-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
1 743 720.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 718.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 718.60 UAH
Період оскарження:
15.03.2024 13:57 - 20.03.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду
Щодо Сертифікатів
Номер:
bf0bbb6ac1984e09817d501f9435bf5a
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-15-007413-a.a1
Назва:
Щодо Сертифікатів
Вимога:
Шановний Замовнику детально ознайомившись з тендерної документації ми дійшли висновку, що вона містить вимоги, що для нас як потенційного учасника є дискримінаційними та такими що звужують коло потенціальних учасників й порушують основні принципи закупівель, щодо не дискримінації учасників. Додаток № 2 до тендерної документації « Перелік документів, які має надати учасник закупівлі у складі своєї пропозиції» , Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції: - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи екологічного управління учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. - Документальне підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності вимогам ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001). Дана вимога є дискримінаційною та підлягає вилученню з тендерної документації в зв’язку з тим, що : Відповідно до статті 31 Господарського кодексу України, дискримінацією суб'єктів господарювання є прийняття будь-яких актів (рішень, наказів, розпоряджень, постанов тощо), надання письмових чи усних вказівок, укладення угод або будь-які інші дії чи бездіяльність органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (колегіального органу чи посадової особи), направлених на обмеження чи позбавлення права на здійснення господарської діяльності та ставлять суб'єкта господарювання у гірше становище порівняно з іншими суб'єктами господарювання. Частиною 3 ст. 2 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» - дія положень цього закону не поширюється на оцінку відповідності послуг, а стаття 24 цього закону передбачає право суб’єкту господарювання на добровільну оцінку відповідності. Тому вимогою щодо надання Документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи управління охороною здоров'я та безпекою праці учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2019, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів. Документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності системи екологічного управління учасника закупівлі згідно вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування» або аналогічних систем чи більш нових версій стандартів та документального підтвердження стосовно сертифікації уповноваженою організацією відповідності вимогам ДСТУ ISO 27001 (ISO 27001). Ви ставите учасників у різне становище в даній процедурі закупівлі, при чому одних в гірше (ті учасники, що не мають такого сертифікату, і при чому НЕ ЗОБОВ’ЯЗАНІ його отримувати), а інших – у вигідне становище, автоматично збільшуючи шанси на визнання переможцем конкретної процедури закупівлі. Тому, по факту маємо явну дискримінацію, яка порушує один із основних принципів здійснення публічних закупівель (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі») – недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Наявність чи відсутність сертифікатів ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії споживачу. ВИМАГАЄМО –вилучити дану вимогу з тендерної документації.
Пов'язані документи:
Замовник
- Відповідь на вимогу Учасника 20.03.2024 16:23
Дата подачі:
17.03.2024 10:28
Вирішення:
Шановний Учаснику, на Вашу вимогу повідомляємо, що правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Основною метою даного Закону є, зокрема, створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції. Закупівлі здійснюються за принципами, визначеними статтею 5 Закону, серед яких добросовісна конкуренція серед учасників.
Разом з тим, однією з передумов успішного проведення публічних закупівель та виконання договору є підготовка тендерної документації. Відсутність у ній дискримінаційних умов сприяє високому рівню конкуренції на ринках торгівлі, а положення тендерної документації захищають інтереси як замовників так і постачальників. ISO — це міжнародна організація зі стандартизації, метою якої є ратифікація розроблених стандартів. Як визначено частиною 5 статті 23 Закону, замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації.
Таким чином, Законом передбачено, що замовник може вимагати від учасників сертифікати; не забороняється вимагати саме сертифікат ISO. Замовник у вимогах тендерної документації не вимагає різні сертифікати ISO, які є взаємозамінними. Зазначені твердження також підтверджує практика Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: рішення № 7185-р/пк-пз 14.04.2020 р. (UA-2020-03-17-001400-c), рішення № 2309 -р/пк-пз в ід 06.02.2020 р. (UA-2020-01-10-001583-c), рішення №19422-р/пк-пз від 27.12.2019 р. (UA-2019-11-25-003122-b), рішення № 11184-р/пк-пз від 21.05.2021 р. UA-2021-03-26-014987-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c), рішення № 9066-р/пк-пз від 26.04.2021 р. (UA-2021-03-19-000685-c).
Статус вимоги:
Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
23.03.2024 00:00