-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги (Послуги з фізичної охорони приміщень)
з моменту підписання Договору до 31 грудня 2024 року включно; за Об’єктом, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Широка, 222 - один одинарний пост цілодобово; за Об’єктом, що знаходиться за адресою: м. Дніпро, вул. Передова, 671-В - два пости охорони з цілодобовим режимом роботи
Завершена
1 871 533.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 357.67 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 357.67 UAH
Період оскарження:
13.03.2024 14:13 - 04.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
встановлення дискримінаційних вимог
Номер:
1b3b24bf8701423fa66f173ed00a908d
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-13-007405-a.b1
Назва:
встановлення дискримінаційних вимог
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Доказ 1. Рішення Колегії 4104 та витяг.pdf 15.03.2024 16:22
- Доказ 5. Сертифікат та звіт про технічний нагляд у 2024 р. за ДСТУ ISО 90012015.pdf 15.03.2024 16:22
- Доказ 2. Витяг з закону про охорону.pdf 15.03.2024 16:22
- Доказ 4. Свідоцтва охоронників та чергових ПЦС.pdf 15.03.2024 16:22
- Доказ 3. Договір оренди офісу ЦЗ та рішення К.pdf 15.03.2024 16:22
- Скарга _ ДЦПМСД 11 ДМР.docx 15.03.2024 16:22
- Скарга _ ДЦПМСД 11 ДМР.docx.asice 15.03.2024 16:24
- sign.p7s 15.03.2024 16:24
- Скарга _ ДЦПМСД 11 ДМР (ОНОВЛЕНА).docx.asice 15.03.2024 17:11
- Доказ 6. Аналогічний досвід та 4 Рішення Колегії.pdf 15.03.2024 17:11
- Скарга _ ДЦПМСД 11 ДМР (ОНОВЛЕНА).docx 15.03.2024 17:11
- Додаткові пояснення.docx 22.03.2024 16:04
- Додаткові пояснення.docx.asice 22.03.2024 16:04
- рішення від 19.03.2024 № 4917.pdf 19.03.2024 18:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.03.2024 № 5568.pdf 28.03.2024 12:37
- рішення від 27.03.2024 № 5568.pdf 01.04.2024 14:17
- Протокол № 65 (внесення змін до ТД).docx 21.03.2024 12:46
- Перелік змін.pdf 21.03.2024 12:46
- Перелік змін.docx 21.03.2024 12:46
- Протокол № 65 (про внесення змін до ТД).pdf 21.03.2024 12:46
- Пояснення по суті скарги.docx 21.03.2024 12:46
- Пояснення по суті скарги.pdf 21.03.2024 12:46
- Ц 11 додаткове пояснення.pdf 26.03.2024 14:58
- Перелік змін (2).docx 02.04.2024 10:59
- Протокол № 67 (внесення змін до ТД).docx 02.04.2024 10:59
- Перелік змін (2).pdf 02.04.2024 10:59
- Протокол № 67.pdf 02.04.2024 10:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.03.2024 17:08
Дата розгляду скарги:
27.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.03.2024 18:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.04.2024 14:17
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5568-р/пк-пз від 27.03.2024р. повідомляємо наступне: внесені зміни до Тендерної документації
Пункт скарги
Номер:
ea765775c39743a99aafa0800657784f
Заголовок пункту скарги:
Назва заперечення: встановлення дискримінаційних вимог:
1. Відомості з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України виданих уповноваженим органом не раніше ніж за 30 днів до оголошення даного тендеру.
2. Власний транспорт реагування.
3. Наявність тренувальної бази (спортивний зал).
4. Неузгодженість документів щодо підтвердження кваліфікація операторів та наявність штатних працівниківта охоронників.
5. Технічний нагляд за ДСТУ ІSO 9001:2018 (2015), надавши відповідний лист від органу сертифікації;
Опис заперечення:
Опис заперечення
1. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 5) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «Відомості з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України виданих уповноваженим органом не раніше ніж за 30 днів до оголошення даного тендеру.».
2. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 1.1 Додатку № 1 до тендерної документації (сторінка 1) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «….Всі авто повинні мати графічні ознаки належності до Учасника, про що учасником надається довідка в довільній формі…..».
3. Оскаржується дискримінаційна вимога щодо наявності тренувальної бази (спортивний зал)
- згідно п. 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації (сторінка 2-3) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «1.2. Довідка у довільній формі, за підписом керівника (уповноваженої особи) Учасника, у якій зазначається інформація щодо наявності у Учасника у власності чи така, що використовується Учасником на договірних засадах (наявність офісного приміщення, тренувальної бази, необхідне комп’ютерне та інше обладнання, відомості про спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони, які відповідають чинному законодавству (гумові кийки, газові балончики з аерозолями дратівливої дії, бронежилети, шоломи, пластикові наручники, ліхтарі, тощо не менш 50% від загальної кількості охоронників, що будуть задіяні на об'єкті є обов'язковою в тому числі зазначається інформація про адресу (-си) / контактні телефони офісу, тренувальних приміщень учасника. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати діючий договір оренди офісу, /тренувальних приміщень, що вказані в інформаційній довідці, терміном оренди не менше, ніж до 31.12.2024р. (у разі якщо офіс не є власністю Учасника) або надати документи, що підтверджують право власності приміщень.
- згідно Додатку № 3 « Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики
- предмета закупівлі» до тендерної документації (сторінка 3) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «Документ про право власності та/або оренди тренувальної бази (спортивної зали), обладнаної для підтримання фізичної підготовки та навичок у персоналу охорони (власної або орендованої)».
4. Оскаржується вимога що згідно п. 1.4 Додатку № 1 до тендерної документації (сторінка 2) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «1.4. Сканований оригінал листа про наявність власного або орендованого пункту централізованого спостереження з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту, який повинен бути укомплектований штатними працівниками, що мають відповідні посвідчення, свідоцтва проходження курсів охоронців професійної охорони (скановані копії документів на працівників пункту централізованого спостереження з повідомленнями до податкової надати у складі тендерної пропозиції)».
ТА ВИМОГА Додатку № 3 « Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі» до тендерної документації (сторінка 2) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): « охоронники, які безпосередньо будуть надавати охоронні послуги мають бути у трудових відносинах між учасником та працівниками та мати необхідні знання та досвід для належного виконання даного замовлення, мати необхідну фізичну підготовку. На підтвердження наданої інформації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
5. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 1.1 Додатку № 1 до тендерної документації (сторінка 6) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «….- З метою підтвердження за своїми характеристиками відповідності послуг з діяльності приватних охоронних служб, які пропонує надавати учасник, вимогам, установленим у тендерній документації (ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»), учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію Сертифікату, який підтверджує, що система управління якістю відповідає ДСТУ ISO 9001:2018 на певний вид послуг. Сертифікат на систему менеджменту якості (на систему управління якості) на відповідність вимогам ДСТУ ІSO 9001:2018 (2015), повинен бути виданий органом з сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог ДСТУ EN/ IEC 17021-1:2017, сертифікат повинен бути виданий в сфері акредитації цього органу з сертифікації, про що у складі тендерної пропозиції надати також Атестат про акредитацію Національного агентства про акредитацію, а також надати звіт про проходження всіх необхідних аудитів, сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, документ (лист тощо) про підтвердження факту дії на теперішній час на підприємстві учасника вказаної системи управління із забезпечення приватної безпеки та охорони.
1. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» Розділ ІІІ. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції (сторінка 5) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «Відомості з єдиного державного реєстру підприємств та організацій України виданих уповноваженим органом не раніше ніж за 30 днів до оголошення даного тендеру.».
2. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 1.1 Додатку № 1 до тендерної документації (сторінка 1) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «….Всі авто повинні мати графічні ознаки належності до Учасника, про що учасником надається довідка в довільній формі…..».
3. Оскаржується дискримінаційна вимога щодо наявності тренувальної бази (спортивний зал)
- згідно п. 1.2 Додатку № 1 до тендерної документації (сторінка 2-3) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «1.2. Довідка у довільній формі, за підписом керівника (уповноваженої особи) Учасника, у якій зазначається інформація щодо наявності у Учасника у власності чи така, що використовується Учасником на договірних засадах (наявність офісного приміщення, тренувальної бази, необхідне комп’ютерне та інше обладнання, відомості про спеціальні засоби індивідуального захисту та самооборони, які відповідають чинному законодавству (гумові кийки, газові балончики з аерозолями дратівливої дії, бронежилети, шоломи, пластикові наручники, ліхтарі, тощо не менш 50% від загальної кількості охоронників, що будуть задіяні на об'єкті є обов'язковою в тому числі зазначається інформація про адресу (-си) / контактні телефони офісу, тренувальних приміщень учасника. Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати діючий договір оренди офісу, /тренувальних приміщень, що вказані в інформаційній довідці, терміном оренди не менше, ніж до 31.12.2024р. (у разі якщо офіс не є власністю Учасника) або надати документи, що підтверджують право власності приміщень.
- згідно Додатку № 3 « Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики
- предмета закупівлі» до тендерної документації (сторінка 3) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «Документ про право власності та/або оренди тренувальної бази (спортивної зали), обладнаної для підтримання фізичної підготовки та навичок у персоналу охорони (власної або орендованої)».
4. Оскаржується вимога що згідно п. 1.4 Додатку № 1 до тендерної документації (сторінка 2) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «1.4. Сканований оригінал листа про наявність власного або орендованого пункту централізованого спостереження з цілодобовим режимом чергування операторів такого пункту, який повинен бути укомплектований штатними працівниками, що мають відповідні посвідчення, свідоцтва проходження курсів охоронців професійної охорони (скановані копії документів на працівників пункту централізованого спостереження з повідомленнями до податкової надати у складі тендерної пропозиції)».
ТА ВИМОГА Додатку № 3 « Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики
предмета закупівлі» до тендерної документації (сторінка 2) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): « охоронники, які безпосередньо будуть надавати охоронні послуги мають бути у трудових відносинах між учасником та працівниками та мати необхідні знання та досвід для належного виконання даного замовлення, мати необхідну фізичну підготовку. На підтвердження наданої інформації Учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати наступні документи:
5. Оскаржується дискримінаційна вимога згідно п. 1.1 Додатку № 1 до тендерної документації (сторінка 6) (тендерна документація затверджена протоколом уповноваженої особи № 56 від 13.03.2024 Темнюк Оленою Олександрівною ): «….- З метою підтвердження за своїми характеристиками відповідності послуг з діяльності приватних охоронних служб, які пропонує надавати учасник, вимогам, установленим у тендерній документації (ч. 5 ст. 23 Закону України «Про публічні закупівлі»), учасник у складі пропозиції повинен надати оригінал або нотаріально завірену копію Сертифікату, який підтверджує, що система управління якістю відповідає ДСТУ ISO 9001:2018 на певний вид послуг. Сертифікат на систему менеджменту якості (на систему управління якості) на відповідність вимогам ДСТУ ІSO 9001:2018 (2015), повинен бути виданий органом з сертифікації, акредитованим Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог ДСТУ EN/ IEC 17021-1:2017, сертифікат повинен бути виданий в сфері акредитації цього органу з сертифікації, про що у складі тендерної пропозиції надати також Атестат про акредитацію Національного агентства про акредитацію, а також надати звіт про проходження всіх необхідних аудитів, сертифікаційну угоду з органом по сертифікації, документ (лист тощо) про підтвердження факту дії на теперішній час на підприємстві учасника вказаної системи управління із забезпечення приватної безпеки та охорони.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
1. ВІДОМОСТІ З ЄДИНОГО ДЕРЖАВНОГО РЕЄСТРУ ПІДПРИЄМСТВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ УКРАЇНИ ВИДАНИХ УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ НЕ РАНІШЕ НІЖ ЗА 30 ДНІВ ДО ОГОЛОШЕННЯ ДАНОГО ТЕНДЕРУ.
По-перше, згідно з частиною 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним..
Абзацом 15 пункту 47 Особливостей визначено схожу норму, за якою замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом № 2939 та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань – ресурс, який знаходиться у відкритому вільному доступі (далі – ЄДР) за веб посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. Скориставшись цим сервісом, Замовник безкоштовно може перевірити всю актуальну інформацію щодо будь-якого учасника процедури закупівлі. Вимога щодо надання учасником у складі своєї пропозиції витягу з ЄДР буде порушенням наведених вище норм.
Згідно з ЄДР (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-searchі), міститься інформація про Скаржника (ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ») - ідентифікаційний код юридичної особи 43198622.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 4104 -р/пк-пз від 03.03.2021 р. (оголошення UA-2021-02-09-011381-a.) Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі — Колегія): «Враховуючи викладене, у тому числі, наявність інформації у відкритих реєстрах, наведена вище умова Документації не узгоджується з вимогами частини четвертої статті 22 Закону, що не дає змоги учасникам належним чином оформити свої тендерні пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По-друге, Скаржник має Витяг, що сформований програмним забезпеченням ЄДР (в електронній формі) від 16.11.2022 р. Жодних реєстраційних змін у товариства з 16.11.2022 р. до моменту подачі даної скарги – не відбувалось.
Витяг містить більше інформації, аніж відомості та є рівнозначним документом.
Крім того, встановлення вимоги, щодо оформлення нового Витягу (що сформований не раніше дати оголошення закупівлі (не раніше 27 лютого 2024 р. о 16:37 год) покладає на учасників процедури закупівлі додаткові матеріальні витати, що призводить до необґрунтованого підвищення вартості участі, що є порушення принципу здійснення закупівель, а саме – максимальна економія та ефективність.
Так, ч. 4 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» № 755-IV від 15.05.2003 р. передбачає плату за надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляється плата в такому розмірі:
• 0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за надання виписки для проставлення апостилю та витягу в паперовій формі;
• 0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі;
• 75 відсотків плати, встановленої цією частиною за надання відповідного документа в паперовій формі - за надання витягу в електронній формі та документа в електронній формі, що міститься в реєстраційній справі.
Отже, Замовник не має законодавчо встановленого права вимагати від учасників надати ті документи у складі тендерної пропозиції, що вже оприлюднені у формі відкритих даних, а також ті, за які справляється адміністративний збір. Вимога - є надмірною як для учасників загалом, так і окремо для Скаржника.
2. ВЛАСНИЙ ТРАНСПОРТ РЕАГУВАННЯ. Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Замовник встановивши вимогу в ТД про підтвердження власних груп швидкого, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст.5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Закон України «Про охоронну діяльність» (надалі – Закон про охорону) від 22.03.2012 р. в ч. 1 ст. 6 передбачає ПРАВО, а не ОБОВ’ЯЗОК на здійснення наступних заходів з охорони:
1) ВИКОРИСТАННЯ пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, ТРАНСПОРТУ РЕАГУВАННЯ, службових собак;
2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони;
3) запобігання загрозам особистій безпеці фізичної особи, яка охороняється;
4) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з посяганням на об'єкт охорони.
Використання транспорту реагування регламентується статтею 9 Закону про охорону, а саме:
Стаття 9. Права суб'єкта охоронної діяльності
1. Суб'єкт охоронної діяльності має ПРАВО:
1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти;
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення;
5) ВИКОРИСТОВУВАТИ ТРАНСПОРТ РЕАГУВАННЯ;
6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони;
7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.
Скаржник не має у власності транспорт реагування, але може залучити його на праві користування шляхом заключення відповідного договору оренди.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії від 29.11.2023 р. № 19252 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-004259-a): «…За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із інформацією про наявність цілодобової чергової частини саме в м. Кропивницькому та копію техпаспорта саме власного транспортного засобу / засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
3. НАЯВНІСТЬ ТРЕНУВАЛЬНОЇ БАЗИ (СПОРТИВНИЙ ЗАЛ).
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони здійснюється відповідно ліцензії МВС України на охоронну діяльність, яка не обмежується територіально та поширює свою дію на всю територію України, а сам учасник може мати великий досвід надання послуг у різних містах України, не маючи тренувальної бази (спортивний зал).
Окрім того, Скаржник має у користуванні матеріально-технічне забезпечення, яке вимагає Замовник для надання послуг та додатково пункт централізованого спостереження, цілодобової диспетчерської служби.
Зокрема надаємо стислий опис організації та принцип роботи здійснення централізованого спостереження за станом засобів охоронного призначення:
Централізоване спостереження за об'єктами, що охороняються за допомогою пункту централізованого спостереження (далі – ПЦС), полягає у ручному або автоматичному режимі взяття під спостереження комплексу охоронно-тривожної сигналізації на об'єктах і контролі за їх станом упродовж часу, визначеного договором.
При надходженні тривожних або службових сповіщень з об'єктів, що свідчать про порушення стану охоронно-тривожної сигналізації на них, здійснюється передача інформації для реагування наряду реагування.
Система передавання тривожних сповіщень (далі – СПТС) складаються з:
1) Прилади приймально-контрольні (далі- Прилад), які встановлюються на об'єктах, ретранслятора (приймача-передавача), розміщеного у приміщенні АТС, і диспетчерського комплекту (мультиплексор, модем та інше телекомунікаційне обладнання), що знаходиться в приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку).
Зв'язок між Приладом і ретранслятором здійснюється за допомогою діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку), які на час охорони перемикаються на СПТС або ущільнюються спеціальними пристроями високочастотного ущільнення. Зв'язок між ретранслятором і диспетчерським комплектом здійснюється за допомогою ліній зв'язку;
2) Прилад з радіопередавачами або радіоприйомопередавачами, які встановлені на об'єктах, та радіоприймача (прийомопередавача), який входить до складу диспетчерського комплекту, розміщеного у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу каналів радіозв’язку.
Для збільшення радіусу дії та розширення технічних можливостей до складу СПТС можуть входити радіоретранслятори.
Для впровадження СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу радіозв'язок, присвоюються та використовуються радіочастоти відповідно до законодавства України;
3) Прилад з передавачами стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, що встановлені на об'єктах, та приймача стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, який входить до складу диспетчерського комплекту, розташованого у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу стільникового, інтернет-, Ethernet-каналів зв'язку.
5. На ПЦС також встановлюються інші СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу автодозвонні технології, мережі електроживлення, радіомовлення та інші технології.
Так, Закон України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (надалі – Закон про охорону) та Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають наявність власного або орендованого спортивного залу (тренувальна база).
Скаржник не здійснює навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації в навчальних закладах різних форм власності персоналу охорони (охоронників). На проведення такої господарської діяльності потрібна ліцензія на здійснення освітніх послуг (на навчання охоронників), що видається Міністерством освіти України.
Скаржник як охоронна компанія приймає на роботу охоронників, що вже пройшли відповідну підготовку та навчання і результатом – є отримання свідоцтва охоронника III розряду.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії від 26.02.2024 № 3492 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-09-004502-a): «… Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбачено наявності у суб'єкта охоронної діяльності спортзалу (приміщення) для тренувань охоронців.
Враховуючи наведене, вищенаведена вимога Документації "У складі тендерної пропозиції учасник, також надає фотографії із спортзалу для тренувань охоронців та копію права власності або договору оренди приміщення, в якому проводяться тренування охоронців" не узгоджується з ліцензійними умовами в цій частині.»
Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечують рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають тренувальної бази (спортивного залу) власного або орендованого.
4. НЕУЗГОДЖЕНІСТЬ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО ПІДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЯ ОПЕРАТОРІВ
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі.
Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики затверджено Національний класифікатор професій ДК 003:2010» від 28.07.2010 р. № va327609-10 (Додатки А,Б та В) (веб посилання: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#Text ).
Покажчик професійних назв робіт за кодами професій (Додаток А) та Абетковий покажчик професійних назв робіт (Додаток Б) розділяє наступні професії:
(Додаток А):
КОД КП КОД ЗКППТР ВИПУСК ЄТКД ВИПУСК ДКХП ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ
5169 - 1 Охоронник
4222 Черговий пульта (пункт централізованого спостереження)
Професійної назви як керівник пульту централізованого спостереження – не передбачено.
(Додаток Б):
КОД КП КОД ЗКППТР ВИПУСК ЄТКД ВИПУСК ДКХП ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ
5169 - 1 Охоронник
4222 Черговий пульта (пункт централізованого спостереження)
Таким чином, Замовником сформульована некоректна вимога, що не дозволяє Скаржнику взяти участь з огляду на те, що охоронник та черговий пульта (пункт централізованого спостереження) різні професії
Скаржник має в наявності окремо охоронників і чергових пульта (пункт централізованого спостереження).
Окрім того, Замовник не має права вимагати виключно штатних працівників.
Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 № 286 «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722. Згідно з пунктом 1.1 цієї Інструкції її дія поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі — підприємства), а також на фізичних осіб — підприємців, які використовують найману працю. Абзацом 4 пункту 1.8 цієї ж Інструкції передбачається три види працівників:
• штатні працівники;
• зовнішні сумісники;
• працюючі за цивільно-правовими договорами.
Потенційні учасники можуть мати досвід виконання низки аналогічних договорів та достатню матеріально-технічну базу та працівників, які не є штатними працівниками саме учасника, через що не мають можливості взяти участь в закупівлі.
Учасники можуть залучати працівників на підставі договорів цивільно-правового характеру та/ або за сумісництвом, тому не зможуть надати на підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію саме штатних працівників. Скаржник не має потреби залучати саме штатних працівників, оскільки наявність роботи для них залежить від наявності замовлень та їх обсягу. За потреби залучаються додаткові виконавці для виконання умов договорів на підставі договорів цивільно-правового характеру та/ або за сумісництвом.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії№ 11969-р/пк-пз від 31.05.2021 р (оголошення UA-2021-04-06-004454-c): «Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності лише штатних працівників така вимога є необгрунтованою та дискримінаційною по відношеншо до Скаржника і тих суб'єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та або за сумісництвом».
5. ТЕХНІЧНИЙ НАГЛЯД ЗА ДСТУ ІSO 9001:2018 (2015), НАДАВШИ ВІДПОВІДНИЙ ЛИСТ ВІД ОРГАНУ СЕРТИФІКАЦІЇ;
В ЧАСТИНІ ЗВІТУ ТА СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ УГОДИ
Скаржник не може погодитися зі встановлення даної вимоги так як вона – є штучною перепоною для участі тих, хто, наприклад, має вже проводжений технічний нагляд і отримав відповідний звіт.
Скаржник підтверджує проходження сертифікаційної програми за ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги» у 2023 році. Дата видачі сертифікату: 16.01.2023 р.
Відповідно до даного сертифікату, контроль відповідної сертифікованої системи управління якістю вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом технічного нагляду, обсяг, порядок, періодичність і процедури якого встановлюються органом сертифікації (ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»»). Сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження.
Так, 15 січня 2024 року Скаржник пройшов технічний нагляд ііза сертифікованою системою управління якістю щодо надання послуг та отримав звіт. Відповідно до звіту, жодні невідповідності ч зауваження – не були виявлені. .Цілі аудиту досягнуті. Сфера акредитація прийнятна.
Наступний технічний нагляд пройде через 1 (один) календарний рік, тобто не раніше 16 січня 2025 року, а відповідно вже після закінчення терміну надання послуг Замовнику.
Перевірити чинність сертифікату та звіту можна в Реєстрі ОС за номером телефону (048)-723-00-99.
Оскільки, технічний нагляд має за мету проведення багаторівневої комплексної перевірки підприємства на відповідність всім вимогам, то ані Скаржник, ані ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»» не може гарантувати успішне проходження технічного нагляду, що пройде у 2025 році. Від незалежних від Скаржника обставин або ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»», технічний нагляд за результатом перевірки може бути як успішно пройдений, так і ні.
Встановивши дану вимогу, Замовником не враховано, що Скаржник вже і так може мати наглядовий технічний нагляд, і жодні документи йому не потрібні. Попередня гарантія про успішне проходження нагляду може бути розцінена у подальшому як недостовірна інформація, а відтак і буде підставою для відхилення.
Аналогічна позиція (щодо нагляду, звіту висвітлена в Рішенні Колегії від 06.03.2024 № 4205 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-09-004502-a): «… Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбаченонеобхідності наданнявище зазначених документів.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються зліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовник порушив зазначені вище вимоги діючого законодавства».
В ЧАСТИНІ АКРЕДИТАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ДСТУ EN ISO/ IEC 17021-1:2017
Частиною 5 статті 25 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» забороняється вимагати видачу протоколів випробувань та документів про відповідність, зазначених у технічних регламентах та передбачених ними процедурах оцінки відповідності, виключно акредитованими органами з оцінки відповідності, якщо законодавством не встановлені вимоги щодо акредитації таких органів. Чинним законодавством України не встановлено вимог щодо акредитації органів саме Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/ IEC 17021-1:2017, сертифікат повинен бути виданий в сфері акредитації цього органу з сертифікації.»
Сертифікація, як і акредитація органів з оцінки відповідності, є добровільною та не вимагається чинним законодавством України. Це також підтверджується листом Мінекономіки «Щодо надання інформації».
Веб посилання: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0203774-15#Text
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» діяльність з акредитації базується на принципі добровільності акредитації. Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, у будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Оцінка відповідності за ДСТУ ISO 9001:2018 (2015) є добровільною в Україні та може проводитись іншими не акредитованими НААУ органами з оцінки відповідності. Так, надавачі послуг, яку планує пропонувати Скаржник, мають сертифікат відповідності за ДСТУ ISO 9001:2018 в органі з оцінки відповідності, але умови Документації ставлять його в нерівне сітановище, оскільки унеможливлюють подання вже наявного рівноцінного документа, вимагаючи без обґрунтування такий самий документ, але складений акредитованим органом.
Аналогічна позиція (щодо нагляду, звіту висвітлена в Рішенні Колегії від 06.03.2024 № 4205 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-09-004502-a): «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікат який підтверджує, що система управління якістю учасника відповідає саме ДСТУ ISO 9001:2015 на певний вид послуг (діяльність охоронних служб) виданий органом з сертифікації, саме акредитованим Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/ IEC 17021-1:2017, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
В ЧАСТИНІ ПРИВ’ЯЗКИ ДО КВЕД
Замовник у вимогах ТД робить прив’язку вимог сертифікаційної програми до виду економічної діяльності учасника (КВЕД-2010), а саме: системи управління із забезпечення приватної безпеки та охорони.
Практика Колегії неодноразово зазнача, наприклад, в Рішенні Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a: «Виконати дану умову зможуть лише учасники, які зможуть надати документи на систему менеджменту безпечності харчових продуктів, стосовно оптової торгівлі продуктами харчування саме КВЕД-2010: Клас 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника.
Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.».
По-перше, згідно з частиною 4 статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним..
Абзацом 15 пункту 47 Особливостей визначено схожу норму, за якою замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом № 2939 та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань – ресурс, який знаходиться у відкритому вільному доступі (далі – ЄДР) за веб посиланням: https://usr.minjust.gov.ua/content/free-search. Скориставшись цим сервісом, Замовник безкоштовно може перевірити всю актуальну інформацію щодо будь-якого учасника процедури закупівлі. Вимога щодо надання учасником у складі своєї пропозиції витягу з ЄДР буде порушенням наведених вище норм.
Згідно з ЄДР (https://usr.minjust.gov.ua/content/free-searchі), міститься інформація про Скаржника (ТОВ «ЦЕРБЕР ЗАХИСТУ») - ідентифікаційний код юридичної особи 43198622.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії № 4104 -р/пк-пз від 03.03.2021 р. (оголошення UA-2021-02-09-011381-a.) Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі — Колегія): «Враховуючи викладене, у тому числі, наявність інформації у відкритих реєстрах, наведена вище умова Документації не узгоджується з вимогами частини четвертої статті 22 Закону, що не дає змоги учасникам належним чином оформити свої тендерні пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника».
По-друге, Скаржник має Витяг, що сформований програмним забезпеченням ЄДР (в електронній формі) від 16.11.2022 р. Жодних реєстраційних змін у товариства з 16.11.2022 р. до моменту подачі даної скарги – не відбувалось.
Витяг містить більше інформації, аніж відомості та є рівнозначним документом.
Крім того, встановлення вимоги, щодо оформлення нового Витягу (що сформований не раніше дати оголошення закупівлі (не раніше 27 лютого 2024 р. о 16:37 год) покладає на учасників процедури закупівлі додаткові матеріальні витати, що призводить до необґрунтованого підвищення вартості участі, що є порушення принципу здійснення закупівель, а саме – максимальна економія та ефективність.
Так, ч. 4 ст. 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» № 755-IV від 15.05.2003 р. передбачає плату за надання відомостей з Єдиного державного реєстру справляється плата в такому розмірі:
• 0,05 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за надання виписки для проставлення апостилю та витягу в паперовій формі;
• 0,07 прожиткового мінімуму для працездатних осіб - за надання документа в паперовій формі, що міститься в реєстраційній справі;
• 75 відсотків плати, встановленої цією частиною за надання відповідного документа в паперовій формі - за надання витягу в електронній формі та документа в електронній формі, що міститься в реєстраційній справі.
Отже, Замовник не має законодавчо встановленого права вимагати від учасників надати ті документи у складі тендерної пропозиції, що вже оприлюднені у формі відкритих даних, а також ті, за які справляється адміністративний збір. Вимога - є надмірною як для учасників загалом, так і окремо для Скаржника.
2. ВЛАСНИЙ ТРАНСПОРТ РЕАГУВАННЯ. Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі, з огляду на наступне:
Замовник встановивши вимогу в ТД про підтвердження власних груп швидкого, порушує принципи здійснення публічних закупівель передбачених ст.5 та ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Закон України «Про охоронну діяльність» (надалі – Закон про охорону) від 22.03.2012 р. в ч. 1 ст. 6 передбачає ПРАВО, а не ОБОВ’ЯЗОК на здійснення наступних заходів з охорони:
1) ВИКОРИСТАННЯ пунктів централізованого спостереження, технічних засобів охорони, ТРАНСПОРТУ РЕАГУВАННЯ, службових собак;
2) контроль за станом майнової безпеки об'єкта охорони;
3) запобігання загрозам особистій безпеці фізичної особи, яка охороняється;
4) реагування в межах наданих законом повноважень на протиправні дії, пов'язані з посяганням на об'єкт охорони.
Використання транспорту реагування регламентується статтею 9 Закону про охорону, а саме:
Стаття 9. Права суб'єкта охоронної діяльності
1. Суб'єкт охоронної діяльності має ПРАВО:
1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти;
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення;
5) ВИКОРИСТОВУВАТИ ТРАНСПОРТ РЕАГУВАННЯ;
6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони;
7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.
Скаржник не має у власності транспорт реагування, але може залучити його на праві користування шляхом заключення відповідного договору оренди.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії від 29.11.2023 р. № 19252 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2023-11-17-004259-a): «…За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази із інформацією про наявність цілодобової чергової частини саме в м. Кропивницькому та копію техпаспорта саме власного транспортного засобу / засобів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
3. НАЯВНІСТЬ ТРЕНУВАЛЬНОЇ БАЗИ (СПОРТИВНИЙ ЗАЛ).
Встановивши дану вимогу, Замовник свідомо обмежує коло учасників, які можуть взяти участь у торгах та матимуть змогу бути допущеними до оцінки, так як надання послуг з охорони здійснюється відповідно ліцензії МВС України на охоронну діяльність, яка не обмежується територіально та поширює свою дію на всю територію України, а сам учасник може мати великий досвід надання послуг у різних містах України, не маючи тренувальної бази (спортивний зал).
Окрім того, Скаржник має у користуванні матеріально-технічне забезпечення, яке вимагає Замовник для надання послуг та додатково пункт централізованого спостереження, цілодобової диспетчерської служби.
Зокрема надаємо стислий опис організації та принцип роботи здійснення централізованого спостереження за станом засобів охоронного призначення:
Централізоване спостереження за об'єктами, що охороняються за допомогою пункту централізованого спостереження (далі – ПЦС), полягає у ручному або автоматичному режимі взяття під спостереження комплексу охоронно-тривожної сигналізації на об'єктах і контролі за їх станом упродовж часу, визначеного договором.
При надходженні тривожних або службових сповіщень з об'єктів, що свідчать про порушення стану охоронно-тривожної сигналізації на них, здійснюється передача інформації для реагування наряду реагування.
Система передавання тривожних сповіщень (далі – СПТС) складаються з:
1) Прилади приймально-контрольні (далі- Прилад), які встановлюються на об'єктах, ретранслятора (приймача-передавача), розміщеного у приміщенні АТС, і диспетчерського комплекту (мультиплексор, модем та інше телекомунікаційне обладнання), що знаходиться в приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку).
Зв'язок між Приладом і ретранслятором здійснюється за допомогою діючих абонентських телефонних ліній зв'язку (ліній безпосереднього зв'язку), які на час охорони перемикаються на СПТС або ущільнюються спеціальними пристроями високочастотного ущільнення. Зв'язок між ретранслятором і диспетчерським комплектом здійснюється за допомогою ліній зв'язку;
2) Прилад з радіопередавачами або радіоприйомопередавачами, які встановлені на об'єктах, та радіоприймача (прийомопередавача), який входить до складу диспетчерського комплекту, розміщеного у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу каналів радіозв’язку.
Для збільшення радіусу дії та розширення технічних можливостей до складу СПТС можуть входити радіоретранслятори.
Для впровадження СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу радіозв'язок, присвоюються та використовуються радіочастоти відповідно до законодавства України;
3) Прилад з передавачами стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, що встановлені на об'єктах, та приймача стільникового, інтернет-, Ethernet-зв'язку, який входить до складу диспетчерського комплекту, розташованого у приміщенні ПЦС, за умови використання для передачі сповіщень про тривогу стільникового, інтернет-, Ethernet-каналів зв'язку.
5. На ПЦС також встановлюються інші СПТС, що використовують для передачі сповіщень про тривогу автодозвонні технології, мережі електроживлення, радіомовлення та інші технології.
Так, Закон України «Про охоронну діяльність» від 22.03.2012 № 4616-VI (надалі – Закон про охорону) та Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають наявність власного або орендованого спортивного залу (тренувальна база).
Скаржник не здійснює навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації в навчальних закладах різних форм власності персоналу охорони (охоронників). На проведення такої господарської діяльності потрібна ліцензія на здійснення освітніх послуг (на навчання охоронників), що видається Міністерством освіти України.
Скаржник як охоронна компанія приймає на роботу охоронників, що вже пройшли відповідну підготовку та навчання і результатом – є отримання свідоцтва охоронника III розряду.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії від 26.02.2024 № 3492 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-09-004502-a): «… Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбачено наявності у суб'єкта охоронної діяльності спортзалу (приміщення) для тренувань охоронців.
Враховуючи наведене, вищенаведена вимога Документації "У складі тендерної пропозиції учасник, також надає фотографії із спортзалу для тренувань охоронців та копію права власності або договору оренди приміщення, в якому проводяться тренування охоронців" не узгоджується з ліцензійними умовами в цій частині.»
Дані обставини ставить Скаржника у нерівне становище з іншими учасниками, не забезпечують рівне ставлення Замовника до кожного учасника та дискримінує учасників, які не мають тренувальної бази (спортивного залу) власного або орендованого.
4. НЕУЗГОДЖЕНІСТЬ ДОКУМЕНТІВ ЩОДО ПІДТВЕРДЖЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЯ ОПЕРАТОРІВ
Дана вимога є дискримінаційною та обмежує коло учасників які зможуть взяти участь в закупівлі.
Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики затверджено Національний класифікатор професій ДК 003:2010» від 28.07.2010 р. № va327609-10 (Додатки А,Б та В) (веб посилання: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/va327609-10#Text ).
Покажчик професійних назв робіт за кодами професій (Додаток А) та Абетковий покажчик професійних назв робіт (Додаток Б) розділяє наступні професії:
(Додаток А):
КОД КП КОД ЗКППТР ВИПУСК ЄТКД ВИПУСК ДКХП ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ
5169 - 1 Охоронник
4222 Черговий пульта (пункт централізованого спостереження)
Професійної назви як керівник пульту централізованого спостереження – не передбачено.
(Додаток Б):
КОД КП КОД ЗКППТР ВИПУСК ЄТКД ВИПУСК ДКХП ПРОФЕСІЙНА НАЗВА РОБОТИ
5169 - 1 Охоронник
4222 Черговий пульта (пункт централізованого спостереження)
Таким чином, Замовником сформульована некоректна вимога, що не дозволяє Скаржнику взяти участь з огляду на те, що охоронник та черговий пульта (пункт централізованого спостереження) різні професії
Скаржник має в наявності окремо охоронників і чергових пульта (пункт централізованого спостереження).
Окрім того, Замовник не має права вимагати виключно штатних працівників.
Питання, пов’язані з обліком штатних працівників, регулюються наказом Держкомстату від 28.09.2005 № 286 «Про затвердження Інструкції зі статистики кількості працівників», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30.11.2005 за № 1442/11722. Згідно з пунктом 1.1 цієї Інструкції її дія поширюється на всіх юридичних осіб, їхні філії, представництва та інші відокремлені підрозділи (далі — підприємства), а також на фізичних осіб — підприємців, які використовують найману працю. Абзацом 4 пункту 1.8 цієї ж Інструкції передбачається три види працівників:
• штатні працівники;
• зовнішні сумісники;
• працюючі за цивільно-правовими договорами.
Потенційні учасники можуть мати досвід виконання низки аналогічних договорів та достатню матеріально-технічну базу та працівників, які не є штатними працівниками саме учасника, через що не мають можливості взяти участь в закупівлі.
Учасники можуть залучати працівників на підставі договорів цивільно-правового характеру та/ або за сумісництвом, тому не зможуть надати на підтвердження відповідності кваліфікаційного критерію саме штатних працівників. Скаржник не має потреби залучати саме штатних працівників, оскільки наявність роботи для них залежить від наявності замовлень та їх обсягу. За потреби залучаються додаткові виконавці для виконання умов договорів на підставі договорів цивільно-правового характеру та/ або за сумісництвом.
Аналогічна позиція висвітлена в Рішенні Колегії№ 11969-р/пк-пз від 31.05.2021 р (оголошення UA-2021-04-06-004454-c): «Отже, встановлюючи вимогу щодо наявності лише штатних працівників така вимога є необгрунтованою та дискримінаційною по відношеншо до Скаржника і тих суб'єктів господарювання, які відповідно до норм діючого законодавства використовують працівників, що працюють за цивільно-правовими договорами та або за сумісництвом».
5. ТЕХНІЧНИЙ НАГЛЯД ЗА ДСТУ ІSO 9001:2018 (2015), НАДАВШИ ВІДПОВІДНИЙ ЛИСТ ВІД ОРГАНУ СЕРТИФІКАЦІЇ;
В ЧАСТИНІ ЗВІТУ ТА СЕРТИФІКАЦІЙНОЇ УГОДИ
Скаржник не може погодитися зі встановлення даної вимоги так як вона – є штучною перепоною для участі тих, хто, наприклад, має вже проводжений технічний нагляд і отримав відповідний звіт.
Скаржник підтверджує проходження сертифікаційної програми за ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) Системи управління якістю. Вимоги» у 2023 році. Дата видачі сертифікату: 16.01.2023 р.
Відповідно до даного сертифікату, контроль відповідної сертифікованої системи управління якістю вимогам зазначеного стандарту здійснюється шляхом технічного нагляду, обсяг, порядок, періодичність і процедури якого встановлюються органом сертифікації (ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»»). Сертифікат вважається чинним за умови щорічного підтвердження.
Так, 15 січня 2024 року Скаржник пройшов технічний нагляд ііза сертифікованою системою управління якістю щодо надання послуг та отримав звіт. Відповідно до звіту, жодні невідповідності ч зауваження – не були виявлені. .Цілі аудиту досягнуті. Сфера акредитація прийнятна.
Наступний технічний нагляд пройде через 1 (один) календарний рік, тобто не раніше 16 січня 2025 року, а відповідно вже після закінчення терміну надання послуг Замовнику.
Перевірити чинність сертифікату та звіту можна в Реєстрі ОС за номером телефону (048)-723-00-99.
Оскільки, технічний нагляд має за мету проведення багаторівневої комплексної перевірки підприємства на відповідність всім вимогам, то ані Скаржник, ані ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»» не може гарантувати успішне проходження технічного нагляду, що пройде у 2025 році. Від незалежних від Скаржника обставин або ТОВ «Центр оцінки відповідності «ФАКТУМ»», технічний нагляд за результатом перевірки може бути як успішно пройдений, так і ні.
Встановивши дану вимогу, Замовником не враховано, що Скаржник вже і так може мати наглядовий технічний нагляд, і жодні документи йому не потрібні. Попередня гарантія про успішне проходження нагляду може бути розцінена у подальшому як недостовірна інформація, а відтак і буде підставою для відхилення.
Аналогічна позиція (щодо нагляду, звіту висвітлена в Рішенні Колегії від 06.03.2024 № 4205 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-09-004502-a): «… Слід зазначити, що ліцензійними умовами не передбаченонеобхідності наданнявище зазначених документів.
Враховуючи наведене, зазначені вище вимоги Документації не узгоджуються зліцензійними умовами, у зв'язку з чим Замовник порушив зазначені вище вимоги діючого законодавства».
В ЧАСТИНІ АКРЕДИТАЦІЇ НАЦІОНАЛЬНИМ АГЕНТСТВОМ З АКРЕДИТАЦІЇ УКРАЇНИ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ ДСТУ EN ISO/ IEC 17021-1:2017
Частиною 5 статті 25 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» забороняється вимагати видачу протоколів випробувань та документів про відповідність, зазначених у технічних регламентах та передбачених ними процедурах оцінки відповідності, виключно акредитованими органами з оцінки відповідності, якщо законодавством не встановлені вимоги щодо акредитації таких органів. Чинним законодавством України не встановлено вимог щодо акредитації органів саме Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/ IEC 17021-1:2017, сертифікат повинен бути виданий в сфері акредитації цього органу з сертифікації.»
Сертифікація, як і акредитація органів з оцінки відповідності, є добровільною та не вимагається чинним законодавством України. Це також підтверджується листом Мінекономіки «Щодо надання інформації».
Веб посилання: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0203774-15#Text
Згідно зі статтею 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» діяльність з акредитації базується на принципі добровільності акредитації. Відповідно до частини 2 статті 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, у будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Оцінка відповідності за ДСТУ ISO 9001:2018 (2015) є добровільною в Україні та може проводитись іншими не акредитованими НААУ органами з оцінки відповідності. Так, надавачі послуг, яку планує пропонувати Скаржник, мають сертифікат відповідності за ДСТУ ISO 9001:2018 в органі з оцінки відповідності, але умови Документації ставлять його в нерівне сітановище, оскільки унеможливлюють подання вже наявного рівноцінного документа, вимагаючи без обґрунтування такий самий документ, але складений акредитованим органом.
Аналогічна позиція (щодо нагляду, звіту висвітлена в Рішенні Колегії від 06.03.2024 № 4205 (процедура закупівлі за ідентифікатором UA-2024-02-09-004502-a): «Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть надати сертифікат який підтверджує, що система управління якістю учасника відповідає саме ДСТУ ISO 9001:2015 на певний вид послуг (діяльність охоронних служб) виданий органом з сертифікації, саме акредитованим Національним агентством з акредитації України відповідно до вимог ДСТУ EN ISO/ IEC 17021-1:2017, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
В ЧАСТИНІ ПРИВ’ЯЗКИ ДО КВЕД
Замовник у вимогах ТД робить прив’язку вимог сертифікаційної програми до виду економічної діяльності учасника (КВЕД-2010), а саме: системи управління із забезпечення приватної безпеки та охорони.
Практика Колегії неодноразово зазнача, наприклад, в Рішенні Колегії № 11323-р/пк-пз від 24.05.2021, оголошення № UA-2021-04-29-001781-a: «Виконати дану умову зможуть лише учасники, які зможуть надати документи на систему менеджменту безпечності харчових продуктів, стосовно оптової торгівлі продуктами харчування саме КВЕД-2010: Клас 46.33 Оптова торгівля молочними продуктами, яйцями, харчовими оліями та жирами, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі скаржника.
Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.».
×
-
Назва доказу:
Доказ 5. Сертифікат та звіт про технічний нагляд у 2024 р. за ДСТУ ISО 90012015_ РК.
-
Опис доказу:
сертифікат від 16.01. 2023 р. № UA.MQ.221216.04-23 та звіт про проходження технічного нагляду від 15 січня 2024 р. та рішення Колегії.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 5. Сертифікат та звіт про технічний нагляд у 2024 р. за ДСТУ ISО 90012015.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 4. Свідоцтва охоронників та чергових ПЦС
-
Опис доказу:
свідоцтва на людей (охоронники та чергові ПЦС) та рішення Колегії.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 4. Свідоцтва охоронників та чергових ПЦС.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 3. Договір оренди офісу ЦЗ та рішення К
-
Опис доказу:
договір оренди офісу з розміщенням пункту централізованого спостереження (диспетчерська служба) та рішення Колегії
-
Повʼязаний документ:
Доказ 3. Договір оренди офісу ЦЗ та рішення К.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ № 2: Доказ 2. Витяг з закону про охорону.
-
Опис доказу:
витяг з Закону про охорону, договір реагування б/н від 02.01.2023 р. та Рішення Колегії від 29.11.2023 р. № 19252.
-
Повʼязаний документ:
Доказ 2. Витяг з закону про охорону.pdf
-
-
Назва доказу:
Доказ 1. Рішення Колегії 4104 та витяг.
-
Опис доказу:
даний доказ підтверджує дискримінаційний характер встановлення даної вимоги.Витяг з ЄДР від 16.11.2022 р.; Рішення Колегії № 4104 -р/пк-пз від 03.03.2021 р.)
-
Повʼязаний документ:
Доказ 1. Рішення Колегії 4104 та витяг.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни в ТД шляхом виключення всіх дискримінаційних вимог, що оскаржуються.