• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

24Т-155_24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі))

Торги не відбулися

158 930 659.08 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 800 000.00 UAH
Період оскарження: 14.03.2024 10:44 - 02.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ про визначення переможця відкритих торгів (протокол №195 від 15.05.2024 року)

Номер: abf797f9270b4166acac22d87118e8d2
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-002811-a.c3
Назва: Скарга на рішення уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775), м. Київ про визначення переможця відкритих торгів (протокол №195 від 15.05.2024 року)
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.05.2024 15:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.06.2024 14:07
Дата виконання рішення Замовником: 06.06.2024 10:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії №9452-р/пк-пз від 29.05.2024 скасовано рішення уповноваженої особи про визначення ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" переможцем процедури відкритих торгів, проведених у порядку, визначеному Особливостями, щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)), №24Т-155, ідентифікатор закупівлі №UA-2024-03-14-002811-a.
Автор: ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА", Ольга Карамишева-Маркіна +380673249105 tenders.ua@weatherford.com

Пункт скарги

Номер: 7748c3aa5a034e9582b9784480930e3a
Заголовок пункту скарги: Визначення учасника ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" переможцем процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)), №24Т-155, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-03-14-002811-a. Оскаржується рішення Замовника АТ «Укргазвидобування» визначити переможцем ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" (протокол №195 від 15.05.2024 року) незважаючи на факт невідповідності пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, що не може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; Пропозиція ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не містить технічної документації, що підтверджує її відповідність до пунктів 6, 7 та 9 Частини І додатку №3 до Тендерної документації, що встановлюють вимоги (параметри) до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі.
Опис заперечення: Відповідно до пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у додатку №3 до тендерної документації. Інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі, може встановлюватись замовником у разі потреби.
У разі наявності в предметі закупівлі, його технічних та якісних характеристиках посилань на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва після такого посилання слід вважати в наявності вираз «або еквівалент».
Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару/робіт/послуг заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає підписану та заповнену ним частину І додатку №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі за формою цієї частини зі всіма її складовими та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації.

Частиною І додатку №3 до Тендерної документації встановлено вимоги (параметри) до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема:

- п.6 Розчинність у прісній і мінералізованій воді, з умовою, що мінералізація води при дослідженні повинна складати 100 г/л, суміш хлоридів кальцію та натрію 1:2 або проби води з газоконденсатних свердловин Замовник;
- п.7 Відсутність осаду при змішуванні з мінералізованою водою у співвідношенні 1:1 за об’ємом, з умовою, що мінералізація води при дослідженні повинна складати 100 г/л, суміш хлоридів кальцію та натрію 1:2 або проби води з газоконденсатних свердловин Замовника
- п.9 Піноутворювальна здатність - утворює піну в мінералізованій* воді при 60 °С та вмісті ПАР 1,0% з наступними характеристиками (стійкість піни, с ≥300, кратність піни ≥20, висота стовпа піни, мм≥ 250), з умовами, що (1) мінералізація води при дослідженні повинна складати 100 г/л, суміш хлоридів кальцію та натрію 1:2 або проби води з газоконденсатних свердловин Замовника, та (2) проведенням лабораторних на приладі Росс-Майлса.

Частиною ІІ додатку №3 до тендерної документації встановлено вимоги щодо подання документів, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару встановленим вимогам Замовника: сертифікату якості, або сертифікату аналізу, або паспорту якості, або звіту про тестування, або технічна специфікація, або технічного паспорту, або іншого документу від фактичного Виробника на запропонований товар (предмет закупівлі), який підтверджує відповідність товару (предмету закупівлі) згідно показників вказаних в додатку №3 Тендерної документації.

На виконання частини ІІ додатку №3 до Тендерної документації щодо підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару встановленим показникам у І частині додатку №3, Учасник ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" у складі тендерної пропозиції завантажив скан-копії паспортів якості (див. архів: 13. Технічний Паспорт + Паспорт Безпеки на продукцію), у яких не міститься підтвердження виконання вимог п. 6, 7 та 9 частини І додатку №3 Тендерної документації. Надані технічні документи взагалі не містять інформації, щодо типу та мінералізації води, що використовувалась при формуванні технічних характеристик в паспортах якості, як це передбачено вимогами тендерної документації Замовника (п.6, п.7 та п.9 частини І додатку №3).

Також, щодо параметру/вимоги п.9 частини І Додатку №3 Тендерної документації «Піноутворювальна здатність», учасник ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" в своїх паспортах якості не вказав методику оцінки піноутворювальних властивостей товару, що пропонується. Учасник ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не надав підтвердження, що якісні піноутворювальні властивості протестовані на приладі Росс-Майлса (відповідність умові (2), п.9 частини І додатку №3 Тендерної документації, позначена **).

Таким чином, Учасник ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" не надав підтверджуючі документи згідно частини ІІ додатку №3, що запропоновані продукти відповідають вимогам щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, передбачених частиною І додатку №3, а отже тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та заявленим вимогам Тендерної документації щодо предмета закупівлі.

Наведене свідчить, що обґрунтування Замовника про те, що тендерна пропозиція учасника ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ" відповідає вимогам тендерної документації цієї процедури закупівлі не відповідає дійсності та є дискримінаційним.

Додатково, звертаємо увагу, що ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ” також задекларував в паспортах якості, що запропонована продукція може застосовуватися лише для свердловин з постійною подачею в затрубний простір свердловини (параграф «метод застосування» в паспортах якості по кожному продукті). В той же час, виробничі потреби АТ «Укргазвидобування» вимагають предмет закупівлі, що може застосовуватися в затрубний та трубний простір через капілярну систему, оскільки в Замовника АТ «Укргазвидобування» є 2 типи підключень блоків дозування, що подають рідкий ПАР. Замовник також підтвердив наявність двох типів свердловин в абзаці 5 на сторінці 2 ,пояснення по суті Скарги UA-2024-03-14-002811-a.a2. При аналізі технічної документації від ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ", Замовник не взяв до уваги письмове твердження ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ", що їхня запропонована продукція не буде відповідати двом методам застосування предмету закупівлі, що необхідні АТ «Укргазвидобування» і завідому розуміючи дану невідповідність, ухвалив рішення про кваліфікацію тендерної пропозиції ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ".


Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Тип порушення: Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами, далі – Особливості) Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Аналогічне за змістом положення містяться у п. 3 р. V Тендерної документації «Відхилення тендерних пропозиції».
Проте, Замовником проігноровані наведені положення законодавства та Тендерної документації та неправомірно ухвалено рішення про визнання переможця відкритих торгів.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника (ч. 4, 5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції ТОВ «Везерфорд Україна» у цій процедурі закупівлі та тендерної пропозиції ТОВ "УКРПРОМХІМТЕХ”, а саме – неправомірно визначивши переможця відкритих торгів, незважаючи на невідповідність вимогам Тендерної документації, з підстав наведених у Оскаржуваному рішенні, Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та недискримінацію учасників та рівне ставлення до них.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 5 Закону.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)), №24Т-155, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-03-14-002811-a (Протокол №168 від 24.04.2024 р.).

Номер: 35606fb464294737b7d91add9e41bcfd
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-002811-a.a2
Назва: Скарга на рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)), №24Т-155, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-03-14-002811-a (Протокол №168 від 24.04.2024 р.).
Скарга:
Дата розгляду скарги: 09.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 01.05.2024 16:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 14.05.2024 17:50
Автор: ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА", Ольга Карамишева-Маркіна +380673249105 tenders.ua@weatherford.com

Пункт скарги

Номер: 8cef526ec3114bf0a615bdc362af11d4
Заголовок пункту скарги: Відхилення тендерної пропозиції учасника Замовником визначено п. 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Опис заперечення: 24.04.2024 року рішенням Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) (протокол №168 від 24.04.2024 р.) про відхилення тендерної пропозиції (надалі – Оскаржуване рішення) вирішено відхилити тендерну пропозицію учасника ТОВ "ВЕЗЕРФОРД УКРАЇНА" процедури відкритих торгів проведених у порядку, визначеному Особливостями щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)), №24Т-155, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-03-14-002811-a, згідно п. 44 Особливостей, а саме:
- тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Оскаржуване рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника - ТОВ «Везерфорд Україна» Замовник обґрунтував наступним:
«Частиною І додатку №3 до тендерної документації щодо закупівлі 24310000-0 - Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)), №24Т-155, ідентифікатор закупівлі № UA-2024-03-14-002811-a (далі – тендерна документація) встановлено вимоги (параметри) до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема п.4 «В’язкість (кінематична): 8-40 сСт при температурі 20±1ºС».
На виконання частини ІІ додатку №3 до тендерної документації щодо підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару встановленим показникам у І частині додатку №3, Учасник у складі тендерної пропозиції завантажив скан-копії листів технічних даних / специфікації (файл «4.1 Скан-копії технічних специфікацій.pdf»), у яких не міститься підтвердження нижньої межі в’язкості кінематичної 8 сСт, що не відповідає заявленим вимогам тендерної документації Замовника.
Підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника Замовником визначено п. 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Вважаємо, що оскаржуване рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Везерфорд України» є необґрунтованим, безпідставним та неправомірним.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Згідно з ч. 5 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) скарга, серед іншого, повинна містити обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи;.
З огляду на рішення Конституційного Суду України по справі 1-10/2004 від 0.12.2004 поняття «охоронюваний законом інтерес», що вживається в частині першій статті 4 Цивільного процесуального кодексу України та інших законах України у логічно-смисловому зв’язку з поняттям «права», треба розуміти як прагнення до користування конкретними матеріальним та/або нематеріальним благом, як зумовлений загальним змістом об’єктивного і прямо не опосередкований у суб’єктному праві простий легітимний дозвіл, що є самостійним об’єктом судового захисту та інших засобів правової охорони з метою задоволення індивідуальних і колективних потреб, які не суперечать Конституції і законам України, суспільним інтересам, справедливості, добросовісності, розумності та іншим загально правовим засадам.
Скаржник є юридичною особою, господарським товариством, що здійснює підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку. Основним видом діяльності Скаржника є діяльність за кодом КВЕД 09.10 Надання допоміжних послуг у сфері добування нафти та природного газу.
Інтерес нашого підприємства в участі у публічних закупівлях в цілому та конкретно в цій процедурі закупівлі полягає в укладенні договору, поставка товарів та надання супутних послуг та отримання прибутку за результатами поставки товарів та надання послуг. Цей інтерес за всіма оцінками відповідає визначенню, наведеному у вищезазначеному рішенні Конституційного Суду України, а отже може вважатися законним інтересом у контексті ч.1 ст. 18 Закону.
Оскаржуване рішення також порушує права та охоронювані законом інтереси Скаржника, оскільки оскаржуваним рішенням Скаржник фактично позбавляється можливості отримання прибутку за результатами цієї процедури Закупівлі.

2. Замовником у частині І додатку №3 до тендерної документації встановлено вимоги (параметри) до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, зокрема: п.4 «В’язкість (кінематична): 8-40 сСт при температурі 20±1ºС».

Звертаємо Вашу увагу, що згідно загального визначення фізичної властивості, в’язкість або внутрішнє тертя — явище переносу, властивість рідких речовин (рідин і газів) чинити опір переміщенню однієї їх частини відносно іншої. Рідини характеризуються динамічною в’язкість (μ), що описує протидію зсуву сусідніх шарів рідини, які рухаються у паралельних напрямках. Кінематична в'язкість також відображає властивість рідини противитися переміщенню однієї частини відносно іншої, але враховує їхню масу. Кінематичною в'язкістю ν називають відношення динамічної в'язкості μ до густини рідини ρ.
ν = μ / ρ
Одиниця вимірювання кінематичного коефіцієнта в'язкості — Стокс, 10-4 м²/с або санти-Стокс «сСт», 10-6 м²/с.

Предмет закупівлі: поверхнево-активні речовини (ПАР), як і будь-яка інша рідина має певну в’язкість або тертя рідини (якісний показник). В’язкість (кінематична) однієї і ті є ж рідини при одній температурі може виражатися одним значенням, наприклад: 9, 20, 39 сСт. В’язкість (кінематична) однієї і ті є ж рідина при одній температурі фізично не може мати одночасно, декілька значень, наприклад, і 8 і 40 сСт.

Отже, щоб предмет закупівлі ПАР учасника відповідав вимогам параметрам до технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі (п.4 «В’язкість (кінематична): 8-40 сСт при температурі 20±1ºС») кінематичний коефіцієнт в'язкості може знаходитись між 8 та 40 сСт при температурі 20±1ºС.
Заявлений ТОВ «Везерфорд Україна» товар цим вимогам повністю відповідає як вказано у тендерній пропозиції, зокрема, у:
файлі «4 Додаток №3.Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» в якому напроти параметру п.4 «В’язкість (кінематична): 8-40 сСт при температурі 20±1ºС встановлено значення «підтверджуємо»;
файлі «4.1 Скан-копії технічних специфікацій» в яких технічна характеристика кінетична в’язкість (20ºС) визначена як < 40 (менше 40) сСт.

Технологічно, параметр в’язкості ПАРу (предмету закупівлі) представляє тертя рідини при, що пов’язано з рухом рідини технологічними лініями подачі, через насоси тощо. Тобто, при досягненню певного значення в’язкості (максимально допустимого обмеження), внутрішнє в’язкість (тертя рідини) почне створювати відхилення в технологічних процесах замовника (неможливість нормального потоку ПАР (предмет закупівлі) по лініях подачі).
Згідно технічних вимог, що і підтверджено в оскаржуваному рішенні, замовник стверджує, що максимальне допустиме значення ( або «верхня межа») по параметру в’язкості для предмету закупівлі становить 40 сСт при температурі 20±1ºС. Тобто «верхня межа» або максимально допустиме значення в’язкості – це чітко визначений параметр, що пов’язаний з фізичним застосуванням предмету закупівлі.
Щодо визначення «нижня межа» (8 сСт при температурі 20±1ºС), даний параметр відсутній в міжнародній та локальній нафтогазовій практиці. Потенційний параметр «нижня межа в’язкості» не має жодної фізичного обґрунтування чи прив’язки до технологічних процесів замовника. Учасник не виявив жодного доказу чи факту, що продукти зі значенням кінематичної в’язкості 8 сСт чи нижче будь-яким чином робить неможливим застосування предмету закупівлі.
При зниженні в’язкості від максимально допустимого значення або «верхньої межі», якісні характеристики предмету закупівлі будуть лише покращуватися за рахунок зниження втрат на тертя рідини. Тобто, при характеристиці предмету закупівлі з параметром в’язкості(кінематичної) <40 сСт при температурі 20±1ºС, можливі лише 2 сценарії:
- предмет закупівлі відповідає вимогам технічної специфікації при в’язкості в діапазоні 8-40сСт при температурі 20±1ºС
- предмет закупівлі має вищі якісні характеристики по параметру в’язкості, якщо фактична в’язкість <8 сСт при температурі 20±1ºС

3. Замовником під час ухвалення оскарженого рішення залишено поза увагою, що відповідно п. 4 Тендерної документації:
«4. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, викладеним в додатку №3 до цієї тендерної документації. На підтвердження відповідності запропонованого товару/робіт/послуг заявленим в додатку №3 до цієї тендерної документації технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, учасник надає підписану та заповнену ним частину І додатку №3 до тендерної документації з інформацією про запропонований учасником предмет закупівлі за формою цієї частини зі всіма її складовими та надає документи відповідно до вимог частини ІІ додатку №3 до тендерної документації (у разі встановлення вимоги до подання відповідних документів в цій частині). Звертаємо увагу учасників на обов’язкове дотримання усіх вимог додатку №3 до тендерної документації та вимог п. 11 розділу І тендерної документації.»
ТОВ «Везерфорд Україна» у встановленому порядку через електрону систему закупівель було завантажено:
файл «4 Додаток №3.Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» в якому напроти параметру п.4 «В’язкість (кінематична): 8-40 сСт при температурі 20±1ºС встановлено значення «підтверджуємо»;
файл «4.1 Скан-копії технічних специфікацій» в яких технічна характеристика кінетична в’язкість (20ºС) визначена як < 40 (менше 40) сСт.
Таке визначення кінетичної в’язкість (20ºС) як < 40 (менше 40) сСт також знаходиться у межах параметру 8-40 сСт при температурі 20±1ºС.
Отже, Замовник у оскаржуваному рішенні не мав законних підстав однозначно стверджувати, що у тендерній пропозиції ТОВ «Везерфорд Україна» не міститься підтвердження нижньої межі в’язкості кінематичної 8 сСт, що не відповідає заявленим вимогам тендерної документації Замовника.
4. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника (ч. 4, 5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції ТОВ «Везерфорд Україна» у цій процедурі закупівлі, а саме – неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, з підстав наведених у протокол №168 від 24.04.2024 р., Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 5 Закону.

Повний текст Cкарги з вимогами ТОВ "Везерфорд Україна", опис обставин та обгрунтувань наведено додатково у окремому файлі (Скарга
на рішення про відхилення тендерної пропозиції від 29.04.2024) в форматі pdf.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Номер: dc150956c81c4b72848621c5be62837c
Заголовок пункту скарги: Недотримання Замовником процедури закупівлі п. 43 Особливостей та п. 6 р. ІІІ, п. 2 р. V Тендерної документації.
Опис заперечення: Замовник під час ухвалення рішення Уповноваженої особи АТ «Укргазвидобування» (код за ЄДРПОУ: 30019775) (протокол №168 від 24.04.2024 р.) про відхилення тендерної пропозиції не дотримався визначеної п. 43 Особливостей процедури, а саме:

- виявив невідповідність інформації щодо виконання частини ІІ додатку №3 до тендерної документації щодо підтвердження відповідності запропонованого Учасником товару встановленим показникам у І частині додатку №3. Замовник підтвердив, що у складі тендерної пропозиції Учасника в завантажених скан-копіях листів технічних даних / специфікації (файл «4.1 Скан-копії технічних специфікацій.pdf») не міститься підтвердження нижньої межі в’язкості кінематичної 8 сСт.

- Зважаючи на інформацію, що міститься у файлі «4 Додаток №3.Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» в якому напроти параметру п.4 «В’язкість (кінематична): 8-40 сСт при температурі 20±1ºС встановлено значення «підтверджуємо», Замовник не вжив дій для того, щоб визначити нижню межу в'язкості згідно предмету закупівлі та відповідне повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель не розміщував, з повідомленням про усунення виявлених невідповідностей до ТОВ «Везерфорд України» не звертався, а відразу на власний розсуд визначив, що невідповідність в технічний інформації не може бути усунена учасником, а його тендерна пропозиції має бути відхилена.
Якщо у Замовника виникли сумніви щодо інформації (та/або документів) учасника про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або ним виявлено певні невідповідності, то він мав би керуватися положенням п. 43 Особливостей та п. 6 р. ІІІ, п. 2 р. V Тендерної документації.

У разі виникнення сумнівів щодо фактичної нижньої межі в’язкості, вимога на уточнення даного якісного показника предмету закупівлі не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення: Ненадання 24 годин на усунення невідповідностей
Опис суті пункту скарги: 4. Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (зі змінами, далі – Особливості) якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким, чином на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Аналогічне за змістом положення містяться у п. 6 р. ІІІ, п. 2 р. V Тендерної документації.
Отже, якщо у Замовника виникли сумніви щодо інформації (та/або документів) учасника про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі або ним виявлено певні невідповідності, то він мав би керуватися положенням п. 43 Особливостей та п. 6 р. ІІІ, п. 2 р. V Тендерної документації.
Проте, Замовник визначеної вище процедури не дотримався: відповідне повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель не розміщував, з повідомленням про усунення виявлених невідповідностей до ТОВ «Везерфорд України» не звертався, а відразу на власний розсуд визначив, що невідповідність в технічний інформації не може бути усунена учасником, а його тендерна пропозиції має бути відхилена.
5. Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Забороняється зловживання правами, у тому числі правом на оскарження рішень, дії чи бездіяльності замовника (ч. 4, 5 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду пропозиції ТОВ «Везерфорд Україна» у цій процедурі закупівлі, а саме – неправомірно відхиливши тендерну пропозицію Скаржника, з підстав наведених у протокол №168 від 24.04.2024 р., Замовник порушив право Скаржника на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст. 5 Закону.

Повний текст Cкарги з вимогами ТОВ "Везерфорд Україна", опис обставин та обгрунтувань наведено додатково у окремому файлі (Скарга
на рішення про відхилення тендерної пропозиції від 29.04.2024) в форматі pdf.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Відхилено

Щодо внесення змін до тендерної документації

Номер: 7f6eca582b1c416580169fc720e82072
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-14-002811-a.b1
Назва: Щодо внесення змін до тендерної документації
Вимога:
Щодо внесення змін до тендерної документації Тендерна закупівля: Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі)) Ідентифікатор: UA-2024-03-14-002811-a Номер: 24Т-155_ Розглянувши тендерну закупівлю за № 24Т-155, просимо Замовника роз’яснити: 1. Яким чином Замовник планує регулювати розподіл вартості між «Послугами з лабораторного дослідження та польових досліджень ПАР у кількості 374 шт» та вартості товару «Основних неорганічних хімічних речовин (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі))»? При умові, якщо потенційний постачальник якого буде визнано переможцем даної процедури закупівлі розподілить значний відсоток або увесь бюджет всієї закупівлі у вартість п. 6 додатку №1 договору «Послуги з лабораторного дослідження та польових досліджень ПАР» та після підписання Актів приймання-передачі наданих Послуг використавши значний відсоток або увесь бюджет всієї закупівлі втратить можливість здійснювати постачання Товару «Основні неорганічні хімічні речовини (Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі))» та супутні послуги які включені у вартість товару, саме: переміщення Товару з місця доставки (складу) Покупця на об’єкт (свердловину) Покупця та подальшу заправку/дозаправку Товаром Блоку дозування хімічних реагентів (БДХР) Покупця. В частині 7 статті 14 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено, що у період уточнення інформації учасники спрощеної закупівлі мають право звернутися до замовника через електронну систему закупівель за роз’ясненням щодо інформації, зазначеної в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення спрощеної закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями, звернення з вимогою щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник протягом одного робочого дня з дня їх оприлюднення зобов’язаний надати роз’яснення на звернення учасників спрощеної закупівлі, які оприлюднюються в електронній системі закупівель, та/або внести зміни до оголошення про проведення спрощеної закупівлі, та/або вимог до предмета закупівлі. Статею 24 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено надання роз’яснень щодо тендерної документації та внесення змін до неї: 1. Фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону. 2. Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше семи днів. Зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. У разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Для поновлення перебігу тендеру замовник повинен розмістити роз’яснення щодо змісту тендерної документації в електронній системі закупівель з одночасним продовженням строку подання тендерних пропозицій не менш як на сім днів. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 цього Закону. У зв’язку з вищезазначеною інформацією, для уникнення потенційних втрат коштів Замовника з форс-мажорних, корупційних та інших обставин, просимо Вас, включити вартість послуг з «лабораторних досліджень та польових досліджень ПАР» п.6 додатку №1 договору у вартість Товару «Основні неорганічні хімічні речовини (Поверхнево-активні речовини (ПАР) Піноутворювачі))» та окремо не оплачувати. Прохання надати роз’яснення або внести зміни у встановленому законом порядку.
Пов'язані документи: Учасник
Вирішення: Шановний Учаснику, дякуємо за зацікавленність у нашій закупівлі! У відповідь на Вашу вимогу повідомляємо наступне. Розподіл якості між Товаром та супутніми Послугами робить Постачальник. За умовами договору Замовник сплачує за послуги лабораторних та польових випробувань Товару тільки в разі позитивного результату випробувань Товару на об’єктах Замовника. На момент поставки партії Товару, що переходить у власність Замовника, якість Товару та його адаптація під конкретну свердловину Замовника буде підтвердженою. У разі включення вартості Послуг у вартість Товару: оплата Товару проводиться протягом 30 календарних днів з дати підписання акту приймання-передачі Товару, Постачальник проводить випробування Товару, що є потенційною власністю Замовника, та який Замовник буде оплачувати. У разі відокремлення оплати Послуг Постачальник проводить випробування власного продукту, який, у разі негативних випробувань, не оплачується Замовником. Тобто, відокремленням оплати Товару та супутніх Послуг ми мінімізуємо ризик оплати неякісного Товару Замовником. Стосовно потенційної не поставки Товару Постачальником зазначаємо, що відмова від поставки Товару Постачальником є невиконанням умов Договору. Невиконання умов договору Постачальником тягне за собою штрафні санкції, що викладені у Договорі (що є частиною тендерної документації) та вилучення забезпечення банківської гарантії.
Статус вимоги: Відхилено