• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015:09130000-9 - Нафта і дистиляти

Торги відмінено

537 450.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 687.25 UAH
Період оскарження: 14.03.2024 15:09 - 06.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА

Номер: fad5aa04ccd34b4bab51f5ae24dc2e34
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-009148-a.c1
Назва: СКАРГА
Скарга:
керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», ПКМУ № 157 від 17.02.2023 року та ПКМУ № 1178 від 12.10.2022 року. ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду та задовільнити. 2. Зобов’язати Замовника: КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЗДОЛБУНІВКОМУНЕНЕРГІЯ» ЗДОЛБУНІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ внести зміни до тендерної документації, шляхом вилучення дискримінаційних умов у закупівлі за ідентифікатором UA-2024-03-14-009148-a, за предметом Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 28.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2024 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.04.2024 15:14
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5664-р/пк-пз КП «Здолбунівкомуненергія» Здолбуніської міської ради внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти», ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-14-009148-a, а саме: 1) Пункт 5 Додатку 3 до тендерної документації викладено в новій редакції наступного змісту: «5. У випадку, якщо учасник в наданій мережі АЗС вказує не на власні АЗС: - У разі оренди/суборенди АЗС – надаються копії договорів, укладених між Учасником та власником/орендарем АЗС, з оригіналом листа від власника або орендаря АЗС з гарантією безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС протягом 2024 року за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення даної закупівлі року та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника.». 2) Пункт 11 Додатку 3 до тендерної документації вилучено, у зв’язку з цим пункт 12 вважається відповідно пунктом 11 Додатку 3 до тендерної документації. 3) Пункт 13 Додатку 3 до тендерної документації вилучено
Автор: ТОВ "СИНЕРГІЯ СИСТЕМ", Катерина Шевченко +380671298652 sinergiyasistem@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 9bc24508a6d447b9ac07263d09a196bd
Заголовок пункту скарги: Дискримінація
Опис заперечення: Вивчивши умови тендерної документації, яка була оприлюднена в зазначеній закупівлі – ТОВ «СИНЕРГІЯ СИСТЕМ» (далі – Скаржник), виявило умови, які суперечать законодавству з питань публічних закупівель, зокрема Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: порушено ст.5 Закону та п. 29 Особлистей
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 10 Додатку № 3 до тендерної документації, Замовником визначено:
«10. Учасник повинен надати в складі тендерної пропозиції оригінал або копії ліцензій на право оптової, роздрібної торгівлі пальним..».
Відповідна умова тендерної документації дискримінує учасників та виступає інструментом для обмеження конкуренції, оскільки участь у закупівлі зможуть брати тільки ті учасники, які мають одночасно дві ліцензії – на оптову та на роздрібну торгівлю пальним.
Встановлюючи відповідні вимоги Замовник обмежує конкуренцію та встановлює надмірні додаткові вимоги, які не впливають на постачання палива. Відповідні вимога обмежує нас у праві на участь, при цьому не впливає якість та можливість постачання Товару.
Скаржник не має власних АЗС. Скаржник не отримував ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, оскільки такі ліцензії отримав власник мережі АЗС Chipo. Скаржник має партнерський договір з власником мережі АЗС Chipo, який передбачає обов’язок передати Покупцю (Скаржнику) у власність нафтопродукти, а саме: бензин А-95, А-92, дизельне паливо, скраплений газ (СПБТ), а Клієнт зобов’язується отримувати товар та повністю оплачувати вартість (ціну) Товару.
Окрім того, зазначена умова суперечить положенням пункту 29 Особливостей, в якому зазначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Окрім цього, відповідно до абз. 2 п. 29 Особливостей у разі здійснення закупівель для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).

Відповідно до п. 13 Додатку № 3 до тендерної документації, Замовником визначено:
«13. Учасник повинен підтвердити наявність особистого кабінету споживача (для перегляду Замовником часу та місця використання талонів, повторного друку талонів, перегляду залишків по паливу) шляхом надання відповідних скринів ресурсу із адресою такого ресурсу у всесвітній мережі Інтернет.»
Вимога щодо «наявність особистого кабінету споживача (для перегляду Замовником часу та місця використання талонів, повторного друку талонів, перегляду залишків по паливу) шляхом надання відповідних скринів ресурсу із адресою такого ресурсу у всесвітній мережі Інтернеті» - є дискримінаційною та обмежувальною, оскільки виконати її зможуть лише мережі, в яких впроваджено система обліку обігу та видачі пального через особистий кабінет.
Отже, вважаємо, що замовник повинен дозволити приймати участь у закупівлі тим учасникам, які мають можливість поставити замовнику талони (бланки-дозволу) на паливо для їх подальшого отоварення через АЗС, оскільки для здійснення поставки Талонів (талонів) учасник не має необхідності мати онлайн системою керування та розподілу пального, який повинен мати мати доступ до «Особистого кабінету» в якому здійснюється перегляд Замовником часу та місця використання талонів, повторний друк талонів, перегляд залишків по паливу.
Відповідно до тендерної документації – Замовник оголосив відкриті торги на закупівлю: ТОВАРУ, за предметом Пально-мастильні матеріали (Бензин А-95, Дизельне паливо), код ДК 021:2015: 09130000-9 - Нафта і дистиляти.
Тобто, Замовник оголосив закупівлю, предметом якої є паливо (Товар). Встановлюючи дискримінаційні вимоги щодо перегляду Замовником часу та місця використання талонів, повторного друку талонів, перегляду залишків по паливу – замовник обмежує коло потенційних учасників, які здійснюють постачання палива за талонами/скретч-картами та надає можливість брати участь у процедури закупівлі лише учасникам, які мають впроваджену систему перегляду Замовником часу та місця використання талонів, повторного друку талонів, перегляду залишків по паливу.
Незрозуміла вимога Замовника, щодо наявності у учасника «Учасник повинен забезпечити перегляд Замовником часу та місця використання талонів, повторного друку талонів, перегляду залишків по паливу» - оскільки постачання талонів здійснюється за адресою місцезнаходження Замовника, а отримання палива здійснюється на АЗС за талонами, для чого не має необхідності в наявності у учасника для використання Замовником WEB додатку.
Замовником оголошена процедура закупівлі на придбання визначеної кількості Товару:
- Бензин А95 (5000 л.);
- Дизельне паливо (5000 л.).
Замовник закуповує товар, а не послуги з використання Особистого кабінету для здійснення перегляду Замовником часу та місця використання талонів, повторного друку талонів, перегляду залишків по паливу, який не має необхідності для заправки за талонами на АЗС Учасника.


Відповідно до п. 11 Додатку № 3 до тендерної документації, Замовником визначено:
«11. На підтвердження відповідності вимогам законодавства з охорони праці учасники повинні надати декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці та/або дозволи видані управлінням Держпраці щодо експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме обладнання призначене для експлуатації в потенційно вибухонебезпечному середовищі - резервуари для зберігання нафтопродуктів, у яких планується зберігання товару, і колонки паливно-роздавальні щодо кожної АЗС вказаної учасником, де буде здійснюватися відпуск пального за талонами зразка Учасника в м. Здолбунів.»
Відповідно до статті 13 ЗУ "Про охорону праці" Роботодавець зобов'язаний створити на робочому місці в кожному структурному підрозділі умови праці відповідно до нормативно-правових актів, а також забезпечити додержання вимог законодавства щодо прав працівників у галузі охорони праці та несе безпосередньо відповідальність за порушення вимог.
Відповідно до ст. 21 ЗУ "Про охорону праці" роботодавець повинен одержати дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі - дозвіл). Відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки затвердженого Постановою Кабінетом міністрів України від 26.10.2011 року № 1107т декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці видається безпосередньо власнику або орендарю АЗС (роботодавець).
Скаржник не займається діяльністю пов'язаною з виконанням робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а отже не має законодавчих підстав на отримання відповідного дозволу (декларації).
Скаржник займається трейдерською діяльністю та збирається у випадку укладання договору – поставляти талони (бланки дозволи) на паливо газ нафтовий скраплений.
Скаржник співпрацює з суб'єктом господарювання – власником мережі АЗС з приводу продажу талонів, за якими можливий відпуск палива в мережі АЗС власника.
Тобто Скаржник не має можливості отримати зазначені документи, оскільки вони не стосуються предмета укладеного між нами договору.

Відповідно до п. 5 Додатку № 3 до тендерної документації, Замовником визначено:
«- У разі наявності партнерських договорів щодо користування АЗС та організації здійснення відпуску пального, шляхом надання талонів, що пропонуються Учасником, – надаються копії партнерських договорів, укладених між Учасником та власником або орендарем АЗС, з оригіналом листа від власника/орендаря/управителя про гарантування безумовного, цілодобового та безперебійного здійснення відпуску пального на АЗС, що зазначені у довідці, протягом 2024 року, за талонами зразка Учасника. Лист повинен бути виданий Учаснику не раніше дати оголошення даної закупівлі та повинен містити назву та місцезнаходження кожної АЗС та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника. Копія партнерських договорів щодо користування АЗС, завірених партнерами, повинна містити перелік АЗС, на яких буде здійснюватися відпуск палива за єдиним зразком талонів Учасника, наданим в складі тендерної пропозиції.»

Відповідна умова тендерної документації дискримінує учасників та виступає інструментом для обмеження конкуренції, оскільки участь у закупівлі зможуть брати тільки ті учасники, які мають АЗС у користуванні/власності, що є дискримінацією по відношенню до інших суб’єктів господарювання, в тому числі Скаржника.
Вимагаючи від учасників наявність АЗС у користуванні або у власності - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасника, які мають АЗС у користуванні або у власності.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації