• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Паливно-мастильні матеріали – бензин А-95 (талони/скретч-картки) за кодом ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (09132000-3 – Бензин).

Завершена

249 792.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 248.96 UAH
Період оскарження: 15.03.2024 14:45 - 12.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга від 21.03..2024 на умови документації замовника - МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №3

Номер: 3eba560dd89640e4b618fa4b03b1741a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-008580-a.b1
Назва: Скарга від 21.03..2024 на умови документації замовника - МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №3
Скарга:
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №3» ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі Паливно-мастильні матеріали – бензин А-95 (талони) за кодом ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (09132000-3 – Бензин), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-15-008580-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо надання документа на використання торгової марки; 2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності талонів терміном дії 2 роки або безстрокових; 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС в кожній області України (за виключенням Тот); 4. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності власного веб-сайту; 5. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності електронного кабінету; 6. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності секретного/захисного коду на талоні; 7. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності договору зберігання палива; 8. Привести тендерну документацію у відповідність до пункту 29 Особливостей.
Дата розгляду скарги: 01.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.03.2024 17:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.04.2024 13:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 01.04.2024 року № 5773-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації.
Автор: ТОВ "ТД "ІФС", Макаров Андрій 0979679211 interferencsistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 400936b92288456cb19f3dc2c9fee623
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис заперечення: 15.03.2024 року, у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-15-008580-a, за предметом Паливно-мастильні матеріали – бензин А-95 (талони) за кодом ДК 021:2015 – 09130000-9 - Нафта і дистиляти (09132000-3 – Бензин), Замовником було опубліковано тендерну документацію, яка містить дискримінаційні умови, які обмежують ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ», в праві на участь, а також зазначена тендерна документація складена з порушенням пункту 29 Особливостей. ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ІНТЕРФЕРЕНЦ СИСТЕМ» (далі – Скаржник) планує прийняти участь у закупівлі, в якій подано цю Скаргу.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: дискримінаційні умови тендерної документації, що не стосуються предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.5. В пункті 2.3 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають договори зберігання товару. :
«Зберігання товару, що передано Замовнику по придбаним талонам має бути підтверджений Договорами використанн/зберігання товару між учасником та запропонованими АЗС учасника до повного його використання у м Харкові, Харківській області.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб у учасників був укладений договір саме зберігання товару з влансиком (користувачем) АЗС.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном 12 місяців, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих валсниками, а не партнером Скаржника, мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Отже ТОВ «МАРШАЛ КАРД» є емітентом талонів, який має договори, укладені з власниками мережі АЗС Маршал, які зберігають паливо.
Тобто, Скаржник не має договору використанн/зберігання товару між учасником та запропонованими АЗС, однак має договір, укладений з емітентом талонів, за змістом якого зберігання та видача (передача) Товару зі зберігання здійснюються на АЗС партнерів партнера Скаржника.

1.2. В пункті 2.2 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають можливість зарпопонувати йому АЗС в кожній області:

«7 АЗС учасника повинні розташовуватися на відстані не більше 3 км. від Замовника. Адреса Замовника: вул. Рибалка,12, м. Харків, Харківська обл. Україна, 61099
Для підтвердження права власності або оренди або партнерських відносин з АЗС, у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати копії документів, які підтверджують право власності на власну мережу заправних станцій, або договорів оренди мережі АЗС, або партнерських договорів мережі АЗС по Харкову, Харківській області. Учасник повинен мати розвинену мережу АЗС (власних/орендованих, партнерських) у кожній області України (окрім окупованих територій та територій де ведуться активні бойові дії).»
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власниками, а не партнером Скаржника, мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Зазначена мережа АЗС, сумарно, не має в кожній області України щонайменше АЗС, зокрема в кожній області такі мережі мають наступну кількість АЗС:
За таких обставин, Скаржник не може забезпечити Замовника здійсненням заправки на АЗС партнерів Скаржника в кожній області України, однак може запропонувати Замовнику здійснювати заправку на АЗС Маршал, що знаходиться біля розташування Замовника за адресою Харків, вулиця Олімпійська, 8, а також по всій мережі АЗС Маршал, перелік адрес якої зазначено на сайті https://marshal.ua/network.
Окрім цього, вважаємо, що Замовник цілеспрямовано склав такі надмірні умови документації, щоб прибрати конкуренцію в закупівлі.
Замовник є міською поліклінікою, що підпорядковується Харківській міській раді. Скаржник вважає, що у Замовника відсутня необхідність в заправці авто АЗС в кожній області України.
Повний перелік АЗС надаємо до скарги.

1.1. В пункті 12 Додатку 2 до тендерної документації, на сторінці 22 документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників права на використання торгової марки талонів:
«12.Учасник повинен надати копію ліцензійного договору про надання дозволу на використання товарного знака для товарів та послуг.»
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують право використання ним товарного знака для товарів та послуг – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь.
Вимагаючи надання у складі пропозиції документальне підтвердження наявності права у Учасника на використання об’єктів права інтелектуальної власності, які мають місце на довірчих документах (талонах) - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі", зокрема "недискримінація учасників".
Скаржник, як постачальник палива, не має ліцензійного договору на використання товарного знака для товарів та послуг (торгової марки, яка зображена на АЗС та скретч-карті/талони на отримання палива на АЗС), проте має партнерські договори, які дозволяють йому здійснювати продаж палива (талонів) для потреб Замовників через мережі АЗС партнерів.
При цьому відповідно до положень Господарського кодексу України, кожен суб’єкт господарювання вільний у виборі способів і методів господарювання, місця ведення господарської діяльності. У стислі строки, які надані для підготовки участі у торгах, нафтотрейдери не мають змогу змінити спосіб господарювання аби виконати ці дискримінаційні вимоги, щодо наявності в учасника ліцензійного договору на використання об’єктів права використання торгових марок.
Для введення господарської діяльності з постачання палива ТОВ «ТД «ІФС», відсутність права на використання торгових марок, зазначених на талонах не перешкоджає виконувати свої зобов’язання за договорами, укладеними за результатом аналогічних закупівель.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива.
Скаржник не використовує торгові марки, які нанесені на талони, оскільки Скаржник не емітує та не виготовляє талони на пальне.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих в мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.

1.7. В пункті 6 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають електронний кабінет на власному сайті учасника:
«6.Учасник повинен мати власний електронний кабінет (з посиланням на сайт учасника) де є можливість отримати пальне через паливні картки або талони/скретч-картки по рахунках з реквізитами учасника,перевірити інформацію про наявність пального на АЗС на поточний час. .»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники мали талони із захисним/секретним кодом.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з захисним/секретним кодом, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник вважає, що зазначена умова надмірна та встановлена Замовником як дискримінаційна задля лобіювання інтересів конкретного постачальника.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» -
32) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації;
4) товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів;
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
В Додатку 2 до документації Замовником установлено, що ним здійснюється закупівля наступного предмету закупівлі:


п\п
Найменування нафтопродуктів
Одиниця виміру
Кількість
1 Бензин А-95 ( талони/скретч-картки) л 4 800

Наявність у учасників електронного особистого кабінету де є можливість отримати пальне через паливні картки або талони/скретч-картки по рахунках з реквізитами учасника, перевірити інформацію про наявність пального на АЗС на поточний час ніяким чином не стосується товару, що закуповується, а також послуг, пов’язаних з постачанням таких товарів.
Скаржник не має власного електронного особистого кабінету де є можливість отримати пальне через паливні картки або талони/скретч-картки по рахунках з реквізитами учасника, перевірити інформацію про наявність пального на АЗС на поточний час, а отже обмежений в праві на участь в закупівлі.
При цьому, якщо Замовником буде направлено звернення, Скаржник надасть йому інформацію про наявність пального на АЗС на поточний час.
За таких умов, участь у Процедурі закупівлі зможуть взяти лише учасники, які мають мережу АЗС з власним електронним кабінетом з посиланням на сайт учасника) де є можливість отримати пальне через паливні картки або талони/скретч-картки по рахунках з реквізитами учасника,перевірити інформацію про наявність пального на АЗС на поточний час, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

1.6. В пункті 2.3 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають талони із захисним та секретним кодом. :
«Наявність зразків талонів обов’язкова на яких повинно бути захисний та секретний код. Опис талонів має бути підтверджений Договорами.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник вимагає щоб учасники мали талони із захисним/секретним кодом.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з захисним/секретним кодом, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Маршал. Партнерський договір надає право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих валсниками, а не партнером Скаржника, мережі АЗС Маршал (Лілія) для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
ТОВ «МАРШАЛ КАРД» емітує талони, опис яких наведено в укладеному між нами договорі, зокрема визначено, що:
«На зворотньому обороті талона нанесено штрих-код, номер талону та срок дії талону. Талон на Товар є товарно-розпорядчим документом на Товар на підставі якого здійснюється видача (повернення) Товару за місцем його зберігання (АЗС). Талон на Товар не є розрахунковим чи платіжним засобом. Для отримання Товару зі зберігання (заправки пальним транспортного засобу на АЗС) водій пред’являє оператору АЗС талон на Товар.»
Умова тендерної документації щодо наявності на талонах, по яким Замовник планує здійснювати заправку автомобілів на АЗС учасників, захисного та секретного коду носить обмежувальний характер, оскільки такі реквізити не встановлені, як обов’язкові на законодавчому рівні.
Відповідно до Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0805-08#Text) , Талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Замовник обмежує в праві на участь тих учасників, які здійснюють продаж талонів, які не містять захисний та секретний код.
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Не зрозумілим та дискримінаційним є факт того, що Замовник вимагає від учасників наявність на талоні «секретного коду» та «захисного коду», оскільки не всі емітенти талонів зазначають на них «секретні коди».
Як зазначено в Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України – обов’язковим елементом змісту талона є лише його серійний номер та порядковий номер.

1.4. В пункті 2.3 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають талони терміном дії від 2 років до безчтроковості. :
«2.3.Термін дії талонів повинен бути не менше 2 років/або безстроковими..»
В пункті 4.4. розділу І документації Замовником визначено:
«строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг до 23 грудня 2024 року включно.»
Отже, відповідно до зазначених вище умов тендерної документації, Замовник протирічить сам собі. З одного боку, він зазначає, що термін поставки товару – до 23.12.2024 року, а з іншого вимагає, що учасники забезпечували відпуск палива з партнерських АЗС протягом терміну дії талону, який складає не менше 2 років.
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з терміном від 2 років, що суперечить ч. 3 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Також варто зазначити, що метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. А в даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
Також варто зауважити, що під талонами на пальне слід розуміти спеціальні талони, придбані за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджують право їх власника на отримання фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки на АЗС.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, виникає питання як Замовник може вимагати талони з безстроковим терміном дії, якщо кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року? Адже відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.

1.3. В пункті 8 Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які мають власний веб-сайт :
«8.Учасник повинен мати розвинену мережу АЗС (власних/орендованих, партнерських) по всій Україні у кожній області обов’язково, що підтверджено довідкою з посиланням на сайт Учасника.»
Скаржник вважає, що зазначена умова надмірна та встановлена Замовником як дискримінаційна задля лобіювання інтересів конкретного постачальника.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» - 32) тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації;
4) товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів;
22) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку;
Наявність у учасників веб-сайту ніяким чином не стосується товару, що закуповується, а також послуг, пов’язаних з постачанням таких товарів.
Скаржник не має власного веб-сайту, а отже обмежений в праві на участь в закупівлі.
Замовником порушено норми, визначені в п. 29 Особливостей, згідно яких, при закупівлі ПММ, йому заборонено встановлювати до учасників вимоги, що не передбачені національним стандартом щодо такого виду товару.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації