-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
- 1
Автомобільний бензин А-95, Дизельне паливо
Завершена
392 597 765.10
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.2% або 687 046.99 UAH
мін. крок: 0.2% або 687 046.99 UAH
Період оскарження:
13.03.2024 15:21 - 06.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Незаконні та дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
d2f89a3a5f7347ee827df1c6b21907ba
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-13-009333-a.b2
Назва:
Незаконні та дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, у новій редакції від 19.03.2024, затвердженій Рішенням уповноваженої особи Замовника (Г. Полішко) від 19.03.2024, протокол № 17 відповідно до Зміни № 1 від 19.03.2024 (далі – Тендерна документація), встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»).
Пов'язані документи:
Учасник
- Декларація про відповідність від 21.09.2023.pdf 21.03.2024 16:09
- Паспорт якості № 8.pdf 21.03.2024 16:09
- Декларація про відповідність від 22.04.2021.pdf 21.03.2024 16:09
- Додаток 6 до Технічного регламенту.doc 21.03.2024 16:09
- Зміни 1 до ТД ПММ.docx 21.03.2024 16:09
- Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21.pdf 21.03.2024 16:09
- Паспорт якості № 17.pdf 21.03.2024 16:09
- Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21.pdf 21.03.2024 16:09
- Технічний регламент № 927.pdf 21.03.2024 16:09
- ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо зі змінами 19.03.2024.docx 21.03.2024 16:09
- sign.p7s 21.03.2024 16:14
- рішення від 25.03.2024 № 5254.pdf 25.03.2024 17:22
- Інформація про резолютивну частину рішення від 29.03.2024 № 5722.pdf 01.04.2024 11:09
- рішення від 29.03.2024 № 5722.pdf 03.04.2024 12:24
- Про затвердження модулів оцінки в... _ від 13.01.2016 № 95 (Текст для друку).pdf 27.03.2024 17:06
- Технічний регламент № 927.pdf 27.03.2024 17:06
- Лист відповідь АМКУ паливо.docx 27.03.2024 17:06
- Додаток 6 до Технічного регламенту.doc 27.03.2024 17:06
- Додаток 6 до Технічного регламенту.pdf 27.03.2024 17:06
- Лист відповідь АМКУ паливо.pdf 27.03.2024 17:06
- Зміни 2 до ТД ПММ.docx 03.04.2024 15:30
- ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо зі змінами 03.04.2024.docx 03.04.2024 15:30
- Протокол УО 22 виконання рішення АМКУ.pdf 03.04.2024 15:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
21.03.2024 18:02
Дата розгляду скарги:
29.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
25.03.2024 17:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.04.2024 12:25
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 29.03.2024 № 5722-р/пк-пз щодо зобов’язання Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Автомобільний бензин А-95, Дизельне паливо" - виконано.
Пункт скарги
Номер:
86ec6120a6fb434bad522a2b789750f0
Заголовок пункту скарги:
До тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a 19.03.2024 було внесено зміни, якими до тендерної документації включено низку нових умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Опис заперечення:
Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, містить умови, згідно з якими:
1. Учасник має надати Протокол випробувань та сертифікат відповідності, видані Учаснику уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією) не раніше 2023 р.;
2. Учасник має надати Паспорт якості та декларацію про відповідність, видані Учаснику.
3. Подані Учасником декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції).
Зазначені умови не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, містить умови, згідно з якими:
1. Учасник має надати Протокол випробувань та сертифікат відповідності, видані Учаснику уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією) не раніше 2023 р.;
2. Учасник має надати Паспорт якості та декларацію про відповідність, видані Учаснику.
3. Подані Учасником декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції).
Зазначені умови не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо вимог про надання учасником Протоколу випробувань та сертифікату відповідності, виданих саме Учаснику уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією) та не раніше 2023 р.;
Відповідно до умов пункту 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, для підтвердження відповідності палива діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, та ДСТУ Учасник надає Протокол випробувань та сертифікат відповідності, ВИДАНІ УЧАСНИКУ уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією) НЕ РАНІШЕ 2023 р.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань, видані учаснику» до документів про якість товару. Технічний регламент не встановлює жодних вимог до дати видання, терміну дії (чинності) протоколів випробувань, виданих учаснику. Згідно технічного регламенту, «Протоколи випробувань, видані учаснику», не залежно від дати їх видання, НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, не залежно від дати його видання, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
Також слід зазначити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, та який має бути виданий не раніше певної дати, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21, виданий ПАТ «Укртатнафта», термін дії якого – з 06.08.2021 до 22.04.2024; Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21, виданий ПАТ «Укртатнафта», термін дії якого – з 21.10.2021 до 22.04.2024. Зазначені сертифікати є чинними та отримані з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, вказані сертифікати не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
2. Щодо вимоги, згідно з якою Паспорт якості та Декларація про відповідність мають бути видані САМЕ УЧАСНИКУ.
Відповідно до умов пункту 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, учасник має надати, зокрема, Паспорт якості та декларацію про відповідність, ВИДАНІ УЧАСНИКУ.
З цього приводу слід зазначити, що вимоги щодо переліку інформації, яка повинна (або може бути зазначена) у паспорті якості палива, встановлені у Технічному регламенті. Так, згідно з пунктом 9 Технічного регламенту, Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити, зокрема, «назву та адресу розповсюджувача (за наявності)».
Отже вбачається, що у разі відсутності назви та адреси конкретного розповсюджувача, зазначення такої інформації у паспорті якості палива, Технічним регламентом НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ.
У паспортах якості палива, які відповідно до вимог Технічного регламенту, видаються виробником - ПАТ «Укртатнафта», продукцію якого пропонує на ринку, в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач», інформація про назву та адресу розповсюджувача – не зазначається.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Паспорт якості № 17 від 11.01.2024, та Паспорт якості № 8 від 12.01.2024, у яких назва учасника (розповсюджувача) не зазначена.
Зазначені паспорти якості є чинними та отримані з дотриманням вимог Технічного регламенту. Не зважаючи на це, вказані паспорти якості не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Форма декларації про відповідність встановлена Додатком 6 до Технічного регламенту. Зазначена форма не передбачає зазначення у декларації про відповідність інформації про те, «кому вона видана».
Таким чином, умова тендерної документації, яка передбачає надання учасниками «декларації про відповідність, виданої учаснику», є безпідставною та незаконною.
Отже вбачається, що зазначення у декларації про відповідність інформації про те, кому саме вона видана, Технічним регламентом НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ.
У деклараціях про відповідність, які відповідно до вимог Технічного регламенту, видаються виробником - ПАТ «Укртатнафта», продукцію якого пропонує на ринку, в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач», інформація про назву та адресу розповсюджувача – не зазначається.
Так, ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Декларацію про відповідність від 22.04.2021, та Декларацію про відповідність від 21.09.2023, у яких назва учасника (розповсюджувача) не зазначена.
Зазначені декларації про відповідність є чинними та отримані з дотриманням вимог Технічного регламенту. Не зважаючи на це, вказані декларації про відповідність не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
3. Щодо вимоги, відповідно до якої подані Учасником декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції).
Відповідно до умов пункту 2 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, подані учасником декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції).
З цього приводу слід зазначити, що вимоги та форма декларації про відповідність встановлені Додатком 6 до Технічного регламенту. Зазначена форма не передбачає зазначення у декларації про відповідність інформації про дату (термін) закінчення чинності декларації про відповідність.
Таким чином, умова тендерної документації, яка передбачає надання учасниками «декларації про відповідність, яка має бути «чинною не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції», є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Декларацію про відповідність від 22.04.2021, та Декларацію про відповідність від 21.09.2023, у яких дата (термін) завершення їх чинності не зазначена.
Зазначені декларації про відповідність є чинними та отримані з дотриманням вимог Технічного регламенту. Не зважаючи на це, вказані декларації про відповідність не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, та який має бути «чинним не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції», є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21, виданий ПАТ «Укртатнафта», термін дії якого – з 06.08.2021 до 22.04.2024; Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21, виданий ПАТ «Укртатнафта», термін дії якого – з 21.10.2021 до 22.04.2024. Зазначені сертифікати є чинними та отримані з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, вказані сертифікати не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a (нова редакція), затверджена Рішенням уповноваженої особи від 19.03.2024, протокол № 17.
2. Зміни до тендерної документації № 1 від 19.03.2024.
3. Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
4. Додаток 6 до Технічного регламенту.
5. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21.
6. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21.
7. Паспорт якості № 17 від 11.01.2024.
8. Паспорт якості № 8 від 12.01.2024.
9. Декларація про відповідність від 22.04.2021
10. Декларація про відповідність від 21.09.2023
Відповідно до умов пункту 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, для підтвердження відповідності палива діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, та ДСТУ Учасник надає Протокол випробувань та сертифікат відповідності, ВИДАНІ УЧАСНИКУ уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією) НЕ РАНІШЕ 2023 р.
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань, видані учаснику» до документів про якість товару. Технічний регламент не встановлює жодних вимог до дати видання, терміну дії (чинності) протоколів випробувань, виданих учаснику. Згідно технічного регламенту, «Протоколи випробувань, видані учаснику», не залежно від дати їх видання, НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, не залежно від дати його видання, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
Також слід зазначити, що вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, та який має бути виданий не раніше певної дати, є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21, виданий ПАТ «Укртатнафта», термін дії якого – з 06.08.2021 до 22.04.2024; Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21, виданий ПАТ «Укртатнафта», термін дії якого – з 21.10.2021 до 22.04.2024. Зазначені сертифікати є чинними та отримані з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, вказані сертифікати не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
2. Щодо вимоги, згідно з якою Паспорт якості та Декларація про відповідність мають бути видані САМЕ УЧАСНИКУ.
Відповідно до умов пункту 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, учасник має надати, зокрема, Паспорт якості та декларацію про відповідність, ВИДАНІ УЧАСНИКУ.
З цього приводу слід зазначити, що вимоги щодо переліку інформації, яка повинна (або може бути зазначена) у паспорті якості палива, встановлені у Технічному регламенті. Так, згідно з пунктом 9 Технічного регламенту, Документ про якість (паспорт якості) палива повинен містити, зокрема, «назву та адресу розповсюджувача (за наявності)».
Отже вбачається, що у разі відсутності назви та адреси конкретного розповсюджувача, зазначення такої інформації у паспорті якості палива, Технічним регламентом НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ.
У паспортах якості палива, які відповідно до вимог Технічного регламенту, видаються виробником - ПАТ «Укртатнафта», продукцію якого пропонує на ринку, в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач», інформація про назву та адресу розповсюджувача – не зазначається.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Паспорт якості № 17 від 11.01.2024, та Паспорт якості № 8 від 12.01.2024, у яких назва учасника (розповсюджувача) не зазначена.
Зазначені паспорти якості є чинними та отримані з дотриманням вимог Технічного регламенту. Не зважаючи на це, вказані паспорти якості не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Форма декларації про відповідність встановлена Додатком 6 до Технічного регламенту. Зазначена форма не передбачає зазначення у декларації про відповідність інформації про те, «кому вона видана».
Таким чином, умова тендерної документації, яка передбачає надання учасниками «декларації про відповідність, виданої учаснику», є безпідставною та незаконною.
Отже вбачається, що зазначення у декларації про відповідність інформації про те, кому саме вона видана, Технічним регламентом НЕ ВИМАГАЄТЬСЯ.
У деклараціях про відповідність, які відповідно до вимог Технічного регламенту, видаються виробником - ПАТ «Укртатнафта», продукцію якого пропонує на ринку, в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач», інформація про назву та адресу розповсюджувача – не зазначається.
Так, ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Декларацію про відповідність від 22.04.2021, та Декларацію про відповідність від 21.09.2023, у яких назва учасника (розповсюджувача) не зазначена.
Зазначені декларації про відповідність є чинними та отримані з дотриманням вимог Технічного регламенту. Не зважаючи на це, вказані декларації про відповідність не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
3. Щодо вимоги, відповідно до якої подані Учасником декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції).
Відповідно до умов пункту 2 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, подані учасником декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції).
З цього приводу слід зазначити, що вимоги та форма декларації про відповідність встановлені Додатком 6 до Технічного регламенту. Зазначена форма не передбачає зазначення у декларації про відповідність інформації про дату (термін) закінчення чинності декларації про відповідність.
Таким чином, умова тендерної документації, яка передбачає надання учасниками «декларації про відповідність, яка має бути «чинною не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції», є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Декларацію про відповідність від 22.04.2021, та Декларацію про відповідність від 21.09.2023, у яких дата (термін) завершення їх чинності не зазначена.
Зазначені декларації про відповідність є чинними та отримані з дотриманням вимог Технічного регламенту. Не зважаючи на це, вказані декларації про відповідність не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Вимоги до здійснення оцінки відповідності пального вимогам технічних регламентів (результати яких оформлюються у формі Сертифікатів відповідності) визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Відповідно до вимог частини 2 статті 25 зазначеного Закону, процедури оцінки відповідності вимогам технічних регламентів застосовуються ВИРОБНИКАМИ, а у випадках, в яких згідно з відповідними технічними регламентами обов’язки виробників покладаються на імпортерів, розповсюджувачів або інших осіб, - імпортерами, розповсюджувачами чи іншими особами.
При цьому, Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ необхідності/можливості здійснення повторної процедури оцінки відповідності продукції, оцінку відповідності якої ВЖЕ БУЛО ЗДІЙСНЕНО в порядку, встановленим зазначеним законом, та яка вже введена в обіг (надається) на ринку України, та має чинний сертифікат відповідності.
Відповідно, і Технічний регламент, прийнятий на виконання зазначеного Закону, також НЕ ЗОБОВ’ЯЗУЄ інших учасників ринку, ніж виробники (імпортерів, розповсюджувачів), замовляти здійснення оцінки відповідності пального вимогам Технічного регламенту, за умов наявності чинного сертифіката відповідності, виданого ВИРОБНИКУ у законодавчо встановленому порядку.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції Сертифікату відповідності, ВИДАНОГО УЧАСНИКУ, та який має бути «чинним не менше ніж до 31.05.2024 (або не менше ніж 1 місяць від подачі тендерної пропозиції», є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
ТОВ «Укрнафта-Постач» має, зокрема, Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21, виданий ПАТ «Укртатнафта», термін дії якого – з 06.08.2021 до 22.04.2024; Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21, виданий ПАТ «Укртатнафта», термін дії якого – з 21.10.2021 до 22.04.2024. Зазначені сертифікати є чинними та отримані з дотриманням вимог Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності». Не зважаючи на це, вказані сертифікати не відповідають оскаржуваній незаконній вимозі тендерної документації.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a (нова редакція), затверджена Рішенням уповноваженої особи від 19.03.2024, протокол № 17.
2. Зміни до тендерної документації № 1 від 19.03.2024.
3. Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927.
4. Додаток 6 до Технічного регламенту.
5. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21.
6. Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21.
7. Паспорт якості № 17 від 11.01.2024.
8. Паспорт якості № 8 від 12.01.2024.
9. Декларація про відповідність від 22.04.2021
10. Декларація про відповідність від 21.09.2023
×
-
Назва доказу:
Декларація про відповідність від 21.09.2023
-
Опис доказу:
Доказ доводить, що скаржник має Декларацію про відповідність, яка відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Декларація про відповідність від 21.09.2023.pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація про відповідність від 22.04.2021
-
Опис доказу:
Доказ доводить, що скаржник має Декларацію про відповідність, яка відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Декларація про відповідність від 22.04.2021.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт якості № 8 від 12.01.2024
-
Опис доказу:
Доказ доводить, що скаржник має Паспорт якості, який відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості № 8.pdf
-
-
Назва доказу:
Паспорт якості № 17 від 11.01.2024
-
Опис доказу:
Доказ доводить, що скаржник має Паспорт якості, який відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Паспорт якості № 17.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21
-
Опис доказу:
Доказ доводить, що скаржник має Сертифікат відповідності, який відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності № UA.056.П.00156-21.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21
-
Опис доказу:
Доказ доводить, що скаржник має Сертифікат відповідності, який відповідає вимогам чинного законодавства, однак не відповідає незаконним вимогам тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат відповідності № UA.056.П.00126-21.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 6 до Технічного регламенту
-
Опис доказу:
Доказ доводить, які саме вимоги встановлені (і які не встановлені) законодавчо до Декларації про відповідність.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 до Технічного регламенту.doc
-
-
Назва доказу:
Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927
-
Опис доказу:
Доказ доводить, які семе вимоги встановлені (і які не встановлені) законодавчо до документів якості на паливо; доводить, які саме документи є документами якості на паливо.
-
Повʼязаний документ:
Технічний регламент № 927.pdf
-
-
Назва доказу:
Зміни до тендерної документації № 1 від 19.03.2024
-
Опис доказу:
Доказ підтверджує, що скаржник має оправо оскаржувати оскаржувані вимоги після внесення замовником змін до тендерної документації.
-
Повʼязаний документ:
Зміни 1 до ТД ПММ.docx
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a (нова редакція), затверджена Рішенням уповноваженої особи від 19.03.2024, протокол № 17
-
Опис доказу:
Тендерна документація у чинній редакції, яка містить незаконні та дискримінаційні вимоги.
-
Повʼязаний документ:
ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо зі змінами 19.03.2024.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Незаконні та дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
743ef98941b747b1bf7b9647c34fe078
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-13-009333-a.b1
Назва:
Незаконні та дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, затвердженій Рішенням уповноваженої особи замовника (Г. Полішко) від 13.03.2024, протокол № 16, встановлено низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі деяких учасників (в т.ч., ТОВ «Укрнафта-Постач»).
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.docx 15.03.2024 12:49
- sign.p7s 15.03.2024 12:57
- рішення від 19.03.2024 № 4949.pdf 19.03.2024 18:23
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 14:04
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
19.03.2024 18:23
Пункт скарги
Номер:
1343a677fbe6471486de8c458980a13a
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, містить низку умов, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та які є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Опис заперечення:
Найменування замовника, рішення, дії або бездіяльність якого оскаржуються: Управління забезпечення Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту Державної служби України з надзвичайних ситуацій.
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, містить умови, згідно з якими:
1. Запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927: - автомобільний бензин А-95 - ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови; - дизельне паливо - ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає наступні документи, зокрема, ПРОТОКОЛ ВИПРОБУВАНЬ та сертифікат відповідності, видані уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією).
2. Подані декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.12.2024.
3. Учасник повинен мати (У КОРИСТУВАННІ, ОРЕНДІ АБО У ВЛАСНОСТІ) розгалужену мережу АЗС, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним […].
Зазначені умови не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Найменування, місцезнаходження суб’єкта оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрнафта-Постач»; 04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480.
Додаток 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, містить умови, згідно з якими:
1. Запропоноване Учасником паливо повинно відповідати діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2013 року № 927: - автомобільний бензин А-95 - ДСТУ 7687:2015 Бензини автомобільні Євро. Технічні умови; - дизельне паливо - ДСТУ 7688:2015 Паливо дизельне Євро. Технічні умови.
На виконання цієї умови Документації, Учасник надає наступні документи, зокрема, ПРОТОКОЛ ВИПРОБУВАНЬ та сертифікат відповідності, видані уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією).
2. Подані декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.12.2024.
3. Учасник повинен мати (У КОРИСТУВАННІ, ОРЕНДІ АБО У ВЛАСНОСТІ) розгалужену мережу АЗС, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним […].
Зазначені умови не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «Укрнафта-Постач».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на лот
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
3. Щодо вимоги про наявність (у користуванні, оренді або у власності) розгалуженої мережі АЗС.
Відповідно до умов пункту 2 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, «Учасник повинен мати (У КОРИСТУВАННІ, ОРЕНДІ АБО У ВЛАСНОСТІ) розгалужену мережу АЗС, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним […]».
З цього приводу слід зауважити, що зазначена умова (у запропонованій редакції) обмежує участь у закупівлі учасників (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач»), які не є орендарями або власниками мереж АЗС, однак співпрацюють з власниками мереж АЗС на підставі партнерських договорів, які передбачають реалізацію пального із залученням партнерської матеріально-технічної бази (зокрема, мережі АЗС), та при цьому, не передбачають безпосереднього користування учасником партнерською мережею АЗС.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
2. Щодо терміну чинності (терміну дії) декларації про відповідність та сертифікату про відповідність не менше ніж до 31.12.2024.
Відповідно до умов пункту 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, «Подані декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.12.2024».
Вимоги щодо форми та змісту декларації про відповідність встановлені Додатком 6 до Технічного регламенту. Зазначена форма не передбачає зазначення у декларації про відповідність інформації про «термін чинності декларації про відповідність».
Технічний регламент взагалі не передбачає такого поняття, як «термін чинності декларації про відповідність».
Натомість, згідно з вимогами пункту 21 Технічного регламенту, «виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива […]». З урахуванням зазначеного, декларація про відповідність діє доти, доки здійснюється виробництво палива, яке відповідає умовам, зазначеним у такій декларації, та до завершення обігу такого палива на ринку.
Щодо терміну чинності (дії) сертифікатів відповідності, слід зауважити, що зазначений термін встановлюється органом, який здійснює оцінку відповідності та залежить від дати здійснення такої оцінки та умов, на яких здійснюється оцінка відповідності. При цьому, у разі здійснення оцінки відповідності продукції, яка виготовляється серійно, термін дії сертифікату відповідності не прив’язаний до гарантійних строків зберігання продукції певної партії, або ж до дат початку/закінчення календарного року.
Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не передбачає можливості здійснення повторної оцінки відповідності у довільний строк з метою продовження терміну дії наявного сертифіката відповідності. Отримання нового сертифікату відповідності здійснюється в порядку, передбаченому Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Умова тендерної документації, відповідно до якої сертифікати про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.12.2024, є дискримінаційною по відношенню до учасників (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач»), які мають чинні сертифікати відповідності, однак термін дії яких спливає раніше, ніж 31.12.2024.
Усунути зазначену дискримінаційну умову можна, зокрема, шляхом встановлення у тендерній документації умови, відповідно до якої учасники мають надати у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності, чинних на момент розкриття тендерних пропозицій, а також зобов’язання учасників своєчасно отримати в установленому порядку нові сертифікати відповідності, які будуть діяти протягом строку виконання договору про закупівлю.
Таким чином, умова тендерної документації, відповідно до якої «Подані декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.12.2024», є безпідставною та незаконною.
1. Щодо документів, якими учасники мають підтвердити відповідність палива Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015.
Відповідно до умов пункту 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, для підтвердження відповідності палива діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015, Учасник надає, зокрема, ПРОТОКОЛ ВИПРОБУВАНЬ та сертифікат відповідності, видані уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією).
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. «Протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, виданого учаснику уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією), є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
Відповідно до умов пункту 2 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, «Учасник повинен мати (У КОРИСТУВАННІ, ОРЕНДІ АБО У ВЛАСНОСТІ) розгалужену мережу АЗС, які мають ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним […]».
З цього приводу слід зауважити, що зазначена умова (у запропонованій редакції) обмежує участь у закупівлі учасників (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач»), які не є орендарями або власниками мереж АЗС, однак співпрацюють з власниками мереж АЗС на підставі партнерських договорів, які передбачають реалізацію пального із залученням партнерської матеріально-технічної бази (зокрема, мережі АЗС), та при цьому, не передбачають безпосереднього користування учасником партнерською мережею АЗС.
Згідно з частиною 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи замовника (Г. Полішко) від 13.03.2024, протокол № 16
-
Опис доказу:
Зазначений доказ підтверджує, що в тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, встановлені оскаржувані вимоги.
-
Повʼязаний документ:
ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.docx
2. Щодо терміну чинності (терміну дії) декларації про відповідність та сертифікату про відповідність не менше ніж до 31.12.2024.
Відповідно до умов пункту 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, «Подані декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.12.2024».
Вимоги щодо форми та змісту декларації про відповідність встановлені Додатком 6 до Технічного регламенту. Зазначена форма не передбачає зазначення у декларації про відповідність інформації про «термін чинності декларації про відповідність».
Технічний регламент взагалі не передбачає такого поняття, як «термін чинності декларації про відповідність».
Натомість, згідно з вимогами пункту 21 Технічного регламенту, «виробник або уповноважений представник зберігає технічну документацію та декларацію про відповідність протягом 10 років після виготовлення останньої партії палива […]». З урахуванням зазначеного, декларація про відповідність діє доти, доки здійснюється виробництво палива, яке відповідає умовам, зазначеним у такій декларації, та до завершення обігу такого палива на ринку.
Щодо терміну чинності (дії) сертифікатів відповідності, слід зауважити, що зазначений термін встановлюється органом, який здійснює оцінку відповідності та залежить від дати здійснення такої оцінки та умов, на яких здійснюється оцінка відповідності. При цьому, у разі здійснення оцінки відповідності продукції, яка виготовляється серійно, термін дії сертифікату відповідності не прив’язаний до гарантійних строків зберігання продукції певної партії, або ж до дат початку/закінчення календарного року.
Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не передбачає можливості здійснення повторної оцінки відповідності у довільний строк з метою продовження терміну дії наявного сертифіката відповідності. Отримання нового сертифікату відповідності здійснюється в порядку, передбаченому Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Умова тендерної документації, відповідно до якої сертифікати про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.12.2024, є дискримінаційною по відношенню до учасників (в т.ч. ТОВ «Укрнафта-Постач»), які мають чинні сертифікати відповідності, однак термін дії яких спливає раніше, ніж 31.12.2024.
Усунути зазначену дискримінаційну умову можна, зокрема, шляхом встановлення у тендерній документації умови, відповідно до якої учасники мають надати у складі тендерної пропозиції сертифікатів відповідності, чинних на момент розкриття тендерних пропозицій, а також зобов’язання учасників своєчасно отримати в установленому порядку нові сертифікати відповідності, які будуть діяти протягом строку виконання договору про закупівлю.
Таким чином, умова тендерної документації, відповідно до якої «Подані декларація про відповідність та сертифікат про відповідність мають бути чинними не менше ніж до 31.12.2024», є безпідставною та незаконною.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи замовника (Г. Полішко) від 13.03.2024, протокол № 16
-
Опис доказу:
Зазначений доказ підтверджує, що в тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, встановлені оскаржувані вимоги.
-
Повʼязаний документ:
ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.docx
1. Щодо документів, якими учасники мають підтвердити відповідність палива Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015.
Відповідно до умов пункту 1 Додатку 3 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Технічні вимоги» до тендерної документації, для підтвердження відповідності палива діючому Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, ДСТУ 7687:2015 та ДСТУ 7688:2015, Учасник надає, зокрема, ПРОТОКОЛ ВИПРОБУВАНЬ та сертифікат відповідності, видані уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією).
З цього приводу слід зауважити, що відповідно до вимог пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), у разі здійснення закупівель, в тому числі, бензину, дизельного пального, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Вимоги до дизельного палива та бензину, які є предметом закупівлі, встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент).
Згідно з пунктом 3 Технічного регламенту, документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива - документ, що містить дані для ідентифікації та фактичні значення показників якості нафтопродуктів, отримані в результаті лабораторних випробувань, а також інформацію про їх відповідність вимогам нормативних документів. При цьому, партія палива - будь-яка кількість палива однієї марки, що супроводжується одним документом про якість (ПАСПОРТОМ ЯКОСТІ) палива.
Відповідно до пункту 7 Технічного регламенту, на вимогу споживача (користувача) розповсюджувач повинен надати копію документа про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива та копію ДЕКЛАРАЦІЇ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ.
Пунктом 8 Технічного регламенту передбачено, що кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (ПАСПОРТ ЯКОСТІ) палива.
Технічний регламент НЕ ВІДНОСИТЬ «протоколи випробувань» до документів про якість товару. «Протоколи випробувань» НЕ Є ДОКУМЕНТАМИ ПРО ЯКІСТЬ ПАЛИВА.
Отже, вимога щодо надання у складі тендерної пропозиції ПРОТОКОЛУ ВИПРОБУВАНЬ, виданого учаснику уповноваженим органом з оцінки відповідності (чи акредитованою лабораторією), є БЕЗПІДСТАВНОЮ ТА НЕЗАКОННОЮ.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, затверджена Рішенням уповноваженої особи замовника (Г. Полішко) від 13.03.2024, протокол № 16
-
Опис доказу:
Зазначений доказ підтверджує, що в тендерній документації щодо закупівлі UA-2024-03-13-009333-a, встановлені оскаржувані вимоги.
-
Повʼязаний документ:
ТД на відкриті торги з особливостями Автомобільний бензин, дизельне паливо.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації