• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Частини до фотокопіювальної техніки

Термін поставки зазначений в оголошенні є орієнтовним. Визначальним є термін відповідно до умов тендерної документації.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 540 днів назад

2 423 124.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 25 000.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2024 16:05 - 21.03.2024 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

Скарга на рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі Учасника ФОП КВАСОВ С. А. (Ідентифікаційний код учасника: 2822206093)

Номер: 283c5cf8d1e747e5bb57b3c7dcc74fb7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-010663-a.c2
Назва: Скарга на рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі Учасника ФОП КВАСОВ С. А. (Ідентифікаційний код учасника: 2822206093)
Скарга:
Оскарження неправомірного визначення переможцем закупівлі Учасника ФОП КВАСОВ С. А. (Ідентифікаційний код учасника: 2822206093)
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.04.2024 15:51
Дата прийняття рішення по скарзі: 16.04.2024 14:18
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю «Сучасні інформаційні технології «Інсіт», Погребна Катерина Василівна 380934261883 KATERINA@INSIT.COM.UA https://www.insit.com.ua/

Пункт скарги

Номер: c92547ed16a445268a79f1b7093077c7
Заголовок пункту скарги: Замовником незаконно застосовано різний (дискримінаційний) підхід до оцінки учасників, зокрема визначено переможцем закупівлі Учасника, Тендерна пропозиція якого не відповідала вимогам Тендерної Документації та вимогам чинного законодавства.
Опис заперечення: При розгляді тендерної пропозиції учасника ФОП КВАСОВ С. А. (Ідентифікаційний код учасника: 2822206093) та визначення його переможцем Замовником порушено вимоги: пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», а також вимоги ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: І.
Департаментом патрульної поліції (далі по тексту – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII (далі по тексту – Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі за текстом – Особливості) було оголошено про проведення процедури закупівлі (відкриті торги з особливостями), опублікувавши оголошення UA-2024-03-15-010663-a (далі за текстом – Закупівля) в електронній системі закупівель.
Відповідно до оголошення про проведення відкритих торгів UA-2024-03-15-010663-a:
Очікувана вартість предмета закупівлі: 2 423 124,00 UAH
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 24 березня 2024 00:01
Дата та час розкриття тендерних пропозицій: 24 березня 2024 00:01
Дата та час проведення електронного аукціону: 25 березня 2024 11:50

Так, відповідно до РЕЄСТРУ отриманих тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-03-15-010663-a, участь у закупівлі прийняли два учасники:
1. Фізична особа підприємець КВАСОВ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ (далі – ФОП КВАСОВ С. А.)
Ідентифікаційний код учасника: 2822206093 - первинна тендерна пропозиція 2 198 719,70 UAH з ПДВ (відповідно до інформації розміщеної на веб-сайті Прозоро);

2. Товариство з обмеженою відповідальністю «Сучасні інформаційні технології «Інсіт» (далі – ТОВ «СІТ «Інсіт»), код ЄДРПОУ: 21607462 - первинна тендерна пропозиція 2 210 628,00 UAH з ПДВ;

Відповідно до ПРОТОКОЛУ розкриття тендерних пропозицій/пропозицій UA-2024-03-15-010663-a – найкращу цінову пропозицію запропонував учасник – ФОП КВАСОВ С. А., а саме: 2 048 710,00 грн з ПДВ(відповідно до інформації розміщеної на веб-сайті Прозоро).

26.03.2024 року Замовником за результатом розгляду тендерної пропозиції ФОП КВАСОВ С. А. виставлено Вимогу про усунення невідповідностей.
Строк усунення невідповідностей визначено до 17:05 27 березня 2024 року.
27 березня 2024 о 17:55 Замовником опубліковано ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-03-15-010663-a з учасником ФОП КВАСОВ С. А.

Відповідно до п. 31 Особливостей, -
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Тендерні пропозиції залишаються дійсними протягом зазначеного в тендерній документації строку, який у разі необхідності може бути продовжений.
Відповідно до п. 32 Особливостей, -
Ціна тендерної пропозиції може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів, з урахуванням абзацу другого пункту 28 цих особливостей.
Відповідно до п. 37 Особливостей, -
Електронною системою закупівель після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, розкривається вся інформація (крім інформації, визначеної пунктом 40 цих особливостей), зазначена в тендерній пропозиції (тендерних пропозиціях), у тому числі інформація про ціну/приведену ціну тендерної пропозиції (тендерних пропозицій). Протокол розкриття тендерних пропозицій формується та оприлюднюється відповідно до частин третьої та четвертої статті 28 Закону.
Оцінка тендерної пропозиції проводиться електронною системою закупівель автоматично на основі критеріїв і методики оцінки, визначених замовником у тендерній документації, шляхом визначення тендерної пропозиції найбільш економічно вигідною. Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Якщо замовником встановлені інші, крім ціни, критерії оцінки відповідно до методики оцінки, після закінчення строку для подання тендерних пропозицій, визначеного замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, що проводяться замовником без застосування електронного аукціону, в електронній системі закупівель автоматично визначаються показники інших критеріїв оцінки та приведена ціна, після чого розкривається інформація про приведену ціну та перелік усіх приведених цін тендерних пропозицій, розташованих у порядку від найнижчої до найвищої ціни.
Якщо замовником застосовуються інші, крім ціни, критерії оцінки, у тендерній документації визначається їх вартісний еквівалент або питома вага таких критеріїв у загальній оцінці тендерних пропозицій. Питома вага цінового критерію не може бути нижчою ніж 70 відсотків.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації.
Відповідно до п. 41 Особливостей, -
Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
За обґрунтованим рішенням замовника відкриті торги можуть бути проведені без застосування електронного аукціону.

Відповідно до п.п. 1.1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, -
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ЦІНУ ПРОПОЗИЦІЇ*, інформація від учасника процедури закупівлі про, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно статті 16 Закону, відповідно до Додатку 1 до Документації;
- інформації та/або документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 47 Особливостей (згідно із Додатком № 1 до Документації) та інформацією, що зазначена в окремих електронних полях в електронній системі закупівель та пункті 5 Розділу ІІІ Документації;
- заповненої форми «Цінова пропозиція», відповідно до Додатку № 2 до Документації – підписану Учасником;
Ціною тендерної пропозиції вважається сума, зазначена учасником у його тендерній пропозиції як загальна сума, за яку він погоджується виконати умови закупівлі згідно з вимогами замовника, в тому числі з урахуванням технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, всіх умов виконання договору про закупівлю, та з урахуванням сум належних податків та зборів, що мають бути сплачені учасником.

Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена Замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.
У разі якщо, ціна тендерної пропозиції Учасника перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, то Замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.

Відповідно до п.п. 1.5 пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції, -
Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому або на окрему частину предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції ( у разі закупівлі по лотах).
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією документацією, в тому числі з урахуванням податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством України, та мають бути включені таким учасником до вартості товару.
У разі відхилення замовником найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції відповідно до Особливостей та Закону замовник розглядає наступну тендерну пропозицію у списку пропозицій, що розташовані за результатами їх оцінки, починаючи з найкращої, у порядку та строки, визначені цими особливостями.

Відповідно до Податкового кодексу України, -
Податок на додану вартість (далі - ПДВ) — це непрямий податок, який входить в ціну товарів (робіт, послуг) та сплачується покупцем, але його облік та перерахування до державного бюджету здійснює продавець (податковий агент).
Облік ПДВ на підприємстві, яке зареєстроване як платник ПДВ, складається з обліку таких компонентів:
• Податковий кредит – це сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов’язання за звітний період (сума ПДВ сплачена таким підприємством у складі вартості товарів, робіт, послуг, придбаних в іншого платника ПДВ, або сплачена на кордоні митним органам).
• Податкове зобов’язання – сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
До бюджету платник перераховує суму ПДВ, яка є різницею між податковим зобов’язанням та податковим кредитом.

Тобто, Особливостями та умовами Тендерної документації чітко встановлені вимоги щодо Ціни тендерної пропозиції!
А саме:
- Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну (п. 31 Особливостей та п.п. 1.1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції);

- Ціна тендерної пропозиції може перевищувати очікувану вартість виключно у випадках передбачених абзацом другим пункту 28 цих Особливостей (п. 32 Особливостей).

- Замовник не приймає до розгляду тендерну пропозицію, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість.
У разі якщо, ціна тендерної пропозиції Учасника перевищує очікувану вартість, то Замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.(п. 31 Особливостей та п.п. 1.1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції);

- Найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією електронна система закупівель визначає тендерну пропозицію, ціна/приведена ціна якої є найнижчою.
Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту щодо її відповідності вимогам тендерної документації. (п. 37 Особливостей).

- До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції в тому числі з урахуванням податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством України, та мають бути включені таким учасником до вартості товару. (п.п. 1.5 пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції)

Простіше кажучи, учасники процедури закупівлі, під час формування та подання тендерної пропозиції, мають розраховувати ціну на товар:
• якщо учасник платник ПДВ з урахуванням суми ПДВ;
• якщо учасник не платник ПДВ з урахуванням суми податків та зборів, що передбачені чинним законодавством України, та мають бути включені таким учасником до вартості товару.

Учасник ФОП КВАСОВ С.А. надає тендерну пропозицію з ціною, яка перевищує очікувану вартість, підтвердженням цьому слугують наступні факти:

В зв?язку з тим, що ФОП КВАСОВ С.А. не є платником ПДВ, останній був зобов?язаний формувати свою пропозицію відповідно до форми оподаткування на якій він перебуває.
Звертаємо Вашу увагу, що це є дуже важливим, оскільки Ви як Замовник є розпорядником бюджетних коштів.

Так, як ФОП КВАСОВ С.А. не є платником ПДВ, то відповідно до умов Тендерної документації (п.п. 1.5 пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції) учасник був зобов?язаний вирахувати та зазначати ціну без врахування ПДВ, а саме:
очікувана вартість – сума ПДВ(20%): 2 423 124,00 – 403 854,00(сума ПДВ 20%) = 2 019 270,00 – це гранична очікувана вартість без врахування ПДВ.

Але, оскільки ФОП КВАСОВ С.А. перебуває на єдиному податку 3 групи із ставкою податку 2% (відповідно до наданого останнім Витягу №121857 з реєстру платників єдиного податку), то він відповідно до умов Тендерної документації (п.п. 1.5 пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції) мав право до суми(2 019 270,00 грн.) додати 2% податку який він мав би сплатити після постачання товару та отримання коштів.
А це: 2 019 270,00 грн. +2% (40 385,40 грн.) = 2 059 655,40 грн. і ось це уже є гранична сума, яку учасник ФОП КВАСОВ С.А. міг пропонувати у своїй ПЕРВИННІЙ тендерній пропозиції відповідно до положень Податкового кодексу України та п.п. 1.5 пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції.

Натомість, учасник ФОП КВАСОВ С.А. надав первинну пропозицію з ціною: 2 198 719,70 грн. без ПДВ, і лиш потім в процесі торгів зменшив ціну до 2 048 710,00 грн. без ПДВ.

Тобто, фактично первинна цінова пропозиція учасника ФОП КВАСОВ С.А.: 2 198 719,70 грн. без ПДВ вже на початку торгів була такою, що перевищує очікувану вартість відповідно до умов Тендерної документації, так як прямо порушує процедуру визначення ціни для не платників ПДВ.

Та крім цього, варто звернути увагу на той факт, що за даних обставин пропозиція учасника ФОП КВАСОВ С.А. не є найбільш економічно вигідною для Вас як Замовника та платника ПДВ, оскільки Ви втрачаєте право на відшкодування ПДВ(20%), яке в даному випадку становить: 341 451,67 грн. (від суми остаточної пропозиції 2 048 710,00 грн.), і фактично сплачуєте повну вартість у сумі 2 048 710,00 грн. за товар.
Натомість пропозиція ТОВ «СІТ «Інсіт»» є більш економічно вигіднішою, оскільки – остаточна цінова пропозиція у сумі 2 048 712,00 грн. включно з ПДВ (де ПДВ становить 341 452,00 грн), відтак виконавцем замовлення на вашу користь відповідно до Податкового кодексу України реєструється податок на додану вартість у сумі 341 452,00 грн..

Це дуже важливо!
Оскільки Замовник є розпорядником бюджетних коштів, а одним з основних принципів здійснення публічних закупівель є максимальна економія коштів.

Згідно п. 11 ч. 1 ст. 1, ч. 1 ст. 2 Закону України «Про публічні закупівлі», -
замовники - органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також, юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об`єднання, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак, зокрема, юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів.
Відповідно до стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі», -
Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників
1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пунктом 6 ч. 1 ст. 7 Бюджетного кодексу України визначено що, -
при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання публічних послуг при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.

Таким чином всупереч вимогами тендерної документації, ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостей, Замовником безпідставно прийнято рішення про визначення переможцем ФОП КВАСОВ С.А., пропозиція якого:
• не відповідає вимогам:
- (п. 31 Особливостей та п.п. 1.1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції);
- (п. 32 Особливостей).
- (п. 37 Особливостей).
- (п.п. 1.5 пункту 1 «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції)
• не є найбільш економічно вигідною.
Відтак, за наведених вище обставин, пропозиція ФОП КВАСОВ С.А. мала бути відхилена Замовником відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей (ціна тендерної пропозиції Учасника перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, визначену Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів), а також у зв?язку з не відповідністю ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» (пропозиція учасника не є найбільш економічно вигідною).

Як наслідок зазначені порушення з боку Замовника стали причиною не можливості розгляду тендерної пропозиції TOB «СІТ «Інсіт»», пропозиція якого відповідно до умов тендерної документації та Податкового кодексу України(враховуючи систему оподаткування) є найбільш економічно вигідною.
Що в кінцевому результаті призвело до чергового порушення Замовником принципів проведення публічної закупівлі, а саме: максимальної економії, ефективності та пропорційності, рівного ставлення до них, а також, об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, які встановлені п.п. 2, 4, 5 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

В якості доказу додаємо файл Доказ №1. Тендерна документація, де в розділі «Перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію» Розділу V. Оцінка тендерної пропозиції) – пункт п.п. 1.5 пункту 1 в кінці 17 сторінки встановлено Замовником правила визначення ціни тендерної пропозиції.

ІІ.
Відповідно до п.п. 1.1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, -
Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ЦІНУ ПРОПОЗИЦІЇ*, інформація від учасника процедури закупівлі про, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, а саме:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям згідно статті 16 Закону, відповідно до Додатку 1 до Документації;
- інформації та/або документів, що підтверджують відсутність підстав, передбачених пунктом 47 Особливостей (згідно із Додатком № 1 до Документації) та інформацією, що зазначена в окремих електронних полях в електронній системі закупівель та пункті 5 Розділу ІІІ Документації;
- заповненої форми «Цінова пропозиція», відповідно до Додатку № 2 до Документації – підписану Учасником;

Форма цінової пропозиції надана у якості доказу № 2 до Скарги під назвою: «Доказ №2. Додаток 2_Форма ціновоі? пропозиціі?»

У складі тендерної пропозиції учасника ФОП КВАСОВ С.А. містяться наступні документи:
- ФОРМА:«ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» вих.№ б/н від 23.03.2024 р. – файл під назвою «пропозиція.pdf»;
- Витяг №121857 з реєстру платників єдиного податку – файл під назвою «витяг 2022.pdf»;

Відповідно до документу наданого учасником ФОРМА: «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» вих.№ б/н від 23.03.2024 р. – загальна вартість товару за яку учасник готовий здійснити постачання становить: 2 198 719,70 без ПДВ – зауважимо, що на сайті прозоро ця сума відображається з ПДВ.

В даному випадку варто звернути увагу на наступне:
По – перше:
Учасником ФОП КВАСОВ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ заповнено форму «Цінова пропозиція» не у відповідності до встановлених вимог Додатку № 2 до Тендерної документації.
Оскільки, відповідно до вимог Тендерної документації форма надана у вигляді Додатку №2 повинна бути заповнена саме у такому вигляді в якому Замовник її надав до заповнення, та із заповненням всієї інформації яка вимагається.
Попри це учасник на власний розсуд відступив від форми та додав у таблицю зазначення БЕЗ ПДВ.

По – друге:
Форма «Цінова пропозиція» у відповідності до Додатку № 2 Тендерної документації містить спеціальні зазначення у формі «Примітка», а саме:
« - у разі якщо учасника не зареєстровано платником податку на додану вартість, учасником зазначається ця обставина з посиланням на відповідні положення податкового законодавства; »

Відразу ж звертаємо Вашу увагу на документ наданий учасником - Витяг №121857 з реєстру платників єдиного податку - учасник ФОП КВАСОВ С. А. є платником єдиного податку, перебуває на 3-й групі, ставка у відсотках 2, без реєстрації ПДВ.

Отже відповідно до умов тендерної документації учасник зобов?язаний:
- надати заповнену форму цінової пропозиції відповідно до Додатку 2 Тендерної документації;
- якщо учасник не зареєстрований платником податку на додану вартість, учасником зазначається ця обставина з посиланням на відповідні положення податкового законодавства.

Тобто, в даному випадку діючи відповідно до вимог Тендерної документації наведених вище, учасник ФОП КВАСОВ С.А. не будучи платником ПДВ був зобов?язаний зазначити у наданому ним документі ФОРМА: «ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» вих.№ б/н від 23.03.2024 р. – обставину, що він не є платником ПДВ з посиланням на відповідні положення податкового законодавства.

Разом з тим, учасником не виконано дану вимогу Тендерної документації, а Замовником залишено поза увагою даний факт.

Варто зазначити, що 26.03.2024 року Замовником на адресу ФОП Квасов С.А було виставлено Вимогу про усунення невідповідностей, до 17:05 27.03.2024.
А саме:
- учасник не надав проєкт договору, підготовлений у відповідності з Додатком № 4 до цієї Документації, заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника з печаткою учасника у місцях визначених як Виконавець (з внесеними даними та юридичними реквізитами Учасника). Враховуючи вищезазначене, Учаснику ФОП КВАСОВ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ потрібно надати документи (дозавантажити до тендерної пропозиції) відповідно до вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації: - проєкт договору, підготовлений у відповідності з Додатком № 4 до цієї Документації, який повинен бути заповнений для сторони учасника, підписаний уповноваженою особою учасника і містити печатку учасника (за наявності) у місцях визначених як Виконавець (з внесеними даними та юридичними реквізитами Учасника).
Відповідно до п.43 Особливостей, -
Замовник не може розміщувати щодо одного і того ж учасника процедури закупівлі більше ніж один раз повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, крім випадків, пов’язаних з виконанням рішення органу оскарження.

Як простежується під час виставлення вимоги про усунення невідповідностей 26.03.2024 року на адресу ФОП Квасов С.А., Замовником не було виставлено Вимоги, щодо:
- надання належним чином заповненої форми цінової пропозиції відповідно до Додатку 2 Тендерної документації;
- та надання пояснень щодо не реєстрації ФОП Квасов С.А платником податку на додану вартість, учасником із зазначенням обставин та посиланням на відповідні положення податкового законодавства.

Оскільки станом на зараз Замовник позбавлений відповідно до Особливостей виставляти повторну вимогу про усунення зазначених вище невідповідностей, а відтак Замовник був зобов?язаний скасувати рішення про визначення переможцем ФОП Квасов С.А.

Про наявність вищевказаних обставин Замовника було повідомлено вимогою від 01.04.2024 року розміщеною на вебсайті прозоро.

Докази до пункту 2 Скарги(обгрунтувань):
1. Форма цінової пропозиції надана у якості доказу № 2 до Скарги під назвою: «Доказ №2. Додаток 2_Форма ціновоі? пропозиціі?»
2. ФОРМА:«ЦІНОВА ПРОПОЗИЦІЯ» вих.№ б/н від 23.03.2024 р. – файл під назвою «пропозиція.pdf»;
3. Витяг №121857 з реєстру платників єдиного податку – файл під назвою «витяг 2022.pdf»;


У підсумку звертаємо Вашу увагу на наступне:
1. відповідно до тендерної пропозиції наданої учасником ФОП Квасов С.А. початкова пропозиція становить 2 198 719,70 грн. без ПДВ.
Якщо ж до цієї суми додати ПДВ(20%), то пропозиція учасника ФОП Квасов С.А. перевищує очікувану вартість закупівлі, а саме: 2 198 719,70 грн. + 20% = 2 638 463, 64 грн.
Тобто, це вже є підставою для залишення без розгляду пропозиції ФОП Квасов С.А., оскільки це суперечить вимогам Тендерної документації, ЗУ «Про публічні закупівлі», Особливостям та принципам здійснення публічної закупівлі.

Крім цього, якщо навіть взяти до розгляду остаточну пропозицію учасника ФОП Квасов С.А., а саме: 2 048 710,00 грн. без ПДВ вона не є найбільш економічно вигідною по відношенню до пропозиції ТОВ «СІТ «Інсіт»», оскільки визначаючи переможцем ФОП Квасов С.А., Замовник втрачає право на відшкодування ПДВ, а це (341 451,67 грн.).

Натомість остаточна пропозиція ТОВ «СІТ «Інсіт» в даному випадку є найбільш економічно вигідною, оскільки становить 2 048 712,00 грн. з ПДВ (з яких 341 452,00 грн. становить сума ПДВ).

2. Учасником ФОП КВАСОВ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ порушено п.п. 1.1 пункту 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, а саме:
- не надано документу «Форма цінової пропозиції» відповідно до встановленої Додатком 2 форми в частині неправильного заповнення документу та внесення зайвої інформації;
- та окрім цього, учасником не зазначено обставину зазначення цін без ПДВ з посиланням на відповідні положення податкового законодавства як то передбачено Додатком 2 до тендерної документації;


Вказані дії Замовника суперечать законодавству та є дискримінаційними та в цілому свідчать про допущення Замовником порушень чинного законодавства в ході проведення закупівлі.

Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей, основоположними принципами проведення публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 850770a6ae8a4f39b0747111afbcd015
Заголовок пункту скарги: Замовником незаконно застосовано різний (дискримінаційний) підхід до оцінки учасників, зокрема визначено переможцем закупівлі Учасника, Тендерна пропозиція якого не відповідала вимогам Тендерної Документації та вимогам чинного законодавства.
Опис заперечення: Учасником не в повному обсязі виконано вимоги тендерної документації в частині кваліфікаційних критеріїв тендерної документації, а саме належного підтвердження досвіду .
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність досвіду виконання аналогічного договору
Тип порушення: Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів
Опис суті пункту скарги: Тендерна пропозиція ФОП Квасов С.А. не відповідає кваліфікаціним та іншим критеріям тендерної документації, зокрема:

1. Відповідно до пункту 5 Додатку № 1 до Документації ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ І. ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ ВСІМА УЧАСНИКАМИ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, -
5. Довідки на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям:
- довідку, про наявність досвіду виконання аналогічних договорів разом з копіями таких договорів (згідно Додатку № 5 до Документації) (із зазначенням назви Замовника(ів), ЄДРПОУ, контактного телефону особи Замовника(ів), назви та кількості товару, що закуповується), які укладені не раніше 2020 року із документальним підтвердженням їх виконання (копії актів або видаткових накладних щодо належного виконання з боку Учасника зобов’язань за цими договорами).
Під аналогічними договорами розуміються повністю виконані договори, за якими зобов’язання Учасника, як сторони договору, полягало в поставці товару предмета закупівлі, а зобов’язання іншої сторони договору (замовника) полягало в оплаті відповідно до вимог цивільного та господарського законодавства.
У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.

Учасником ФОП Квасов С.А. в складі пропозиції надано документ під назвою «аналогічний договір.pdf», у якому міститься інформація про досвід виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.
Замовником у тендерній документації, а саме у Додатку 5, встановлено форму довідки про виконання аналогічних договорів щодо предмету закупівлі.
Проте, ФОП Квасов С.А. не в повній мірі виконав умови тендерної документації, не зазначивши усі необхідні (встановлені Замовником) дані у довідці про виконання аналогічних договорів, а саме:
• кількість товару, що поставилась згідно вказаних у довідці договорів.

Таким чином, в даній частині учасником ФОП Квасов С.А. не виконано кваліфікаційних критеріїв тендерної документації.
Оскільки відповідно до положень Особливостей Замовник позбавлений виставляти повторну вимогу про усунення зазначених вище невідповідностей, останній має скасувати рішення про визначення переможцем ФОП Квасов С.А.

Докази до пункту 3 Скарги(обґрунтувань):
1. «аналогічний договір.pdf»

Таким чином:

Учасником ФОП КВАСОВ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ не виконано кваліфікаційну вимогу в частині надання: Довідки на підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, а саме в довідці відсутня інформації про «кількість товару», що закуповувалася за наданими аналогічними договорами.

Вказані дії Замовника суперечать законодавству та є дискримінаційними та в цілому свідчать про допущення Замовником порушень чинного законодавства в ході проведення закупівлі.

Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей, основоположними принципами проведення публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Номер: 16352a1dc60d4136a623fc1a4d0af7e2
Заголовок пункту скарги: Замовником незаконно застосовано різний (дискримінаційний) підхід до оцінки учасників, зокрема визначено переможцем закупівлі Учасника, Тендерна пропозиція якого не відповідала вимогам Тендерної Документації та вимогам чинного законодавства.
Опис заперечення: Учасником надано недостовірну інформацію щодо пропонованого товару відносно товару, який вимагає Замовник. Зокрема учасником самовільно внесено додаткову інформацію в предмет закупівлі шляхом викладення у Порівняльній таблиці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення: Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги: У Тендерній Документації, а саме у Додатку 1 до Документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ ТА ІНШИМ УМОВАМ» у Розділі І. «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ ВСІМА УЧАСНИКАМИ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ» у п.6 Замовником встановлено вимогу про надання Учасником наступних документів:
- довідки (у довільній формі) з порівняльною таблицею технічних характеристик товару (відповідно до Додатку № 7 до Документації) (із обов’язковим зазначенням виробника, назви товару, торгівельної марки, моделі та країни походження), який пропонується Учасником відповідно до Додатку № 3 до Документації.

ФОП Квасов С.А. в складі пропозиції надає документ під назвою «технічна відповідність товару.pdf», у якому міститься Порівняльна таблиця технічних характеристик предмету закупівлі.
Проте зміст (вміст) наданої учасником таблиці суперечить Додатку 3 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ», оскільки у Додатку 3 міститься таблиця тільки із артиклем, назвою, моделлю та кількістю товару, що планується закуповувати Замовником.

Разом з тим, у порівняльній таблиці Фоп Квасов С.А надає три колонки, а саме:
«Назва предмету закупівлі» «Технічні вимоги замовника» «Технічні характеристики товару
запропонованого учасником»
При цьому, у колонках «Технічні вимоги замовника» та «Технічні характеристики товару запропонованого учасником» учасник ФОП Квасов С.А зазначає аналогічну інформацію.
Таким чином, зазначаючи (стверджуючи), що пропонований товар учасника інформація про який зазначена у колонці «Технічні характеристики товару запропонованого учасником» на 100% відповідає товару який закупляє замовник - інформація у колонці у колонці «Технічні вимоги замовника» відповідає.

Тобто, в такий спосіб учасник Фоп Квасов С.А. – всі технічні характеристики товару із зазначеннями: типу, кількості в упаковці, ресурсу друку, відповідність до моделей, країну походження, назву виробника та номер партії – видає як за ті, що вимагалися відповідно до ТД Замовником.
При цьому, Замовником у Додатку 3 до Документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» не встановлено даних характеристик(вимог), зокрема детальних технічних характеристики.
Таким чином, ФОП Квасов С.А самовільно зазначив технічні характеристики товару у колонці «Технічні вимоги замовника» з надання детального опису товару – видаючи цей детального опису товару за вимоги Замовника.

Докази:
Доказ №6. - Файл «технічна відповідність товару.pdf», у якому міститься Порівняльна таблиця технічних характеристик предмету закупівлі ФОП Квасов С.А.
Доказ №7. Додаток 3 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ ДО ПРЕДМЕТУ ЗАКУПІВЛІ» додаємо у якості доказу №

Знову ж таки, оскільки відповідно до положень Особливостей Замовник позбавлений виставляти повторну вимогу про усунення зазначених вище невідповідностей, останній мав скасувати рішення про визначення переможцем ФОП Квасов С.А. оскільки воно є неправомірним.

Таким чином:

Учасник ФОП КВАСОВ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ надав у складі тендерної пропозиції документ «технічна відповідність товару.pdf», в якому самовільно вніс додаткову інформацію у колонку «Технічні вимоги замовника» аналогічну інформації у колонці «Технічні характеристики товару запропонованого учасником» аби в такий спосіб ввести в оману Замовника з метою досягнення результатів перемоги, попри те, що замовником не надавалися детальні технічні характеристики товару який закупляється.


Вказані дії Замовника суперечать законодавству та є дискримінаційними та в цілому свідчать про допущення Замовником порушень чинного законодавства в ході проведення закупівлі.

Відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” та Особливостей, основоположними принципами проведення публічних закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Вимога на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможцем ФОП Квасов Сергій Анатолійович

Номер: 3c5daa225578472d9d8961e3a9d44e0a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-010663-a.a1
Назва: Вимога на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного визначення переможцем ФОП Квасов Сергій Анатолійович
Вимога:
ТОВ «СІТ «Інсіт» не погоджується з прийнятим Замовником 27 березня 2024 рішенням у формі ПОВІДОМЛЕННЯ про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-03-15-010663-a з учасником ФОП КВАСОВ С. А.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Не є господарською діяльністю – операція, яка не направлена на отримання доходу. Тому, при здійснені закупівель Замовник проводить нарахування податкового кредиту з одночасним нарахуванням компенсуючих податкових зобов’язань (відповідно до ст. 198 ПКУ), що знівелює отриману суму податкового кредиту. За результатами оцінки електронною системою закупівель найбільш економічно вигідною пропозицією визначено пропозицію ФОП Квасов С.А. У разі якщо відсутня визначена замовником інформація (її окремі фрагменти) у змісті певного документу, подання якого вимагається згідно тендерної документації, та за умови наявності такої інформації в повному об’ємі у змісті іншого документу, наданого у складі тендерної пропозиції, це вважається формальною помилкою. Учасник/переможець запропонував до закупівлі саме той товар, що вимагався тендерною документацією. Департаментом патрульної поліції дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
Статус вимоги: Відхилено