• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Прилад нічного бачення (монокуляр)

Категорія замовника - орган місцевого самоврядування. Закупівля здійснюється на виконання Програми "Обороноздатність" на 2024 рік, затвердженої рішенням міської ради від 15.12.2023 року № 8/34/27. ДК 021:2015: 38630000-0 Астрономічні та оптичні прилади 38632000-4 Прилади нічого бачення

Завершена

600 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2024 15:51 - 22.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо прийнятих рішень замовником

Номер: a9e446ba35f5453dabbf76380d3f0203
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-010226-a.a4
Назва: Скарга щодо прийнятих рішень замовником
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 10.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.04.2024 15:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.04.2024 12:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: Інформуємо, що на виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі - Комісія) № 6405-р/пк-пз від 10.04.2024, яким зобов’язано Тернопільську міську раду скасувати рішення про визначення фізичної особи-підприємця Куценка Олександра Вікторовича переможцем процедури закупівлі "Прилад нічного бачення (монокуляр)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-15-010226-a., з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення, 16.04.2024 рішення скасовано та проведена повторна оцінка тендерної пропозиції Учасника фізичної особи-підприємця Куценка Олександра Вікторовича (протоколи: № 125/В від 16.04.2024, № 126/В від 16.04.2023, що завантажено у електронну систему закупівель).
Автор: ФОП "КАРПЕНКО ЄВГЕНІЙ ЮРІЙОВИЧ", Євген Карпенко +380973915622 y.y.karpenko@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 7877d4d4dd3849f0be56fcd7a343aa17
Заголовок пункту скарги: Тендер
Опис заперечення: 15 березня 2024 року о 15:51 Тернопільською міською радою (надалі – Замовник) було оприлюднено оголошення про закупівлю за процедурою відкриті торги з особливостями: «Прилад нічного бачення (монокуляр) (ДК 021:2015:38630000-0: Астрономічні та оптичні прилади)», Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-15-010226-a.
Я, ФОП "КАРПЕНКО ЄВГЕНІЙ ЮРІЙОВИЧ" (надалі – Скаржник) є учасником процедури відкритих торгів з особливостями: Прилад нічного бачення (монокуляр) (ДК 021:2015:38630000-0: Астрономічні та оптичні прилади).
Згідно умов оголошення щодо проведення даних торгів 25 березня 2024 о 00:00 год завершився кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель свої Пропозиції для участі у Процедурі закупівлі подали наступні учасники: ФОП "КУЦЕНКО ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ" та ФОП "КАРПЕНКО ЄВГЕНІЙ ЮРІЙОВИЧ".
27 березня 2024 року замовником було прийнято рішення про визначення ФОП "КУЦЕНКО ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ" (надалі – переможець) переможцем процедури закупівлю (Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Тернопільської міської ради №115/В від 27 березня 2024 року (міститься у файлі «протокол перемож.115В 27.03.24.pdf»).
Вважаємо, що рішення про визначення Учасника ФОП "КУЦЕНКО ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ" переможцем процедури закупівлі було прийнято з порушенням норм Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» та Закону України «Про публічні закупівлі» та підлягає скасуванню.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Неправомірне визначення переможцем ФОП "КУЦЕНКО ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ"
1. Щодо підтвердження еквіваленту
Відповідно до Додатку 3 тендерної документації Замовник здійснює закупівлю «Монокуляр нічного бачення AGM PVS-14 NL1 або еквівалент (відповідно до комплектації виробником) – 4 штуки». Учасник-переможець – ФОП "КУЦЕНКО ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ" пропонує поставити Замовнику «Монокуляри нічні MT-PVS-14-40W2 (еквівалент) Виробник – ТОВ «Меркурі Технолоджи», Україна (відповідно до комплектації виробником) – 4 штуки».
Замовником в Додатку 3 до тендерної документації була встановлена наступна вимога:
«У разі надання еквіваленту, Учасник в пропозиції повинен зазначити технічні характеристики запропонованого еквіваленту в цілому та щодо окремих складових (обладнання). Еквівалент може бути взаємозамінним або краще.
У випадку надання Учасником еквіваленту він має надати порівняльну таблицю запропонованого товару з товаром, який вимагає Замовник».
Оскільки, Переможцем було запропоновано еквівалент, то ним у складі тендерної пропозиції було надано Порівняльню таблицю (міститься у файлі «16. ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ.PDF»). Проте надана Переможцем Порівняльна таблиця не підтверджує виконання вимог Замовника та не підтверджує відповідність технічних характеристик товару характеристикам, які були встановлені Замовником в Додатку 3 до тендерної документації, а саме:


В Додатку 3 до тендерної документації Замовником були встановлені наступні характеристики товару, який є предметом закупівлі
Монокуляр нічного бачення AGM PVS-14 NL1 або еквівалент
(відповідно до комплектації виробником) – 4 штуки
Електронно-оптичний перетворювач Gen 2+ "Level 1"
Роздільна здатність (зображення) 51-64 (штр/мм) штрихів на міліметр
Чистота поля зору Gen 2 IIT NL1 — це найвища роздільна здатність і найчистіше зображення, яке пропонує AGM. Рівень 1 практично немає видимих плям.
Збільшення 1x (3x і 5x додатково)
Система лінз 26 mm; F/1.2
Поле зору 40°
Діапазон фокусування 0.25 м до нескінченності
Діоптрійне регулювання від -6 до +2 dpt
Світлодіодні індикатори (в полі зору) Низький заряд батареї; ІЧ увімкнено; Надмірні умови освітлення
Особливості Інфрачервоне підсвічування, ручне регулювання посилення, відключення яскравого світла, система автоматичного відключення
Батарея одна AA
Час роботи від батареї до 50 годин при 20°C
Робоча температура -51° C - +49° C
Вага, г 320-350
Розміри, мм 114 x 63x 69 мм
Гарантійний термін не менше 12 місяців
Комплектація відповідно до комплектації виробником

Технічні характеристики предмета закупівлі, які пропонуються Учасником-переможцем
Монокуляри нічні MT-PVS-14-40W2 (еквівалент) Виробник – ТОВ «Меркурі Технолоджи Україна (відповідно до комплектації виробником) – 4 штуки

Електронно-оптичний перетворювач Gen 2+ "Level 1"
Роздільна здатність (зображення) 51-64 (штр/мм) штрихів на міліметр
Чистота поля зору Gen 2 IIT NL1 — це найвища роздільна здатність і найчистіше зображення, яке пропонує Меркурі Технолоджи. Рівень 1 практично немає видимих плям.
Збільшення 1x (3x і 5x додатково)
Система лінз 27 mm; F/1.2
Поле зору 40°
Діапазон фокусування 0.25 м до нескінченності
Діоптрійне регулювання від -6 до +2 dpt
Світлодіодні індикатори (в полі зору) Низький заряд батареї; ІЧ увімкнено; Надмірні умови освітлення
Особливості Інфрачервоне підсвічування, ручне регулювання посилення, відключення яскравого світла, система автоматичного відключення
Батарея одна AA або одна CR123A
Час роботи від батареї до 80 годин при 20°C
Робоча температура -51° C - +49° C
Вага, г 340
Розміри, мм 114 x 63x 69 мм
Гарантійний термін 24 місяці
Комплектація відповідно до комплектації виробником


Зі змісту наданої Переможцем Порівняльної таблиці випливає, що запропоновані Переможцем технічні характеристики товару, який є предметом закупівлі, не відповідають встановленим Замовником у тендерній документації характеристикам товару, зокрема в частині Системи лінз та часу роботи від батареї.
Що стосується положення тендерної документації замовника, де зазначено, що «Еквівалент може бути взаємозамінним або краще», то воно не може братись до уваги в даному випадку, адже Документація Замовника не містила визначення терміну "або краще" чи критеріїв взаємозамінності.
На додаток, в частині «Часу роботи від батареї» замовником було чітко зазначено саме верхню межу діапазону значень - до 50 годин при 20°C, якій однозначно не відповідає товар запропонований учасником.
Таким чином, пропозиція Учасника-переможця в цій частині не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

2. Щодо документу, який підтверджує відповідність запропонованого товару необхідним технічним та якісним характеристикам
Замовником в Додатку 3 до тендерної документації була встановлена наступна вимога:
«Для підтвердження відповідності запропонованого товару необхідним технічним та якісним характеристикам, учасник повинен надати (завантажити) офіційні документи, видані відповідним органом або виробником та/або постачальником (якщо постачальником - з посиланням на відповідні документи, що надають право на видачу таких документів), а саме: копію паспорта на товар, де вказуються технічні характеристики та/або висновки санітарно-епідеміологічної експертизи, та/або декларації про відповідність товару вимогам технічних регламентів чи інших документів, які підтверджують якість та відповідність товару, чинні на момент подання пропозиції на запропонований товар».

На підтвердження виконання вищенаведеної вимоги Замовника Переможцем у складі тендерної пропозиції було надано Інструкцію з технічного обслуговування та експлуатації (надалі – Інструкція) (міститься у файлі «19. Інструкція MT-PVS-14.pdf»), в якій міститься технічні . Проте, якщо здійснити аналіз Інструкції та наданої у складі тендерної пропозиції Порівняльної таблиці слід зазначити, що характеристики товару, які пропонують Переможцем в Порівняльній таблиці та характеристики, які зазначені в Інструкції відрізняються, а саме:

1.
в Порівняльній таблиці Переможця міститься наступна характеристика товару:

Збільшення 1x (3x і 5x додатково)

Проте в Інструкції Переможця дана характеристика зазначена наступним чином:

Збільшення 1,0х (3х з 3-кратним А-фокальним об'єктивом)

2. в Порівняльній таблиці Переможця міститься наступна характеристика товару:

Робоча температура -51° C - +49° C
Проте в Інструкції Переможця дана характеристика зазначена наступним чином:

Діапазон робочих температур -51° C - +50° C

Отже, зазначені Переможцем в Порівняльній таблиці технічні характеристики не відповідають технічним характеристикам, які зазначені в Інструкції, яка була надана на підтвердження відповідності запропонованого товару необхідним технічним та якісним характеристикам встановлених Замовником в тендерній документації.
Також, надана Інструкція не містить в собі підтвердження наступної технічної характеристики предмета закупівлі, яка була встановлена Замовником в Додатку 3 до тендерної документації, а саме:

Роздільна здатність (зображення) 51-64 (штр/мм) штрихів на міліметр


Таким чином, пропозиція Учасника-переможця в цій частині не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

3. Щодо листа авторизації
Замовником в Додатку 3 до тендерної документації була встановлена наступна вимога:
«Учасник обов’язково має надати авторизаційний лист (лист) від виробника або його офіційного представника/дистриб’ютора/дилера на продаж, гарантійне та післягарантійне обслуговування на території України приладів нічного бачення (монокулярів), у якому обов’язково вказати ідентифікатор закупівлі замовника».
На виконання вищенаведеної вимоги Переможцем у складі тендерної пропозиції було надано Лист про представництво вих. №214 від 22 березня 2024 року (міститься у файлі «14. Лист про представництво.PDF»). Проте, наданий Переможцем Лист про представництво не в повній мірі підтверджує виконання вищенаведеної вимоги Замовника. Так, даний Переможцем Лист про представництво містить в собі наступний вміст:
«ТОВ «Меркурі Технолоджи» цим листом засвідчує, що Фізична особа-підприємець Куценко Олександр Вікторович (РНОКПП 2617409374, адреса вул. Проценко, буд. 50, корп. 1, кв. 361-А, м. Одеса, Одеська обл., 65031) є представником Товариства.
Товариство «Меркурі Технолоджи» зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та є виробником приладів нічного бачення та тепловізійних приладів, зокрема Монокулярів нічних MT-PVS-14-40W2.
Цей лист надається в рамках відкритих торгів з особливостями на закупівлю «Прилад нічного бачення (монокуляр)» номер оголошення UA-2024-03-15-010226-a яку проводить Тернопільська міська рада.
Цим листом ТОВ «Меркурі Технолоджи» підтверджує можливість здійснення своєчасної поставки Монокулярів нічних MT-PVS-14-40W2 представником, та гарантійну підтримку обладнання, що зазначене в даному листі протягом 24 місяців з дати його постачання представником Замовнику закупівлі».

Якщо проаналізувати вищенаведену вимогу Замовника та наданий Переможцем на виконання даної вимоги Лист про представництво, то можна зробити висновок, що він не містить в собі усіх відомостей, які вимагав Замовник, а саме даним листом не підтверджено, що виробник буде здійснювати післягарантійне обслуговування на території України приладів нічного бачення (монокулярів).
Отож, наданий документ не підтверджує виконання зазначеної вимоги Замовника. Таким чином, пропозиція Учасника-переможця в цій частині не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.

4. Щодо виразу «еквівалент» в назві товару
Замовником в Додатку 3 до тендерної документації було зазначено наступне:
«У випадку, якщо Учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент», тендерну пропозицію такого учасника буде відхилено як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації».
З наведеної вимоги замовника випливає обов’язок учасника зазначити найменування товару, що він пропонує без прив’язки до еквіваленту, аби уникнути в подальшому ризиків поставки таким учасником іншого (еквівалентного, на думку учасника) товару.
Всупереч наведеному, назва товару, який запропонований Переможцем, звучить наступним чином: Монокуляри нічні MT-PVS-14-40W2 (еквівалент) Виробник – ТОВ «Меркурі Технолоджи Україна (відповідно до комплектації виробником).
Отже, в назві товару запропонованого переможцем чітко прослідковується вираз «еквівалент». Враховуючи вимоги Замовника, встановлені ним в тендерній документації, тендерна пропозиції Переможця ФОП "КУЦЕНКО ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ" підлягала відхиленню як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Таким чином, пропозиція Учасника-переможця в цій частині не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, якщо вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Не відхиливши пропозицію Учасника ФОП "КУЦЕНКО ОЛЕКСАНДР ВІКТОРОВИЧ" і обравши його переможцем процедури закупівлі за процедурою відкриті торги з особливостями, Замовник прийняв рішення, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, внаслідок чого було грубо порушено мої законні права і інтереси як учасника процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Відхилено

ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА !!! Порушення Замовником принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі".

Номер: 64d151ab243e4c1c934e50609e03b8b2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-010226-a.c3
Назва: ДИСКРИМІНАЦІЙНА ВИМОГА !!! Порушення Замовником принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі".
Вимога:
Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою №102/В від 20.03.2024 року, будо внесено зміни до тендерної документації закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-15-010226-a, зокрема до Додатку 3 до тендерної документації "ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ:", а саме доповнено вимоги замовника наступною вимогою: "Учасник обов’язково має надати авторизаційний лист (лист) від виробника або його офіційного представника/дистриб’ютора/дилера на продаж, гарантійне та післягарантійне обслуговування на території України приладів нічного бачення (монокулярів), у якому обов’язково вказати ідентифікатор закупівлі замовника", що на нашу думку, яка підтверджується позицією Антимонопольного комітету України, яка викладена в тому числі в Рішенні Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10177-р/пк-пз від 03.10.2018, є порушенням принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону України "Про публічні закупівлі". Даним рішенням визначено, що за таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають авторизаційний лист від виробника обладнання, що запропоновано, або його представництва в Україні (за наявності) про партнерські взаємовідносини з учасником, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. А також, дії Замовника в частині встановлення наведених вище умов Документації порушують один з принципів здійснення закупівель, визначених статтею 3 Закону, а саме – максимальна економія та ефективність, недискримінація учасників (у тому числі, Скаржника), які мають можливість запропонувати до постачання продукцію відповідно до предмету закупівлі, проте не мають безпосередніх стосунків із виробниками. Колегією АМКУ визначено, що в такому випадку, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині - тобто виключити з тендерної документації таку дискримінаційну умову. На підставі викладеного та керуючись чинним законодавством України, ВИМАГАЄМО від Замовника даної закупівлі: 1. Припинити порушення чинного законодавства України, зокрема ст.3 Закону України "Про публічні закупівлі"; 2. Прийняти відповідне рішення та внести необхідні зміни до тендерної документації, а саме до Додатку 3 до тендерної документації, шляхом вилучення дискримінаційної вимоги: "Учасник обов’язково має надати авторизаційний лист (лист) від виробника або його офіційного представника/дистриб’ютора/дилера на продаж, гарантійне та післягарантійне обслуговування на території України приладів нічного бачення (монокулярів), у якому обов’язково вказати ідентифікатор закупівлі замовника". Додаток: Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 10177-р/пк-пз від 03.10.2018
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу, інформуємо наступне. Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно статті 5 до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є максимальна економія та ефективність. Згідно з частиною другою статті 20 Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Крім того, відповідно до частини першої ст.43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб - підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Водночас, частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Звертаємо Вашу увагу, що авторизаційний лист може бути виданий не лише виробником, але й офіційним представником виробника - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. На даний час замовнику невідомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні авторизаційного листа учасникам торгів. Листи авторизації витребовуються замовником з метою уникнення поставки низькоякісного товару, неофіційного ввезеного на територію України та для організації забезпечення якісною продукцію Збройних Сил України. Також, листи підтверджують можливість учасника виконати всі умови договору в частині строків поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України та технічно-якісним вимогам предмету закупівлі. Додатково звертаємо увагу, що Тернопільська міська рада є органом місцевого самоврядування. Замовником прийнято рішення про застосування процедури відкритих торгів до закупівлі, зокрема, задля дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації, а також вважаємо, що при здійсненні закупівлі дотримано виконання норм діючого законодавства у сфері публічних закупівель та рекомендацій центральних органів влади. Враховуючи вище наведене, зазначаємо, що дана вимога не є дискримінаційною, оскільки передбачає можливість надання авторизаційного листа, отриманого від виробника Товару, або його офіційного представництва, або дистриб’ютора/дилера представника в Україні, тобто Замовником навпаки розширено вимоги Тендерної документації. Відповідна вимога обумовлена метою дотримання учасниками гарантійного строку на товар та якісного забезпечення його ремонту та, крім того, забезпечить оперативне вирішення запитів військових частин ЗСУ
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Відхилено

Дискримінаційна вимога

Номер: aaed7fed45434b35893e5cda6df319a0
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-010226-a.c2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Звертаємо увагу Замовника, що будь які вимоги надати лист про авторизацію носять дискримінаційний характер, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргами з аналогічних підстав, якими визнаються дискримінаційними вимоги щодо надання листа від виробника запропонованого обладнання, який підтверджує повноваження учасника щодо розповсюдження товарів цього виробника, оскільки за висновком органу оскарження, вказані вимоги є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, так як за таких умов взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають договірні тощо стосунки саме з виробником. Одночасно, надання Авторизаційного листа-підтвердження від офіційного дистриб’ютора з зазначенням статусу учасника є дискримінаційною та неправомірною вимогою, відповідно до статті 5 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі». Згідно із загальними принципами господарювання за статтею 6 Господарського кодексу України та статті 627 Цивільного кодексу України, суб’єкт господарювання вільний у виборі контрагентів за договорами для досягнення своїх господарських цілей та отримання прибутку. Встановлення вимоги щодо надання авторизаційного листа обмежує коло можливих учасників закупівлі тими, що мають безпосередні правовідносини із виробником товару або /чи офіційним представником виробника на території України, та дискримінує участь тих, хто таких відносин на пряму не мають. Законодавчо не встановлено, що для продажу товару закордонного виробника необхідно обов’язково бути його дистриб’ютором або мати з ним партнерські чи будь-які інші відносини. Умови тендерної документації, в тому числі поставку товару та виконання гарантійних зобов’язань, можливо виконати і не перебуваючи у безпосередніх відносинах з виробником чи офіційним представником виробника, що підтверджується вищезазначеним авторизаційним листом. Таким чином, вимога щодо надання авторизаційного листа, наданого виробником або /чи офіційним представником виробника на території України про те, що постачальник товару є партнером виробника або/чи представника виробника на території України, ніяк не обґрунтована Замовником та є такою, що суперечить принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що встановлені у статті 5 Закону України від 25.12.2015 р. № 922-VIII «Про публічні закупівлі» Враховуючи вищенаведене, задля припинення порушення законодавства у сфері публічних закупівель та усунення підстав для звернення до органу оскарження з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності Замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, вимагаємо від Замовника вилучити з тендерної документації вимоги, що є дискримінаційними та суперечать принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Розглянувши Вашу вимогу, інформуємо наступне. Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно статті 5 до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) є максимальна економія та ефективність. Згідно з частиною другою статті 20 Закону під час проведення відкритих торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі заінтересовані особи. Крім того, відповідно до частини першої ст.43 ГК України, підприємці мають право без обмежень самостійно здійснювати будь-яку підприємницьку діяльність, яку не заборонено законом. Отже, діюче законодавство не містить обмежень щодо участі у відкритих торгах виробників, посередників, фізичних осіб - підприємців, торговців товарами, в той же час виробники товарів не обмежені в можливості здійснювати торгівлю іншими товарами. Водночас, частиною 3 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Звертаємо Вашу увагу, що авторизаційний лист може бути виданий не лише виробником, але й офіційним представником виробника - це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї цивільні права та обов’язки. Отже, представником вважається юридична особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом вважають розповсюдження, реалізацію та рекламування продукції на користь третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв, дистриб’юторів та інших осіб, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його інтересах. На даний час замовнику невідомо жодного випадку відмови виробника або офіційного представника у наданні авторизаційного листа учасникам торгів. Листи авторизації витребовуються замовником з метою уникнення поставки низькоякісного товару, неофіційного ввезеного на територію України та для організації забезпечення якісною продукцію Збройних Сил України. Також, листи підтверджують можливість учасника виконати всі умови договору в частині строків поставки, обсягів поставки, те, що продукція (товар) буде відповідати нормам і стандартам чинним на території України та технічно-якісним вимогам предмету закупівлі. Додатково звертаємо увагу, що Тернопільська міська рада є органом місцевого самоврядування. Замовником прийнято рішення про застосування процедури відкритих торгів до закупівлі, зокрема, задля дотримання принципів добросовісної конкуренції серед учасників та їх недискримінації, а також вважаємо, що при здійсненні закупівлі дотримано виконання норм діючого законодавства у сфері публічних закупівель та рекомендацій центральних органів влади. Враховуючи вище наведене, зазначаємо, що дана вимога не є дискримінаційною, оскільки передбачає можливість надання авторизаційного листа, отриманого від виробника Товару, або його офіційного представництва, або дистриб’ютора/дилера представника в Україні, тобто Замовником навпаки розширено вимоги Тендерної документації. Відповідна вимога обумовлена метою дотримання учасниками гарантійного строку на товар та якісного забезпечення його ремонту та, крім того, забезпечить оперативне вирішення запитів військових частин ЗСУ
Статус вимоги: Відхилено
Вимога
Вирішена

Невідповідність

Номер: acfdb32475374e6dbeff358346c863a7
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-010226-a.b1
Назва: Невідповідність
Вимога:
Звертаємо Вашу увагу на те, що в закупівлі " Монокуляр нічного бачення AGM PVS-14 NL1 або еквівалент " Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-15-010226-a є невідповідність, а саме: У Додатку 3 до тендерної документації у таблиці технічних характеристик Монокуляру нічного бачення AGM PVS-14 NL1 зазначено: 1. діоптрійне регулювання зазначені: від -6 - +4 dpt У всіх моделей AGM PVS-14 у тому числі і PVS-14 NL1 в паспорті товару та на сайті виробника зазначено 1. діоптрійне регулювання зазначені -6 - +2 dpt https://www.agmglobalvision.com/night-vision/night-vision-monoculars/agm-pvs-14-nl1 Не потрібно орієнтуватись на характеристики які вказують недобросовісні дистриб'ютори чи постачальники, треба опиратись лише на офіційний сайт виробника та паспорт товару! Паспорт товару буде закріплено нижче! Просимо внести зміни і добавити вимогу - а саме: Задля уникнення придбання товарів незаконно ввезених на територію України у складі тендерної пропозиції Учасник надає документи, які підтверджують повноваження Учасника представляти продукцію на території України (якщо Учасник не є виробником продукції): сертифікат Дистриб’ютора, лист про представництво інтересів виробника або договір з виробником/дистриб’ютором. Документ має передбачати наявність назви, реквізитів виробника, підпис уповноваженої особи виробника, печатку компанії-виробника та зазначення статусу Учасника. У разі надання документу від виробника іншою мовою ніж українська, він надається з відповідним перекладом на українську мову. Документи мають бути чинними на весь термін зобов’язань Учасника (у разі, якщо Учасник є посередником між Дистриб’ютором та Замовником надати вищезазначені документи на Дистриб’ютора, а також документи що підтверджують взаємовідносини між Дистриб’ютором та Учасником). Обґрунтування даної вимоги, є те що збільшуються випадки завезення не законної продукції в Україну, не сплачуючи жодних податків, також випадку поломки виробу офіційний Дистриб’ютором не буде проводити гарантійний ремонт. Також звертаємо вашу увагу, що уникаючи даного листа можна також попасти на підроблену продукцію, яка повністю подібна на вигляд, але має гірше показники.
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний Учасник, розглянувши Вашу вимогу, інформуємо, що в тендерну документацію внесено відповідні зміни.
Статус вимоги: Задоволено