• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Цільова спеціальна підготовка водійського складу військової частини за програмами «Базовий курс», «Спеціалізований курс з перевезення у цистернах», «Спеціальний курс з перевезення речовин та виробів 1-го класу»

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ НАВЧАННЯ ВОДІЇВ", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону та з урахуванням Особливостей. З урахуванням обсягу фінансування видатків замовника до розгляду не приймається тендерна пропозиція, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення цих відкритих торгів.

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 12.03.2024 17:03 - 17.03.2024 00:00
Вимога
Відхилено

Щодо усунення дискримінаційної вимоги

Номер: 1f07a3ba5dea4711a3f8d61293a1e34c
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-012510-a.c1
Назва: Щодо усунення дискримінаційної вимоги
Вимога:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель ProZorro, Замовником, ВІЙСЬКОВОЮ ЧАСТИНОЮ А1744 було оголошено закупівлю № 23491765, номер у Prozorro UA-2024-03-12-012510-a, предмет закупівлі: код згідно ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" - 80510000-2 Послуги з професійної підготовки спеціалістів (Цільова спеціальна підготовка водійського складу військової частини за програмами «Базовий курс», «Спеціалізований курс з перевезення у цистернах», «Спеціальний курс з перевезення речовин та виробів 1-го класу»). Проаналізувавши тендерну документацію, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують наше право брати участь у даних торгах згідно встановленого законом порядку. У Тендерній документації Замовника висувається вимога щодо місця надання послуг учасником, а саме: центр навчання Учасника, що розташований у територіальних межах міста Черкаси. (Україна, 18000, Черкаська область, місто Черкаси, у відповідному навчальному центрі Виконавця). Разом з тим, зазначаємо, що встановлення такого положення в тендерній документації, суттєво обмежує можливість взяти участь у торгах інших учасників, які мають багаторічний досвід роботи у сфері організації та проведення навчання суб'єктів перевезення небезпечних вантажів. Нормативно-правовими актами у сфері організації та проведення навчання з питань перевезення небезпечних вантажів, та Законом України «Про публічні закупівлі» обмеження щодо місцезнаходження учасника не встановлені. Таким чином, вважаємо, що зазначення такого положення в тендерній документації Замовника є незаконним та порушує наші права, як потенційного учасника даних торгів. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Разом з тим, частиною 4 статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Оскільки дані положення тендерної документації не мають безпосереднього відношення до предмета закупівлі, а також суперечать основним принципам здійснення публічних закупівель, вважаємо їх протиправними та дискримінаційними. Виходячи з вищевикладеного, ПРОШУ: 1. Усунути зазначене порушення, шляхом внесення змін в тендерну документацію. 2. Розглянути це звернення та надати відповідь у встановлені законом строки.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Доброго дня! Стосовно Вашого звернення, повідомляємо наступне. Законодавством України у сфері публічних закупівель не визначено поняття дискримінації та її форм. Однак, міжнародним правом в цій сфері закріплено чіткі засадничі рамки, якими держави повинні керуватися на національному рівні. Європейський суд з прав людини дав роз'яснення визначенню дискримінація: «Відмінність у поводженні є дискримінаційною, якщо вона «не має об'єктивного і розумного виправдання», тобто якщо вона не переслідує «законної мети» або відсутня «розумна відповідність використовуваних засобів і переслідуваної мети». Отже, дискримінацію можна охарактеризувати, як протилежність рівності, що являє собою різне ставлення одних осіб до інших через наявність або відсутність у них певних ознак. Разом з тим, не завжди різне ставлення являє собою дискримінацію. Якщо підставою для різного ставлення є об'єктивно виправдані ознаки або ті, які мають раціональне обґрунтування, то дискримінація відсутня. Виходячи з наведеного можна зробити висновок, що для кваліфікації дискримінації необхідно встановити: чи мало місце різне ставлення до осіб (розрізнення), чи призвело воно до обмеження або позбавлення прав особи, за якою ознакою здійснювалось розрізнення, та чи була ознака об'єктивно виправданою або чи мала вона раціональне обґрунтування. Тобто «дискримінація» у застосуванні до процедур закупівель - це суб'єктивне ставлення замовника торгів до учасників, що має метою чи наслідком обмеження, позбавлення передбачених законом прав, надання переваг на підставі ознак, які не мають раціонального обґрунтування або не є об'єктивно виправданими. Вищезазначене ґрунтується на підставі ґрунтовного аналізу судової практики, зокрема рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 4 квітня 2019 року справа № 640/19876/18 (з повним текстом судових рішень ви маєте змогу ознайомитися у відкритому Єдиному державному реєстрі судових рішень). Так, у означеному рішенні, суд робить висновок, «що Законом України «Про публічні закупівлі», який є спеціальним в рамках досліджуваних правовідносин, не визначено поняття «дискримінаційні вимоги», що позбавляє можливості визначити зміст принципу «недискримінації учасників», відповідно до даного Закону. На переконання суду, належним обґрунтуванням принципу «недискримінації учасників» є - забезпечення недопущення зменшення (або збільшення) прав будь-якого учасника торгів з одночасним дотриманням рівності можливостей всіх потенційних учасників процедури публічної закупівлі» (цього принципу ми й неухильно дотримуємося під час проведення публічних закупівель). Той самий суд, вже у іншому рішенні від 18 червня 2019 року справа № 826/2016/16 наголошує, що «незгода учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) самі по собі не можуть свідчити про їх дискримінаційний характер, оскільки будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна щодо учасника, який їй не відповідає. Для обґрунтування порушення вимог законодавства запровадженням конкретної вимоги, зокрема, її дискримінаційного характеру, посилань на загальні положення законодавства недостатньо». Наостанок, вважаємо за доцільне ознайомити вас ще з одним рішення цього ж суду, а саме від 6 вересня 2018 року справа №826/10864/17, у якому суд зазначає, що «З аналізу вказаної заяви судом встановлено, що позивачем в ній не зазначено про те, в чому саме полягає порушення конкретно його прав чи законних інтересів, а не абстрактних «потенційних учасників». Таким чином, незгода будь-якого потенційного учасника процедури закупівлі з запропонованими умовами (умовою) тендерної документації сама по собі не свідчить про їх дискримінаційний характер, оскільки, будь-яка умова тендерної документації може тлумачитися як дискримінаційна ЩОДО УЧАСНИКА, ЯКИЙ ЇЙ НЕ ВІДПОВІДАЄ. Не надаючи доказів неможливості оформлення запитуваного документу, оскарження вказаної вимоги ґрунтується на конкретних не можливостях Скаржника виконати умови закупівлі, а на припущеннях та небажанні прикласти зусилля для належної підготовки до тендеру. Умова щодо місця надання послуг зазначена в тому числі із урахуванням фактичного місця знаходження Замовника та його водіїв, які мають пройти відповідне навчання, в свою чергу слід також зазначити, що у Замовника не передбачені видатки на відрядження в інше місто для проходження навчання. Отже, на підставі вище викладеного, звертаємо Вашу увагу, що вимоги тендерної документації стосуються всіх Учасників, які мають намір прийняти участь у даній закупівлі, крім того Замовник має право зазначити будь-яку інформацію чи встановити вимоги по тексту тендерної документації, яка не суперечить законодавству. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначені відповідно до потреби Замовника, з метою здійснення навчання водіїв для забезпечення виконання завдань які покладені на Замовника, а також з метою ефективного та раціонального використання бюджетних коштів. Якщо Учасник не має в наявності відповідного центру у місті Черкаси, то йому нічого не заважає залучити співвиконавця для надання послуг, що є предметом даної закупівлі. Звертаємо Вашу увагу, що на території міста Черкас наявно два таких центрів. Вами не доведено та документально не підтверджено, що Ви не маєте можливості співпрацювати з даними центрами та/або відкрити свою філію на території міста Черкас. І на останок, Учасники не повинні здійснювати тиск на Замовника в частині розроблення умов закупівлі, а саме: диктувати умови та порядок проведення процедури закупівлі під ті можливості які наявні в Учасника, з урахуванням місця розташування центру Учасника. Замовник діяв в межах та спосіб визначені законодавством, що регулює сферу закупівель з урахуванням своєї потреби та фактичного місця розташування, тому відсутня потреба вносити зміни до тендерної документації в цій частині. Дякуємо за звернення!
Статус вимоги: Відхилено