• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 (талони/скретч-картки)

Бензин А-95 (талони/скретч-картки)

Завершена

516 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 581.00 UAH
Період оскарження: 15.03.2024 08:27 - 22.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо вилучення дискримінаційної вимоги у тендерній документації

Номер: c9e2d938ae0a4c0f92b6001f12e0534d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-15-000125-a.c1
Назва: Щодо вилучення дискримінаційної вимоги у тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику! У п. 20 Додатку 4 до тендерної документації «Перелік документів, що має надати учасник» Вами вимагається надання копії ліцензій на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції. Дана вимога є надмірною, необгрунтованою та дискримінаційною, оскільки ліцензії на роздріб мають виключно АЗС, суб’єкти господарювання які працюють через партнерські АЗС не мають ліцензій на роздріб. Дана закупівля передбачає реалізацію пального через талони. Відповідно до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) у редакції, яка діє з 01.07.2019 р., реалізація пального для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам. Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України: у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками; при використанні пального, з якого сплачено акцизний податок, виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу. Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів” внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 “Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” (далі - Закон № 481), зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набрали чинності з 01 липня 2019 року. Відповідно до статті 1 Закону № 481 оптова торгівля пальним визначена як діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб'єктам господарювання роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам. Роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції / автогазозаправної станції / газонаповнювальної станції / газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки. Відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова та роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій. Отже, у разі придбання та подальшої реалізації пального (продажу) у розумінні Закону № 481, суб'єкту господарювання необхідно отримати ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі пальним. Тобто, при здійсненні продажу пального шляхом передачі Замовнику талонів, які є довірчими документами та підтверджують право власності на пальне учаснику достатньо отримати тільки ліцензію - на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. При цьому, відповідно до пп. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 Кодексу розпорядник акцизного складу - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу. Так, під реалізацією пального з 01 липня 2019 року розуміються будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного: до акцизного складу; до акцизного складу пересувного; для власного споживання чи промислової переробки; будь-яким іншим особам (пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). Платником акцизного податку є особа, яка реалізує пальне (пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу). Отже, безпосередньо сама операція з реалізації паливних карток та талонів на пальне, під час якої не відбувається фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального, з 01 липня 2019 року не належить до операцій з реалізації пального в розумінні пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу. Враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства України учасникам які здійснюють свою діяльність на підставі партнерських договорів достатньо надати ліцензію на право оптової торгівлі пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним. Аналогічна правова позиція міститься в частині 3 рішенні АМКУ № 16190 -р/пк-пз від 10.10.2023, де зазначено, що: «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції… …За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати копію діючої ліцензії саме на роздрібну торгівлю пальним на кожну АЗС, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.» Вимагаємо внести зміни до тендерної документації та виключити всі положення де вимагається надання ліцензії на роздрібну торгівлю, у разі не задоволення зазначеної вимоги будемо вимушені звернутися до АМКУ для захисту своїх прав та інтересів, адже дана вимога є не обґрунтованою та не доцільною та порушує основні принципи здійснення публічних закупівель.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний учаснику! Наступним повідомляємо Вам, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. Згідно Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015, частина 3, стаття 22 «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Тендерна документація не містить вимог, що обмежують конкуренцію (звуження кола майбутніх учасників) та призводять до дискримінації учасників. Вимога до учасника надання Копії ліцензій на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції, передбачена з метою недопущення перевитрат бюджетних коштів та максимальної гарантії отримання товару, визначеному закупівлею. Відповідно вимог Додатка 4 до тендерної документації «Перелік документів, що має надати учасник», п.20, передбачається надання Учасником копії на роздрібну торгівлю на АЗС/АЗК, зазначених Учасником у тендерній пропозиції. Згідно статті 1 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР (зі змінами): - оптова торгівля це - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб'єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної торгівлі, іншим суб'єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва); - роздрібна торгівля пальним - діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів. Предметом закупівлі є бензин А-95 (талони/скретч-картки), код згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09130000-9 «Нафта і дистиляти», для використання пального у власних потребах, передбачається отримання бензину А-95 за допомогою талонів/скретч-карток, тому має місце роздрібна торгівля пальним зі сторони учасника. Відповідно до частини 23 статті 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР (зі змінами), роздрібна торгівля пальним здійснюється за наявності ліцензії: «Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин, а для малих виробників виноробної продукції алкогольних напоїв без додавання спирту: вин виноградних, вин плодово-ягідних, напоїв медових), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю». Таким чином, суб’єкти господарювання, які здійснюють продаж пального, повинні мати ліцензію, що передбачено чинним законодавством. Участь у закупівлі приймати може хто завгодно, але замовник розглядає тендерні пропозиції у відповідності до вимог тендерної документації. Тож вимога надати у складі пропозиції ліцензію на роздрібну торгівлю є обґрунтованою і законною. Отже, жодні дискримінаційні вимоги щодо обмеження кола потенційних учасників Замовником не застосовані, дана вимога Учасника щодо внесення змін у тендерну документацію з виключенням вимоги надання ліцензій на право роздрібної торгівлі пальним підлягає відхиленню.
Статус вимоги: Відхилено