-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Екологічні вимоги
- 1
Автомобільне пальне
Завершена
2 749 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 747.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 747.50 UAH
Період оскарження:
14.03.2024 12:05 - 11.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
7ee903629eea4529a42f3630662bf965
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-14-004646-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
IІІ. Вимоги суб’єкта оскарження та їх обґрунтування.
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державне авіаційне підприємство "Україна" - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (автомобільне пальне), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-14-004646-a, зокрема:
1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС на відстані не більше 0,5 км від юридичної та фактичної адреси Замовника та в кожному обласному центрі підконтрольних Україні;
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності талонів зразка (бренду) Учасника.
4. Вилучити із тендерної документації умову щодо строку дії талонів 12 місяців з дати активації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf 18.03.2024 19:17
- Скарга від 18.03.2024 року на умови документації Державне авіаційне підприємство Україна.pdf 18.03.2024 19:17
- Скарга від 18.03.2024 року на умови документації № UA-2024-03-14-004646-a.docx 18.03.2024 19:17
- ІСО 9001 2018.pdf 18.03.2024 19:17
- Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf 18.03.2024 19:17
- sign.p7s 18.03.2024 19:18
- рішення від 20.03.2024 № 5012.pdf 20.03.2024 15:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.03.2024 № 5588.pdf 28.03.2024 13:28
- рішення від 27.03.2024 № 5588.pdf 01.04.2024 11:42
- Пояснення на скаргу.docx 22.03.2024 12:35
- Пояснення на скаргу.pdf 22.03.2024 12:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.03.2024 20:03
Дата розгляду скарги:
27.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.03.2024 15:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.04.2024 11:42
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Згідно Рішення № 5588-р/пк-пз від 27.03.2024 року Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі «ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (автомобільне пальне)», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-14-004646-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього Рішення.
Пункт скарги
Номер:
4ec30c32131f408cb058ceb485031ee3
Заголовок пункту скарги:
1. 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС на відстані не більше 0,5 км від юридичної та фактичної адреси Замовника та в кожному обласному центрі підконтрольних Україні;
Опис заперечення:
1.1. В Додатку 2 до тендерної документації Замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь у закупівлі, оскільки Замовник допускає до участі в закупівлі лише тих учасників, які можуть запропонувати АЗС на відстані не більше 0,5 км від юридичної та фактичної адреси Замовника та в кожному обласному центрі підконтрольних Україні .
В Частині 3 Додатку № 1 до ТД визначено Перелік інших документів, що має надати УЧАСНИК: «Довідку про наявність в Учасника АЗС\АЗК (із зазначенням місця розташування такого АЗС/АЗК) з відповідними видами палива (що є предметом закупівлі) за місцем розташування Замовника та віддаленістю від юридичної та фактичної адреси м. Бориспіль, вул. Київський шлях 2, географічні координати: широта: 50.3675178, довгота: 30.9144902, не більше 0,5 км.»
та в пункті 6 Частині 3 Додатку № 1 до ТД визначена додаткова вимога до місцезнаходження АЗС: «Лист з переліком адрес АЗС\АЗК власних (орендованих, партнерських, по договорам зберігання палива на АЗС\АЗК) по всій території України і в кожному обласному центрі підконтрольних Україні.»
В п. 4.2. Додатку № 3 до ТД визначено вимоги до Мережі АЗС:
4.2. Враховуючи наявність у Замовника важких спеціальних транспортних засобів (МАЗи, ЗІЛи), які обмежені в маневреності в межах міста та мають велику нормативну витрату пального, Постачальник повинен мати працюючу АЗС/АЗК з відповідними видами палива за місцем розташування Замовника та віддаленістю від юридичної та фактичної адреси м. Бориспіль, вул. Київський Шлях 2, географічні координати: широта: 50.3675178, довгота: 30.9144902, не більше 0,5 км.»
В Частині 3 Додатку № 1 до ТД визначено Перелік інших документів, що має надати УЧАСНИК: «Довідку про наявність в Учасника АЗС\АЗК (із зазначенням місця розташування такого АЗС/АЗК) з відповідними видами палива (що є предметом закупівлі) за місцем розташування Замовника та віддаленістю від юридичної та фактичної адреси м. Бориспіль, вул. Київський шлях 2, географічні координати: широта: 50.3675178, довгота: 30.9144902, не більше 0,5 км.»
та в пункті 6 Частині 3 Додатку № 1 до ТД визначена додаткова вимога до місцезнаходження АЗС: «Лист з переліком адрес АЗС\АЗК власних (орендованих, партнерських, по договорам зберігання палива на АЗС\АЗК) по всій території України і в кожному обласному центрі підконтрольних Україні.»
В п. 4.2. Додатку № 3 до ТД визначено вимоги до Мережі АЗС:
4.2. Враховуючи наявність у Замовника важких спеціальних транспортних засобів (МАЗи, ЗІЛи), які обмежені в маневреності в межах міста та мають велику нормативну витрату пального, Постачальник повинен мати працюючу АЗС/АЗК з відповідними видами палива за місцем розташування Замовника та віддаленістю від юридичної та фактичної адреси м. Бориспіль, вул. Київський Шлях 2, географічні координати: широта: 50.3675178, довгота: 30.9144902, не більше 0,5 км.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Обґрунтування
Опис суті пункту скарги:
Замовник встановлює обмежувальну умову щодо наявності АЗС учасника на відстані не більше 0,5 км від юридичної та фактичної адреси м. Бориспіль, вул. Київський Шлях 2, географічні координати: широта: 50.3675178, довгота: 30.9144902, з урахуванням наявності вимоги встановленої у п. 6 Частині 3 Додатку № 1 до ТД – «Лист з переліком адрес АЗС\АЗК власних (орендованих, партнерських, по договорам зберігання палива на АЗС\АЗК) по всій території України і в кожному обласному центрі підконтрольних Україні.» - зможе задовільнити лише 1 мережа АЗС, а отже не створює конкурентного середовища для закупівлі даного виду товару.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
1) БРСМ-нафта - вулиця Київський Шлях, 2/7, місто Бориспіль, Київська область, 08301 (відстань до юридичної та фактичної адреси Замовника від зазначеної АЗС становить 0,7 км)
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані 0,5 км до АЗС Учасника, а також в частині наявності АЗС по всій території України і в кожному обласному центрі підконтрольних Україні.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС у двох обласних центрах, а саме АЗС відповідної мережі відсутні в:
- м. Івано-Франківськ (обласний центр Івано-Франківської області)
- м. Чернівці (Чернівецька область).
При цьому варто зазначити, що АЗС відповідної мережі наявні в зазначених областях за наступними адресами:
Чернівецька область:
1) Чернівецька обл., Новоселицький р-н, с. Магала, вул. Чернівецька, 3А;
2) Чернівецька обл., Новоселицький р-н, с. Магала, вул. Чернівецька, 2.
Івано-Франківська область:
1) Івано-Франківська обл., Снятинський р-н, с. Вовчківці, вул. С. Левка, 33А;
2) Івано-Франківська обл, с.Дем'янів, вул. Львівська, 69;
3) Івано-Франківська обл., Городенківський р-н, с. Олієво-Королівка, вул. Галицька, 1А;
4) Івано-Франківська обл. Долинський р-н, с. Оболоня, вул. Одиниця, б/н.;
5) Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- відстані до найближчої АЗС не більше 0,5 км від юридичної та фактичної адреси м. Бориспіль, вул. Київський шлях 2, географічні координати: широта: 50.3675178, довгота: 30.9144902; (АЗС Скаржника знаходиться на відстані 0,7 км від адреси Замовника);
- наявності АЗС в кожному обласному центрі підконтрольних Україні (АЗС мережі БРСМ-нафта відсутні у містах - м. Івано-Франківськ (обласний центр Івано-Франківської області) та м. Чернівці (Чернівецька область). )
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта за адресою:
1) БРСМ-нафта - вулиця Київський Шлях, 2/7, місто Бориспіль, Київська область, 08301 (відстань до юридичної та фактичної адреси Замовника від зазначеної АЗС становить 0,7 км)
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в частині відстані 0,5 км до АЗС Учасника, а також в частині наявності АЗС по всій території України і в кожному обласному центрі підконтрольних Україні.
На виконання вимог щодо місцезнаходження АЗС, Скаржник планує запропонувати АЗС мережі БРСМ-нафта, яка розповсюджена по всій території України, але при цьому не має АЗС у двох обласних центрах, а саме АЗС відповідної мережі відсутні в:
- м. Івано-Франківськ (обласний центр Івано-Франківської області)
- м. Чернівці (Чернівецька область).
При цьому варто зазначити, що АЗС відповідної мережі наявні в зазначених областях за наступними адресами:
Чернівецька область:
1) Чернівецька обл., Новоселицький р-н, с. Магала, вул. Чернівецька, 3А;
2) Чернівецька обл., Новоселицький р-н, с. Магала, вул. Чернівецька, 2.
Івано-Франківська область:
1) Івано-Франківська обл., Снятинський р-н, с. Вовчківці, вул. С. Левка, 33А;
2) Івано-Франківська обл, с.Дем'янів, вул. Львівська, 69;
3) Івано-Франківська обл., Городенківський р-н, с. Олієво-Королівка, вул. Галицька, 1А;
4) Івано-Франківська обл. Долинський р-н, с. Оболоня, вул. Одиниця, б/н.;
5) Івано-Франківська обл., м. Надвірна, вул. Рамішвілі, 15.
Також, варто звернути увагу, що В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
З урахуванням вищезазначеного, Скаржник вимагає виключити вимогу тендерної документації в частині:
- відстані до найближчої АЗС не більше 0,5 км від юридичної та фактичної адреси м. Бориспіль, вул. Київський шлях 2, географічні координати: широта: 50.3675178, довгота: 30.9144902; (АЗС Скаржника знаходиться на відстані 0,7 км від адреси Замовника);
- наявності АЗС в кожному обласному центрі підконтрольних Україні (АЗС мережі БРСМ-нафта відсутні у містах - м. Івано-Франківськ (обласний центр Івано-Франківської області) та м. Чернівці (Чернівецька область). )
×
-
Назва доказу:
Партнерський договір
-
Опис доказу:
Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів: На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ).)
-
Повʼязаний документ:
Договір партнерський БРСМ-ІФС (2).pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік АЗС мережі БРСМ-нафта
-
Опис доказу:
на сайті: www.brsm-nafta.com
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 18.03.2024 року на умови документації Державне авіаційне підприємство Україна.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державне авіаційне підприємство "Україна" - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (автомобільне пальне), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-14-004646-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності АЗС на відстані не більше 0,5 км від юридичної та фактичної адреси Замовника та в кожному обласному центрі підконтрольних Україні;
Номер:
a472ab2c2a594a76a66ad9414bdf74ae
Заголовок пункту скарги:
2. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
Опис заперечення:
1.2. В пункті 11 Частини 3 Додатку № 1 до тендерної документації, Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT):
В Частині 3 Додатку № 1 до ТД визначено Перелік інших документів, що має надати УЧАСНИК: «Копію Сертифікату ISO 9001:2015, виданий відповідним сертифікованим органом, що підтверджує застосування Учасником системи управління якістю стосовно торгівлі паливом і подібними продуктами. Сертифікат повинен бути дійсний.»
В Частині 3 Додатку № 1 до ТД визначено Перелік інших документів, що має надати УЧАСНИК: «Копію Сертифікату ISO 9001:2015, виданий відповідним сертифікованим органом, що підтверджує застосування Учасником системи управління якістю стосовно торгівлі паливом і подібними продуктами. Сертифікат повинен бути дійсний.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги:
Вимога щодо надання у складі Пропозиції документів, що підтверджують впровадження системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT) – є дискримінаційною та такою, що обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки у Скаржника сертифіковано впроваджену систему згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT)
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
Сертифікат ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає в себе версію стандарту ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT), що зазначено в Настанові про введення системи управління якістю. Таким чином, дані стандарти є ідентичними, дублюючими та ДСТУ EN ISO 9001:2018 включає, при розробці системи управління якості на підприємстві, вимоги, передбачені в стандарті ДСТУ ISO 9001:2015, IDT.
За посиланням http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page?id_doc=79941 міститься інформація, яка підтверджує, що "Посиланням на документи", відповідно до яких розроблено стандарт ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) є Вимоги, передбачені стандартами: ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги (ISO 9001:2015, IDT) та ДСТУ ISO 9001:2015 Системи управління якістю. Вимоги. Поправка;
Скаржник вважає за необхідне не обмежувати конкуренцію та надати можливість брати участь у закупівлі Учасникам, які мають Сертифікат згідно ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).
×
-
Назва доказу:
ДСТУ EN ISO 9001:2018
-
Опис доказу:
Скаржник надає копію сертифікату на систему управління якістю, зареєстрованого в реєстрі ОС ДП «Київстандартметрологія» 06.12.2023 р. за № 8О038.СУЯ.064-23 дійсний до 05.12.2026 року, який засвідчує, що система управління якістю стосовно, в тому числі, оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами, діяльності посередників у торгівлі паливом, яку здійснює ТОВ «ТД «ІФС» згідно з чинними в Україні нормативними документами відповідає вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 Системи управління якістю. Вимоги (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT).)
-
Повʼязаний документ:
ІСО 9001 2018.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державне авіаційне підприємство "Україна" - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (автомобільне пальне), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-14-004646-a, зокрема: 1. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності у учасників сертифікату системи управління якістю згідно ДСТУ 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT);
Номер:
ac3877c717ca4ba784dfd3e1f2640cfb
Заголовок пункту скарги:
3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності талонів зразка (бренду) Учасника.
Опис заперечення:
1.3. В пункті 6 Розділу 3 Додатку № 1 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо наявності у учасників наявності талонів які містять бренд Учасника:
«Копії лицьової та зворотної сторони талонів та/або штрих-карток на пальне Учасника. Талони та/або штрих-картки на пальне повинні містити назву бренду АЗС/АЗК Учасника, на яких буде здійснюватися відпуск товару.»
В п. 2.1. Додатку № 3 до ТД визначено вимоги до Умови постачання товару (талони та/або штрих-картки на пальне):
«2.1. Учасник торгів повинен мати власні талони та/або штрих-картки на пальне одного зразка, на які можна отримати предмет закупівлі на власних АЗС/АЗК у всіх підконтрольних обласних центрах та областях України на автомобільних дорогах загального користування.
«Копії лицьової та зворотної сторони талонів та/або штрих-карток на пальне Учасника. Талони та/або штрих-картки на пальне повинні містити назву бренду АЗС/АЗК Учасника, на яких буде здійснюватися відпуск товару.»
В п. 2.1. Додатку № 3 до ТД визначено вимоги до Умови постачання товару (талони та/або штрих-картки на пальне):
«2.1. Учасник торгів повинен мати власні талони та/або штрих-картки на пальне одного зразка, на які можна отримати предмет закупівлі на власних АЗС/АЗК у всіх підконтрольних обласних центрах та областях України на автомобільних дорогах загального користування.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги:
В абзаці 1 пункту 29 Особливостей визначено, що у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
Вимагаючи від учасників наявність талонів бренду Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
Вимагаючи від учасників наявність талонів бренду Учасника - Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), зокрема "недискримінація учасників", оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти ВИКЛЮЧНО учасники, які мають талони емітовані Учасником.
Емітентом талонів мережі АЗС БРСМ-нафта є партнер Скаржника та власник мережі АЗС. При цьому, відповідний факт жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Встановлення відповідної вимоги не дозволяє взяти участь у закупівлі учасникам, які не є емітентами талонів, що обмежує встановлені у статті 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» принципи проведення процедури Закупівлі.
Скаржник планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС БРСМ-Нафта. Партнерські договори надають право ТОВ «ТД «ІФС» здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС БРСМ-Нафта, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі між нами буде укладено договір.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів
-
Опис доказу:
Додаток 1: Скаржник надає копії партнерського договору, укладеного з емітентом талонів - власником мережі АЗС БРСМ-Нафта (договір № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р) та зразки талонів: На умовах договору № ДГ-0006994 від 05.10.2023 р: В порядку та на умовах, визначених цим Договором, Продавець зобов'язується передати Покупцю бланки-дозволи та/або електронні паливні картки, які надають право на здійснення заправки паливно-мастильними матеріалами автотранспорту Покупця або контрагентів Покупця на АЗС, вказаних на сайті: www.brsm-nafta.com, а Покупець зобов'язується приймати та оплачувати бланки-дозволи їх номіналом та/або поповнювати електронні паливні картки на бажану кількість/суму отримання паливно-мастильних матеріалів (далі - ПММ). 1.2.1. бланк-дозвіл (талони) - спеціальний документ, який має встановлену Продавцем форму, зміст, ступінь захисту, строк дії, порядковий номер, тощо, та дозволяє його пред’явнику отримувати на АЗС Продавця ПММ відповідного найменування, марки та у кількості, що зазначені у ньому. Бланк-дозвіл видається Продавцем на умовах, передбачених цим Договором. Бланк-дозвіл за цим Договором не є спеціальним платіжним засобом (платіжною карткою) у розумінні Закону України «Про платіжні системи та переказ грошей в Україні», призначений виключно для підтвердження повноважень представників Покупця на отримання ПММ, є засобом одноразового використання, що забезпечує систему безготівкового відпуску ПММ в мережі АЗС Продавця; Додаток 2: Зразки талонів емітовані мережею АЗС БРСМ-нафта)
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів мережі АЗС БРСМ-Нафта (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державне авіаційне підприємство "Україна" - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (автомобільне пальне), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-14-004646-a, зокрема: 3. Вилучити із тендерної документації умову щодо наявності талонів зразка (бренду) Учасника.
Номер:
2b0e7ba7ff1245568e9dcc04c872a971
Заголовок пункту скарги:
4. Вилучити із тендерної документації умову щодо строку дії талонів 12 місяців з дати активації.
Опис заперечення:
2. Про суперечливі умови тендерної документації:
2.1. В пункті 1.2. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів та/або штрих-карток на пальне, який повинен становити 12-ть місяців:
В п. 1.2. Додатку № 3 до ТД визначено вимоги Якості та надійність предмету закупівлі повинні відповідати наступним технічним вимогам:
«1.2. Термін дії талонів та/або штрих-карток на пальне 12-ть місяців з дня їх активації та повинні бути номіналом 10 та 20 літрів. »
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проєкту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 10. Строк дії Договору: «Договір набирає чинності з дня його підписання та діє до 31 грудня 2024 року включно, а в частині відпуску Товару, до повного виконання.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «З дати укладання договору до 31.12.2024 року (включно).»
2.1. В пункті 1.2. Додатку № 3 до ТД: Замовником встановлено вимогу щодо терміну дії талонів та/або штрих-карток на пальне, який повинен становити 12-ть місяців:
В п. 1.2. Додатку № 3 до ТД визначено вимоги Якості та надійність предмету закупівлі повинні відповідати наступним технічним вимогам:
«1.2. Термін дії талонів та/або штрих-карток на пальне 12-ть місяців з дня їх активації та повинні бути номіналом 10 та 20 літрів. »
При цьому, варто звернути увагу на той факт, що Згідно Проєкту договору, опублікованого Замовником у Додатку № 4 до ТД визначено у Розділі 10. Строк дії Договору: «Договір набирає чинності з дня його підписання та діє до 31 грудня 2024 року включно, а в частині відпуску Товару, до повного виконання.»
Також, Замовником встановлено умови для учасників процедури закупівлі, оскільки встановлена вимога у п. 4.4. Розділі 1 тендерної документації в частині Строку поставки товару: «З дати укладання договору до 31.12.2024 року (включно).»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Скаржник вважає, що Замовником порушено його права, як учасника закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», в тому числі щодо обов’язку Замовника дотримуватись принципу недискримінації учасників. Також, Замовником порушено положення абзацу 1 пункту 29 Особливостей та положення статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Опис суті пункту скарги:
Отже, тендерна документація Замовника містить суперечливі умови в частині строку дії талонів та/або штрих-карток на пальне 12-ть місяців з дня їх активації, та в частині строку поставки Товару – до 31.12.2024 року.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині строку дії талонів 12 місяців, з урахуванням, що поставка Товару та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Таке визначення наведено у п. 3 Інструкції № 281. Із цього тлумачення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених ПММ, які тимчасово зберігаються на АЗС. Відповідно до п. 17.1. Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів 12 місяців, Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В ч. 1 ст. 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року. Згідно п. 38 Постанови КМУ від 28 лютого 2002 р. №228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на вище описане, Замовник встановлює суперечливі вимоги тендерної документації в частині строку дії талонів 12 місяців, з урахуванням, що поставка Товару та строк дії Договору до 31.12.2024 року. Як і бюджетний період закінчується 31 грудня 2024 року. Відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
×
-
Назва доказу:
Скарга та Додаток № 3 до тендреної документації Замовника, та Додаток № 4 до тендерної документації Замовника
-
Опис доказу:
Скарга та Додаток № 3 до тендреної документації Замовника, та Додаток № 4 до тендерної документації Замовника
-
Повʼязаний документ:
Скарга від 18.03.2024 року на умови документації Державне авіаційне підприємство Україна.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Згідно наявного в абз. 1 пункту 59 Особливостей права, Скаржник звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та просить зобов’язати Замовника Державне авіаційне підприємство "Україна" - внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі ДК 021:2015 – 09130000-9 Нафта і дистиляти (автомобільне пальне), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-14-004646-a, зокрема: Вилучити із тендерної документації умову щодо строку дії талонів 12 місяців з дати активації.