-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Підгузки для дорослих (код за ЄЗС ДК 021:2015 (CPV) - 33750000-2 - Засоби для догляду за малюками)
код за ЄЗС ДК 021:2015 (CPV) - 33750000-2 - Засоби для догляду за малюками; Городнянський психоневрологічний інтернат; Україна, 15100, Чернігівська обл., м. Городня, вул. Шевченка, 108-А; код ЄДРПОУ 03189920; юридична особа , яка забезпечує потреби держави або територіальної громади.
Завершена
261 600.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 616.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 616.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2024 16:55 - 14.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
f99caee07b794122b8fbb42276588263
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-13-011821-a.a1
Назва:
скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 8.Постанова Кабінету Міністрів України Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів.pdf 15.03.2024 18:54
- 6.Закон України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення.pdf 15.03.2024 18:54
- 2.Технічні характеристики підгузники Tena.pdf 15.03.2024 18:54
- 4. Лист від представника ТОВ Бі-Трейдинг.pdf 15.03.2024 18:54
- СКАРГА....docx 15.03.2024 18:54
- 5.Закон України Про публічні закупівлі.pdf 15.03.2024 18:54
- 1.Технічні характеристики SENI CLASSIC.pdf 15.03.2024 18:54
- 7.Закону України Про систему громадського здоров’я.pdf 15.03.2024 18:54
- СКАРГА....pdf 15.03.2024 18:54
- 3.Технічні характеристики підгузки Dailee Care Super..pdf 15.03.2024 18:54
- sign.p7s 15.03.2024 18:55
- Рішення від 19.03.2024 № 4939.pdf 19.03.2024 19:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.03.2024 № 5677.pdf 29.03.2024 14:31
- Рішення від 28.03.2024 № 5677.pdf 02.04.2024 16:26
- Пояснення до АМКУ 20.03.2024 18:58
- Пояснення до АМКУ 20.03.2024 18:58
- Карта технічних данних Optima 20.03.2024 18:58
- Карта технічних даних Seni Basic 20.03.2024 18:58
- Протокол про внесення змін до Тендерної документації 11.04.2024 17:34
- Перелік змін до Тендерної документації 11.04.2024 17:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 18:57
Дата розгляду скарги:
28.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.03.2024 19:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
02.04.2024 16:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Антимонопольного комітету України виконано, внесено зміни до Тендерної документації.
Пункт скарги
Номер:
50ae29e39a5f4abab27328a7640e9325
Заголовок пункту скарги:
Замовником визначені умови тендерної документації (далі – документація), в тому числі Додатку 3 такі, що суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, статті 5 Закону щодо забезпечення принципів добросовісної конкуренції серед учасників, недискримінації учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій та запобігання корупційним діям і зловживанням.
Опис заперечення:
В Додатку 3 до тендерної документації «ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» вказані наступні дискримінаційні вимоги.
Додаток 3
до тендерної документації
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Предмет закупівлі: Підгузки для дорослих (код за ЄЗС ДК 021:2015 (CPV): 33750000 - 2 Засоби для догляду за малюками)
В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом "або еквівалент".
1. Вимоги до предмету закупівлі.
№ п/п Найменування товару Одиниця виміру К-ть Технічний опис
1
Підгузки для дорослих Medium №2 шт.
3000 Підгузки для дорослих осіб з середньою і важкою проблемою нетримання сечі і калу. Два анатомічні вкладиші з целюлозної пульпи з суперабсорбентом. Бічні волани уздовж вбирного вкладиша відігнуті назовні. Складки з еластичною пряжею в паховій області, що запобігають витіканню рідини. Чотири липучки для багаторазового закріплення. Індикатор вологонасичення: тушовий напис, що розмивається під впливом рідини. Ізоляційний шар з поліетиленової плівки по всій поверхні виробу.
Передбачений обхват талії, стегон не менше 75-110 см
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2200
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 480
2 Підгузки для дорослих Large №3
шт. 6390 Підгузки для дорослих осіб з середньою і важкою проблемою нетримання сечі і калу. Два анатомічні вкладиші з целюлозної пульпи з суперабсорбентом. Бічні волани уздовж вбирного вкладиша відігнуті назовні. Складки з еластичною пряжею в паховій області, що запобігають витіканню рідини. Чотири липучки для багаторазового закріплення. Індикатор вологонасичення: тушовий напис, що розмивається під впливом рідини. Ізоляційний шар з поліетиленової плівки по всій поверхні виробу. Передбачений обхват талії, стегон не менше 100-150 см. Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500 Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540
3 Підгузки для дорослих Extra Large №4 шт 980 Підгузки для дорослих осіб з середньою і важкою проблемою нетримання сечі і калу. Два анатомічні вкладиші з целюлозної пульпи з суперабсорбентом. Бічні волани уздовж вбирного вкладиша відігнуті назовні. Складки з еластичною пряжею в паховій області, що запобігають витіканню рідини. Чотири липучки для багаторазового закріплення. Індикатор вологонасичення: тушовий напис, що розмивається під впливом рідини. Ізоляційний шар з поліетиленової плівки по всій поверхні виробу.
Передбачений обхват талії, стегон не менше 130-170 см. Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500. Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540
Учасник визначає ціну на товар, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на страхування, транспортування, завантажування, розвантажування та інших витрат, визначених законодавством
2. Підтвердження відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником.
2.1. Товар, що постачається повинен мати необхідні копії сертифікатів відповідності, які повинні бути оформлені відповідно до вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124 – VIII від 15.01.2015 року (зі змінами та доповненнями) та видані уповноваженим органом з оцінки відповідності.
На підтвердження Учасник повинен надати копії таких сертифікатів у складі своєї пропозиції.
2.2. Товар, що постачається повинен мати документи, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі та декларації про відповідність вимогам технічних регламентів).
На підтвердження Учасник повинен надати копії таких висновків та декларацій у складі своєї пропозиції.
2.3. З метою запобігання закупівлі фальсифікованого товару, чи товару з непідтвердженим походженням Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника.
На підтвердження Учасник повинен надати скан-копію з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, офіційного імпортера, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Повноваження офіційного представництва в Україні повинні підтверджуватись Авторизаційним листом від Виробника, та/або угодою про офіційного представника (імпортера) в Україні укладеною між Виробником та офіційним представником (імпортером), та/або іншим документом, яким підтверджується статус офіційного представника та/або імпортера в Україні.
Документ підтверджуючий статус офіційного представника та/або імпортера на території України подається у складі пропозиції Учасника.
2.4. Товар не повинен відрізнятися від вимог Замовника за якісними критеріями та технічними характеристиками.
а) Для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, Учасник надає у складі своєї пропозиції карту технічних даних на виріб де будуть зазначені технічні характеристики товару, завірену печаткою (штампом) виробника.
б) Також для підтвердження технічних, якісних та інших характеристик згідно із статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII від 12.05.1991 року (зі змінами та доповненнями) упаковки товару - повинні містити інформацію про товар (назву товару, номінальну кількість, дані про основні властивості товару, в тому числі розмір (зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон), виробника, країну виготовлення, дату виробництва, термін придатності, тощо, нанесену виробником заводським способом. Нанесення інформації на упаковку шляхом стікерування допускається лише з метою дублювання інформації українською мовою (надати фотографічні зображення реальних упаковок товару з усіх 6 сторін у форматі jpeg або pdf). Надання зображень у вигляді макетів упаковок не допускається, так як ці зображення не є підтвердженням наявності у Учасника запропонованого ним товару.
2.5. Кожна партія Товару має супроводжуватися документами (рахунками, накладними, документами, які засвідчують якість та безпеку).
На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист в довільній формі щодо відповідності вимогам, вказаним у вищевказаному пункті.
2.6. До вартості товару входить доставка товару транспортом Учасника та розвантажувальні роботи. Товар повинен поставлятися партіями згідно з письмовими або усними заявками Замовника за адресою: 15100 м. Городня, вул. Шевченка 108-А. склад зберігання, на потязі 3-х робочих днів з дня усної або письмової заявки Замовника.
Прийом товару здійснюється обов’язково при представнику Постачальника. Пропозиції в яких поставка товарів здійснюється поштовими відправленнями («Нова Пошта» або ін.) не розглядаються.
На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист в довільній формі щодо відповідності вимогам, вказаним у вищевказаному пункті.
2.7. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист погодження з умовою, що у разі виникнення суперечок щодо відповідності товару технічним вимогами цієї закупівлі, товар надається до відповідного закладу, акредитованого на проведення таких робіт, послуг, задля лабораторного дослідження на предмет відповідності Держстандартам. Вартість досліджень сплачує Учасник. Разом з оригіналом результатів лабораторного дослідження надається копія акредитації відповідного закладу, посвідченої печаткою такого закладу.
2.8. Якщо Учасник подає пропозицію на еквівалентний товар, то Учасник має надати порівняльну таблицю із зазначенням найменування товару, його характеристик, та запропонованого Учасником еквіваленту.
Додаток 3
до тендерної документації
ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА ІНШІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
Предмет закупівлі: Підгузки для дорослих (код за ЄЗС ДК 021:2015 (CPV): 33750000 - 2 Засоби для догляду за малюками)
В місцях де технічна специфікація містить посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, слід читати з виразом "або еквівалент".
1. Вимоги до предмету закупівлі.
№ п/п Найменування товару Одиниця виміру К-ть Технічний опис
1
Підгузки для дорослих Medium №2 шт.
3000 Підгузки для дорослих осіб з середньою і важкою проблемою нетримання сечі і калу. Два анатомічні вкладиші з целюлозної пульпи з суперабсорбентом. Бічні волани уздовж вбирного вкладиша відігнуті назовні. Складки з еластичною пряжею в паховій області, що запобігають витіканню рідини. Чотири липучки для багаторазового закріплення. Індикатор вологонасичення: тушовий напис, що розмивається під впливом рідини. Ізоляційний шар з поліетиленової плівки по всій поверхні виробу.
Передбачений обхват талії, стегон не менше 75-110 см
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2200
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 480
2 Підгузки для дорослих Large №3
шт. 6390 Підгузки для дорослих осіб з середньою і важкою проблемою нетримання сечі і калу. Два анатомічні вкладиші з целюлозної пульпи з суперабсорбентом. Бічні волани уздовж вбирного вкладиша відігнуті назовні. Складки з еластичною пряжею в паховій області, що запобігають витіканню рідини. Чотири липучки для багаторазового закріплення. Індикатор вологонасичення: тушовий напис, що розмивається під впливом рідини. Ізоляційний шар з поліетиленової плівки по всій поверхні виробу. Передбачений обхват талії, стегон не менше 100-150 см. Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500 Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540
3 Підгузки для дорослих Extra Large №4 шт 980 Підгузки для дорослих осіб з середньою і важкою проблемою нетримання сечі і калу. Два анатомічні вкладиші з целюлозної пульпи з суперабсорбентом. Бічні волани уздовж вбирного вкладиша відігнуті назовні. Складки з еластичною пряжею в паховій області, що запобігають витіканню рідини. Чотири липучки для багаторазового закріплення. Індикатор вологонасичення: тушовий напис, що розмивається під впливом рідини. Ізоляційний шар з поліетиленової плівки по всій поверхні виробу.
Передбачений обхват талії, стегон не менше 130-170 см. Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500. Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540
Учасник визначає ціну на товар, який він пропонує поставити за Договором, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, а також витрат на страхування, транспортування, завантажування, розвантажування та інших витрат, визначених законодавством
2. Підтвердження відповідності пропозиції торгів учасника технічним, якісним кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником.
2.1. Товар, що постачається повинен мати необхідні копії сертифікатів відповідності, які повинні бути оформлені відповідно до вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124 – VIII від 15.01.2015 року (зі змінами та доповненнями) та видані уповноваженим органом з оцінки відповідності.
На підтвердження Учасник повинен надати копії таких сертифікатів у складі своєї пропозиції.
2.2. Товар, що постачається повинен мати документи, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі та декларації про відповідність вимогам технічних регламентів).
На підтвердження Учасник повинен надати копії таких висновків та декларацій у складі своєї пропозиції.
2.3. З метою запобігання закупівлі фальсифікованого товару, чи товару з непідтвердженим походженням Учасник повинен підтвердити можливість поставки запропонованого ним Товару, у кількості та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника.
На підтвердження Учасник повинен надати скан-копію з Оригіналу листа виробника (представництва, філії виробника – якщо їх відповідні повноваження поширюються на територію України), або представника, офіційного імпортера, дилера, дистриб'ютора, офіційно уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки Учасником Товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, та в терміни, визначені цією Документацією та пропозицією Учасника. Лист повинен включати в себе: назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі.
Повноваження офіційного представництва в Україні повинні підтверджуватись Авторизаційним листом від Виробника, та/або угодою про офіційного представника (імпортера) в Україні укладеною між Виробником та офіційним представником (імпортером), та/або іншим документом, яким підтверджується статус офіційного представника та/або імпортера в Україні.
Документ підтверджуючий статус офіційного представника та/або імпортера на території України подається у складі пропозиції Учасника.
2.4. Товар не повинен відрізнятися від вимог Замовника за якісними критеріями та технічними характеристиками.
а) Для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, Учасник надає у складі своєї пропозиції карту технічних даних на виріб де будуть зазначені технічні характеристики товару, завірену печаткою (штампом) виробника.
б) Також для підтвердження технічних, якісних та інших характеристик згідно із статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII від 12.05.1991 року (зі змінами та доповненнями) упаковки товару - повинні містити інформацію про товар (назву товару, номінальну кількість, дані про основні властивості товару, в тому числі розмір (зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон), виробника, країну виготовлення, дату виробництва, термін придатності, тощо, нанесену виробником заводським способом. Нанесення інформації на упаковку шляхом стікерування допускається лише з метою дублювання інформації українською мовою (надати фотографічні зображення реальних упаковок товару з усіх 6 сторін у форматі jpeg або pdf). Надання зображень у вигляді макетів упаковок не допускається, так як ці зображення не є підтвердженням наявності у Учасника запропонованого ним товару.
2.5. Кожна партія Товару має супроводжуватися документами (рахунками, накладними, документами, які засвідчують якість та безпеку).
На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист в довільній формі щодо відповідності вимогам, вказаним у вищевказаному пункті.
2.6. До вартості товару входить доставка товару транспортом Учасника та розвантажувальні роботи. Товар повинен поставлятися партіями згідно з письмовими або усними заявками Замовника за адресою: 15100 м. Городня, вул. Шевченка 108-А. склад зберігання, на потязі 3-х робочих днів з дня усної або письмової заявки Замовника.
Прийом товару здійснюється обов’язково при представнику Постачальника. Пропозиції в яких поставка товарів здійснюється поштовими відправленнями («Нова Пошта» або ін.) не розглядаються.
На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист в довільній формі щодо відповідності вимогам, вказаним у вищевказаному пункті.
2.7. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист погодження з умовою, що у разі виникнення суперечок щодо відповідності товару технічним вимогами цієї закупівлі, товар надається до відповідного закладу, акредитованого на проведення таких робіт, послуг, задля лабораторного дослідження на предмет відповідності Держстандартам. Вартість досліджень сплачує Учасник. Разом з оригіналом результатів лабораторного дослідження надається копія акредитації відповідного закладу, посвідченої печаткою такого закладу.
2.8. Якщо Учасник подає пропозицію на еквівалентний товар, то Учасник має надати порівняльну таблицю із зазначенням найменування товару, його характеристик, та запропонованого Учасником еквіваленту.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Вказані виділені медико-технічні вимоги вважаємо дискримінаційними, оскільки кожен виробник може по-різному описати підгузник, який виготовляє, а також враховуючи ту обставину, що на даний час існує значна кількість торгових марок та виробників підгузників для дорослих – кожен виробник продукції намагається надати своєму товару якісь особливі, нестандартні якості.
Останні можуть бути як важливими, так і такими, що особливо не впливають на основні характеристики товару, але й водночас роблять свій товар «особливим», який відрізняється від більшості товару. Тому, конкуренція виробників зосереджується не тільки на ціні, а й на цих особливих якостях товару. Проте вказані ознаки жодним чином не впливають на основне цільове призначення.
Замовником вказаний чіткий технічний опис товару, який СКОПІЙОВАНО із документу «КАРТА ТЕХНІЧНИХ ДАНИХ», що підтверджується додатком до даної скарги. Крім того, вказані й основні показники підгузників, які так само скопійовано із документу «КАРТА ТЕХНІЧНИХ ДАНИХ», а саме:
№ п/п Найменування товару Технічний опис
1
Підгузки для дорослих Medium №2 Передбачений обхват талії, стегон не менше 75-110 см
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2200
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 480
2 Підгузки для дорослих Large №3 Передбачений обхват талії, стегон не менше 100-150 см.
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540
3 Підгузки для дорослих Extra Large №4 Передбачений обхват талії, стегон не менше 130-170 см.
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500.
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540
Дані вимоги вважаємо дискримінаційними, оскільки дані показники притаманні лише для підгузників торгової марки «SENI».
Враховуючи викладені замовником технічні характеристики та притаманність вказаних характеристик лише певній ТМ, жоден з учасників не зможе виконати вказані вимоги, а тому позбавлений права прийняти участь у даній закупівлі, в тому числі і Скаржник, який хоче прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати підгузники торгової марки «DAILEE».
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника та торгової марки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Повідомляємо про те, що Скаржник є потенційним учасником, який спроможний поставити товар за договором про закупівлю у повному обсязі.
Проте, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо технічних вимог до предмету закупівлі не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки призведе до відхилення тендерної пропозиції Скаржника через невідповідність умовам технічної специфікації.
Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузників для дорослих серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що не відповідають вимозі Замовника щодо обхвату талії та стегон не тільки підгузники торгової марки «DAILEE», які хоче запропонувати Скаржник, але й найпоширеніші підгузники не відповідають вимозі Замовника щодо обхвату талії та стегон, що наведено нижче:
№ п/п Найменування Вимоги замовника Технічна характеристика SENI CLASSIC Технічна характеристика
TENA SLIP Plus Технічна характеристика
Dailee Care Super
1 Підгузки для дорослих Medium №2 обхват талії, стегон не менше 75-110 см
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2200
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 480 обхват талії, стегон 75-110 см
Поглинальна здатність [г], 2200
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) 480 обхват талії, стегон 70-120 см
Поглинальна здатність [г], 2102
Не відповідає обхват талії, стегон 80-120 см
Поглинальна здатність [г], 2400
Ретенція [г] 650
2 Підгузки для дорослих Large №3 обхват талії, стегон не менше 100-150 см.
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540 обхват талії, стегон 100-150 см.
Поглинальна здатність [г], 2500
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) 540 обхват талії, стегон 90-145 см.
Поглинальна здатність [г], 2410
Не відповідає обхват талії, стегон 100-150 см.
Поглинальна здатність [г], 2600
Ретенція (г) 700
3 Підгузки для дорослих Extra Large №4 обхват талії, стегон не менше 130-170 см.
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500.
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540 обхват талії, стегон 130-170 см.
Поглинальна здатність [г], 2500.
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) 540 обхват талії, стегон 120-160 см.
Поглинальна здатність [г], 2550.
Не відповідає обхват талії, стегон 120-170 см
Поглинальна здатність [г], 2800
Ретенція (г) 700
Не відповідає
Скаржник у даній закупівлі може запропонувати товар офіційного представника виробника в Україні ТОВ «Бі-Трейдинг» наступної торгової марки «Dailee», що підтверджується доданим до Скарги листом та має намір прийняти участь у даній закупівлі запропонувавши підгузники вказаної торгової марки, але вони не відповідають медико-технічним вимогам зазначеним Замовником у Додатку №2.
Тому, за невідповідність вказаним замовником технічному опису та обхвату талії, пропозицію учасників буде «дискваліфіковано», як таку, що не відповідає технічним вимогам Замовника. Тобто, Замовником прописано технічні характеристики, які можуть бути притаманні лише для продукції одного виробника, без права запропонувати еквівалент, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене та те, що немає жодних підгузників інших виробників та торгових марок, які б відповідали усім в сукупності вимогам зазначених Замовником у Додатку 2, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua. Водночас, звертаємо увагу Колегії на те, що одним із підтвердження того, що еквіваленту товару, який вимагає замовник не існує, можуть бути додатки до даної скарги, які отримані шляхом аналізу сайтів мережі інтернет, зокрема офіційних сайтів виробників товару, маркетплейсів та моніторингу системи прозорро.
В якості доказів Скаржник надає Технічні характеристики підгузників за наведеними позиціями, згідно яких можна встановити розбіжності щодо встановлених цифрових показників характеристики обхвату талії та стегон підгузників, що вказав замовник та підгузників інших торгових марок.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Частинами 3 і 4 ст. 23 Закону встановлено, що Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками. У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент". Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Вказані виділені медико-технічні вимоги вважаємо дискримінаційними, оскільки кожен виробник може по-різному описати підгузник, який виготовляє, а також враховуючи ту обставину, що на даний час існує значна кількість торгових марок та виробників підгузників для дорослих – кожен виробник продукції намагається надати своєму товару якісь особливі, нестандартні якості.
Останні можуть бути як важливими, так і такими, що особливо не впливають на основні характеристики товару, але й водночас роблять свій товар «особливим», який відрізняється від більшості товару. Тому, конкуренція виробників зосереджується не тільки на ціні, а й на цих особливих якостях товару. Проте вказані ознаки жодним чином не впливають на основне цільове призначення.
Замовником вказаний чіткий технічний опис товару, який СКОПІЙОВАНО із документу «КАРТА ТЕХНІЧНИХ ДАНИХ», що підтверджується додатком до даної скарги. Крім того, вказані й основні показники підгузників, які так само скопійовано із документу «КАРТА ТЕХНІЧНИХ ДАНИХ», а саме:
№ п/п Найменування товару Технічний опис
1
Підгузки для дорослих Medium №2 Передбачений обхват талії, стегон не менше 75-110 см
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2200
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 480
2 Підгузки для дорослих Large №3 Передбачений обхват талії, стегон не менше 100-150 см.
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540
3 Підгузки для дорослих Extra Large №4 Передбачений обхват талії, стегон не менше 130-170 см.
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500.
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540
Дані вимоги вважаємо дискримінаційними, оскільки дані показники притаманні лише для підгузників торгової марки «SENI».
Враховуючи викладені замовником технічні характеристики та притаманність вказаних характеристик лише певній ТМ, жоден з учасників не зможе виконати вказані вимоги, а тому позбавлений права прийняти участь у даній закупівлі, в тому числі і Скаржник, який хоче прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати підгузники торгової марки «DAILEE».
Виходячи з наведеного, взяти участь у процедурі закупівлі можуть лише ті суб’єкти господарювання, які пропонують продукцію конкретного виробника та торгової марки, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Повідомляємо про те, що Скаржник є потенційним учасником, який спроможний поставити товар за договором про закупівлю у повному обсязі.
Проте, залишення вказаних вище вимог тендерної документації щодо технічних вимог до предмету закупівлі не дозволяє взяти участь в процедурі закупівлі, оскільки призведе до відхилення тендерної пропозиції Скаржника через невідповідність умовам технічної специфікації.
Провівши порівняльну характеристику властивостей підгузників для дорослих серед виробників та торгових марок на підставі технічних даних виробників, було встановлено, що не відповідають вимозі Замовника щодо обхвату талії та стегон не тільки підгузники торгової марки «DAILEE», які хоче запропонувати Скаржник, але й найпоширеніші підгузники не відповідають вимозі Замовника щодо обхвату талії та стегон, що наведено нижче:
№ п/п Найменування Вимоги замовника Технічна характеристика SENI CLASSIC Технічна характеристика
TENA SLIP Plus Технічна характеристика
Dailee Care Super
1 Підгузки для дорослих Medium №2 обхват талії, стегон не менше 75-110 см
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2200
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 480 обхват талії, стегон 75-110 см
Поглинальна здатність [г], 2200
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) 480 обхват талії, стегон 70-120 см
Поглинальна здатність [г], 2102
Не відповідає обхват талії, стегон 80-120 см
Поглинальна здатність [г], 2400
Ретенція [г] 650
2 Підгузки для дорослих Large №3 обхват талії, стегон не менше 100-150 см.
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540 обхват талії, стегон 100-150 см.
Поглинальна здатність [г], 2500
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) 540 обхват талії, стегон 90-145 см.
Поглинальна здатність [г], 2410
Не відповідає обхват талії, стегон 100-150 см.
Поглинальна здатність [г], 2600
Ретенція (г) 700
3 Підгузки для дорослих Extra Large №4 обхват талії, стегон не менше 130-170 см.
Поглинальна здатність [г], не менше, ніж 2500.
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) не менше 540 обхват талії, стегон 130-170 см.
Поглинальна здатність [г], 2500.
Ретенція (утримання) [г] середня (NAFC) 540 обхват талії, стегон 120-160 см.
Поглинальна здатність [г], 2550.
Не відповідає обхват талії, стегон 120-170 см
Поглинальна здатність [г], 2800
Ретенція (г) 700
Не відповідає
Скаржник у даній закупівлі може запропонувати товар офіційного представника виробника в Україні ТОВ «Бі-Трейдинг» наступної торгової марки «Dailee», що підтверджується доданим до Скарги листом та має намір прийняти участь у даній закупівлі запропонувавши підгузники вказаної торгової марки, але вони не відповідають медико-технічним вимогам зазначеним Замовником у Додатку №2.
Тому, за невідповідність вказаним замовником технічному опису та обхвату талії, пропозицію учасників буде «дискваліфіковано», як таку, що не відповідає технічним вимогам Замовника. Тобто, Замовником прописано технічні характеристики, які можуть бути притаманні лише для продукції одного виробника, без права запропонувати еквівалент, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та інших потенційних учасників.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене та те, що немає жодних підгузників інших виробників та торгових марок, які б відповідали усім в сукупності вимогам зазначених Замовником у Додатку 2, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua. Водночас, звертаємо увагу Колегії на те, що одним із підтвердження того, що еквіваленту товару, який вимагає замовник не існує, можуть бути додатки до даної скарги, які отримані шляхом аналізу сайтів мережі інтернет, зокрема офіційних сайтів виробників товару, маркетплейсів та моніторингу системи прозорро.
В якості доказів Скаржник надає Технічні характеристики підгузників за наведеними позиціями, згідно яких можна встановити розбіжності щодо встановлених цифрових показників характеристики обхвату талії та стегон підгузників, що вказав замовник та підгузників інших торгових марок.
×
-
Назва доказу:
4. Лист від представника ТОВ Бі-Трейдинг
-
Опис доказу:
4. Лист від представника ТОВ Бі-Трейдинг
-
Повʼязаний документ:
4. Лист від представника ТОВ Бі-Трейдинг.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Технічні характеристики підгузки Dailee Care Super
-
Опис доказу:
Враховуючи викладені замовником технічні характеристики та притаманність вказаних характеристик лише певній ТМ, жоден з учасників, крім тих, хто запропонує товар торгової марки SENI, не зможе виконати вказані вимоги, а тому позбавлений права прийняти участь у даній закупівлі, в тому числі і Скаржник, який хоче прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати підгузник та пелюшки торгової марки «Dailee».
-
Повʼязаний документ:
3.Технічні характеристики підгузки Dailee Care Super..pdf
-
-
Назва доказу:
2. Технічні характеристики підгузники Tena
-
Опис доказу:
Враховуючи викладені замовником технічні характеристики та притаманність вказаних характеристик лише певній ТМ, жоден з учасників, крім тих, хто запропонує товар торгової марки SENI, не зможе виконати вказані вимоги, а тому позбавлений права прийняти участь у даній закупівлі, в тому числі і Скаржник, який хоче прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати підгузник та пелюшки торгової марки «Dailee».
-
Повʼязаний документ:
2.Технічні характеристики підгузники Tena.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Карта технічних даних підгузників для дорослих SENI CLASSIC
-
Опис доказу:
Враховуючи викладені замовником технічні характеристики та притаманність вказаних характеристик лише певній ТМ, жоден з учасників, крім тих, хто запропонує товар торгової марки SENI, не зможе виконати вказані вимоги, а тому позбавлений права прийняти участь у даній закупівлі, в тому числі і Скаржник, який хоче прийняти участь у даній закупівлі та запропонувати підгузник та пелюшки торгової марки «Dailee».
-
Повʼязаний документ:
1.Технічні характеристики SENI CLASSIC.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вищевикладене, просимо Колегію, зобов’язати Замовника внести зміни в Додатку 3 тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог та викладення їх стандартними характеристиками, відповідно до статті 23 Закону, а саме: № п/п Найменування товару Одиниця виміру К-ть Технічний опис 1 Підгузки для дорослих Medium №2 шт. 3000 Підгузники призначені для малорухливих і лежачих хворих із середнім та важким ступенем нетримання - поглинальна здатність не менше 2200 мл - обхват талії 75-110 см +/- 10 см; - повинні мати анатомічну форму, - повинні бути виготовлені з гіпоалергенних матеріалів, - «дихаючий» шар по всій поверхні повинен пропускати повітря - повинні мати вологонепроникні бортики для попередження протікання, - повинна бути система нейтралізації запаху, - повинен бути наявний поглинаючий шар з абсорбентом. 2 Підгузки для дорослих Large №3 шт. 6390 Підгузники призначені для малорухливих і лежачих хворих із середнім та важким ступенем нетримання - поглинальна здатність не менше 2500 мл - обхват талії 100-150 см +/- 10 см; - повинні мати анатомічну форму, - повинні бути виготовлені з гіпоалергенних матеріалів, - «дихаючий» шар по всій поверхні повинен пропускати повітря - повинні мати вологонепроникні бортики для попередження протікання, - повинна бути система нейтралізації запаху, - повинен бути наявний поглинаючий шар з абсорбентом. 3 Підгузки для дорослих Extra Large №4 шт 980 Підгузники призначені для малорухливих і лежачих хворих із середнім та важким ступенем нетримання - поглинальна здатність не менше 2500 мл - обхват талії 130-170 см +/- 10 см; - повинні мати анатомічну форму, - повинні бути виготовлені з гіпоалергенних матеріалів, - «дихаючий» шар по всій поверхні повинен пропускати повітря - повинні мати вологонепроникні бортики для попередження протікання, - повинна бути система нейтралізації запаху, - повинен бути наявний поглинаючий шар з абсорбентом.
Номер:
b8010d045c2c4e15b1acbfc002158dae
Заголовок пункту скарги:
В пункті 2.1 Додатку 3 до тендерної документації Замовником вказана дискримінаційна вимога
Опис заперечення:
В пункті 2.1 Додатку 3 Замовник вимагає:
«2.1. Товар, що постачається повинен мати необхідні копії сертифікатів відповідності, які повинні бути оформлені відповідно до вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124 – VIII від 15.01.2015 року (зі змінами та доповненнями) та видані уповноваженим органом з оцінки відповідності.
На підтвердження Учасник повинен надати копії таких сертифікатів у складі своєї пропозиції.»
«2.1. Товар, що постачається повинен мати необхідні копії сертифікатів відповідності, які повинні бути оформлені відповідно до вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124 – VIII від 15.01.2015 року (зі змінами та доповненнями) та видані уповноваженим органом з оцінки відповідності.
На підтвердження Учасник повинен надати копії таких сертифікатів у складі своєї пропозиції.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
В зв’язку із втратою чинності з 01.01.2018 року Декрету КМУ України від 10.05.1993 №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» та «Переліку продукції, що підлягає обов’язковій сертифікації в Україні», затвердженого Наказом Держспоживстандарту України від 01.02.2005 року №28, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.05.2005 року за №466/10746, підгузники для дорослих, обов’язковій сертифікації в Державній системі сертифікації України не підлягає, а також зазначений товар не підлягає оцінці відповідності, для якої необхідно проводити випробування відповідності та отримати всі необхідні протоколи випробувань та сертифікат відповідності.
Проте, даний товар, як виріб медичного призначення підлягає оцінці відповідності за вимогами Технічних регламентів, що підтверджується Декларацією про відповідність Технічному регламенту.
Проте, даний товар, як виріб медичного призначення підлягає оцінці відповідності за вимогами Технічних регламентів, що підтверджується Декларацією про відповідність Технічному регламенту.
×
-
Назва доказу:
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів»
-
Опис доказу:
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів»
-
Повʼязаний документ:
8.Постанова Кабінету Міністрів України Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів.pdf
-
-
Назва доказу:
ЗУ «Про публічні закупівлі»
-
Опис доказу:
ЗУ «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
5.Закон України Про публічні закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вищевикладене, просимо Колегію, зобов’язати Замовника внести зміни до п.2.1 Додатку 3 тендерної документації шляхом усунення дискримінаційних вимог та викладення в наступній редакції, а саме: 2.1. Товар, що постачається повинен мати необхідні копії сертифікатів відповідності, які повинні бути оформлені відповідно до вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» № 124 – VIII від 15.01.2015 року (зі змінами та доповненнями) та видані уповноваженим органом з оцінки відповідності, або Декларацію відповідності Технічному регламенту, що підтверджує відповідність запропонованого товару Технічному регламенту. На підтвердження Учасник повинен надати копії таких сертифікатів або декларацій про відповідність Технічному регламенту у складі своєї пропозиції.
Номер:
fd5171f15d304e32b09052b5dcfd3122
Заголовок пункту скарги:
В пункті 2.2 Додатку 3 до тендерної документації Замовником вказана дискримінаційна вимога.
Опис заперечення:
В пункті 2.2 Додатку 3 Замовник вимагає:
«2.2. Товар, що постачається повинен мати документи, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі та декларації про відповідність вимогам технічних регламентів).
На підтвердження Учасник повинен надати копії таких висновків та декларацій у складі своєї пропозиції.»
«2.2. Товар, що постачається повинен мати документи, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі та декларації про відповідність вимогам технічних регламентів).
На підтвердження Учасник повинен надати копії таких висновків та декларацій у складі своєї пропозиції.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
З 1 жовтня 2023 року втратив чинність Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», на підставі якого видавалися висновки санітарно-епідеміологічної експертизи, та набрали чинності окремі положення Закону України «Про систему громадського здоров’я», в зв’язку із чим з 1 жовтня 2023 року державна санітарно-епідеміологічна експертиза для нехарчової продукції не проводиться, а висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи на нехарчову продукцію не видаються.
Таким чином, станом на сьогодні введення в обіг в Україні нехарчової продукції і забезпечення її безпечності здійснюється виключно шляхом застосування технічних регламентів (у разі їх наявності) і передбачених ними процедур оцінки відповідності, наслідком якого є видача Декларації про відповідність технічному регламенту.
Таким чином, станом на сьогодні введення в обіг в Україні нехарчової продукції і забезпечення її безпечності здійснюється виключно шляхом застосування технічних регламентів (у разі їх наявності) і передбачених ними процедур оцінки відповідності, наслідком якого є видача Декларації про відповідність технічному регламенту.
×
-
Назва доказу:
ЗУ «Про систему громадського здоров’я»
-
Опис доказу:
ЗУ «Про систему громадського здоров’я»
-
Повʼязаний документ:
7.Закону України Про систему громадського здоров’я.pdf
-
-
Назва доказу:
ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»
-
Опис доказу:
ЗУ «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення»
-
Повʼязаний документ:
6.Закон України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вищевикладене, просимо Колегію, зобов’язати Замовника внести зміни до пункту 2.2 Додатку 3 до тендерної документації та викласти в наступній редакції, а саме: 2.2. Товар, що постачається, повинен мати документи, що засвідчують якість та безпеку запропонованого товару в повному обсязі (висновки санітарно-епідеміологічної експертизи на предмет закупівлі (або лист роз’яснення про їх відсутність із посиланням на норми чинного законодавства України) та декларації про відповідність вимогам технічних регламентів). На підтвердження Учасник повинен надати копії таких висновків (або лист роз’яснення про їх відсутність із посиланням на норми чинного законодавства України) та декларацій у складі своєї пропозиції.
Номер:
ef51bc61543140f78f50066cda597960
Заголовок пункту скарги:
В п.2.4. Додатку 3 до тендерної документації вказано дискримінаційні вимоги та такі, що порушують норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Опис заперечення:
В п.2.4. Додатку 3 до тендерної документації Замовником вказана вимога, яка порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель:
«2.4. Товар не повинен відрізнятися від вимог Замовника за якісними критеріями та технічними характеристиками.
а) Для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, Учасник надає у складі своєї пропозиції карту технічних даних на виріб де будуть зазначені технічні характеристики товару, завірену печаткою (штампом) виробника.
б) Також для підтвердження технічних, якісних та інших характеристик згідно із статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII від 12.05.1991 року (зі змінами та доповненнями) упаковки товару - повинні містити інформацію про товар (назву товару, номінальну кількість, дані про основні властивості товару, в тому числі розмір (зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон), виробника, країну виготовлення, дату виробництва, термін придатності, тощо, нанесену виробником заводським способом. Нанесення інформації на упаковку шляхом стікерування допускається лише з метою дублювання інформації українською мовою (надати фотографічні зображення реальних упаковок товару з усіх 6 сторін у форматі jpeg або pdf). Надання зображень у вигляді макетів упаковок не допускається, так як ці зображення не є підтвердженням наявності у Учасника запропонованого ним товару.»
«2.4. Товар не повинен відрізнятися від вимог Замовника за якісними критеріями та технічними характеристиками.
а) Для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, Учасник надає у складі своєї пропозиції карту технічних даних на виріб де будуть зазначені технічні характеристики товару, завірену печаткою (штампом) виробника.
б) Також для підтвердження технічних, якісних та інших характеристик згідно із статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII від 12.05.1991 року (зі змінами та доповненнями) упаковки товару - повинні містити інформацію про товар (назву товару, номінальну кількість, дані про основні властивості товару, в тому числі розмір (зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон), виробника, країну виготовлення, дату виробництва, термін придатності, тощо, нанесену виробником заводським способом. Нанесення інформації на упаковку шляхом стікерування допускається лише з метою дублювання інформації українською мовою (надати фотографічні зображення реальних упаковок товару з усіх 6 сторін у форматі jpeg або pdf). Надання зображень у вигляді макетів упаковок не допускається, так як ці зображення не є підтвердженням наявності у Учасника запропонованого ним товару.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
а) Вимогу щодо надання карти технічних даних на виріб де будуть зазначені технічні характеристики товару, завірену печаткою (штампом) виробника – вважаємо дискримінаційною.
Відповідно до п.34 Особливостей, Строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж сім днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель.
Оскільки, існує широкий вибір товару на ринку іноземного походження, виробники надають різні формати документів, що містять технічні характеристики: карта технічних даних, сертифікат якості, паспорт якості, технічні характеристики, паспорт продукції, тощо. Усі перелічені вище документи містять технічні характеристики товару, однак замовником визначено, що Учасник має надати виключно документ під назвою «карта технічних даних», що містить технічні характеристики, що означає, що потенційний Учасник зобов’язаний звернутися до виробника із запитом про надання документу з конкретною назвою, що містить характеристики товару – карта технічних даних.
Надання документу з назвою «карта технічних даних», завіреного ЛИШЕ виробником є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників, оскільки строк подачі пропозиції у даній закупівлі становить 7 днів, а у такий короткий час Учасник обмежений у можливості отримати оригінал документа від виробника, що знаходиться за кордоном.
Окрім того, переважна більшість виробників товару іноземного походження мають на території України уповноважених представників, які в свою чергу формують документи, що містять технічні характеристики товарів. Однак, в зв’язку із тим, що законом не передбачена конкретна форма вказаного документа, він може називатися як паспорт якості, паспорт товару, технічні характеристики, карта технічних даних, так і іншою назвою, хоч буде містити технічні характеристики товару.
Згідно Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15.01.2015 № 124-VIII), уповноважений представник - будь-яка фізична чи юридична особа - резидент України, яка одержала від виробника письмове доручення діяти від його імені стосовно визначених завдань.
Таким чином, встановлена вимога щодо надання виключно карти технічних даних на виріб, де будуть зазначені технічні характеристики товару, завірену печаткою (штампом) виробника (без права надання іншого документу, який містить технічні характеристики) та завірена виключно виробником товару без дозволу завірення та видачі таких документів уповноваженими представниками виробників на території України є дискримінаційним.
б) Також, вимога Замовника щодо «…упаковки товару - повинні містити інформацію про товар (назву товару, номінальну кількість, дані про основні властивості товару, в тому числі розмір (зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон),…» також є дискримінаційною.
Оскільки, вимоги щодо етикетки медичного виробу регулює Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів», а саме п.44 Розділ II. Вимоги до розроблення і виготовлення медичних виробів :
«Етикетка медичного виробу повинна містити такі елементи:
1) найменування або торгову марку і місцезнаходження виробника. Для медичних виробів, що імпортуються з метою введення в обіг, на етикетці, або зовнішньому пакуванні, або в інструкції із застосування додатково зазначається найменування та місцезнаходження уповноваженого представника, якщо виробник не є резидентом України;
2) дані, що обов’язково необхідні для ідентифікації медичного виробу, а також вміст пакування;
3) в разі потреби - слово “Стерильно”;
4) в разі потреби - код партії (після слова “Партія”) чи серійний номер;
5) в разі потреби - строк, до якого гарантовано безпечне застосування медичного виробу, із зазначенням року та місяця;
6) в разі потреби - позначку про призначення для одноразового застосування. Позначка виробника про одноразове застосування медичного виробу має відповідати гармонізованим стандартам;
7) для медичних виробів, виготовлених на замовлення, - слова “медичний виріб виготовлено на замовлення”;
8) для медичних виробів, призначених для клінічних досліджень, - слова “виключно для клінічних досліджень”;
9) інформацію про будь-які спеціальні умови зберігання медичного виробу та/або використання;
10) інформацію про будь-які спеціальні інструкції з експлуатації;
11) інформацію про будь-які запобіжні заходи та/або застереження;
12) рік виготовлення - для активних медичних виробів, на які не поширюється дія підпункту 5 цього пункту. Така інформація може бути включена в номер партії або серійний номер;
13) в разі потреби - інформацію про метод стерилізації;
14) якщо медичний виріб містить як невід’ємну частину похідні крові людини - відповідне позначення, що медичний виріб містить похідні крові людини.»
Звертаємо увагу, що самовільне розширення Замовником вимог до тих, що наведені вище, унеможливлює участь тих постачальників, які пропонують продукцію іншого виробника (еквівалент) та дана упаковка була складена із дотриманням вимог основного нормативного акту в даній сфері, а саме: Постанови №753, та не містить перелічених Замовникам даних.
Внаслідок чого замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо «розміру зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон» та обмежено коло потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що зазначення ««розміру зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон» на підгузниках для дорослих передбачено виробником з документації якого Замовником було складено технічну специфікацію.
Зауважуємо, що ми бажаємо запропонувати товари, на упаковці яких не зазначається вага (або об’єм, або сантиметри), але зазначається марка, модель, розмір, кількість штук в упаковці. Характеристики, зокрема щодо ваги (або об’єму, або сантиметрів) на підгузниках для дорослих підтверджуються Технічними характеристиками або будь-яким іншим документом на вибір учасника, які надаються в складі тендерної пропозиції та при постачанні товару.
Акцентуємо, що товар, який ми бажаємо запропонувати, містить все необхідне маркування від виробника, дотримуючись при цьому вимог п. 44 Розділу 2 Постанови КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» в частині елементів, які повинна містити етикетка медичного виробу.
Законодавство України не містить обов’язку зазначення ваги (або об’єму, або сантиметрів) на етикетці підгузників для дорослих. Акцентуємо, що наш товар повністю відповідає вимогам чинного законодавства України, в тому числі щодо маркування упаковки, а встановлена Замовника вимога в тендерній документації направлена на штучне звуження кола потенційних учасників процедури закупівлі.
Відповідно до п.34 Особливостей, Строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше, ніж сім днів з дня оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель.
Оскільки, існує широкий вибір товару на ринку іноземного походження, виробники надають різні формати документів, що містять технічні характеристики: карта технічних даних, сертифікат якості, паспорт якості, технічні характеристики, паспорт продукції, тощо. Усі перелічені вище документи містять технічні характеристики товару, однак замовником визначено, що Учасник має надати виключно документ під назвою «карта технічних даних», що містить технічні характеристики, що означає, що потенційний Учасник зобов’язаний звернутися до виробника із запитом про надання документу з конкретною назвою, що містить характеристики товару – карта технічних даних.
Надання документу з назвою «карта технічних даних», завіреного ЛИШЕ виробником є дискримінацією по відношенню до потенційних учасників, оскільки строк подачі пропозиції у даній закупівлі становить 7 днів, а у такий короткий час Учасник обмежений у можливості отримати оригінал документа від виробника, що знаходиться за кордоном.
Окрім того, переважна більшість виробників товару іноземного походження мають на території України уповноважених представників, які в свою чергу формують документи, що містять технічні характеристики товарів. Однак, в зв’язку із тим, що законом не передбачена конкретна форма вказаного документа, він може називатися як паспорт якості, паспорт товару, технічні характеристики, карта технічних даних, так і іншою назвою, хоч буде містити технічні характеристики товару.
Згідно Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" від 15.01.2015 № 124-VIII), уповноважений представник - будь-яка фізична чи юридична особа - резидент України, яка одержала від виробника письмове доручення діяти від його імені стосовно визначених завдань.
Таким чином, встановлена вимога щодо надання виключно карти технічних даних на виріб, де будуть зазначені технічні характеристики товару, завірену печаткою (штампом) виробника (без права надання іншого документу, який містить технічні характеристики) та завірена виключно виробником товару без дозволу завірення та видачі таких документів уповноваженими представниками виробників на території України є дискримінаційним.
б) Також, вимога Замовника щодо «…упаковки товару - повинні містити інформацію про товар (назву товару, номінальну кількість, дані про основні властивості товару, в тому числі розмір (зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон),…» також є дискримінаційною.
Оскільки, вимоги щодо етикетки медичного виробу регулює Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів», а саме п.44 Розділ II. Вимоги до розроблення і виготовлення медичних виробів :
«Етикетка медичного виробу повинна містити такі елементи:
1) найменування або торгову марку і місцезнаходження виробника. Для медичних виробів, що імпортуються з метою введення в обіг, на етикетці, або зовнішньому пакуванні, або в інструкції із застосування додатково зазначається найменування та місцезнаходження уповноваженого представника, якщо виробник не є резидентом України;
2) дані, що обов’язково необхідні для ідентифікації медичного виробу, а також вміст пакування;
3) в разі потреби - слово “Стерильно”;
4) в разі потреби - код партії (після слова “Партія”) чи серійний номер;
5) в разі потреби - строк, до якого гарантовано безпечне застосування медичного виробу, із зазначенням року та місяця;
6) в разі потреби - позначку про призначення для одноразового застосування. Позначка виробника про одноразове застосування медичного виробу має відповідати гармонізованим стандартам;
7) для медичних виробів, виготовлених на замовлення, - слова “медичний виріб виготовлено на замовлення”;
8) для медичних виробів, призначених для клінічних досліджень, - слова “виключно для клінічних досліджень”;
9) інформацію про будь-які спеціальні умови зберігання медичного виробу та/або використання;
10) інформацію про будь-які спеціальні інструкції з експлуатації;
11) інформацію про будь-які запобіжні заходи та/або застереження;
12) рік виготовлення - для активних медичних виробів, на які не поширюється дія підпункту 5 цього пункту. Така інформація може бути включена в номер партії або серійний номер;
13) в разі потреби - інформацію про метод стерилізації;
14) якщо медичний виріб містить як невід’ємну частину похідні крові людини - відповідне позначення, що медичний виріб містить похідні крові людини.»
Звертаємо увагу, що самовільне розширення Замовником вимог до тих, що наведені вище, унеможливлює участь тих постачальників, які пропонують продукцію іншого виробника (еквівалент) та дана упаковка була складена із дотриманням вимог основного нормативного акту в даній сфері, а саме: Постанови №753, та не містить перелічених Замовникам даних.
Внаслідок чого замовником встановлено дискримінаційні вимоги щодо «розміру зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон» та обмежено коло потенційних учасників.
Звертаємо увагу, що зазначення ««розміру зазначений в сантиметрах обхвату талії, стегон» на підгузниках для дорослих передбачено виробником з документації якого Замовником було складено технічну специфікацію.
Зауважуємо, що ми бажаємо запропонувати товари, на упаковці яких не зазначається вага (або об’єм, або сантиметри), але зазначається марка, модель, розмір, кількість штук в упаковці. Характеристики, зокрема щодо ваги (або об’єму, або сантиметрів) на підгузниках для дорослих підтверджуються Технічними характеристиками або будь-яким іншим документом на вибір учасника, які надаються в складі тендерної пропозиції та при постачанні товару.
Акцентуємо, що товар, який ми бажаємо запропонувати, містить все необхідне маркування від виробника, дотримуючись при цьому вимог п. 44 Розділу 2 Постанови КМУ від 02.10.2013 № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів» в частині елементів, які повинна містити етикетка медичного виробу.
Законодавство України не містить обов’язку зазначення ваги (або об’єму, або сантиметрів) на етикетці підгузників для дорослих. Акцентуємо, що наш товар повністю відповідає вимогам чинного законодавства України, в тому числі щодо маркування упаковки, а встановлена Замовника вимога в тендерній документації направлена на штучне звуження кола потенційних учасників процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів»
-
Опис доказу:
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів»
-
Повʼязаний документ:
8.Постанова Кабінету Міністрів України Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів.pdf
-
-
Назва доказу:
ЗУ «Про публічні закупівлі»
-
Опис доказу:
ЗУ «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
5.Закон України Про публічні закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вищевикладене, просимо Колегію, зобов’язати Замовника внести зміни до пункту 2.4 Додатку 3 до тендерної документації та викласти в наступній редакції, а саме: 2.4. Товар не повинен відрізнятися від вимог Замовника за якісними критеріями та технічними характеристиками. а) Для підтвердження відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника, Учасник надає у складі своєї пропозиції карту технічних даних на виріб та/або сертифікат якості та/або технічні характеристики та/або паспорт якості та/або інший документ, де будуть зазначені технічні характеристики товару, завірені печаткою (штампом) виробника, або представника виробника в Україні б) Також для підтвердження технічних, якісних та інших характеристик згідно із статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів» № 1023-XII від 12.05.1991 року (зі змінами та доповненнями) упаковки товару - повинні містити інформацію про товар (назву товару, кількість в упаковці, дані про основні властивості товару, в тому числі розмір, виробника, країну, дату виробництва, тощо, нанесену виробником заводським способом. Нанесення інформації на упаковку шляхом стікерування допускається лише з метою дублювання інформації українською мовою (надати фотографічні зображення реальних упаковок товару з усіх 6 сторін у форматі jpeg або pdf). Надання зображень у вигляді макетів упаковок не допускається, так як ці зображення не є підтвердженням наявності у Учасника запропонованого ним товару.
Номер:
51582b2d3502499ebbbea0e26737739b
Заголовок пункту скарги:
В п.2.7. Додатку 3 до тендерної документації вказано дискримінаційні вимоги та такі, що порушують норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Опис заперечення:
В п.2.7. Додатку 3 до тендерної документації Замовником вказана вимога, яка порушує норми чинного законодавства України у сфері публічних закупівель:
«2.7. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист погодження з умовою, що у разі виникнення суперечок щодо відповідності товару технічним вимогами цієї закупівлі, товар надається до відповідного закладу, акредитованого на проведення таких робіт, послуг, задля лабораторного дослідження на предмет відповідності Держстандартам. Вартість досліджень сплачує Учасник. Разом з оригіналом результатів лабораторного дослідження надається копія акредитації відповідного закладу, посвідченої печаткою такого закладу.»
«2.7. Учасник у складі своєї пропозиції повинен надати гарантійний лист погодження з умовою, що у разі виникнення суперечок щодо відповідності товару технічним вимогами цієї закупівлі, товар надається до відповідного закладу, акредитованого на проведення таких робіт, послуг, задля лабораторного дослідження на предмет відповідності Держстандартам. Вартість досліджень сплачує Учасник. Разом з оригіналом результатів лабораторного дослідження надається копія акредитації відповідного закладу, посвідченої печаткою такого закладу.»
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Згідно п.1 Розділу 3 Інструкція з підготовки тендерної пропозиції, Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
1.1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Тому, вимогу встановлену в п.2.7 Додатку 3 вважаємо дискримінаційною.
Оскільки, під час подання тендерних пропозицій Учасники документально підтверджують відповідність товару технічним вимогами цієї закупівлі. В свою чергу, Замовник отримує товар уже після визначення переможця та підписанням договору, але Замовник не є компетентним органом, який здатний провести відповідну експертизу, дослідити наданий підгузник та надати відповідну оцінка, яка б могла призвести до «виникнення суперечок щодо відповідності товару технічним вимогами цієї закупівлі».
Крім того, Замовником у тендерній документації зазначено: «Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду.»
А витрат щодо проведення досліджень та оплати даних послуг Учасником не передбачено жодним нормативно-правовим актом, що регулюють державні закупівлі.
1.1. Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Згідно частини 4 Статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, відповідно до частини 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. До того ж метою Закону є створення конкурентного середовища та розвиток добросовісної конкуренції.
Тому, вимогу встановлену в п.2.7 Додатку 3 вважаємо дискримінаційною.
Оскільки, під час подання тендерних пропозицій Учасники документально підтверджують відповідність товару технічним вимогами цієї закупівлі. В свою чергу, Замовник отримує товар уже після визначення переможця та підписанням договору, але Замовник не є компетентним органом, який здатний провести відповідну експертизу, дослідити наданий підгузник та надати відповідну оцінка, яка б могла призвести до «виникнення суперечок щодо відповідності товару технічним вимогами цієї закупівлі».
Крім того, Замовником у тендерній документації зазначено: «Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду.»
А витрат щодо проведення досліджень та оплати даних послуг Учасником не передбачено жодним нормативно-правовим актом, що регулюють державні закупівлі.
×
-
Назва доказу:
ЗУ «Про публічні закупівлі»
-
Опис доказу:
ЗУ «Про публічні закупівлі»
-
Повʼязаний документ:
5.Закон України Про публічні закупівлі.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на вищевикладене, просимо Колегію, зобов’язати Замовника внести зміни до Додатку 3 тендерної документації шляхом виключення п. 2.7.