• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт заміна прорізів (вікон, дверей) в будівлі №* (***) військового містечка №** за адресою вул. ************, м.Кам’янець-Подільський, Хмельницької області.

Завершена

1 349 146.41 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 491.46 UAH
Період оскарження: 13.03.2024 16:02 - 18.03.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

дискримінаційна вимога

Номер: 76586098ee874a34ad4a7d195305909d
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-13-010516-a.b1
Назва: дискримінаційна вимога
Вимога:
Доброго дня. Шановний Замовнику просимо розглянути та прийняти до уваги нашу вимогу. В Тендерній документації Вами вказана вимога: «ї Для уточнення об’єму робіт та замірів передбачається виїзд фахівця учасника для огляду об’єкта, огляд має проводитись у присутності представника замовника. За результатами огляду складається акт за підписом представника замовника з відбитком печатки та представника учасника, датований не раніше дати оголошення закупівлі. Учасник у складі тендерної пропозиції разом з іншими документами має надати належно оформлений акт." Вважаємо, що дана вимога порушує щонайменше права учасників, які територіально перебувають поза межами місцезнаходження об’єкту, що потребує додаткових витрат, тому є дискримінаційною та обмежує коло потенційних учасників. Зауважуємо, що згідно частини першої статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» одним із принципів здійснення закупівлі є недискримінація учасників, тому тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводить до дискримінації учасників. Крім того, огляд об'єкту учасника з замовником до аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже замовник та учасник (без ідентифікації особи) має право на електронне спілкування лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, з складанням паперового акту огляду. Відповідно до статті 12 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) замовник здійснює процедуру закупівлі - відкриті торги, шляхом використання електронної системи закупівель. Електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам, обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням непорушності даних про учасників і їхніх пропозицій під час проведення процедури закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій. Крім того, факт відсутності Учасника на об'єкті до аукціону, не має жодної підстави для відхилення тендерної пропозиції, визначеною статтею 30 Закону. Повністю усвідомлюємо, що відповідно до частини другої статті 22 Закону документація може містити також іншу інформацію, відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити, але вимога замовника, що зазначена вище, повністю суперечить нормам Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи вище наведені положення законодавства, вимога тендерної документації про складання двостороннього акту огляду об'єкту до електронного аукціону, грубо порушує передбачені статтею 3 Закону України «Про публічні закупівлі» принципи недискримінації учасників, добросовісної конкуренції, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням та має бути виключена шляхом внесення відповідних змін до умов документації. Також додатково повідомляю, що вимога тендерної документації щодо обов’язкового обстеження об’єкту в період уточнень з підписанням у Замовника акту огляду, була визнана як дискримінаційна рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель: 1. Рішення від 13.12.2019 №18550 2. Рішення від 13.05.2020 № 9264 3. Рішення від 29.05.2020 № 10669 4. Рішення від 06.09.2022 №5702 5. Рішення від 29.04.2022 № 4172 6. Рішення від 22.02.2022 № 3635 7. Рішення від 10.04.2023 №4466 8. Рішення від 10.04.2023 № 4470 9. Рішення від 10.04.2023 № 4456 10. Рішення від 26.06.2023 № 9320 11. Рішення від 26.06.2023 №9329 . Є ще багато рішень АМКУ, в яких встановлено, що така вимога замовника є дискримінацією. Навіщо змушувати учасників звертатися до АМКУ, затягувати процедуру закупівлю, коли й так зрозуміло, що скарга учасника щодо огляду об’єкта буде задоволена АМКУ. З огляду на вищевикладене, просимо внести зміни до Тендерної документації. У разі ігнорування даної вимоги, ми змушені будемо звернутися до Антимонопольного комітету України.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Шановний, потенційний, Учаснику, розглянувши Ваше питання повідомляємо, що у відповідності до вимог тендерної документації Учасник зобов’язаний відвідати та оглянути об’єкт, який є предметом даної закупівлі, а також отримати інформацію, яка може бути йому необхідна для підготовки пропозиції та укладання договору. В іншому випадку, всі ризики стосовно виконання всього обсягу робіт за об’єктом покладаються на Учасника. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. За результатами відвідування об’єкту складається Акту обстеження (огляду) об’єкту згідно з Додатком №6 тендерної документації, який підписується уповноваженими особами Сторін (представниками Замовника та Учасника), та подається у складі тендерної пропозиції Учасника. Акт огляду складається для усвідомлення та ознайомлення Учаснику з місцем та об’єктом роботи, розміщенням об’єкту, технічного стану об’єкту та іншими можливими проблемними питаннями, які можуть виникнути під час надання послуг, а також для загального розуміння обсягу робіт, та формування ціни своєї пропозиції з урахуванням всіх необхідних обсягів матеріалів та робіт і не допустити в подальшому її безпідставного коригування, що безумовно відповідає принципу максимальної економії, ефективності та пропорційності закріпленому у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Обстеження об’єкта дозволяє учаснику здійснити попередній моніторинг окремих показників його технічного стану, що має слугувати своєрідною інформаційною базою для формування учасником раціонального та об’єктивного плану надання послуг, з урахуванням встановлених замовником строків. Також зазначаємо, що відповідно до п.1.1 ДСТУ-Н Б В.1.2-18:2016 «Настанова щодо обстеження будівель і споруд для визначення та оцінки їх технічного стану» встановлені стандартні вимоги до обстеження будинків, будівель, споруд, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури для визначення та оцінки їх технічного стану з урахуванням положень «Порядку проведення обстеження прийнятих в експлуатацію об’єктів будівництва», затвердженого Кабінетом Міністрів України на виконання статті 39-2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». Згідно з п. 6.4 вищезазначеного ДСТУ підготовка до проведення обстеження є одним із етапів виконання обстеження об’єкта. Підготовка до проведення обстеження включає ознайомлення з об’єктом і прилеглою територією та забудовою. Замовник ніяким чином не порушив вимоги статті 5 Закону, оскільки забезпечив вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбачену Законом, не обмежував право жодного учасника на обстеження об’єкту. Звертаємо увагу на те, що відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Замовником не встановлено жодних умов, які б перешкоджали учасникам даної закупівлі відвідати місце поточного ремонту, оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, і зафіксувати цей факт шляхом складання та підписання акту огляду об’єкта між Учасником та Замовником. Оголошення про проведення даної закупівлі перебуває у вільному доступі на веб-сайті уповноваженого органу з питань публічних закупівель та містить контактні дані замовника, зокрема, його юридичну адресу, номери телефонів та електронні адреси контактних осіб. З огляду на вище вказане, учасником не надано жодного документального підтвердження стосовно неможливості виконання вимоги замовника, встановленої до предмета закупівлі (додаток 6). Наголошуємо, що роботи, які передбачені в умовах тендерної документації, треба буде виконати на об’єкті який розташований в межах військового містечка, тому у зв’язку із збройною агресією російської федерації та з метою уникнення негативних наслідків, які можуть виникнути через зазначення конкретної адреси об’єкта, Замовником було прийнято рішення стосовно складання Акту огляду об’єкта за попередньою домовленістю сторін для узгодження всієї необхідної інформації, якою необхідно володіти потенційному Учаснику торгів. Отже, враховуючи наведене вище, відвідування місця надання послуг на етапі здійснення закупівлі є цілком законною і необхідною вимогою, після чого Учасник зможе оцінити можливості надання послуг, їх види та обсяги, визначити ризики та врахувати їх при складанні своєї цінової пропозиції.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 21.03.2024 00:00