; іншої допоміжної діяльності у сфері транспорту.
Сертифікат на систему управління якістю (файл: «сертифікат2») стосується послуг інших видів роздрібної торгівлі поза магазинами; будівництва житлових і нежитлових будівель; роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; роздрібної торгівлі напоями в спеціалізованих магазинах; роздрібної торгівлі тютюновими виробами в спеціалізованих магазина.
Вказані сертифікати не відповідають вимогам тендерної документації, в якій вказано про надання сертифікату щодо використання системи управління якістю по оптовій торгівлі деревиною.
Звертаємо особливу увагу, що Учасником взагалі не було подано сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» щодо надання послуг з оптової торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, оптової неспеціалізованої торгівлі, який виданий Учаснику.
Отже документи, які вимагалися тендерної документацією відсутні, а Замовник неправомірно визнав Учасника ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" переможцем, хоча пивне був його відхилити.

3. Згідно пункту 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасник повинен був надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації.
Проте тендерна пропозиція ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" встановлено відсутність інформації та документів передбачених вказаним пунктом тендерної документації.
Так файл «Технічні якісні та кількісні характеристики 1-28» містить лише частину документу, який фактично потрібно вважати неподаним, а отже відсутнім.

4. Звертаємо увагу, що підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи вимоги Особливостей вважаємо, що Замовником неправомірно використано його право щодо надання Учаснику можливості протягом 24 годин дозавантажити документи які стосуються інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Отже Замовник не мав права зараховувати документи, які знаходяться у файлах: « 9001_2015_ЗВІТ_1_й_наглядовий_ФОП_КРИШТАЛЬ_2024_р_.pdf»,«14001_ЗВІТ_2_го_етапу_ФОП_КРИШТАЛЬ_О_І (3).pdf», «Пояснювальна записка.pdf», «Серт_ФОП КРИШТАЛЬ_СЕУ.042-24 (1).pdf», «Серт_ФОП КРИШТАЛЬ_СЕУ.042-24.pdf», «Технічні якісні кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf», оскільки вони стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, та завантаженні після закінчення періоду подання пропозицій.
Нашу правову позицію, підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія), зокрема Рішення № 1543-р/пк-пз від 09.02.2023, Рішення № 2069-р/пк-пз від 22.02.2023, Рішення від 31.01.2023 № 1068-р/пк-пз , Рішення від 16.01.2023 № 490-р/пк-пз , Рішення від 04.01.2023 № 114-р/пк-пз , Рішення від 01.02.2023 № 1147-р/пк-пз , Рішення від 28.12.2022 № 7820-р/пк-пз , Рішення від 31.01.2023 № 1075-р/пк-пз , Рішення від 28.12.2022 № 7835-р/пк-пз , Рішення від 31.01.2023 № 1084-р/пк-пз.
Вважаю, що Замовник закупівлі порушив вимоги Закону України Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та наші права, як Учасника Закупівлі.
У зв’язку з вищевикладеним керуючись ст. 5 ст. 18 Закону України Про «Публічні закупівлі»

ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати неправомірним та скасувати рішення уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради від 04 квітня 2024 року № 47 про визначення переможцем ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" у відкритих торгах з особливостями на закупівлю UA-2024-03-15-011286-a.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження як учасника процедури закупівлі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua.

Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: 15.03.2024 Комунальне некомерційне підприємство "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради (надалі - Замовник) опублікував оголошення, ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-15-011286-a щодо проведення відкритих торгів з особливостями: «Деревина» (Дрова паливні І група- береза 03418100-4 Деревина твердих порід, ІІ група – вільха 03415000-2 Деревина м’яких порід). Очікувана вартість закупівлі становила 1 668 000 грн. з ПДВ.
У закупівлі прийняло участь 5 учасників:
1. ФОП "САПОЖНИК МИКОЛА ВОЛОДИМИРОВИЧ"
2. ФОП "Кришталь Олександр Ігорович"
3. ФОП "ГМИРУК СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ" (надалі - Скаржник)
4. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТРЕЙДІНГ ЕНД ДЕЛІВЕРІ"
5. ФОП "РУДКОВСЬКА ОЛЕНА ПАВЛІВНА"
03 квітня 2023 року 16:42 Замовником було оприлюднена вимога про усунення порушення ФОП Кришталю Олександру Ігоровичу.
Протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи Замовника № 47 від 04 квітня 2024 року, Замовником було прийнято рішення про визначення ФОП "Кришталь Олександра Ігоровича" переможцем відкритих торгів з особливостями на закупівлю товару: «Деревина» (Дрова паливні І група- береза 03418100-4 Деревина твердих порід, ІІ група – вільха 03415000-2 Деревина м’яких порід). ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-15-011286-a та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем.
Однак я не погоджуюся з рішенням Замовника та вважаю прийняття рішення про визначення переможцем ФОП "Кришталь Олександра Ігоровича" незаконним виходячи з наступних підстав.

1. Відповідно до пункту 4 додатку 2 до тендерної документації, Учасник для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник повинен був надати наступні документи: пояснювальну записку з описом якісних та функціональних характеристик товару, його екологічної чистоти та країни походження.
Дані документи в пропозиції ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" відсутні.
Отже документи, які вимагалися тендерної документацією відсутні, а Замовник неправомірно визнав Учасника ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" переможцем, хоча пивне був його відхилити.


2. Відповідно до пункту 9 додатку 2 до тендерної документації, Учасник повинен був надати завірену копію діючого сертифікату ISO 9001:2015«Системи управління якістю» щодо використання системи управління якістю по оптовій торгівлі деревиною, який виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару, та завірену копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» щодо надання послуг з оптової торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, оптової неспеціалізованої торгівлі, який виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару.
Натомість, ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" в складі тендерної подав сертифікати на систему управління якістю стосовно зовсім інших послуг, ніж вимагалося тендерною документацію.
Так, в сертифікаті на систему управління якістю (файл: «сертифікат») вказано, що він стосується послуг з лісозаготівлі; допоміжних послуг у лісовому господарстві; лісопильного та стругального виробництва; іншого пасажирського наземного транспорту, н.в.і.у.; вантажного автомобільного транспорту; транспортного оброблення вантажів; іншої допоміжної діяльності у сфері транспорту.
Сертифікат на систему управління якістю (файл: «сертифікат2») стосується послуг інших видів роздрібної торгівлі поза магазинами; будівництва житлових і нежитлових будівель; роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; роздрібної торгівлі напоями в спеціалізованих магазинах; роздрібної торгівлі тютюновими виробами в спеціалізованих магазина.
Вказані сертифікати не відповідають вимогам тендерної документації, в якій вказано про надання сертифікату щодо використання системи управління якістю по оптовій торгівлі деревиною.
Звертаємо особливу увагу, що Учасником взагалі не було подано сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» щодо надання послуг з оптової торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, оптової неспеціалізованої торгівлі, який виданий Учаснику.
Отже документи, які вимагалися тендерної документацією відсутні, а Замовник неправомірно визнав Учасника ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" переможцем, хоча пивне був його відхилити.

3. Згідно пункту 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасник повинен був надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації.
Проте тендерна пропозиція ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" встановлено відсутність інформації та документів передбачених вказаним пунктом тендерної документації.
Так файл «Технічні якісні та кількісні характеристики 1-28» містить лише частину документу, який фактично потрібно вважати неподаним, а отже відсутнім.

4. Звертаємо увагу, що підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Враховуючи вимоги Особливостей вважаємо, що Замовником неправомірно використано його право щодо надання Учаснику можливості протягом 24 годин дозавантажити документи які стосуються інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
Отже Замовник не мав права зараховувати документи, які знаходяться у файлах: « 9001_2015_ЗВІТ_1_й_наглядовий_ФОП_КРИШТАЛЬ_2024_р_.pdf»,«14001_ЗВІТ_2_го_етапу_ФОП_КРИШТАЛЬ_О_І (3).pdf», «Пояснювальна записка.pdf», «Серт_ФОП КРИШТАЛЬ_СЕУ.042-24 (1).pdf», «Серт_ФОП КРИШТАЛЬ_СЕУ.042-24.pdf», «Технічні якісні кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf», оскільки вони стосуються технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції, та завантаженні після закінчення періоду подання пропозицій.
Нашу правову позицію, підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія), зокрема Рішення № 1543-р/пк-пз від 09.02.2023, Рішення № 2069-р/пк-пз від 22.02.2023, Рішення від 31.01.2023 № 1068-р/пк-пз , Рішення від 16.01.2023 № 490-р/пк-пз , Рішення від 04.01.2023 № 114-р/пк-пз , Рішення від 01.02.2023 № 1147-р/пк-пз , Рішення від 28.12.2022 № 7820-р/пк-пз , Рішення від 31.01.2023 № 1075-р/пк-пз , Рішення від 28.12.2022 № 7835-р/пк-пз , Рішення від 31.01.2023 № 1084-р/пк-пз.
Вважаю, що Замовник закупівлі порушив вимоги Закону України Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостей та наші права, як Учасника Закупівлі.
У зв’язку з вищевикладеним керуючись ст. 5 ст. 18 Закону України Про «Публічні закупівлі»

ПРОШУ:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Визнати неправомірним та скасувати рішення уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства "Хорошівська лікарня" Хорошівської селищної ради від 04 квітня 2024 року № 47 про визначення переможцем ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" у відкритих торгах з особливостями на закупівлю UA-2024-03-15-011286-a.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження як учасника процедури закупівлі.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Про скасування неправомірного рішення уповноваженої особи від 04 квітня 2024 року № 47

Номер: b008ba6862df4b658e7283873a1559f6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-011286-a.b2
Назва: Про скасування неправомірного рішення уповноваженої особи від 04 квітня 2024 року № 47
Вимога:
Відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Вимоги щодо відомостей, які повинні міститися в тендерній документації визначені в частині 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Згідно з пунктом 4 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості - інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Згідно пункту 1 Розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Учасник повинен був надати інформацію та документи, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку № 3 до тендерної документації. Проте проаналізувавши тендерну пропозицію ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" встановлено відсутність інформації та документів передбачених вказаним пунктом тендерної документації. Відповідно до пункту 4 додатку 2 до тендерної документації, Учасник для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником учасник повинен був надати наступні документи: пояснювальну записку з описом якісних та функціональних характеристик товару, його екологічної чистоти та країни походження. Дані документи в пропозиції ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" відсутні. Звертаємо увагу, що підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей. Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Враховуючи вимоги Особливостей та Закону вважаємо, що Вами неправомірно використано право для надання Учаснику можливості протягом 24 годин дозавантажити документи які стосуються інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. Нашу правову позицію, підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія), зокрема Рішення № 1543-р/пк-пз від 09.02.2023, Рішення № 2069-р/пк-пз від 22.02.2023, Рішення від 31.01.2023 № 1068-р/пк-пз , Рішення від 16.01.2023 № 490-р/пк-пз , Рішення від 04.01.2023 № 114-р/пк-пз , Рішення від 01.02.2023 № 1147-р/пк-пз , Рішення від 28.12.2022 № 7820-р/пк-пз , Рішення від 31.01.2023 № 1075-р/пк-пз , Рішення від 28.12.2022 № 7835-р/пк-пз , Рішення від 31.01.2023 № 1084-р/пк-пз. Враховуючи таку практику можна прийти до однозначного висновку, що орган оскарження прискіпливо ставиться до можливості Замовником надати право Учаснику протягом 24 годин дозавантажити документи які стосуються інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі. У всіх випадках задоволено скарги та зобов’язано Замовників скасувати неправомірні рішення. На підставі вищевикладеного вимагаємо скасувати рішення уповноваженої особи від 04 квітня 2024 року № 47 про визначення переможцем ФОП "Кришталь Олександр Ігорович" та дискваліфікувати його на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей. З надією на порозуміння, інформуємо Вас про підготовку матеріалів для подання скарги до органу оскарження у випадку незадоволення нашої вимоги.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Повідомляємо, враховуючи вимоги чинного законодавства та висновки ДАСУ здійснені під час моніторингу закупівлі № UA-2022-15-15-022249-а вбачається, що Закон та Особливості не містять підстав для повторного розгляду тендерних пропозицій учасника торгів після оголошення переможця торгів, за винятком виконання рішення оскарження (пункт 2 частина 18 статті 18 Закону). Порядок розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації визначений пунктом 41 Особливостей. Замовником здійснений розгляд пропозиції переможця у відповідності до вимог Особливостей та на предмет відповідності вимогам тендерної документації закупівлі. За результатом розгляду замовником прийнято рішення про визначення ФОП «Кришталь Олександра Ігоровича» переможцем процедури закупівлі, а відтак не може бути задоволена, так як відсутні правові підстави.
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Вимагаємо Замовника внести зміни до тендерної документації та прибрати умови, які дискримінують потенційних учасників закупівлі,

Номер: 582b8acc449c4bbb9954fd0168e405e6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-011286-a.b1
Назва: Вимагаємо Замовника внести зміни до тендерної документації та прибрати умови, які дискримінують потенційних учасників закупівлі,
Вимога:
Відповідно до п.1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та п.9 додатком 3 до Тендерної документації, Замовником вимагається " надати в складі тендерної пропозиції завірену копію діючого сертифікату ISO 9001:2015«Системи управління якістю» щодо використання системи управління якістю по оптовій торгівлі деревиною, який виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару, та завірену копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» щодо надання послуг з оптової торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, оптової неспеціалізованої торгівлі, який виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару». Відповідно до ст. 23 ЗУ «Про стандартизацію» національні стандарти та кодекси усталеної практики застосовуються на добровільній основі, крім випадків, якщо обов'язковість їх застосування встановлена нормативно-правовими актами. Національний орган стандартизації забезпечує розміщення на офіційному веб-сайті текстів національних стандартів та кодексів усталеної практики, обов'язковість застосування яких установлена нормативно-правовими актами, не пізніше ніж через 30 календарних днів з дня офіційного опублікування таких актів з безоплатним доступом до зазначених національних стандартів та кодексів усталеної практики. Статтею 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачено "Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником". З огляду на вказане вище слід враховувати, що положеннями ДСТУ ISO 14001:2015 та ДСТУ ISO 9001, а також положеннями нормативних актів, якими їм надано чинність, не передбачена обов’язковість застосування вказаних вище стандартів, а також не вимагається обов’язкова сертифікація суб’єктів на їх відповідність. Крім того, одержання зазначених вище сертифікатів до закінчення строку подання пропозиції у даній закупівлі (до 23.03.2024) фактично не вбачається можливим для суб’єктів господарювання, які не мають у наявності цих сертифікатів. Так, зокрема, для впровадження системи екологічного управління й відповідно отримання сертифікату ISO 14001 необхідно розробити документацію, яка включає обов'язкові і факультативні процеси і процедури, необхідні для роботи підприємства; провести навчання працівників підприємства; а також вчинити комплекс дій щодо інтеграції документів системи екологічного управління стосовно оптової торгівлі дровами паливними в загальну документацію підприємства. Для отримання ж сертифікату ISO 9001 потрібно розробити документи щодо системи управління якістю стосовно послуг торгівлі дровами паливними, провести аудит на основі документації, скласти звіт за результатами аудиту, навчити персонал веденню документації щодо системи управління якістю. Тобто виконання даної вимоги є вкрай складною з фінансової точки зору, з точки зору дефіциту часу, а також організаційних заходів, які необхідно здійснити. Все це сприяє невипривданому зростанню ціни на продукцію, що планується до постачання. Просимо внести зміни до Тендерної документації щодо виключення вимоги стосовно надання сертифікатів ISO 9001:2015 і ISO14001:2015. Замість даних умов можна, наприклад, зобов'язати учасника надати Гарантійний лист, яким учасник підтверджує застосування заходів з охорони довкілля (дотримання вимог екологічного законодавства) у сфері надання послуг з торгівлі дровами паливними, а також Гарантійний лист, яким учасник підтверджує дотримання у своїй діяльності вимог стандарту ISO 9001:2015
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня. Повідомляємо, що відповідно до ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник у тендерній документації самостійно зазначає інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі) та інформацію про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби). Згідно із ч. 3 ст. 22 Закону «Про публічні закупівлі» Тендерна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити. Враховуючи вищевикладене, Замовником визначено в п. 9 Додаток № 3 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічна специфікація до предмета закупівлі код ДК 021:2015 – 03410000-7 «Деревина» (Дрова паливні І група- береза 03418100-4 Деревина твердих порід, ІІ група – вільха 03415000-2 Деревина м'яких порід), а саме: надати завірену копію діючого сертифікату ISO 9001:2015«Системи управління якістю» щодо використання системи управління якістю по оптовій торгівлі деревиною, який виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару, та завірену копію діючого сертифікату ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління» щодо надання послуг з оптової торгівлі деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням, оптової неспеціалізованої торгівлі, який виданий Учаснику та чинний протягом усього строку поставки товару. Керуючись Законом України "Про стандартизацію" та згідно наказу ДП «УкрНДНЦ» від 31.12.2015 р. № 221 міжнародні стандарти ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. ВИМОГИ» та ISO 14001:2015 «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування» були прийняті у якості Національного стандарту України (ДСТУ ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 14001:2015), тому вимога Замовника, щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників Сертифікатів, є в повній мірі правомірною вимогою щодо підтвердження відповідності міжнародним та національним стандартам якості у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі». Обидва стандарти є частиною національного законодавства України та їх дотримання учасниками процедури закупівлі забезпечує дотримання якісних вимог до предмета закупівлі. Отже, вимоги які було включено до тендерної документації, щодо надання учасниками сертифікату на систему якості ISO 9001:2015 та сертифікату екологічного менеджменту ISO 14001:2015 повністю відповідають Закону України «Про публічні закупівлі» та з точки зору їх доступності можуть бути дотримані будь-яким учасником. Крім того, ч. 5 ст. 23 Закону Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Наявність у підприємства сертифікатів ISO свідчить про спроможність підприємства здійснити поставку деревини дров’яної у відповідності до вимог діючої нормативно–правової документації та не містить жодних дискримінаційних елементів. Таким чином, замовник є впевненим в здатності учасника постійно надавати замовнику відповідні послуги/поставку товару належної якості. З огляду на зазначене у замовника відсутні підставі для задоволення вимоги. Дякуємо за звернення!
Статус вимоги: Відхилено