-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Конвексний датчик (підрозділ гінекології)
Завершена
129 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 645.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 645.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2024 14:14 - 18.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Номер:
8700afb8939b4963ab09bfbbff0b7032
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-13-007361-a.c1
Назва:
Вимога щодо усунення дискримінаційних вимог у тендерній документації
Вимога:
Шановний Замовнику, відповідно до вимог Додатку №2 до тендерної документації: «5. На підтвердження Учасник у складі тендерної пропозиції надає довідку від екологічного аудитора, що здійснював екологічний аудит учасника, яка містить опис заходів захисту довкілля та навколишнього природного середовища, які впроваджує та застосовує учасник. Крім цього, учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати звіт з екологічного аудиту учасника закупівлі з висновком про те, що учасник здійснює господарську діяльність у відповідності до вимог, зокрема: Водного кодексу України, Земельного кодексу України, Лісового кодексу України, Кодексу України про надра, Закону України «Про екологічний аудит», Закону України «Про оцiнку впливу на довкiлля», Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Закону України «Про охорону земель», Закону України «Про охорону атмосферного повітря», Закону України «Про вiдходи», Закону України «Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про природно-заповідний фонд України», Закону України «Про екологічну мережу України», Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та інших нормативно-правових актів природоохоронного законодавства України».
Предметом закупівлі є придбання Замовником конвексного датчика (підрозділ гінекології) ДК 021:2015:33120000-7: Системи реєстрації медичної інформації та дослідне обладнання. Тобто, предметом договору буде поставка товару відповідно до технічних вимог. Наша компанія не є виробниками товару та не має виробничих потужностей, наша господарська діяльність не становить підвищеної екологічної небезпеки, тому у нас немає обов’язку мати дані документи. Ми є постачальниками медичного обладнання, зокрема, датчика, що сумісний з моделями апаратів GE Logiq P7 та відповідає технічній специфікації, наведеній у Додатку №2 до тендерної документації.
Однак, Замовником була встановлена дискримінаційна вимога, у частині вимоги щодо надання довідки від екологічного аудитора та звіту з екологічного аудиту, що унеможливлює нашу участь у тендері. Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть надати у складі пропозиції вищезазначені документи, а це, у свою чергу, призводить до упередженої оцінки тендерних пропозицій учасників та надання необґрунтованих переваг одному із них.
Дана вимога жодним чином не вказує на неможливість виконання нами своїх зобов'язань за договором закупівлі, а лише обмежує участь в даній закупівлі та призводить до дискримінації, всупереч частині першій та четвертій статті 5 та пункту 3 частини другої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною по відношенню до нас та інших потенційних учасників тендеру, та перешкоджає нам взяти участь в процедурі закупівлі, огляду на наступне.
Відповідно до ст.8 Закону України «Про екологічний аудит», екологічний аудит в Україні проводиться з метою забезпечення додержання законодавства про охорону навколишнього природного середовища в процесі господарської та іншої діяльності.
Основними завданнями екологічного аудиту є: збір достовірної інформації про екологічні аспекти виробничої діяльності об’єкта екологічного аудиту та формування на її основі висновку екологічного аудиту; встановлення відповідності об’єктів екологічного аудиту вимогам законодавства про охорону навколишнього природного середовища та іншим критеріям екологічного аудиту; оцінка впливу діяльності об’єкта екологічного аудиту на стан навколишнього природного середовища; оцінка ефективності, повноти і обґрунтованості заходів, що вживаються для охорони навколишнього природного середовища на об’єкті екологічного аудиту.
Враховуючи вищенаведене, чинне законодавство не містить імперативної норми щодо проведення суб’єктами господарювання екологічного аудиту і в подальшому отримання звіту, якщо дані об’єкти або види діяльності не становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України. Тобто, законодавство містить вичерпний перелік тих, для кого екологічний аудит є обов’язковим, всі інші суб’єкти господарювання можуть проводити його добровільно на власний розсуд відповідно до власних потреб.
Відповідно до ст. 12 Закону України «Про екологічний аудит», екологічний аудит в Україні може бути добровільним чи обов’язковим.
Обов’язковий екологічний аудит здійснюється на замовлення заінтересованих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування щодо об’єктів або видів діяльності, які становлять підвищену екологічну небезпеку, відповідно до переліку, що затверджується Кабінетом Міністрів України, у таких випадках: банкрутство; приватизація, передача в концесію об’єктів підвищеної екологічної небезпеки, крім визначених законом випадків; передача або придбання в державну чи комунальну власність; передача у довгострокову оренду об’єктів державної або комунальної власності; створення на основі об’єктів державної та комунальної власності спільних підприємств; екологічне страхування об’єктів; завершення дії угоди про розподіл продукції відповідно до закону; в інших випадках, передбачених законом.
Добровільний екологічний аудит здійснюється стосовно будь-яких об’єктів екологічного аудиту на замовлення заінтересованого суб’єкта за згодою керівника чи власника об’єкта екологічного аудиту.
Також, проаналізувавши рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, можна говорити про те, що дискримінаційними визнаються «специфічні» вимоги до предмета закупівлі, відповідати яким може лише один учасник/обмежене коло учасників, та відсутність яких у тендерній документації жодним чином не може вплинути на якість товарів/робіт/послуг (недостатня їх обґрунтованість або навіть недоцільність). Головна ознака умов тендерної документації, за якою їх можна віднести до дискримінаційних – це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов, замовник необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у тендері.
Враховуючи вищенаведене, вимагаємо від Замовника виключити п.5 Загальних вимог з Додатку №2 до тендерної документації, оскільки дані документи не мають ніякого відношення до предмету закупівлі, до технічних, якісних, кількісних характеристик товару і до самого учасника, який не є виробником товару та порушують основні принципи закупівель.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.03.2024 16:13
Вирішення:
Добрий день. Уповноважена особа розглянула ваше звернення. За результатами розгляду повідомляємо наступне. Замовник самостійно визначає вимоги до потенційних Учасників враховуючи норми чинного законодавства. Відповідно до п.28 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022р. тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням особливостей.
Відповідно до ч.3 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно із п.3 ч.2 ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» визначено, що у тендерній документації зазначаються такі відомості як інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
У п.6 Загальних вимог Додатку №2 ТД нами встановлено вимогу щодо надання Учасниками у складі тендерних пропозицій звіту про екологічний аудит та висновку екологічного аудитора.
Ми не вважаємо вказану вимогу дискримінаційною, так як вищезазначені документи можуть бути отримані будь-яким учасником.
Враховуючи вищевикладене, наша тендерна документація, в тому числі технічне завдання, складене у відповідності до норм чинного законодавства та в тендерній документації встановлені однакові вимоги для всіх учасників торгів та не порушено принципи здійснення публічних закупівель. В Замовника відсутні підстави для внесення змін до тендерної документації.
Статус вимоги:
Відхилено