-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Лічильники газу побутові
Торги не відбулися
3 281 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 405.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 405.50 UAH
Період оскарження:
15.03.2024 14:47 - 23.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Щодо відміни відкритих торгів
Номер:
e3106f6842224811b8c7e37ee48d595b
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-15-008585-a.a1
Назва:
Щодо відміни відкритих торгів
Скарга:
Згідно з пунктом 1 глави 8 розділу X «Кодексу газорозподільних систем» (у тому числі демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт) лічильників газу, які встановлені для розрахунків за спожитий природний газ побутовими споживачами (населенням) для їх побутових потреб, здійснюється за рахунок Оператора ГРМ незалежно від того, чи є він власником ЗВТ.
Враховуючи положення пункту 1 глави 8 розділу X «Кодексу газорозподільних систем» Оператори ГРМ мають затверджені планові кількісні об’єми на поточний рік в кількості лічильників для виконання робіт за одним з своїх напрямків - демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт та/або заміна лічильників газу, для чого розраховують, формують та затверджують потребу в газових лічильниках на поточний рік за двома напрямками:
Лічильники для обмінного фонду – безкоштовно для споживача встановлюються при знятті старого лічильника та передачі його на повірку.
Лічильники для безкоштовної заміни – виконується при досягненні лічильником споживача граничного строку служби.
Таким чином, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив відсутність підстав для відміни тендеру, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Зокрема, в протоколі не має жодного посилання на рішення які могли б слугувати підставою та обґрунтуванням(рішення НКРПП та/або рішення Оператора ГРМ та/або
рішення Запорізької обласної військової адміністрації), - щодо наявних об’єктивних підстав для коригування планів.
Окрім того, враховуючи вище сказане, у Замовника залишилась потреба у здійсненні закупівлі побутових газових лічильників, оскільки:
- Замовник згідно інвестиційної програми/плану відновлення/аварійно-відновлювальних робіт, має постійну потребу в лічильниках як для обмінного фонду так і для заміни, ця потреба може коливатись в грошовому та кількісному виразі, але не може відпасти.
- Замовник не може закуповувати лічильники в інший спосіб ніж передбачено порядком про публічні закупівлі.
- Замовник на сьогоднішній день не оголошував та немає іншого тендеру (лоту) на меншу кількість та вартість, що до закупівлі лічильників, що могло б підтвердити зменшення потреб в лічильниках.
Окрім того, згідно інформації, розміщеної в електронній системі Prozorro такі закупівлі лічильників газу для даного замовника є щорічними.
Перед оголошенням відкритих торгів. Замовник проходить всі етапи підготовки, які включають в себе затвердження фінансового плану, річного плану закупівель. Відтак, керуючись вище викладеним, дана закупівля є актуальною та затребуваною, та здійснюється Замовником щорічно. Замовником не доведено та документально не підтверджено відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, що стала підставою для прийняття рішення про відміну торгів. Також Замовник не скористався своїм правом внести зміни в тендерну документацію, щоб врахувати зміни в потребі щодо кількісних чи якісних характеристик товару, якщо така потреба виникала.
Наявність порушених прав та інтересів обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
Пов'язані документи:
Замовник
- Протокол УО № 191 від 16.05.2024 Лічильники (скасування рішення).pdf 16.05.2024 16:32
- Протокол УО № 142 від 12.04.2024 Лічильники (відповідь на скаргу).pdf 12.04.2024 13:05
- Протокол УО № 142 від 12.04.2024 Лічильники (відповідь на скаргу).docx 12.04.2024 13:05
- рішення від 17.04.2024 № 6882.pdf 22.04.2024 10:58
- рішення від 10.04.2024 №6376.pdf 10.04.2024 17:01
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.04.2024 № 6882.pdf 18.04.2024 13:50
- рішення від 15.03.2024 № 4776.pdf 08.04.2024 14:39
- рішення від 27.06.2023 № 9414 1.pdf 08.04.2024 14:39
- Рішення від 25.03.2024 № 5318.pdf 08.04.2024 14:39
- рішення від 22.03.2024 №5229.pdf 08.04.2024 14:39
- sign.p7s 08.04.2024 14:45
- Скарга_UA-2024-03-15-008585-a-1.docx 08.04.2024 14:39
- Скарга_UA-2024-03-15-008585-a.docx.pdf 08.04.2024 14:39
- Протокол УО № 116 від 29.03.2024р. Лічильники (Відміна відкритих торгів підпункт 1 пункт 50 Особливостей ).pdf 08.04.2024 14:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.04.2024 15:35
Дата розгляду скарги:
17.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.04.2024 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
22.04.2024 10:59
Дата виконання рішення Замовником:
16.05.2024 16:40
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії від 17.04.2024р. № 6882-р/пк-пз замовником скасовано рішення згідно протоколу № 116 від 29.03.2024р. про відміну процедури закупівлі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b58bcccac1b545e49de9e56cc18ee964
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо відміни відкритих торгів Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-15-008585-a
Опис заперечення:
КОМІСІЇ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
ЄДРПОУ: 00032767
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45 м. Київ 03035
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «104.ЮА»
ЄДРПОУ: 39142689
Адреса: Україна, 03134, місто Київ, проспект Корольова Академіка, будинок 1
Тел. +380 (98) 848-68-65
E-mail: reception@104.ua
Замовник:
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ»
Код ЄДРПОУ: 03345716
Адреса: 69035, Україна, Запорізька обл., Запоріжжя, вулиця Заводська, будинок 7
Тел. +380674082182
E-mail: o.zaitseva@zp.naftogaz.com
Інформація про закупівлю:
ID: c3c40c26142d47cabc89183d24d178c7
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-15-008585-a
СКАРГА
щодо відміни відкритих торгів
15 березня 2024 року АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ» (надалі – Замовник), оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю ДК 021:2015:38550000-5: Лічильники (Лічильники газу побутові).
Розкриття тендерних пропозицій відбулося 26 березня 2024 о 12:33.
Участь у процедурі закупівлі взяли такі учасники:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЮСК"
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "104.ЮА" (далі – Скаржник)
В свою чергу, Замовником 29 березня 2024 о 14:21 оприлюднено протокол про прийняття рішення уповноваженою особою АТ «Запоріжгаз» №116 (файл - Протокол УО
№ 116 від 29.03.2024р. Лічильники (Відміна відкритих торгів підпункт 1 пункт 50 Особливостей)). Згідно протоколу, уповноважена особа, на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняла рішення відмінити відкриті торги у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а саме відсутності потреби у закупівлі побутових газових лічильників.
Скаржник не погоджується з такими рішеннями Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, Замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Згідно ч.2 ст. 2 Закону України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу": З метою забезпечення комерційного обліку природного газу для населення суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, оснащують споживачів природного газу - фізичних осіб (населення) індивідуальними лічильниками газу.
Варто зазначити, що Замовник здійснює свою діяльність на підставі Постанови НКРЕКП від 19.06.2017 №810, якою надано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу природного газу в межах території міста Запоріжжя та Запорізької області (крім міста Мелітополь, Мелітопольського, Веселівського, Приазовського районів та села Темирівка Гуляйпільського району). Таким чином, на Замовника покладено обов’язок оператора газорозподільної системи.
Так, відповідно до «Кодексу газорозподільних систем», затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494, Оператор газорозподільної системи (далі - Оператор ГРМ) – суб’єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює діяльність з розподілу природного газу газорозподільною системою, яка знаходиться у його власності або користуванні відповідно до законодавства та здійснює щодо неї функції оперативно-технологічного управління. Тобто, на Замовника покладено обов’язок з підтримки технічного стану пристроїв, установок, мереж, а також системних об’єктів згідно з вимогами законодавства. Оператор ГРМ провадить постійний експлуатаційний нагляд, а також провадить оцінку технічного стану газорозподільної системи, підготовлює та впроваджує інвестиційні плани та плани ремонту газорозподільної системи, зокрема, до складу яких входять побутові лічильники газу.
Побутові лічильники газу є засобами вимірювальної техніки, які підлягають обов’язковій періодичній повірці та/або заміні та регулюються Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Визначення фактичного об’єму споживання (розподілу) природного газу по об’єкту побутового споживача здійснюється на межі балансової належності між
Оператором ГРМ і побутовим споживачем на підставі даних лічильника природного газу. Для визначення фактичного об’єму споживання (розподілу) природного газу приймаються дані лічильника газу Оператора ГРМ.
Відповідно до Правил безпеки систем газопостачання, лічильник газу - засіб вимірювальної техніки, який використовується для вимірювання, запам’ятовування та відображення об’єму газу, що проходить через нього.
Періодична повірка засобів вимірювальної техніки проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал). Перевірка спрямована на визначення їхньої придатності відображати обсяги облікованого спожитого газу в межах допустимої похибки. Після її проведення споживачі можуть бути впевнені, що оплачують саме ту кількість газу, яку вони реально спожили.
Відповідно до затверджених міжповірочних інтервалів лічильники газу та пристрої перетворення об’єму (використовуються для проведення розрахунків за поставлений та/або спожитий природний газ) класу 1,0 повіряються один раз на 2 роки; класу 1,5 – один раз на 8 років (наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747, зареєстрований у Мін’юсті 01.11.2016 за № 1417/29547).
Згідно з пунктом 1 глави 8 розділу X «Кодексу газорозподільних систем» (у тому числі демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт) лічильників газу, які встановлені для розрахунків за спожитий природний газ побутовими споживачами (населенням) для їх побутових потреб, здійснюється за рахунок Оператора ГРМ незалежно від того, чи є він власником ЗВТ.
Враховуючи положення пункту 1 глави 8 розділу X «Кодексу газорозподільних систем» Оператори ГРМ мають затверджені планові кількісні об’єми на поточний рік в кількості лічильників для виконання робіт за одним з своїх напрямків - демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт та/або заміна лічильників газу, для чого розраховують, формують та затверджують потребу в газових лічильниках на поточний рік за двома напрямками:
Лічильники для обмінного фонду – безкоштовно для споживача встановлюються при знятті старого лічильника та передачі його на повірку.
Лічильники для безкоштовної заміни – виконується при досягненні лічильником споживача граничного строку служби.
Таким чином, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив відсутність підстав для відміни тендеру, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Зокрема, в протоколі не має жодного посилання на рішення які могли б слугувати підставою та обґрунтуванням(рішення НКРПП та/або рішення Оператора ГРМ та/або
рішення Запорізької обласної військової адміністрації), - щодо наявних об’єктивних підстав для коригування планів.
Окрім того, враховуючи вище сказане, у Замовника залишилась потреба у здійсненні закупівлі побутових газових лічильників, оскільки:
- Замовник згідно інвестиційної програми/плану відновлення/аварійно-відновлювальних робіт, має постійну потребу в лічильниках як для обмінного фонду так і для заміни, ця потреба може коливатись в грошовому та кількісному виразі, але не може відпасти.
- Замовник не може закуповувати лічильники в інший спосіб ніж передбачено порядком про публічні закупівлі.
- Замовник на сьогоднішній день не оголошував та немає іншого тендеру (лоту) на меншу кількість та вартість, що до закупівлі лічильників, що могло б підтвердити зменшення потреб в лічильниках.
Окрім того, згідно інформації, розміщеної в електронній системі Prozorro такі закупівлі лічильників газу для даного замовника є щорічними. Надаємо підтверджуючі скріни частини таких закупівель даного замовника з електронної системи:
Перед оголошенням відкритих торгів. Замовник проходить всі етапи підготовки, які включають в себе затвердження фінансового плану, річного плану закупівель. Відтак, керуючись вище викладеним, дана закупівля є актуальною та затребуваною, та здійснюється Замовником щорічно. Замовником не доведено та документально не підтверджено відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, що стала підставою для прийняття рішення про відміну торгів. Також Замовник не скористався своїм правом внести зміни в тендерну документацію, щоб врахувати зміни в потребі щодо кількісних чи якісних характеристик товару, якщо така потреба виникала.
Наявність порушених прав та інтересів обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
До аналогічних рішень дійшла комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наприклад, в ході розгляду скарги щодо закупівлі ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95) за ідентифікатором UA-2023-05-03-006257-a, комісія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, оскільки Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі з підстави: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. (Рішення № 9414-р/пк-пз від 27.06.2023 року).
До такого ж висновку дійшла комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарг щодо відміни закупівель з з підстави: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг : UA-2024-01-11-003631-a, UA-2024-02-22-012964-a, UA-2023-10-17-014798-a за лотом №1.
Рішення комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по вказаних аналогічних скаргах надаємо разом із скаргою.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 55-67 Постанови КМУ №1178.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником.
3. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ» скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі ДК 021:2015:38550000-5: Лічильники (Лічильники газу побутові), оголошення про проведення якої опублікованого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-15-008585-a.
ДОДАТКИ:
1. Протокол УО № 116 від 29.03.2024р. Лічильники (Відміна відкритих торгів підпункт 1 пункт 50 Особливостей)
2. Рішення АМКУ від 27.06.2023 року № 9414-р/пк-пз
3. Рішення АМКУ від 22.03.2024 року №5229
4. Рішення АМКУ від 25.03.2024 року № 5318
5. Рішення АМКУ від 15.03.2024 року № 4776
З повагою!
Директор ТОВ «104.ЮА» ________________________ /Ігор ЗОЛОТУХІН/
ЄДРПОУ: 00032767
Адреса: вулиця Митрополита Василя Липківського,
45 м. Київ 03035
Скаржник:
Товариство з обмеженою відповідальністю «104.ЮА»
ЄДРПОУ: 39142689
Адреса: Україна, 03134, місто Київ, проспект Корольова Академіка, будинок 1
Тел. +380 (98) 848-68-65
E-mail: reception@104.ua
Замовник:
АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ»
Код ЄДРПОУ: 03345716
Адреса: 69035, Україна, Запорізька обл., Запоріжжя, вулиця Заводська, будинок 7
Тел. +380674082182
E-mail: o.zaitseva@zp.naftogaz.com
Інформація про закупівлю:
ID: c3c40c26142d47cabc89183d24d178c7
Ідентифікатор закупівлі: UA-2024-03-15-008585-a
СКАРГА
щодо відміни відкритих торгів
15 березня 2024 року АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ» (надалі – Замовник), оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю ДК 021:2015:38550000-5: Лічильники (Лічильники газу побутові).
Розкриття тендерних пропозицій відбулося 26 березня 2024 о 12:33.
Участь у процедурі закупівлі взяли такі учасники:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЮСК"
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "104.ЮА" (далі – Скаржник)
В свою чергу, Замовником 29 березня 2024 о 14:21 оприлюднено протокол про прийняття рішення уповноваженою особою АТ «Запоріжгаз» №116 (файл - Протокол УО
№ 116 від 29.03.2024р. Лічильники (Відміна відкритих торгів підпункт 1 пункт 50 Особливостей)). Згідно протоколу, уповноважена особа, на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, прийняла рішення відмінити відкриті торги у зв’язку із відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, а саме відсутності потреби у закупівлі побутових газових лічильників.
Скаржник не погоджується з такими рішеннями Замовника та вважає дії Замовника такими, що порушують його права та інтереси, також ці дії порушують норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості).
Враховуючи мету Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції, Замовнику під час проведення процедури закупівлі необхідно дотримуватись принципів здійснення закупівель, закріплених у статті 5 Закону, не призводячи своїми діями до штучного та/або формального обмеження потенційного кола учасників.
Згідно ч.2 ст. 2 Закону України "Про забезпечення комерційного обліку природного газу": З метою забезпечення комерційного обліку природного газу для населення суб’єкти господарювання, що здійснюють розподіл природного газу на відповідній території, оснащують споживачів природного газу - фізичних осіб (населення) індивідуальними лічильниками газу.
Варто зазначити, що Замовник здійснює свою діяльність на підставі Постанови НКРЕКП від 19.06.2017 №810, якою надано ліцензію на право провадження господарської діяльності з розподілу природного газу в межах території міста Запоріжжя та Запорізької області (крім міста Мелітополь, Мелітопольського, Веселівського, Приазовського районів та села Темирівка Гуляйпільського району). Таким чином, на Замовника покладено обов’язок оператора газорозподільної системи.
Так, відповідно до «Кодексу газорозподільних систем», затвердженого Постановою НКРЕКП від 30.09.2015 року № 2494, Оператор газорозподільної системи (далі - Оператор ГРМ) – суб’єкт господарювання, що на підставі ліцензії здійснює діяльність з розподілу природного газу газорозподільною системою, яка знаходиться у його власності або користуванні відповідно до законодавства та здійснює щодо неї функції оперативно-технологічного управління. Тобто, на Замовника покладено обов’язок з підтримки технічного стану пристроїв, установок, мереж, а також системних об’єктів згідно з вимогами законодавства. Оператор ГРМ провадить постійний експлуатаційний нагляд, а також провадить оцінку технічного стану газорозподільної системи, підготовлює та впроваджує інвестиційні плани та плани ремонту газорозподільної системи, зокрема, до складу яких входять побутові лічильники газу.
Побутові лічильники газу є засобами вимірювальної техніки, які підлягають обов’язковій періодичній повірці та/або заміні та регулюються Законом України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Визначення фактичного об’єму споживання (розподілу) природного газу по об’єкту побутового споживача здійснюється на межі балансової належності між
Оператором ГРМ і побутовим споживачем на підставі даних лічильника природного газу. Для визначення фактичного об’єму споживання (розподілу) природного газу приймаються дані лічильника газу Оператора ГРМ.
Відповідно до Правил безпеки систем газопостачання, лічильник газу - засіб вимірювальної техніки, який використовується для вимірювання, запам’ятовування та відображення об’єму газу, що проходить через нього.
Періодична повірка засобів вимірювальної техніки проводиться протягом періоду експлуатації засобів вимірювальної техніки через встановлений проміжок часу (міжповірочний інтервал). Перевірка спрямована на визначення їхньої придатності відображати обсяги облікованого спожитого газу в межах допустимої похибки. Після її проведення споживачі можуть бути впевнені, що оплачують саме ту кількість газу, яку вони реально спожили.
Відповідно до затверджених міжповірочних інтервалів лічильники газу та пристрої перетворення об’єму (використовуються для проведення розрахунків за поставлений та/або спожитий природний газ) класу 1,0 повіряються один раз на 2 роки; класу 1,5 – один раз на 8 років (наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 13.10.2016 № 1747, зареєстрований у Мін’юсті 01.11.2016 за № 1417/29547).
Згідно з пунктом 1 глави 8 розділу X «Кодексу газорозподільних систем» (у тому числі демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт) лічильників газу, які встановлені для розрахунків за спожитий природний газ побутовими споживачами (населенням) для їх побутових потреб, здійснюється за рахунок Оператора ГРМ незалежно від того, чи є він власником ЗВТ.
Враховуючи положення пункту 1 глави 8 розділу X «Кодексу газорозподільних систем» Оператори ГРМ мають затверджені планові кількісні об’єми на поточний рік в кількості лічильників для виконання робіт за одним з своїх напрямків - демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт та/або заміна лічильників газу, для чого розраховують, формують та затверджують потребу в газових лічильниках на поточний рік за двома напрямками:
Лічильники для обмінного фонду – безкоштовно для споживача встановлюються при знятті старого лічильника та передачі його на повірку.
Лічильники для безкоштовної заміни – виконується при досягненні лічильником споживача граничного строку служби.
Таким чином, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив відсутність підстав для відміни тендеру, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Зокрема, в протоколі не має жодного посилання на рішення які могли б слугувати підставою та обґрунтуванням(рішення НКРПП та/або рішення Оператора ГРМ та/або
рішення Запорізької обласної військової адміністрації), - щодо наявних об’єктивних підстав для коригування планів.
Окрім того, враховуючи вище сказане, у Замовника залишилась потреба у здійсненні закупівлі побутових газових лічильників, оскільки:
- Замовник згідно інвестиційної програми/плану відновлення/аварійно-відновлювальних робіт, має постійну потребу в лічильниках як для обмінного фонду так і для заміни, ця потреба може коливатись в грошовому та кількісному виразі, але не може відпасти.
- Замовник не може закуповувати лічильники в інший спосіб ніж передбачено порядком про публічні закупівлі.
- Замовник на сьогоднішній день не оголошував та немає іншого тендеру (лоту) на меншу кількість та вартість, що до закупівлі лічильників, що могло б підтвердити зменшення потреб в лічильниках.
Окрім того, згідно інформації, розміщеної в електронній системі Prozorro такі закупівлі лічильників газу для даного замовника є щорічними. Надаємо підтверджуючі скріни частини таких закупівель даного замовника з електронної системи:
Перед оголошенням відкритих торгів. Замовник проходить всі етапи підготовки, які включають в себе затвердження фінансового плану, річного плану закупівель. Відтак, керуючись вище викладеним, дана закупівля є актуальною та затребуваною, та здійснюється Замовником щорічно. Замовником не доведено та документально не підтверджено відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, що стала підставою для прийняття рішення про відміну торгів. Також Замовник не скористався своїм правом внести зміни в тендерну документацію, щоб врахувати зміни в потребі щодо кількісних чи якісних характеристик товару, якщо така потреба виникала.
Наявність порушених прав та інтересів обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому.
До аналогічних рішень дійшла комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Наприклад, в ході розгляду скарги щодо закупівлі ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (Бензин А-95) за ідентифікатором UA-2023-05-03-006257-a, комісія АМКУ зобов’язала Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі, оскільки Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі з підстави: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. (Рішення № 9414-р/пк-пз від 27.06.2023 року).
До такого ж висновку дійшла комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду скарг щодо відміни закупівель з з підстави: відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг : UA-2024-01-11-003631-a, UA-2024-02-22-012964-a, UA-2023-10-17-014798-a за лотом №1.
Рішення комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель по вказаних аналогічних скаргах надаємо разом із скаргою.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 55-67 Постанови КМУ №1178.
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі Замовником.
3. Зобов’язати АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЗАПОРІЖГАЗ» скасувати своє рішення про відміну процедури закупівлі ДК 021:2015:38550000-5: Лічильники (Лічильники газу побутові), оголошення про проведення якої опублікованого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-15-008585-a.
ДОДАТКИ:
1. Протокол УО № 116 від 29.03.2024р. Лічильники (Відміна відкритих торгів підпункт 1 пункт 50 Особливостей)
2. Рішення АМКУ від 27.06.2023 року № 9414-р/пк-пз
3. Рішення АМКУ від 22.03.2024 року №5229
4. Рішення АМКУ від 25.03.2024 року № 5318
5. Рішення АМКУ від 15.03.2024 року № 4776
З повагою!
Директор ТОВ «104.ЮА» ________________________ /Ігор ЗОЛОТУХІН/
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Відміна торгів
Тип порушення:
Відміна торгів
Опис суті пункту скарги:
Враховуючи положення пункту 1 глави 8 розділу X «Кодексу газорозподільних систем» Оператори ГРМ мають затверджені планові кількісні об’єми на поточний рік в кількості лічильників для виконання робіт за одним з своїх напрямків - демонтаж, транспортування монтаж, технічне обслуговування та пов’язаний з такою повіркою ремонт та/або заміна лічильників газу, для чого розраховують, формують та затверджують потребу в газових лічильниках на поточний рік за двома напрямками:
Лічильники для обмінного фонду – безкоштовно для споживача встановлюються при знятті старого лічильника та передачі його на повірку.
Лічильники для безкоштовної заміни – виконується при досягненні лічильником споживача граничного строку служби.
Таким чином, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив відсутність підстав для відміни тендеру, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Зокрема, в протоколі не має жодного посилання на рішення які могли б слугувати підставою та обґрунтуванням(рішення НКРПП та/або рішення Оператора ГРМ та/або
рішення Запорізької обласної військової адміністрації), - щодо наявних об’єктивних підстав для коригування планів.
Окрім того, враховуючи вище сказане, у Замовника залишилась потреба у здійсненні закупівлі побутових газових лічильників, оскільки:
- Замовник згідно інвестиційної програми/плану відновлення/аварійно-відновлювальних робіт, має постійну потребу в лічильниках як для обмінного фонду так і для заміни, ця потреба може коливатись в грошовому та кількісному виразі, але не може відпасти.
- Замовник не може закуповувати лічильники в інший спосіб ніж передбачено порядком про публічні закупівлі.
- Замовник на сьогоднішній день не оголошував та немає іншого тендеру (лоту) на меншу кількість та вартість, що до закупівлі лічильників, що могло б підтвердити зменшення потреб в лічильниках.
Лічильники для обмінного фонду – безкоштовно для споживача встановлюються при знятті старого лічильника та передачі його на повірку.
Лічильники для безкоштовної заміни – виконується при досягненні лічильником споживача граничного строку служби.
Таким чином, Замовник жодним чином не довів та документально не підтвердив відсутність підстав для відміни тендеру, а саме відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Зокрема, в протоколі не має жодного посилання на рішення які могли б слугувати підставою та обґрунтуванням(рішення НКРПП та/або рішення Оператора ГРМ та/або
рішення Запорізької обласної військової адміністрації), - щодо наявних об’єктивних підстав для коригування планів.
Окрім того, враховуючи вище сказане, у Замовника залишилась потреба у здійсненні закупівлі побутових газових лічильників, оскільки:
- Замовник згідно інвестиційної програми/плану відновлення/аварійно-відновлювальних робіт, має постійну потребу в лічильниках як для обмінного фонду так і для заміни, ця потреба може коливатись в грошовому та кількісному виразі, але не може відпасти.
- Замовник не може закуповувати лічильники в інший спосіб ніж передбачено порядком про публічні закупівлі.
- Замовник на сьогоднішній день не оголошував та немає іншого тендеру (лоту) на меншу кількість та вартість, що до закупівлі лічильників, що могло б підтвердити зменшення потреб в лічильниках.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Скасувати рішення про відміну процедури закупівлі ДК 021:2015:38550000-5: Лічильники (Лічильники газу побутові), оголошення про проведення якої опублікованого на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-15-008585-a.