• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів.

закупівля відкритих торгів із особливостями здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VІIІ (далі – Закон), з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Постанова). Терміни, які використовуються в цій тендерній документації, вживаються в значеннях, визначених Законом та Постановою. (Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України на 2024 рік.)

Завершена

2 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
Період оскарження: 14.03.2024 12:21 - 07.04.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення та дії Замовника

Номер: 0e21a1fc0e80420da66dbd1ea76142c6
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-005286-a.a2
Назва: Скарга на рішення та дії Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 30.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.04.2024 17:41
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.05.2024 13:10
Автор: ТОВ "Охоронні системи", Тарас Васильович Демич +380676467880, +380444957404, +380444957406, +380444957403 oc.com.ua@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 2669beec6f4e44aca1bae81bb2dcd611
Заголовок пункту скарги: Замовником неправомірно прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Охоронні Системи»
Опис заперечення: Рішення уповноваженої особи, викладене у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Тип порушення: Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Опис суті пункту скарги: Згідно з Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року тендерну пропозицію ТОВ «Охоронні Системи» відхилено з наступних підстав:
«12.04.2024 року замовником було направлено повідомлення Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" з вимогою про усунення таких невідповідностей та надати:
1.1. Відповідно до пункту 2 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Учасник у складі пропозиції Забезпечення тендерної пропозиції, яке має відповідати обов’язково містити найменування предмета закупівлі, номер закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу та посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями, із зобов'язанням банку-гаранта сплатити Замовнику (бенефіціару) кошти.
1.2. В наданій банківській гарантії відсутні посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями.
1.3. На усунення даної невідповідності надати банківську гарантію, яка буде відповідати пункту 2 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, а саме буде містити посилання на нормативні акти законодавства України.
2.1. Відповідно до пункту 2 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Учасник у складі пропозиції Забезпечення тендерної пропозиції, яке має відповідати зокрема наступним умовам Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», інших нормативних актів законодавства України, обов’язково містити найменування предмета закупівлі, номер закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу та посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями, із зобов'язанням банку-гаранта сплатити Замовнику (бенефіціару) кошти.
Відповідно до пункту 3 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Забезпечення тендерної пропозиції не повертається в разі, зокрема:
3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей;
2.2. Банківська гарантія не відповідає вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», а саме: в пункті 3 зазначено "ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону" замість "ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей".
2.3. На усунення даної невідповідності надати банківську гарантію, яка буде відповідати пункту 2 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, а саме буде відповідати имогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції».
3.1. Відповідно до пункту 2 Розділ V Оцінка тендерної пропозиції на підтвердження згоди на обробку персональних даних учасник у складі пропозиції має надати у складі пропозиції згоди від усіх осіб, чиї персональні дані розкриваються у складі його пропозиції.
3.2. У складі пропозиції були надані персональні дані Приходька Владислава Олександровича, Приходька Сергія Олександровича, Приходька Олександра Сергійовича, разом з тим у складі пропозиції відсутні згоди на обробку персональних даних на зазначених осіб.
3.3. На усунення даної невідповідності надати згоди на обробку персональних від Приходько Владислав Олександрович, Приходько Сергій Олександрович, Приходько Олександр Сергійович.

Всупереч вимогам тендерної документації замовника, учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" з ціною тендерної пропозиції 599 000,00грн. (п’ятсот дев’яносто дев’ять тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ, не виконав вимоги Замовника, а саме не надав у складі своєї тендерної пропозиції вищевказані документи.

Станом на 15.04.2024 року на 10:00 хв. після перегляду інформації в електронної системі закупівель було виявлено, що учасник Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" не усунув вищезгаданого документа, а саме: Банківська гарантія не відповідає вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», а саме: в пункті 3 зазначено "ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону" замість "ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей".
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.

Після чого, Уповноважена особа НДСЛ «ОХМАТДИТ» МОЗ України Горячева Н.В.

ВИРІШИЛА:
1.Відхилити Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" з ціною тендерної пропозиції 599 000,00грн. (п’ятсот дев’яносто дев’ять тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ. на підставі пункту 41 підпункту 1 абзацу 4 Особливостей в саме: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей по процедурі відкритих торгів за предметом Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів на період з 01.04.2024 по 31.12.2024 року., (ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-14-005286-a)».


Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника. Вважаємо, що дії та рішення Замовника є незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника з огляду на наступне:
2.1. Твердження Замовника про те, що повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей (далі – Повідомлення) було надано 12.04.2024 року є недостовірним, оскільки таке Повідомлення було надане ним у суботу 13.04.2024 року. Варто також зазначити, що 13.04.2024 року (субота) – є вихідним днем. Замовник свідомо знаючи, що Учасник не зможе усунути невідповідності у частині банківської гарантії, оскільки банки не працюють у суботу та неділю, опублікував це Повідомлення, що свідчить про те, що Замовник не зацікавлений у тому щоб укласти договір про закупівлю по найбільш економічно вигідній тендерній пропозиції.
У такому Повідомленні зазначено наступне:
«МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ´Я УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНА ДИТЯЧА СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЛІКАРНЯ “ ОХМАТДИТ “ 01135, м. Київ тел.: 236-6942 Чорновола 28/1 факс: 236-6165 від 12.04.2024р. Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" ПОВІДОМЛЕННЯ з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів на період з 01.04.2024 по 31.12.2024 року. , (ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-14-005286-a) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалось тендерною документацією згідно предмету закупівлі: Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-14-005286-a. Керуючись п.43 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 та, враховуючи п.41 цих ОСОБЛИВОСТЕЙ, відповідно до статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі” без урахування положень частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону, у зв’язку з виявленими невідповідностями в інформації та документах, що подані учасником, ТОВ "Охоронні системи", у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, Замовник у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а саме: відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та документів, подання яких передбачалось тендерною документацією. З метою усунення виявлених невідповідностей, просимо привести у відповідність тендерну пропозицію ТОВ "Охоронні системи", а саме: 1.1. Відповідно до пункту 2 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Учасник у складі пропозиції Забезпечення тендерної пропозиції, яке має відповідати обов’язково містити найменування предмета закупівлі, номер закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу та посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями, із зобов'язанням банку-гаранта сплатити Замовнику (бенефіціару) кошти. 1.2. В наданій банківській гарантії відсутні посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями. 1.3. На усунення даної невідповідності надати банківську гарантію, яка буде відповідати пункту 2 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, а саме буде містити посилання на нормативні акти законодавства України. 2.1. Відповідно до пункту 2 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Учасник у складі пропозиції Забезпечення тендерної пропозиції, яке має відповідати зокрема наступним умовам Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», інших нормативних актів законодавства України, обов’язково містити найменування предмета закупівлі, номер закупівлі на веб-порталі Уповноваженого органу та посилання на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями, із зобов'язанням банку-гаранта сплатити Замовнику (бенефіціару) кошти. Відповідно до пункту 3 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації Забезпечення тендерної пропозиції не повертаєтьсяв разі, зокрема: 3) ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей; 2.2. Банківська гарантія не відповідає вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», а саме: в пункті 3 зазначено "ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону" замість "ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей". 2.3. На усунення даної невідповідності надати банківську гарантію, яка буде відповідати пункту 2 Розділ ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, а саме буде відповідати имогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції». 3.1. Відповідно до пункту 2 Розділ V Оцінка тендерної пропозиції на підтвердження згоди на обробку персональних даних учасник у складі пропозиції має надати у складі пропозиції згоди від усіх осіб, чиї персональні дані розкриваються у складі його пропозиції. 3.2. У складі пропозиції були надані персональні дані Приходька Владислава Олександровича, Приходька Сергія Олександровича, Приходька Олександра Сергійовича, разом з тим у складі пропозиції відсутні згоди на обробку персональних даних на зазначених осіб. 3.3. На усунення даної невідповідності надати згоди на обробку персональних від Приходько Владислав Олександрович, Приходько Сергій Олександрович, Приходько Олександр Сергійович Уповноважена особа КЕП Наталія ГОРЯЧЕВА».

14.04.2024 року Скаржник на усунення невідповідностей, зазначених у пунктах 3.1., 3.2., та 3.3. Повідомлення, завантажив у електронну систему закупівель Лист-згоду на обробку персональних даних від Приходька Владислава Олександровича Вих.№1304-01 від 13.04.2024 року (1. Лист-згода (Приходько В.О.).pdf), Лист-згоду на обробку персональних даних від Приходька Сергія Олександровича Вих.№1304-02 від 13.04.2024 року (2. Лист-згода (Приходько С.О.).pdf) та Лист-згоду на обробку персональних даних від Приходька Олександра Сергійовича Вих.№1304-03 від 13.04.2024 року (3. Лист-згода (Приходько О.С.).pdf) чим виконав вимоги пунктів 3.1., 3.2., та 3.3. Повідомлення.

У Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року, Замовник зазначає наступне:
«Всупереч вимогам тендерної документації замовника, учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" з ціною тендерної пропозиції 599 000,00грн. (п’ятсот дев’яносто дев’ять тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ, не виконав вимоги Замовника, а саме не надав у складі своєї тендерної пропозиції вищевказані документи.
Станом на 15.04.2024 року на 10:00 хв. після перегляду інформації в електронної системі закупівель було виявлено, що учасник Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" не усунув вищезгаданого документа, а саме: Банківська гарантія не відповідає вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», а саме: в пункті 3 зазначено "ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону" замість "ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей».

Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника на підставі: «не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей» є неправомірним.

2.2. На усунення невідповідностей, зазначених у пунктах 2.1., 2.2., 2.3. Повідомлення, Скаржник завантажив у електронну систему закупівель Пояснення вих.№1404-01 від 14.04.2024р. (4.Поснення щодо банківської гарантії.pdf) з посиланням Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3298-р/пк-пз від 16.03.2023 року (Рішення від 16.03.2023 №3298.pdf), що підтверджує те, що надана у складі тендерної пропозиції Скаржника банківська гарантія відповідає вимогам Замовника та Повідомлення в цій частині надане неправомірно.
У Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року, Замовник зазначає наступне:
«Всупереч вимогам тендерної документації замовника, учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" з ціною тендерної пропозиції 599 000,00грн. (п’ятсот дев’яносто дев’ять тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ, не виконав вимоги Замовника, а саме не надав у складі своєї тендерної пропозиції вищевказані документи.
Станом на 15.04.2024 року на 10:00 хв. після перегляду інформації в електронної системі закупівель було виявлено, що учасник Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" не усунув вищезгаданого документа, а саме: Банківська гарантія не відповідає вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», а саме: в пункті 3 зазначено "ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону" замість "ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей».
Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції надав Банківську гарантію №114435/Т-0750 від 08.04.2024 року (міститься у складі документу у форматі розширення програми, що здійснюють архівацію даних «Guarantee 114435 Т-0750.7z»), яка повністю відповідає Формі та Вимогам до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції».
Форма затверджена Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції» має наступний вигляд:

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства розвитку економіки,
торгівлі та сільського господарства України
14 грудня 2020 року № 2628
ФОРМА
забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції
________________________________________ ГАРАНТІЯ № ________
(назва в разі необхідності)
1. Реквізити
Дата видачі ______________
Місце складання ___________________________________________________________________
Повне найменування гаранта _________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
Повне найменування принципала _____________________________________________________
____________________________________________________________________________________
Найменування бенефіціара __________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
Сума гарантії ______________________________________________________________________
Назва валюти, у якій надається гарантія _______________________________________________
____________________________________________________________________________________
Дата початку строку дії гарантії (набрання чинності) ____________________________________
____________________________________________________________________________________
Дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане ____________________________________________________________________________
Номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошення про проведення спрощеної закупівлі ________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
Інформація щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі ____________________________________________________________________________________
Відомості про договір, відповідно до якого видається гарантія банком, страховою організацією, фінансовою установою (у разі наявності) ________________________________________________
____________________________________________________________________________________
2. Ця гарантія застосовується для цілей забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції учасника процедури закупівлі / спрощеної закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
3. За цією гарантією гарант безвідклично зобов’язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих / банківських днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії (далі - вимога).
Вимога надається бенефіціаром на поштову адресу гаранта та повинна бути отримана ним протягом строку дії гарантії.
Вимога може бути передана через банк бенефіціара, який підтвердить автентичним SWIFT-повідомленням на SWIFT-адресу гаранта достовірність підписів та печатки бенефіціара (у разі наявності) на вимозі та повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу (у разі, якщо гарантом є банк).
Вимога повинна супроводжуватися копіями документів, засвідчених бенефіціаром та скріплених печаткою бенефіціара (у разі наявності), що підтверджують повноваження особи (осіб), що підписала(и) вимогу.
Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією / пропозицією:
відкликання тендерної пропозиції / пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції / пропозиції вважаються дійсними;
непідписання принципалом, який став переможцем тендеру / спрощеної закупівлі, договору про закупівлю;
ненадання принципалом, який став переможцем тендеру/спрощеної закупівлі, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією/оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону.
4. Строком дії гарантії є період з дати початку дії гарантії до дати закінчення дії гарантії (включно) або до настання однієї з таких подій залежно від того, що настане раніше:
сплата бенефіціару суми гарантії;
отримання гарантом письмової заяви бенефіціара про звільнення гаранта від зобов’язань за цією гарантією;
отримання гарантом повідомлення принципала про настання однієї з обставин, що підтверджується відповідною інформацією, розміщеною на вебпорталі Уповноваженого органу, а саме:
закінчення строку дії тендерної пропозиції / пропозиції та забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції, зазначеного в тендерній документації / оголошенні про проведення спрощеної закупівлі;
укладення договору про закупівлю з учасником, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) / спрощеної закупівлі;
відкликання принципалом тендерної пропозиції / пропозиції до закінчення строку її подання;
закінчення тендеру / спрощеної закупівлі в разі неукладення договору про закупівлю з жодним з учасників, які подали тендерні пропозиції / пропозиції.
5. У разі дострокового звільнення гаранта від зобов’язань за цією гарантією заява бенефіціара про звільнення гаранта від зобов’язань за цією гарантією повинна бути складена в один з таких способів:
на паперовому носії, підписана представником(ами) бенефіціара і скріплена печаткою бенефіціара (у разі наявності), що підтверджує повноваження особи (осіб), що підписала(и) заяву, шляхом надсилання на поштову адресу гаранта;
у формі електронного документа, підписана представником(ами) бенефіціара з накладенням кваліфікованого електронного підпису представника(ів) бенефіціара та подана безпосередньо на електронну адресу гаранту разом із засвідченими кваліфікованим електронним підписом представника(ів) бенефіціара копіями документів, що підтверджують повноваження представника(ів) бенефіціара.
6. Зміни до цієї гарантії можуть бути внесені в установленому законодавством порядку, після чого вони стають невід’ємною частиною цієї гарантії.
7. Ця гарантія надається виключно бенефіціару і не може бути передана або переуступлена будь-кому.
Відносини за цією гарантією регулюються законодавством України.
Зобов’язання та відповідальність гаранта перед бенефіціаром обмежуються сумою гарантії.
Цю гарантію надано в формі електронного документа та підписано шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно (зазначається в разі, якщо гарантія надається в електронній формі).
Уповноважена(ні) особа(и) (у разі складання гарантії на паперовому носії)
_________________________________________________________________________________
(посада, підпис, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та печатка (у разі наявності))

Уповноважена(ні) особа(и) (у разі надання в електронній формі)
_________________________________________________________________________________
(посада, підпис, прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та кваліфікований електронний підпис)
Директор департаменту сфери публічних закупівель Лілія ЛАХТІОНОВА

{Форма із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки № 184-21 від 02.07.2021}

Цим ж Наказом Мінекономіки одночасно затверджені Вимоги до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції:
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
14 грудня 2020 року № 2628
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
03 березня 2021 р.
за № 275/35897
ВИМОГИ
до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції
1. Ці Вимоги визначають обов’язкові вимоги до гарантії, яка надається як забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції, передбаченої пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - гарантія), банками, іншими фінансовими установами та страховими організаціями (далі - гарант).
2. Терміни, зазначені в цих Вимогах і формі забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (далі - форма), затвердженій цим наказом, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5).
3. Реквізити гарантії, визначені у формі, є обов’язковими для складання гарантії.
4. У реквізитах гарантії:
1) щодо повного найменування гаранта зазначається інформація:
повне найменування гаранта, його ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
{Абзац другий підпункту 1 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки № 184-21 від 02.07.2021}
код банку (у разі наявності);
адреса місцезнаходження;
поштова адреса для листування;
адреса електронної пошти гаранта, на яку отримуються документи;
SWIFT-адреса гаранта (у разі, якщо гарантом є банк);
2) щодо повного найменування принципала, яким є учасник процедури закупівлі / спрощеної закупівлі, зазначається інформація:
повне найменування - для юридичної особи;
прізвище, ім’я та по батькові (у разі наявності) - для фізичної особи;
ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - для принципала юридичної особи - резидента;
{Абзац четвертий підпункту 2 пункту 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки № 184-21 від 02.07.2021}
реєстраційний номер облікової картки платника податків - для принципала фізичної особи - резидента (у разі наявності);
серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичної особи, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків) або індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість (у разі відсутності паспорта);
адреса місцезнаходження;
3) щодо повного найменування бенефіціара, яким є замовник, зазначається інформація:
повне найменування юридичної особи;
ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;
адреса місцезнаходження;
4) сума гарантії зазначається цифрами і словами, назва валюти - словами;
5) у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34;
6) датою початку строку дії гарантії зазначається дата видачі гарантії або дата набрання нею чинності;
7) зазначається дата закінчення строку дії гарантії, якщо жодна з подій, передбачених у пункті 4 форми, не настане;
8) зазначаються унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошення про проведення спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X та назва і вебсайта інформаційно-телекомунікаційної системи «PROZORRO»;
9) в інформації щодо тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі зазначаються:
дата рішення замовника, яким затверджена тендерна документація, або дата оголошення про проведення спрощеної закупівлі;
назва предмета закупівлі / частини предмета закупівлі (лота) згідно з оголошенням про проведення конкурентної процедури закупівлі / оголошенням про проведення спрощеної закупівлі;
10) строк сплати коштів за гарантією зазначається в робочих або банківських днях;
11) у разі якщо надавачем гарантії є страхова організація, зазначається:
назва договору, відповідно до якого надається гарантія, його номер та інші реквізити договору в разі їх наявності;
ліцензія на здійснення страхової діяльності.
5. Гарантія та договір, який укладається між гарантом та принципалом, не може містити додаткових умов щодо:
вимог надання принципалом листів або інших документів (крім випадків надання принципалом повідомлення гаранту про настання обставин, за яких строк дії гарантії вважається закінченим, зазначених у абзаці четвертому пункту 4 форми);
вимог надання третіми особами листів або документів, що підтверджують факт настання гарантійного випадку;
можливості часткової сплати суми гарантії.
6. Гарантія, яка складається на паперовому носії, підписується уповноваженою(ими) особою(ами) гаранта та скріплюється печатками (у разі наявності).
7. Гарантія, яка надається в електронній формі, підписується шляхом накладання кваліфікованого(их) електронного(их) підпису(ів) та кваліфікованої електронної печатки (у разі наявності), що прирівняні до власноручного підпису(ів) уповноваженої(их) особи(іб) гаранта та його печатки відповідно.
8. Зміни до гарантії можуть бути внесені в порядку, передбаченому законодавством України, після чого вони стають невід’ємною частиною цієї гарантії.

Директор департаменту сфери публічних закупівель Л. Лахтіонова

Враховуючи, що ні вищезазначена Форма, ні вищезазначені Вимоги не містять умов та/або вимог щодо зазначення у банківській гарантії наступної підстави неповернення забезпечення тендерної пропозиції «ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей», а також, враховуючи те, що Замовником у тендерній документації не встановлено власної форми забезпечення тендерної пропозиції, саме відступлення від Форми і Вимог, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» буде вважатись невідповідністю.

Аналогічних позицій дотримується Колегія АМКУ в пункті 2.2. Рішення №3298-р/пк-пз від 16.03.2023 року, в пункті 3 Рішення №12286-р/пк-пз від 08.08.2023 року.

Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним.

2.3. На усунення невідповідностей, зазначених у пунктах 1.1., 1.2., 1.3. Повідомлення, Скаржник завантажив у електронну систему закупівель Пояснення вих.№1404-01 від 14.04.2024р. (4.Поснення щодо банківської гарантії.pdf) з посиланням Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №3298-р/пк-пз від 16.03.2023 року (Рішення від 16.03.2023 №3298.pdf), що підтверджує те, що надана у складі тендерної пропозиції Скаржника банківська гарантія відповідає вимогам Замовника та Повідомлення в цій частині надане неправомірно.
У Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року, Замовник зазначає наступне:
«Всупереч вимогам тендерної документації замовника, учасник процедури закупівлі Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" з ціною тендерної пропозиції 599 000,00грн. (п’ятсот дев’яносто дев’ять тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ, не виконав вимоги Замовника, а саме не надав у складі своєї тендерної пропозиції вищевказані документи.
Станом на 15.04.2024 року на 10:00 хв. після перегляду інформації в електронної системі закупівель було виявлено, що учасник Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" не усунув вищезгаданого документа, а саме: Банківська гарантія не відповідає вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», а саме: в пункті 3 зазначено "ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону" замість "ненадання переможцем процедури закупівлі у строк, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених пунктом 47 Особливостей».
Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції надав Банківську гарантію №114435/Т-0750 від 08.04.2024 року (міститься у складі документу у форматі розширення програми, що здійснюють архівацію даних «Guarantee 114435 Т-0750.7z»), яка повністю відповідає Формі та Вимогам до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції».

Враховуючи, що ні вищезазначена Форма, ні вищезазначені Вимоги не містять умов та/або вимог щодо зазначення у банківській гарантії посилань на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями, із зобов'язанням банку-гаранта сплатити Замовнику (бенефіціару) кошти, а також, враховуючи те, що Замовником у тендерній документації не встановлено власної форми забезпечення тендерної пропозиції, саме відступлення від Форми і Вимог, затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції» буде вважатись невідповідністю.

Встановлення Замовником вимоги щодо зазначення у банківській гарантії «посилань на нормативні акти законодавства України, у відповідності з якими гарантію видано та які регулюють порядок здійснення операцій за гарантіями, із зобов'язанням банку-гаранта сплатити Замовнику (бенефіціару) кошти» суперечить іншій встановленій Замовником у тендерній документації вимозі: «Банківська гарантія надана банком-резидентом України має бути оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах», а також відповідати вимогам та формі (з урахуванням вимог Тендерної документації) затверджених наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції».
Тим більше у пункті 2 Вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції уже зазначено: «Терміни, зазначені в цих Вимогах і формі забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції (далі - форма), затвердженій цим наказом, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України «Про публічні закупівлі», постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 «Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5).»

Враховуючи вищевикладене, надана Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції банківська гарантія №114435/Т-0750 від 08.04.2024 року оформлена відповідно до вимог постанови правління НБУ від 15.12.2004 № 639 «Про затвердження положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах» та відповідає вимогам та формі затверджених Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і Вимог до забезпечення тендерної пропозиції / пропозиції», а за відсутності встановленої форми Замовником – оформлена з урахуванням вимог Тендерної документації.

Таким чином, відхилення тендерної пропозиції Скаржника в цій частині є неправомірним.

2.4. У пункті 1 частини «Вирішила» Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року, Замовник зазначав наступне:
«Відхилити Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" з ціною тендерної пропозиції 599 000,00грн. (п’ятсот дев’яносто дев’ять тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ. на підставі пункту 41 підпункту 1 абзацу 4 Особливостей в саме: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей по процедурі відкритих торгів за предметом Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів на період з 01.04.2024 по 31.12.2024 року., (ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-14-005286-a)»
Абзац 4 підпункту 1 пункту 41 Особливостей не встановлює підстав для відхилення тендерних пропозицій учасників. Загалом пункт 41 Особливостей містить лише один абзац наступного змісту:
«Розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.»
Враховуючи вищезазначене, Замовник невірно визначив підставу для відхилення тендерної пропозиції Скаржника у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року.
У даному випадку така помилка не може вважатися як механічною або технічною помилкою, оскільки Замовник невірно визначив підставу для відхилення не тільки у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року, а й в електронній системі закупівель.
Згідно абзацу 2 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Мінекономрозвитку від 11.06.2020 №1082 у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення.
Враховуючи те, що Замовник у електронному полі зазначив таку ж підставу відхилення тендерної пропозиції Скаржника, як і у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою щодо проведення процедури відкритих торгів з особливостями НДСЛ ОХМАТДИТ МОЗ УКРАЇНИ ЄДРПОУ 01994089 №15/04/1 від 15 квітня 2024 року, а саме: «Відхилити Товариство з обмеженою відповідальністю "Охоронні системи" з ціною тендерної пропозиції 599 000,00грн. (п’ятсот дев’яносто дев’ять тисяч гривень 00 коп.) з ПДВ. на підставі пункту 41 підпункту 1 абзацу 4 Особливостей в саме: не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей по процедурі відкритих торгів за предметом Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів на період з 01.04.2024 по 31.12.2024 року., (ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-14-005286-a)»
Враховуючи вищезазначене невірне визначення підстави відхилення тендерної пропозиції Скаржника не може вважатися механічною або технічною помилкою, так як, це у відповідності до статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення є порушенням законодавства про закупівлі, а саме «відхилення тендерної пропозиції на підставах, не передбачених законом або не у відповідність до вимог закону (безпідставне відхилення)».

Скаржник не погоджується з таким рішенням Замовника, вважає дії Замовника неправомірними, такими що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушені права та законні інтереси Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є реальним претендентом на перемогу у цих відкритих торгах та претендує на укладення договору з Замовником. Проте, через порушення процедури закупівлі Замовником, що призвело до неправомірного визначення переможцем іншого учасника, Скаржник позбавлений права на укладання Договору із Замовником.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 52aa90d008644306ba2be34d5443a02e
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-005286-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.03.2024 15:37
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 02.04.2024 15:51
Коментар замовника щодо усунення порушень: ПРОТОКОЛ № 04/04/4 від 04.04.2024 р. засідання уповноваженої особи Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» МОЗ України щодо організації та проведення процедур закупівель ПОРЯДОК ДЕННИЙ: 1.Вирішення організаційних питань пов’язаних із закупівлею «Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів.» 2.Закупівля відкритих торгів із особливостями здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. № 922-VІIІ (далі – Закон), з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Постанова). Терміни, які використовуються в цій тендерній документації, вживаються в значеннях, визначених Законом та Постановою ЩОДО ПИТАННЯ 1 ПОРЯДКУ ДЕННОГО Уповноважена особа Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» МОЗ України Горячева Н.В., повідомила, що відповідно номеру процедури закупівлі в системі електронних закупівель UA-2024-03-14-005286-a було забезпечено початок проведення процедури відкритих торгів на закупівлю по предмету «Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Станом на 22.03.2024 року Товариством з обмеженою відповідальністю «ТОП ФАЄР» було подано скаргу до Антимонопольного комітету України (Комісія (комісії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) в частині встановлення дискримінаційних вимог. За результатами розгляду зазначеної вище скарги Комісією прийнято рішення від 28.03.2024 №5636-р/пк-пз, яким зобов’язали Національну дитячу спеціалізовану лікарню "Охматдит" МОЗ України внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів.» - оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-03-14-005286-a. Уповноважена особа Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» МОЗ України Горячева Н.В. ВИРІШИЛА: 1. Внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів.» до оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2024-03-14-005286-a. 2.Затвердити тендерну документацію в новій редакції з урахуванням змін на закупівлю по предмету «Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту НДСЛ "Охматдит МОЗ України код ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» 3.Забезпечити оприлюднення тендерної документації в нової редакції на веб-порталі Уповноваженого органу. Уповноважена особа КЕП Наталія ГОРЯЧЕВА
Автор: ТОВ "ТОП ФАЄР", Михайло Подоляк +380976619363 topfire2022@ukr.net

Пункт скарги

Номер: 21a8d416e48e43cea7665d6ba02960be
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога, зазначена в Розділі 3 п. 7 Тендерної документації
Опис заперечення: У Розділі ІІІ Інструкція з підготовки тендерної пропозиції п.7 Тендерної документації встановлена вимога надати «Копії діючої ліцензії на провадження господарської діяльності, що видана Державною службою України з надзвичайних ситуацій на надання послуг протипожежного призначення, зокрема, на
- Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
- Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
- Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
- Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
- Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).»

Вважаємо вимогу що Учасники мають надати копію Ліцензії на провадження господарської діяльності виданої Державною службою України з надзвичайних ситуацій дискримінаційною та необгрунтованою і безпідставною.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Тип порушення: Ліцензії або документи дозвільного характеру
Опис суті пункту скарги: Учасники мають надати Ліцензію на роботи: Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).»

Технічним завданням чітко передбачені: Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту


Далі, у разі визначення учасника переможцем процедури закупівлі, сторони укладатимуть Договір (додаток 2 ТД) предметом якого є: Послуги з ремонту і технічного обслуговування та спостерігання за вимірювальними, випробувальними, контрольними приладами систем протипожежного захисту за кодом CPV за ДК 021:2015 - 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів, відповідно до Додатків № 1,2 за адресою Замовника, а саме: м.Київ, вул. В.Чорновола, 28/1 (надалі Об’єкт), а Замовник зобов’язується прийняти та оплатити за виконані послуги їх вартість, згідно з умовами даного Договору.

Тому, надавати Ліцензію на Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення)» є незанонним та суперечить і ліцензійним умовам, і технічному завданні специфікації і проекту договору. Зазначаємо, що проектом Договору, що є додатокм до тендерної документації теж зазначені роботи з РЕМОНТУ І ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ…, А не послуги із Вогнезахисту (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).

Вважаємо, що учасники не можуть надавати Ліцензію на Вогнезахист, якщо предметом закупівлі, технічним завданням та проектом договору є ПОСЛУГИ З РЕМОНТУ ТА ТЕХНІЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ.

Додатково зазначаємо, що послуги на вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання системами пожежної сигналізації є іншим предметом закупівлі), має інший код ДК.

Вважаємо вимогу що Учасники мають надати копію Ліцензії на провадження господарської діяльності виданої Державною службою України з надзвичайних ситуацій дискримінаційною та необгрунтованою і безпідставною.
Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
18 березня 2022 року, Кабінетом Міністрів України була прийнята Постанова № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану»
В вище зазначеній постанові вказано:
«у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб’єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб’єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
органи ліцензування, дозвільні органи та суб’єкти надання публічних (електронних публічних) послуг формують та ведуть переліки поданих декларацій, в яких міститься інформація про суб’єкта господарювання (для юридичної особи - організаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці)».

Таким чином, ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022.
По-перше, ліцензійними умов Постанови КМУ №852 «Деякі питання ліцензування господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення» від 23 листопада 2016 року (зі змінами) (далі – Ліцензійні умови) чітко вказаний перелік послуг і робіт протипожежного призначення, що підлягають ліцензуванню:
1. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяних, пінних, газових, порошкових, аерозольних).
2. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень.
3. Монтаж, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту.
4. Спостерігання за системами протипожежного захисту.
5. Технічне обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, водопінні, порошкові, газові вогнегасники).
6. Вогнезахист (вогнезахисне просочування глибоке чи поверхневе, вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнення).
7. Оцінка (експертиза) протипожежного стану новоутворених підприємств та об’єктів нерухомості (будівель, споруд, приміщень або їх частин).

ТОВ «ТОП ФАЄР» отримали Декларацію №011130/22 про провадження господарської діяльності від 07.10.2022 на провадження Згідно даної декларації (а саме згідно інформації вказаній на сторінці 2 декларації) ТОВ «ТОП ФАЄР», отримав такі дозвільні документи:
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежогасіння (водяні, пінні, газові, порошкові, аерозольні)
- Ліцензія здійснення діяльності з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем протидимного захисту
- Ліцензія з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічне обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей, устаткування передавання тривожних сповіщень
- Ліцензія на здійснення робіт з вогнезахисту, вогнезахисне просочування (глибоке та поверхневе), вогнезахисне обробляння (фарбування, штукатурення, обмотування, облицювання), вогнезахисне заповнювання.
- Ліцензія на здійснення діяльності з технічного обслуговування первинних засобів пожежогасіння (водяні, пінні, порошкові, газові вогнегасники)

Тобто, дана Декларація підтверджує, що ТОВ «ТОП ФАЄР» має Ліцензії на виконання робіт протипожежного призначення, і може виконувати роботи передбачені умовами даної закупівлі, але ми не можемо прийняти участь у цій закупівлі так як у нас немає Ліцензії виданою Державною службою України з надзвичайних ситуацій
Але ТОВ «ТОП ФАЄР» не може надати у складі пропозиції скановану копію з ліцензії Учасника на провадження господарської діяльності, що видана Державною службою України з надзвичайних ситуацій, так як вказані документи мають назви Декларація про провадження господарської діяльності.

Частина 2 статті 19 Конституції України вказує «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.»
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати Ліцензію на провадження господарської діяльності, що видана Державною службою України з надзвичайних ситуацій на надання послуг протипожежного призначення, що є дискримінаційним по відношенню до суб'єктів господарювання, в тому числі до ТОВ «ТОП ФАЄР».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: efaee4c248df47bba02472c2bfd97a84
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційна вимога, зазначена у Додатку 3 п.1 Тендерної документації
Опис заперечення: У Додатку 3 п.1 Тендерної документації встановлена вимога: «Огляд об'єкта учасником перед подачею пропозиції є обов'язковим. Огляд проводиться на підставі офіційного листа-звернення на ім’я замовника (щодня з 08 год. 00 хв. до 17 год. 00 хв., крім суботи та неділі). Учасник у складі тендерної документації повинен надати довідку про огляд об’єкту , засвідчену замовником (зразок додається додаток № 1 до технічних вимог). Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. Контактна особа: Начальник центру інженерно-технічного забезпечення: Бабак Владислав Григорович тел: 096 795 6295 ; (044) 2398802».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Дана умова документації є дискримінаційною та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників Процедури закупівлі, та обмежує право участі ТОВ «ТОП ФАЄР» в даній закупівлі.
Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників.
Зауважуємо, що згідно частини першої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників.
Крім того, здійснення виїзду на об'єкт учасника перед подачею пропозиції, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, А НЕ ПРИ ОСОБИСТІЙ ЗУСТРІЧІ, з складанням паперової Довідки про огляд об’єкту. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. (Будь які попередні контакти до кінцевого терміну подання пропозиції, між Замовником та потенційними учасниками, можуть нести в собі корупційні ризики)
Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій.
Також, ТОВ «ТОП ФАЄР» може бути позбавлений можливості ознайомитися з об’єктом чи бути недопущений до об’єкту, з підстав, що не залежать від нього, що в подальшому може стати підставою відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких учасників як ТОВ «ТОП ФАЄР»
Адже Замовник може відмивити представникам учасника ознайомитися з об'єктом.
Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання АКТУ попереднього огляду об'єкта до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації.
Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту з підписанням у Замовника Довідки про огляд об’єкта, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації