-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Споруждування свердловини №179 Анастасівського родовища (під ключ), споруждування свердловини № 174 Анастасівського родовища (під ключ) (код 76430000-6 за ДК 021:2015, Послуги з буріння та експлуатації свердловин)
Завершена
500 000 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 5 000 000.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2024 15:35 - 29.03.2024 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Номер:
24558a82ab1243a5a830d70ebe47ccf6
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-13-009751-a.c1
Назва:
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Скарга:
13.03.2024 року ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКPНAФТА" (далі – Замовник) було оголошено Процедуру закупівлі за предметом: «Споруждування свердловини №179 Анастасівського родовища (під ключ), споруждування свердловини №174 Анастасівського родовища (під ключ) (код 76430000-6 за ДК 021:2015, Послуги з буріння та експлуатації свердловин, ідентифікатор закупівлі UA-2024-03-13-009751-a (далі - Процедура закупівлі).
Для участі у Процедуру закупівлі подано пропозиції наступними Учасниками:
1. ТОВ "Спецмехсервіс" із ціновою пропозицією 496`335`644.30 Гривня без ПДВ;
2. ТОВ "Регіон" із ціновою пропозицією 500`000`000.00 Гривня без ПДВ;
3. ТОВ "ЕНЕРГОФІНАНС" із ціновою пропозицією 461`666`667.00 Гривня без ПДВ.
За результатами електронних торгів ТОВ "ЕНЕРГОФІНАНС" запропонував найнижчу цінову пропозицію 461`666`667.00 без ПДВ.
09.04.2024 Замовник оприлюднив в ЦБД Prozorro - Повідомлення про продовження строку розгляду пропозиції Учасника ТОВ "ЕНЕРГОФІНАНС".
26.04.2024 о 14:00, Замовник оприлюднив в ЦБД Prozorro - повідомлення для ТОВ "ЕНЕРГОФІНАНС" з вимогою про усунення невідповідностей з кінцевою датою та часу усунення невідповідностей до 27.04.2024 о 14:00, а саме:
«1. Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог пп.1.1. п.1 Розділу І Додатку 2 до ТД надано довідку згідно Таблиці №1, яка містить інформацію щодо наявності в Учасника працівників відповідної кваліфікації (далі – Довідка), в якій по працівнику Хубов М.О. зазначено досвід роботи «1 рік», по працівнику Писаренко О.В. зазначено досвід роботи «2 роки», по працівнику Повх В.В. зазначено досвід роботи «1 рік», що не відповідає мінімальним вимогам, щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, встановленим Замовником в ТД: «для ІТП (Гірничий інженер), начальників бурової, майстрів - не менше 3 років».
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог пп.1.1 п.1 Розділу І Додатку 2 до ТД необхідно завантажити оновлену Довідку з інформацією, що відповідає вимогам Замовника.
2. Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог пп.2.1. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД надано довідку згідно Таблиці №2, яка містить інформацію щодо наявності в Учасника матеріально-технічної бази та технологій, які необхідні та будуть використовуватись до виконання робіт (далі – Довідка МТБ).
2. В наданій Довідці МТБ по позиціям №86-88 та №90-91 зазначено «Орендований». Проте, у складі пропозиції Учасника відсутній Гарантійний лист на обладнання по зазначеним позиціям зміст якого підтверджує, що до початку виконання робіт Замовнику будуть надані копії дійсного (-их) договору(-ів) оренди МТБ, в порушення вимог пп.2.1.1 п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД.
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, необхідно завантажити відповідний Гарантійний лист або, у разі необхідності, завантажити оновлену Довідку МТБ та у разі наявності в ній інформації про орендоване обладнання, завантажити документ, згідно вимог пп.2.1.1 п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД. 3.
3. Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог п.1 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД не надано паспорт на бурову установку «НБО-400М», що зазначена Учасником в Довідці МТБ.
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, необхідно завантажити паспорт на бурову установку, що зазначена в Довідці МТБ, або, у разі необхідності, завантажити оновлену Довідку МТБ та відповідно документи, що вимагаються п.1 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД. 4.
4. Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог п.2 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД надано Схему майданчика для розміщення обладнання бурової установки на свердловині №174 та №179 Анастасівського родовища. Схеми не містять фактичних розмірів самого обладнання бурової установки.
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п.2 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД необхідно завантажити оновлену Схему майданчика для розміщення обладнання бурової установки на свердловині №174 та №179 Анастасівського родовища із зазначенням фактичних розмірів самого обладнання бурової установки.
5. Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог п.5 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД не надано Схему противикидного обладнання (ПВО).
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п.5 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД необхідно завантажити Схему противикидного обладнання (ПВО).
6. Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог п.9 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД надано Гарантійний лист, що за своїм змістом не містить інформації про гарантування Учасником укладення договорів з сервісними компаніями на надання бурових сервісів.
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог п.9 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2 до ТД необхідно завантажити оновлений Гарантійний лист з інформацією, що вимагається умовами ТД.
7. Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог п.3 Розділу І Додатку 2 до ТД не надано документів, що підтверджують наявність в Учасника досвіду виконання аналогічного договору за останні 5 років.
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, необхідно завантажити документи, що підтверджують наявність в Учасника досвіду виконання аналогічного договору за останні 5 років відповідно до вимог п.3 Розділу І Додатку 2 до ТД.
8. Учасником у складі тендерної пропозиції, на виконання вимог пп.4.2 п.4 Розділу І Додатку 2 до ТД надано довідку з інформацією про кожного суб’єкту господарювання, якого Учасник планує залучати до виконання робіт (надання послуг) (далі – Довідка). По всім суб’єктам господарювання, що зазначені в Довідці відсутня інформація про: повне найменування та номер телефону, що не відповідає вимогам пп.4.2 п.4 Розділу І Додатку 2 до ТД. Крім зазначеного, в Довідці відсутня інформація щодо залучення ТОВ «Вітабуд».
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, на виконання вимог пп.4.2 п.4 Розділу І Додатку 2 до ТД необхідно завантажити оновлену Довідку з інформацією про всіх субпідрядників, яких Учасник планує залучати до виконання робіт (надання послуг) та містити всю інформацію, що вимагається умовами ТД. На кожного субпідрядника, яких Учасник планує залучати до виконання робіт (надання послуг), надати Гарантійний лист за Формою №2 Додатку 2 до ТД.
9. Учасником у складі тендерної пропозиції на виконання вимог пп.8.1 п.8 Розділу І Додатку 2 до ТД не надано копії сертифікатів/ліцензій або інших аналогічних документів, які засвідчують, що діяльність Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001/ ISO 14001, IDT.
Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, необхідно завантажити документи, що вимагаються в пп.8.1 п.8 Розділу І Додатку 2 до ТД.
10. Учасником у складі тендерної пропозиції, на виконання вимог пп.9.1 п.9 Розділу І Додатку 2 до ТД не надано розроблену у власному форматі Програму по спорудженню окремо кожної свердловини №174 та №179 Анастасівського родовища. Учаснику, для усунення зазначених невідповідностей, необхідно завантажити розроблену у власному форматі Програму по спорудженню окремо кожної свердловини №174 та №179 Анастасівського родовища з усією інформацією що вимагається пп.9.1 п.9 Розділу І Додатку 2 до ТД».
26.04.2024 о 18:04 годині (через 4 години з моменту оприлюднення вимоги) Учасник ТОВ "ЕНЕРГОФІНАНС" завантажив в ЦБД Prozorro документи на вимогу про усунення невідповідностей.
29.04.2024 року Замовник прийняв ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ № 01/01/13/10-01/01-157-АГ/4 уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель/ спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта». Згідно вказаного рішення Головач Андрій Володимирович, уповноважена особа, відповідальна за проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта», «вирішив:
1. Визначити переможцем Учасника ТОВ «ЕНЕРГОФІНАНС» щодо Закупівлі.
2. Прийняти рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем щодо Закупівлі, а саме Учасником.
3. Оприлюднити рішення про намір укласти договір про закупівлю із переможцем щодо Закупівлі, а саме Учасником, в електронній системі закупівель.
Відповідальному за укладення договору, у строк з 06.05.2024р. по 14.05.2024р. укласти договір про закупівлю з Учасником, який визнаний переможцем Закупівлі.»
Своє рішення уповноважена особа Замовника обгрунтувала тим, що «Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника на її відповідність вимогам тендерної документації та з урахуванням, що Учасник виправив невідповідності в інформації та документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені Замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему уточнених та нових документів в електронній системі протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей у Замовника відсутні будь-які підстави для відхилення його тендерної пропозиції. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника повністю відповідає вимогам встановленим Замовником в тендерній документації, в т. ч. щодо предмета закупівлі.»
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 03.05.2024 13:40
- 1 Оголошення Замовника про проведення відкритих торгів UA-2024-03-13-009751-a 03.05.2024 13:40
- 2 Протокольне рішення Замовника продовження_розгляду 09.04.24 03.05.2024 13:40
- 3 Повідомлення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей 26.04.24 03.05.2024 13:40
- 4 Протокольне рішення про визнання переможцем_ТОВ Енергофінанс 29.04.24 03.05.2024 13:40
- 5 Повідомлення Замовника про намір укласти договір UA-2024-03-13-009751-a 03.05.2024 13:40
- 6 Гарантійний лист щодо програми 03.05.2024 13:40
- 7 Сертифікат ДСТУ ISO 14001 03.05.2024 13:40
- 8 Рішення АМКУ від 21.11.2023 № 18684 03.05.2024 13:40
- 9 Постанова ПААС Єдиний державний реєстр судових рішень 03.05.2024 13:40
- sign.p7s 03.05.2024 13:46
- 10 Платіжне доручення 03.05.2024 14:36
- sign.p7s 03.05.2024 14:37
- Додаткові пояснення ТОВ Спецмехсервіс 21.05.2024 16:29
- рішення від 06.05.2024 № 7929.pdf 06.05.2024 14:53
- Про перенесення дати розгляду скарги .pdf 14.05.2024 18:12
- Про перенесення дати розгляду скарги та про надання інформації від 20.05.2024 № 799.pdf 20.05.2024 17:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 22.05.2024 № 8992.pdf 23.05.2024 12:43
- рішення від 22.05.2024 № 8992.pdf 27.05.2024 15:08
- Пояснення по суті скарги по закупівлі UA-2024-03-13-009751-a.docx 08.05.2024 18:25
- Пояснення по суті скарги по закупівлі UA-2024-03-13-009751-a.pdf 08.05.2024 18:25
- Рішення від 08.03.2024 № 4334.pdf 08.05.2024 18:25
- Додаткові пояснення по закупівлі UA-2024-03-13-009751-a.docx 21.05.2024 20:40
- Додаткові пояснення по закупівлі UA-2024-03-13-009751-a.pdf 21.05.2024 20:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.05.2024 14:29
Дата розгляду скарги:
14.05.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
06.05.2024 14:54
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.05.2024 15:09
Пункт скарги
Номер:
d8961d64f6464f0e9d564dd54e491dad
Заголовок пункту скарги:
незаконна вимога про усунення невідповідностей та незаконне рішення про визначення переможця
Опис заперечення:
Уповноважена особа Замовника не мала права звертатись до учасника ТОВ «ЕНЕРГОФІНАНС» із вимогою про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції цього учасника щодо необхідності завантаження документів, подання яких є ВИМОГОЮ тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Інші підстави
Ідентифікатор класифікації:
Незаконне надання 24 годин на усунення невідповідностей
Тип порушення:
Тендерною документацією по процедурі відкриті торги (з особливостями) на закупівлю робіт за предметом закупівлі: Споруждування свердловини №179 Анастасівського родовища (під ключ), споруждування свердловини № 174 Анастасівського родовища (під ключ) (код 76430000-6 за ДК 021:2015, Послуги з буріння та експлуатації свердловин) (далі – Тендерна документація) вимагалося:
«Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції: У разі завантаження учасником не всіх документів в електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій та/або не усунення невідповідностей, що виявлені замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалося тендерною документацією, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника/»
Згідно з Розділом І-ІІ Додатку 2 Тендерної документації Замовником вимагалося від учасників, у тому числі:
- Згідно п.1 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2: На підтвердження наявності відповідної БУ Учасник у складі тендерної пропозиції надає наступні документи: Паспорт на БУ. У разі, якщо в паспорті відсутня інформація про технічні та якісні характеристики обладнання та інструменту до БУ, Учасник обов’язково у складі тендерної пропозиції надає сертифікати якості та/або паспорти та/або інші документи, що засвідчують технічні та якісні характеристики всього обладнання та інструменту до БУ, яке буде залучатись для виконання робіт.»
- Згідно п.5 пп.2.2. п.2 Розділу І Додатку 2: «Схема противикидного обладнання (ПВО).»
- Згідно п.3 Розділу І Додатку 2: В якості документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору, зазначеного у довідці, надати скан-копії наступних документів:
а) скан-копія одного повністю виконаного договору (з додатками до нього), вказаного у довідці щодо наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (далі у цьому пункті – договір); При цьому такий договір може надаватись без зазначення вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені Учасником як комерційна таємниця, без персональних даних (у відповідності до вимог Закону України «Про захист персональних даних»);
б) скан-копія Документу, що підтверджує повне виконання договору (на вибір Учасника):
• акт (акти) прийому-передачі наданих послуг за цим Договором, якщо такий (такі) передбачено умовами Договору; При цьому такі документи можуть надаватись без зазначення вартісних показників чи інших даних, які можуть бути визначені Учасником як комерційна таємниця, без персональних даних (у відповідності до вимог Закону України «Про захист персональних даних»), які можуть бути належним чином заретушовані);
• скан-копії відгуку від підприємства – замовника за договором, який надається для підтвердження повного виконання аналогічного договору.»
- Згідно пп.8.1 п.8 Розділу І Додатку 2: «Копії всіх необхідних сертифікатів/ліцензій або інших аналогічних документів, які засвідчують, що діяльність Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001/ ISO14001, IDT.»
- Згідно пп.9.1 п.9 Розділу І Додатку 2: Учасник у складі тендерної пропозиції обов’язково надає розроблену у власному форматі Програму по спорудженню окремо кожної свердловини №174 та №179 Анастасівського родовища (далі «Програма»), яка повинна містити (включаючи, але не обмежуючись) наступну інформацію та вимоги Замовника:
Скаржник заявляє об’єктивно та справедливо, що відповідно до вимог Закону та Тендерної документації, що якщо учасник формально недогледів надати довідку чи гарантійний лист при умові що інші обов’язкові кваліфікаційні критерії він витримав, або ж їх надав, але із помилкою то, такі невідповідності можливо усунути. Із цього приводу Скаржник не акцентує увагу на інших невідповідностях Учасника, бо вважає це надмірним формалізмом.
Але разом з цим, ненадання Учасником документів, в електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, які визнані Тендерною документацією обов’язковими, є безумовною підставою для відхилення тендерної пропозиції учасника (дискваліфікації). Ненадання цих документів, які вимагалися ТД не можуть вважатися невідповідностями, які підлягають усуненню, вони не можуть бути усунені шляхом надання вимоги Замовника.
Варто відзначити, що Учасник ТОВ “Енергофінанс” не виконавши вимоги пп.9.1 п.9 Розділу І Додатку 2, щодо вимоги надати Програму по спорудженню окремо кожної свердловини №174 та №179 Анастасівського родовища, надав інший документ, який не вимагався ТД - Гарантійний лист No 01/04-2024-19 від 01 квітня 2024 року, у якому гарантував, що в разі розгляду ТОВ “Енергофінанс” як претендента на перемогу в зазначеному тендері, компанією ТОВ “Енергофінанс” буде надана програма по спорудженню окремо кожної свердловини No174 та No179 Анастасівського родовища до початку надання послуг Замовнику (ПАТ «Укрнафта»).
Така пропозиція Учасника є недопустимою так, як суттєво призводить до зміни умов ТД, суттєво впливає на визначення результатів відкритих торгів, ставить у не рівне становище із іншими Учасниками.
Лише з цих підстав Замовник зобов’язаний був відхилити тендерну пропозицію такого учасника у процедурі закупівлі. Але Замовник просить усунути невідповідності надати Програму.
Викладені обставини викликають занепокоєння про можливість існування між Замовником і Учасником обставин узгоджених не конкурентних дій чи зловживань. (далі зазначається по тексту – як системне занепокоєння)*
Крім викладеного, на чому додатково акцентує увагу Скаржник то, це відсутність у складі Тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Енергофінанс» згідно вимог пп.8.1 п.8 Розділу І Додатку 2 ТД «необхідних сертифікатів/ліцензій або інших аналогічних документів, які засвідчують, що діяльність Учасника відповідає вимогам ДСТУ ISO 14001/ ISO14001, IDT.»
Разом із тендерною пропозицією вказаний Учасник 02.04.2024 року не завантажив документи згідно пп.8.1 п.8 Розділу І Додатку 2 тому, що таких документів до кінцевої дати подання цих пропозицій у Учасника не було взагалі, як і на 09.04.2024 року (системне занепокоєння*), коли Замовник оприлюднив повідомлення про продовження строку розгляду пропозиції Учасника.
Як встановлено, 26.04.2024 року Учасник завантажив в ЦБД документ, файл: «ТОВ Енергофінанс 14001». Зазначений документ- Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015, яким органом сертифікації засвідчується, що ТОВ «Енергофінанс» відповідає вимогам системи екологічного управління був виданий 19.04.2024 року (системне занепокоєння*).
Тобто, учасник 26.04.2024 року завантажив у ЦБД документ, подання якого є ВИМОГОЮ тендерної документації на момент подання пропозиції. Але Учасник його не мав станом на день подання пропозиції і отримав лише 19.04.2024 року. Тобто учасник не відповідав кваліфікаційним вимогам.
За подібною логікою, будь-який учасник може відійти від вимог ТД, виграти тендер не маючи дозволів ліцензій, або інших документів, які Замовником визнані обов’язковими із запевненням що у майбутньому він отримає такі документи. Подібне у даній ситуації не відповідає принципам публічних закупівель.
АМКУ неодноразово приймав рішення, в яких зазначав, що документи, отримані учасником тендеру пізніше дати подання тендерної пропозиції, не можуть бути використані для усунення невідповідностей.
Інші системні занепокоєння*, які ставлять під сумнів законність рішення Замовника це те, що 26.04.2024 року о 14:00, Замовник оприлюднив Повідомлення для ТОВ "ЕНЕРГОФІНАНС" з вимогою про усунення невідповідностей та 26.04.2024 о 18:04, тобто за 4 години, Учасник усунув всі невідповідності, яких значна частина (десять).
Розробити всі документи за такий короткий час технічно неможливо. Спадає на думку, що Учасник знав про всі зауваження, а Замовник сприяв у цьому, зокрема продовжуючи строк розгляду пропозиції Учасника для можливості підготуватися Учасником і у тому числі отримати 19.04.2024 року у органі сертифікації Сертифікат ДСТУ ISO 14001:2015.
Опис суті пункту скарги:
Закон України "Про публічні закупівлі":
Частина 16 статті 29: Ця частина визначає, що замовник може надати учаснику 24 години на усунення невідповідностей у його тендерній пропозиції, але лише за умови, якщо такі невідповідності не є суттєвими.
Стаття 16: Ця стаття визначає, що суттєвими невідповідностями є ті, які:
Змінюють характер товарів, робіт або послуг, що закуповуються.
Порушують умови тендерної документації.
Можуть призвести до невиконання учасником тендеру своїх зобов'язань.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформаціїта/абодокументах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
При цьому відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, то він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
«Отже, щоб учасник мав можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, замовник повинен виявити такі невідповідності. При цьому законодавець розмежовує документи та/або інформацію, ПОДАНІ учасником, й інформацію та/або документи, подання яких є ВИМОГОЮ тендерної документації.
За таких умов Закон передбачає можливість виправлення недоліків як у документах, наданих учасником, так і в документах, які вимагав замовник у тендерній документації.
«При цьому відсутність документа, надання якого є вимогою тендерною документацією, є невідповідністю інформації, що вимагалась тендерною документацією».*
* З інтерв’ю В.о. Голови, першої заступниці Голови Антимонопольного комітету України Ольги Піщанської, яка висловила правові позиції АМКУ щодо можливості/неможливості виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасниками у своїй тендерній пропозиції.
Джерело: з порталу "Радник у сфері публічних закупівель":
https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/praktika-oskarzhennja/interv-iu-z-predstavnykom-amku-shchodo-neodnoznachnoho-traktuvannia-vypravlennia-pomylok-uchasnykamy-protiahom-24-hodyn/
Також, відповідна практика АМКУ, щодо неможливості виправити невідповідності у документах, подання яких є вимогою тендерної документації, викладена у Рішенні №18684 -р/пк-пз від 21.11.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою ТОВ "ЕНЕРГОТЕХ-СЕРВІС" від 08 листопада 2023 № UA-2023-10-05-014806-a.a2 щодо порушення Замовником (ПАТ «УКРНАФТА») порядку проведення Процедури закупівлі.
У даному спорі учасник не завантажив разом із пропозицією документ (сертифікат), який вимагався тендерною документацією, а завантажив замість нього гарантійний лист. Замовник визнав це невідповідностями та надав можливість Учаснику усунути невідповідності. АМКУ не погодився з цим і вказав, що «Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів» тому, що вказані документи були вимогою тендерної документації.
Дане рішення органу оскарження наочно демонструє помилковість позиції Замовника - ПАТ "УКРНАФТА", де АМКУ зазначав:
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної
пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або
документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або
подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може
бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій,
повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі
закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Слід зазначити, що вказані Замовником документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей.
Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Також, варто звернути увагу на правові висновки згідно Постанови П’ятого апеляційного адміністративного суду від 16.09.2021, справа № 400/4708/20.
Суть спору полягала у тому, що Замовник (позивач) оскаржував висновок Держаудитслужби згідно якого Держаудитслужба вважала, що Замовник порушив вимоги законодавства щодо публічних закупівель з тих підстав, що Замовник не дав можливості усунути невідповідності іншим учасникам.
Апеляційний Суд вказав: «Позиція позивача полягає в тому, що позивачем під час розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Інжиніринг Буд Проект» та ТОВ «Союзтранспроект» виявлено не подання (відсутність) документів, які вимагались тендерною документацією. Позивач вважає, що це не є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником в складі тендерної пропозиції, оскільки необхідні документи взагалі не були ними подані, а тому неподання таких документів не можна кваліфікувати як невідповідність в інформації та/або документах, подання яких вимагалось тендерною документацією, бо неможливо ніяким чином встановити, чи відповідають не подані (відсутні) документи умовам тендерної документації. З цих підстав позивач вважає, що він не був зобов`язаний розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ТОВ «Інжиніринг Буд Проект» та ТОВ «Союзтранспроект».
П’ятий апеляційний адміністративний суд вказав:
Колегія суддів погоджується з такими доводами позивача, виходячи з наступного. …. законом передбачена можливість усунення протягом 24 годин невідповідностей інформації та/або документів, які саме були подані у тендерній пропозиції, та щодо яких замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи наведене, Пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОФІНАНС» не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, пропозиція Учасника ТОВ «ЕНЕРГОФІНАНС» підлягала відхиленню, а отже рішення про визначення переможця процедури закупівлі, оформлене протоколом від 29.04.2024 року року є незаконним, а тому підлягає скасуванню.
Неправомірно визначивши переможця процедури закупівлі, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Частина 16 статті 29: Ця частина визначає, що замовник може надати учаснику 24 години на усунення невідповідностей у його тендерній пропозиції, але лише за умови, якщо такі невідповідності не є суттєвими.
Стаття 16: Ця стаття визначає, що суттєвими невідповідностями є ті, які:
Змінюють характер товарів, робіт або послуг, що закуповуються.
Порушують умови тендерної документації.
Можуть призвести до невиконання учасником тендеру своїх зобов'язань.
Відповідно до частини дев’ятої статті 26 Закону учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформаціїта/абодокументах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
При цьому відповідно до частини шістнадцятої статті 29 Закону, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, то він розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
«Отже, щоб учасник мав можливість виправити невідповідності в інформації та/або документах, замовник повинен виявити такі невідповідності. При цьому законодавець розмежовує документи та/або інформацію, ПОДАНІ учасником, й інформацію та/або документи, подання яких є ВИМОГОЮ тендерної документації.
За таких умов Закон передбачає можливість виправлення недоліків як у документах, наданих учасником, так і в документах, які вимагав замовник у тендерній документації.
«При цьому відсутність документа, надання якого є вимогою тендерною документацією, є невідповідністю інформації, що вимагалась тендерною документацією».*
* З інтерв’ю В.о. Голови, першої заступниці Голови Антимонопольного комітету України Ольги Піщанської, яка висловила правові позиції АМКУ щодо можливості/неможливості виправляти невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасниками у своїй тендерній пропозиції.
Джерело: з порталу "Радник у сфері публічних закупівель":
https://radnuk.com.ua/praktyka_zakupivel/praktika-oskarzhennja/interv-iu-z-predstavnykom-amku-shchodo-neodnoznachnoho-traktuvannia-vypravlennia-pomylok-uchasnykamy-protiahom-24-hodyn/
Також, відповідна практика АМКУ, щодо неможливості виправити невідповідності у документах, подання яких є вимогою тендерної документації, викладена у Рішенні №18684 -р/пк-пз від 21.11.2023 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель за скаргою ТОВ "ЕНЕРГОТЕХ-СЕРВІС" від 08 листопада 2023 № UA-2023-10-05-014806-a.a2 щодо порушення Замовником (ПАТ «УКРНАФТА») порядку проведення Процедури закупівлі.
У даному спорі учасник не завантажив разом із пропозицією документ (сертифікат), який вимагався тендерною документацією, а завантажив замість нього гарантійний лист. Замовник визнав це невідповідностями та надав можливість Учаснику усунути невідповідності. АМКУ не погодився з цим і вказав, що «Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів» тому, що вказані документи були вимогою тендерної документації.
Дане рішення органу оскарження наочно демонструє помилковість позиції Замовника - ПАТ "УКРНАФТА", де АМКУ зазначав:
Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної
пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або
документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або
подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може
бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій,
повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі
закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Слід зазначити, що вказані Замовником документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей.
Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів.
Враховуючи наведене, Пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Документації.
Відповідно до вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.»
Також, варто звернути увагу на правові висновки згідно Постанови П’ятого апеляційного адміністративного суду від 16.09.2021, справа № 400/4708/20.
Суть спору полягала у тому, що Замовник (позивач) оскаржував висновок Держаудитслужби згідно якого Держаудитслужба вважала, що Замовник порушив вимоги законодавства щодо публічних закупівель з тих підстав, що Замовник не дав можливості усунути невідповідності іншим учасникам.
Апеляційний Суд вказав: «Позиція позивача полягає в тому, що позивачем під час розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Інжиніринг Буд Проект» та ТОВ «Союзтранспроект» виявлено не подання (відсутність) документів, які вимагались тендерною документацією. Позивач вважає, що це не є невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником в складі тендерної пропозиції, оскільки необхідні документи взагалі не були ними подані, а тому неподання таких документів не можна кваліфікувати як невідповідність в інформації та/або документах, подання яких вимагалось тендерною документацією, бо неможливо ніяким чином встановити, чи відповідають не подані (відсутні) документи умовам тендерної документації. З цих підстав позивач вважає, що він не був зобов`язаний розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах ТОВ «Інжиніринг Буд Проект» та ТОВ «Союзтранспроект».
П’ятий апеляційний адміністративний суд вказав:
Колегія суддів погоджується з такими доводами позивача, виходячи з наступного. …. законом передбачена можливість усунення протягом 24 годин невідповідностей інформації та/або документів, які саме були подані у тендерній пропозиції, та щодо яких замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи наведене, Пропозиція ТОВ «ЕНЕРГОФІНАНС» не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, пропозиція Учасника ТОВ «ЕНЕРГОФІНАНС» підлягала відхиленню, а отже рішення про визначення переможця процедури закупівлі, оформлене протоколом від 29.04.2024 року року є незаконним, а тому підлягає скасуванню.
Неправомірно визначивши переможця процедури закупівлі, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» - добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Відповідно до п. 18 ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі»: 18. За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення: 1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом); 2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Постанова П’ятого апеляційного адміністративного суду від 16.09.2021
-
Опис доказу:
Письмовий доказ, Судова практика у аналогічних спорах - Постанова П’ятого апеляційного адміністративного суду від 16.09.2021, справа № 400/4708/20 із Єдиний державний реєстр судових рішень джерело https://reyestr.court.gov.ua/Review/99655808
-
Повʼязаний документ:
9 Постанова ПААС Єдиний державний реєстр судових рішень
-
-
Назва доказу:
Рішення АМКУ від 21.11.2023 № 18684
-
Опис доказу:
Письмовий дока, практика АМКУ у аналогічних спорах
-
Повʼязаний документ:
8 Рішення АМКУ від 21.11.2023 № 18684
-
-
Назва доказу:
Сертифікат ДСТУ ISO 14001 від 19.04.2024
-
Опис доказу:
Письмовий доказ, який свідчить по даті видачі що на момент подання пропозиції Учасником у нього не було документу та він не відповідав кваліфікаційним критеріям
-
Повʼязаний документ:
7 Сертифікат ДСТУ ISO 14001
-
-
Назва доказу:
Гарантійний лист щодо програми
-
Опис доказу:
Письмовий доказ, свідчить про порушення Учасником пп.9.1 п.9 Розділу І Додатку 2 Тендерної документації, а саме Учасник у складі тендерної пропозиції не надав обов’язково розроблену у власному форматі Програму по спорудженню окремо кожної свердловини №174 та №179 Анастасівського родовища
-
Повʼязаний документ:
6 Гарантійний лист щодо програми
-
-
Назва доказу:
Повідомлення Замовника про намір укласти договір UA-2024-03-13-009751-a
-
Опис доказу:
Письмовий доказ про обставини справи, незаконне Повідомлення Замовника про намір укласти договір
-
Повʼязаний документ:
5 Повідомлення Замовника про намір укласти договір UA-2024-03-13-009751-a
-
-
Назва доказу:
Протокольне рішення про визнання переможцем ТОВ Енергофінанс від 29.04.24 року
-
Опис доказу:
Письмовий доказ про обставини справи, незаконне Протокольне рішення про визнання переможцем ТОВ Енергофінанс від 29.04.24 року
-
Повʼязаний документ:
4 Протокольне рішення про визнання переможцем_ТОВ Енергофінанс 29.04.24
-
-
Назва доказу:
Повідомлення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей від 26.04.24 року
-
Опис доказу:
Письмовий доказ протиправного Повідомлення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей від 26.04.24 року
-
Повʼязаний документ:
3 Повідомлення Замовника з вимогою про усунення невідповідностей 26.04.24
-
-
Назва доказу:
2. Протокольне рішення Замовника про продовження розгляду пропозиції від 09.04.24 року
-
Опис доказу:
Письмовий доказ про обставини справи
-
Повʼязаний документ:
2 Протокольне рішення Замовника продовження_розгляду 09.04.24
-
-
Назва доказу:
Оголошення Замовника про проведення відкритих торгів UA-2024-03-13-009751-a
-
Опис доказу:
Письмовий доказ про обставини справи
-
Повʼязаний документ:
1 Оголошення Замовника про проведення відкритих торгів UA-2024-03-13-009751-a
-
-
Назва доказу:
СКАРГА ТОВ Спецмехсервіс
-
Опис доказу:
Письмовий доказ про обставини справи.
-
Повʼязаний документ:
Скарга
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Встановити наявність порушень процедури закупівлі з ідентифікатором UA-2024-03-13-009751-a та визнати рішення Замовника Протокольне рішення №01/01/13/10-01/01-157-АГ/4 уповноваженої особи, відповідальної за проведення процедур закупівель/спрощених закупівель товарів, робіт і послуг в ПАТ «Укрнафта» від 29.04.2024 року, про визначення ТОВ «ЕНЕРГОФІНАНС» переможецем процедури закупівлі, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. ВИМАГАЄМО зобов'язати Замовника скасувати рішення про визначення ТОВ «ЕНЕРГОФІНАНС» переможецем процедури закупівлі, оформлене протоколом №01/01/13/10-01/01-157-АГ/4 від 29.04.2024 року, опублікованого в електронній системі закупівель 29.04.2024 року та Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2024-03-13-009751-a з переможцем процедури закупівлі.