-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Хліб цільнозерновий
Завершена
2 693 100.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 13 465.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 13 465.50 UAH
Період оскарження:
13.03.2024 15:31 - 27.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Дискримінаційні умови
Номер:
1dd973fa5c404ae593b8732616468a38
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-13-009634-a.c1
Назва:
Дискримінаційні умови
Скарга:
Документи у вкладенні
Пов'язані документи:
Учасник
- Показники безпеки ТОВ _СПД _ (3).pdf 15.03.2024 17:02
- Декларація ТОВ 'СПД'.pdf 15.03.2024 17:02
- Скарга АМКУ Артек.pdf 15.03.2024 17:02
- Договір з виробником ТОВ 'СПД'.pdf 15.03.2024 17:02
- Фото цільнозерновий пшеничний.pdf 15.03.2024 17:02
- Текст ДСТУ 7517_2014 Хліб із пшеничного борошна. Загальні технічні умови.pdf 15.03.2024 17:02
- Якісне посвідчення.pdf 15.03.2024 17:02
- sign.p7s 15.03.2024 17:02
- рішення від 19.03.2024 № 4955.pdf 19.03.2024 19:08
- інформація про перенесення розгляду скарги від 27.03.2023 № 453.pdf 27.03.2024 14:02
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.04.2024 № 6088.pdf 05.04.2024 13:47
- рішення від 04.04.2024 № 6088.pdf 09.04.2024 11:52
- Перелік змін до тендерної документації_хліб цільнозерновий.docx 24.04.2024 19:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 17:46
Дата розгляду скарги:
27.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.03.2024 19:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.04.2024 11:53
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04.04.2024 року № 6088-р/пк-пз Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Хліб цільнозерновий", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-03-13-009634-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Пункт скарги
Номер:
45fdb7b099c746ba930b2fec363ea8fa
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови
Опис заперечення:
Порушення принципів ЗУ "Про публічні закупівлі"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення:
Дії Замовника в частині визначення стандарту якості для продукту тільки ДСТУ 7517:2014 порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині визначення стандарту якості для продукту тільки ДСТУ 7517:2014 порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в частині визначення наступних якісних характеристик товару «Згідно ДСТУ 7517:2014 та/ або діючих ТУ».
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Відповідно до додатку № 4 до Документації Інформація про безпечність харчових продуктів (запропонованого товару) вимогам чинного законодавства в сфері безпечності харчових продуктів, повинна бути підтверджена наступними документами: - протоколом радіологічного контролю транспортного (их) засобу (ів), виданим не раніше 2024 року, установою, яка має право на здійснення дозиметричного контролю. Відповідно до Наказу МОЗ України від 02.02.2005 № 54 «Про затвердження державних санітарних правил «Основні санітарні правила забезпечення радіаційної безпеки України» Протокол про проходження радіаційного контролю (вимірювання джерел іонізуючого випромінювання), а точніше дозвіл Державної санітарно-епідеміологічної служби МОЗ України на постійні перевезення Джерела іонізуючого випромінювання далі – ДІВ (радіоактивних речовин і матеріалів, пристроїв і установок із джерелами іонізуючих випромінювань і радіоактивних відходів) спеціалізованим транспортом видається на всі транспортні засоби, спеціально впорядковані для постійних перевезень радіоактивних речовин, у тому числі ядерних матеріалів, пристроїв і установок із джерелами, а також радіоактивних відходів. Предметом закупівлі є Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби, а не перевезення ДІВ, тому протокол про проходження радіаційного контролю автотранспорту не відноситься до предмету закупівлі з урахуванням визначення предмета даної закупівлі. Крім того, на виконання Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» продукція, яку пропонує Скаржник для закупівлі проходить систематичні випробування в акредитованій лабораторії на відповідність вимогам щодо показників «Цезій 137» та «Стронций-90» (протоколи випробувань продукції додаються до скарги). Інших вимог щодо документів, які будуть підтверджувати якість продукції за відповідними показниками, законодавство України не передбачає. Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які зможуть надати протокол радіологічного контролю транспортного (их) засобу (ів), виданим не раніше 2024 року, установою, яка має право на здійснення дозиметричного контролю, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині встановлення вимог стосовно надання учасником протоколу радіологічного контролю транспортного (их) засобу (ів), виданим не раніше 2024 року, установою, яка має право на здійснення дозиметричного контролю порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині та виключити вимогу про те, що учасники повинні надати протокол радіологічного контролю транспортного (их) засобу (ів), виданим не раніше 2024 року, установою, яка має право на здійснення дозиметричного контролю.
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Замовник в графі «характеристики товару» визначив, що запропонований товар повинен містити наступний склад: «Хліб пшеничний із борошна цільнозернового та пшеничних висівок. В складі є цілі зерна соняшника, пластівців вівсяних та льон. Склад: борошно пшеничне цільнозернове, вода питна, висівки пшеничні, цукор білий, олія соняшникова нерафінована, сіль кухонна (вмістом солі не повинен перевищувати 0,45 грама на 100 грамів хліба), дріжджі хлібопекарські пресовані, пластівці вівсяні, ядро насіння соняшника, насіння льону». Разом з тим, зазначений склад продукту є значно вужчим, ніж передбачено для виготовлення продукції ДСТУ 7517:2014 (повний перелік сировини, яка може використовуватися при виробництві продукції наведено у пункті 5.2 ДСТУ 7517:2014, який додається до скарги). Крім того, визначеним Замовником характеристикам товару відповідає продукція тільки одного виробника в Україні, підтверджувальна інформація про що додається до цієї скарги. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині визначення конкретного складу продукту, що є предметом закупівлі порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в цій частині. Аналогічну правову позицію Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель висловила у своєму рішенні від 27.02.2024 № 3648-р/пк-пз.
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ «КИЇВ ХЛІБ» (далі – Скаржник) планує взяти участь у відповідній закупівлі. Між Скаржником та ТОВ «Столичний пекарний дім» заключений договір від 07.09.2021 № 0709-СНД на реалізацію продукції, серед якої є, зокрема, хліб цільнозерновий пшеничний, що виготовляється відповідно до ТУ У 10.7-00381574-002:2020. Враховуючи зазначене, а також те, що продукт хліб цільнозерновий не виготовляють відповідно до ДСТУ 7517:2014, зазначене не дозволяє Скаржнику прийняти участь у відповідній процедурі закупівлі. Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Дії Замовника в частині визначення стандарту якості для продукту тільки ДСТУ 7517:2014 порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону. Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення змін до Документації в частині визначення наступних якісних характеристик товару «Згідно ДСТУ 7517:2014 та/ або діючих ТУ».