-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Інтерактивна панель
Завершена
356 036.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 790.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 790.00 UAH
Період оскарження:
13.03.2024 11:28 - 18.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено
Дискримінаційни вимоги щодо ПЗ
Номер:
dd44b06d1d334c80865b2c2d5b1805fe
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-13-004087-a.b1
Назва:
Дискримінаційни вимоги щодо ПЗ
Вимога:
Шановний Замовник! У Додатку 3 до тендерної документації ви вказали наступні дискримінаційні вимоги щодо програмного забезпечення для інтерактивної панелі: «ПЗ для створення уроків: Єдиний програмний комплекс для створення, перегляду та програвання інтерактивного навчального вмісту; сумісне з операційною системою інтерактивної панелі; … містить не менше 1200 вбудованих 3D моделей освітньої тематики українською мовою; …; містить вільний доступ користувачів до не менше 100-та україномовних ліцензійних цифрових підручників (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких підручників). Містить готову бібліотеку цифрових уроків українською мовою у кількості не менше 300 уроків (Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати посилання на перелік таких уроків)..»
Вказаним технічним вимогам у сукупності відповідає лише програмне забезпечення Mozabook Classroom (розробник Mozaik Education Ltd., Угорщина) від його представника в Україні, ТОВ «Едпро дистриб’юшн», про що можна пересвідчитися на відповідних веб-сайтах https://edpro.ua/mozaik, https://ua.mozaweb.com/uk/mozabook, а також за результатами торгів з аналогічними характеристиками, зокрема UA-2023-09-27-000400-a, UA-2023-09-25-013519-a, UA-2023-09-19-014767-a тощо.
Згідно зі ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі» закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об'єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. … Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Згідно з ч. 4 ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Внесення Замовником до тендерної документації вищевказаних необґрунтованих пунктів у сукупності із вимогою надання «авторизаційного листа від лист від виробника або офіційного дистриб’ютора на території України програмного комплексу», є реальною дискримінацією до інших учасників, окрім постачальника програмного забезпечення Mozabook Classroom. Це безумовно порушує права нашого підприємства на рівноправну участь в Торгах та суперечить принципам публічних закупівель, які викладені в ст. ст. 3, 5, 22 «Про публічні закупівлі».
Додатково зазначимо, що доступ до електронних підручників є вільним (відповідно до інформаціх Міністерства освіти та науки України від 5.09.2022, https://mon.gov.ua/ua/news/elektronni-pidruchniki-dlya-navchannya-v-umovah-voyennogo-stanu-rozmisheno-u-vilnomu-dostupi) та їх версії розміщено на сайті ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» (https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/). Отже, копії електронних підручників можуть бути встановлені окремо будь-яким учасником закупівлі окремо від програмного забезпечення з 3D моделями освітньої тематики. Аналогічно, цифрові уроки можуть буть створені у різних додатках та використовуватися вчителем на власний розсуд відповідно до затвердженої програми. Вимога щодо 300 уроків, створених та інтегрованих саме в програмний комплекс Mozabook Classroom також дискримінує потенційних учасників, що мають намір запропонувати інше програмне забезпечення.
Тлумачення поняття дискримінація наведено у Господарському кодексі України. Європейський суд з прав людини також дає визначення дискримінації: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об’єктивного і розумного виправдання», тобто, якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Вимагаємо прибрати зазначені дискримінаційні вимоги або надати розгорнуту відповідь згідно яких саме документів або вимог (наказів) МОН ви обрали саме такі характеристики та саме такі вимоги. Надайте об’єктивне і розумне виправдання або наведіть прикладе щонайменше двох видів програмного забезпечення, що ПОВНІСТЮ підійде під ваші технічні вимоги, або приберіть вимогу щодо надання авторизаційного листа на ПЗ для створення уроків, що надасть змогу його запропонувати будь-кому з учасників, оскільки ПЗ знаходиться у вільному інтернет доступі
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
14.03.2024 12:08
Вирішення:
Шановний потенційний Учасник, Замовник проводить процедуру закупівлі відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (із змінами та доповненнями (у редакції, що введена в дію 19.04.2020, підстава – 114-IX) (далі – Закон) з урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості).
Частина 2 статті 22 Закону передбачає зміст тендерної документації. Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація повинна містити «інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі)». При цьому технічна специфікація повинна містити: детальний опис товарів, робіт, послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні та якісні характеристики. Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз «або еквівалент».
Замовником, в рамках додержання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням ПКМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року, Наказу Міністерства освіти і науки України № 574 від 29.04.2020 року «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання для навчальних кабінетів і STEM-лабораторій» та обґрунтованих потреб були розроблені та затверджені Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (Додаток 3 до тендерної документації), що містять детальний опис товарів, що закуповуються, у тому числі їх технічні, кількісні та якісні характеристики. Звертаємо Вашу увагу, що вимогами Додатку 3 до тендерної документації, з метою додержання вимог Закону та недискримінації учасників було передбачено можливість надання еквіваленту товару: «Всі посилання, у даному додатку, на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва вживаються у значенні «… «або еквівалент».». Отже, наголошуємо, що Ви, як потенційний учасник, маєте можливість запропонувати товар за характеристиками не гірше ніж встановлені Замовником.
З приводу Авторизаційного листа, доводимо до Вашого відома, що вимогами тендерної документації встановлено можливість надання авторизаційного листа від виробника або офіційного дистриб’ютора на території України, що не є дискримінацією. Будь-який потенційний учасник має можливість стати офіційним дистриб’ютором або взяти авторизаційний лист у офіційного дистриб’ютора на програмне забезпечення у разі, якщо відсутня можливість взяти його у виробника програмного забезпечення. Крім того наголошуємо, що ця вимога додана Замовником з метою можливості закупівлі офіційного програмного забезпечення.
Виходячи з вищенаведеного, повідомляємо Вам, що Тендерна документація Замовника не містить дискримінаційних вимог та складена з додержанням вимог Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням ПКМУ № 1178 від 12 жовтня 2022 року.
Статус вимоги:
Відхилено