-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 3
Електрична енергія (активна)
Завершена
1 808 352.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 041.76 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 041.76 UAH
Період оскарження:
12.03.2024 16:43 - 14.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга
Номер:
eb004c16e141403e9e1ce24f82b05c06
Ідентифікатор запиту:
UA-2024-03-12-011826-a.c1
Назва:
скарга
Скарга:
скарга на незаконні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- скарга_ГЕТ.docx 20.03.2024 09:24
- Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf 20.03.2024 09:24
- main.zip 20.03.2024 09:24
- скарга_ГЕТ.pdf.p7s 20.03.2024 09:24
- ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання.pdf 20.03.2024 09:24
- скарга_ГЕТ.docx.p7s 20.03.2024 09:24
- Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf 20.03.2024 09:24
- Кодекс систем розподілу.pdf 20.03.2024 09:24
- скарга_ГЕТ.pdf 20.03.2024 09:24
- Тендерна_документація_2024_зі_змінами.doc 20.03.2024 09:24
- sign.p7s 20.03.2024 09:29
- рішення від 22. 03.2024 № 5195.pdf 22.03.2024 16:28
- інформація про перенесення розгляду скарги від 01.06.2023 №476.pdf 29.03.2024 13:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.04.2024 № 6169.pdf 08.04.2024 16:39
- рішення від 05.04.2024 № 6169.pdf 10.04.2024 15:27
- Пояснення.docx 26.03.2024 14:49
- Пояснення.pdf 26.03.2024 14:49
- Тендерна документація 2024.doc 26.03.2024 14:50
- Тендерна_документація_2024_зі_змінами.doc 26.03.2024 14:50
- 040_Перелік змін.docx 26.03.2024 14:52
- 037_Протокольне рішення УО про початок ВТ та затвердження ТД.docx 26.03.2024 14:52
- 040_Протокольне рішення УО про внесення змін до тендерної документації.docx 26.03.2024 14:52
- 037_Протокольне рішення УО про початок ВТ та затвердження ТД.pdf 26.03.2024 15:00
- 040_Перелік змін.pdf 26.03.2024 15:00
- 040_Протокольне рішення УО про внесення змін до тендерної документації.pdf 26.03.2024 15:00
- 051_Протокольне рішення УО про внесення змін до тендерної документації.pdf 12.04.2024 16:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.03.2024 10:07
Дата розгляду скарги:
29.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.03.2024 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.04.2024 15:27
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодовства у сфері публічних закупівель від 05 квітня 2024 року №6169-р/пк-пз на закупівлю № UA-2024-03-12-011826-a за предметом «Електрична енергія (активна)», код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 Електрична енергія.
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до тендерної документації.
2. Зміни, що вносяться замовником, розмістити та відобразити в електронній системі закупівель у вигляді доданого пояснення, у порядку, передбаченому чинним законодавством.
Пункт скарги
Номер:
a372405705f447e3ad3776b31bb31cad
Заголовок пункту скарги:
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації у зв’язку з внесенням змін, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Опис заперечення:
1. Відповідно п. 10 Додатку № 3 Тендерної документації встановлено вимогу: «На підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу, учасник надає довідку, згідно з формою наведеною нижче, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469.
Форма довідки
підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії
Ми, (назва Учасника)_____________________________________________, даною довідкою підтверджуємо, що з 2022 року, при провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, дотримуємося вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, у нас відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, також ми підтверджуємо, що проти нас не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії».
Форма довідки
підтвердження дотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження Учасником господарської діяльності з постачання електричної енергії
Ми, (назва Учасника)_____________________________________________, даною довідкою підтверджуємо, що з 2022 року, при провадженні господарської діяльності з постачання електричної енергії, дотримуємося вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, у нас відсутні порушення Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, також ми підтверджуємо, що проти нас не застосовувалися, з боку Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, застереження щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушень Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та/або штрафи та/або призупинення ліцензії».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вище вимоги Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у відповідь на своє звернення до НКРЕКП отримало лист №1231/14.1.1/7-24 від 01.02.2024 року, яким встановлено, що «ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 (далі – Ліцензійні умови з постачання електричної енергії споживачу). Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» НКРЕКП постановою від 11 квітня 2023 року № 647 застерегла Товариство щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та не застосовувала до Товариства санкції у вигляді накладення штрафу.»
Тобто, у ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» були незначні порушення Ліцензійних умов, що стало підставою для відповідного застереження НКРЕКП, проте це не спричинило втрату ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, а отже не позбавило ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» право здійснювати відповідну ліцензію.
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень НКРЕКП.
Такі застереження носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Таким чином, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може надати відповідну довідку згідно з формою наведеною нижче, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469, через наявність таких обставин, а отже і позбавлене права взяти участь в цій закупівлі.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Жоден з оскаржуваних нами документів, які вимагає надати Замовник, не передбачена національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Окрім того, зазначена вимога є дискримінаційною щодо ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» та такою, що унеможливлює участь у цій закупівлі з огляду на таке:
ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» у відповідь на своє звернення до НКРЕКП отримало лист №1231/14.1.1/7-24 від 01.02.2024 року, яким встановлено, що «ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не дотримано вимоги нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушено Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджені постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469 (далі – Ліцензійні умови з постачання електричної енергії споживачу). Відповідно до статей 17, 19 та 22 Закону України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» НКРЕКП постановою від 11 квітня 2023 року № 647 застерегла Товариство щодо недопущення надалі недотримання вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та порушення Ліцензійних умов з постачання електричної енергії споживачу та не застосовувала до Товариства санкції у вигляді накладення штрафу.»
Тобто, у ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» були незначні порушення Ліцензійних умов, що стало підставою для відповідного застереження НКРЕКП, проте це не спричинило втрату ліцензії на постачання електричної енергії споживачу, а отже не позбавило ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» право здійснювати відповідну ліцензію.
Відтак, чинне законодавство не обмежує у діяльності постачальників електричної енергії щодо здійснення діяльності з постачання електроенергії, в разі наявності застережень НКРЕКП.
Такі застереження носять виключно попереджувальний характер, і ніяким чином не впливають на постачання електричної енергії і не є перепоною для подальшого постачання, участі у закупівлях, тощо.
Більше того, наявність таких застережень в минулому абсолютно не впливає на постачання електричної енергії в 2024 році, адже суб’єкт господарювання не має жодних встановлених законодавством обмежень як учасник ринку електричної енергії, в тому числі і таких, що перешкоджали б йому брати участь у процедурі закупівлі. Тобто, це жодним чином не впливає на його здатність добросовісно виконувати свої зобов'язання за договором, бути постачальником електричної енергії тощо. А відтак, вимога про надання вказаної довідки носить відверто дискримінаційний характер, унеможливлює участь у закупівлі значної кількості суб’єктів господарювання, в тому числі і Скаржника, та надає необгрунтовані переваги для участі у закупівлі визначеному колу учасників, проте, об’єктивно не має істотного значення для Замовника.
Таким чином, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» не може надати відповідну довідку згідно з формою наведеною нижче, щодо дотримання ним вимог нормативно-правових актів, що регулюють функціонування ринку електричної енергії, та відсутності порушень Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, затверджених постановою НКРЕКП від 27 грудня 2017 року № 1469, через наявність таких обставин, а отже і позбавлене права взяти участь в цій закупівлі.
Отже, вищевказані вимоги Документації є незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують вимоги пункту 29 Особливостей, тому просимо зобов'язати Замовника внести відповідні зміни до Документації та виключити оскаржувані нами вимоги.
×
-
Назва доказу:
Постанова про ліцензію
-
Опис доказу:
Постанова про ліцензію
-
Повʼязаний документ:
Постанова про ліцензію на електрику ГЕТ.pdf
-
-
Назва доказу:
лист НКРЕКП
-
Опис доказу:
лист НКРЕКП
-
Повʼязаний документ:
main.zip
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Опис доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Опис доказу:
особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД Замовника
-
Опис доказу:
ТД Замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація_2024_зі_змінами.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і виключити незаконні вимоги.
Номер:
145b7fc8a362437ebac943c30c4e2a27
Заголовок пункту скарги:
На нашу думку, умови, викладені у тендерній документації у зв’язку з внесенням змін, є дискримінаційними, незаконними та такими, що значно обмежують кількість потенційних учасників процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Опис заперечення:
2. Відповідно до пункту 6 Розділу 3 Тендерної документації: «Підтвердження якості електричної енергії вимогам, що встановлені у відповідному національному стандарті здійснюється шляхом надання відповідного документу, складеного у відповідності до додатку 10 до Кодексу системи розподілу, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 310».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Тип порушення:
Технічні специфікації, маркування, сертифікати, протоколи випробувань та інші засоби підтвердження відповідності
Опис суті пункту скарги:
Зазначена вище вимоги Замовника є необґрунтованою і дискримінаційною, а відтак незаконною та такою, що обмежує коло учасників, які бажають взяти участь у закупівлі, оскільки:
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Також зазначена вимога тендерної документації є незаконною і дискримінаційною з огляду і на наступне.
Відповідно до пункту 1.1. Кодексу систем розподілу, затвердженого Постанова НКРЕКП 14.03.2018 № 310: «Цей Кодекс визначає вимоги та правила, які регулюють взаємовідносини операторів систем розподілу (далі - ОСР), оператора системи передачі (далі - ОСП), користувачів системи розподілу (далі - Користувачі) та замовників послуг з приєднання щодо оперативного та технологічного управління системою розподілу, її розвитку та експлуатації, забезпечення доступу та приєднання електроустановок».
Скаржник є постачальником, трейдером електричної енергії, що підтверджується наявністю в нього чинної ліцензії, виданої відповідно до Постанови НКРЕКП № 805 від 26.07.2023, і не належить до жодного зі суб’єктів, зазначених в пункті 1.1. Кодексу систем розподілу. А тому з цього випливає логічний висновок, що зазначений вище Кодекс не поширює свою дію на ТОВ «»ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», а також інших потенційних учасників процедури закупівлі, які на законних підставах здійснюють постачання електричної енергії.
Також Скаржник додає, що Розділом 6 Кодексу систем розподілу визначено основні принципи та технічні вимоги щодо проведення вимірювань параметрів електричної енергії в системі розподілу та в точках приєднання електроустановок Користувачів.
Пункт 6.1.3. Розділу 6 Кодексу передбачає наступне: «6.1.3. Для виконання зазначених завдань ОСР (та/або Користувач у випадках, передбачених цим Кодексом) здійснює відповідно до вимог цього розділу:
1) вимірювання та моніторинг параметрів якості електричної енергії, що надходить у систему розподілу, та на її виході в точках приєднання Користувачів;
2) фіксацію кількості та тривалості перерв в електропостачанні споживачів».
Отже вимірювання параметрів якості електричної енергії здійснюється Операторами системи розподілу, які проводять такі вимірювання, і у зв’язку з надходженням скарг/звренень/претензій споживачів у порядку, встановленому в Розділі 13 Кодексу систем розподілу.
Згідно з пунктом 13.2.3. Кодексу систем розподілу Результати вимірювання зазначаються у протоколі вимірювання параметрів якості електричної енергії, форма якого наведена у додатку 10 до цього Кодексу.
З наведенного вище випливає, що так як на Скаржника не поширюються положення Кодексу систем розподілу про проведення вимірювань параметрів електричної енергії в системі розподілу та в точках приєднання електроустановок Користувачів, а також дія цього Кодексу загалом, то відповідно Скаржник не має ніякого відношення і до складання Протоколу вимірювання параметрів якості електричної енергії, форма якого наведена у додатку 10 до цього Кодексу.
Як наслідок, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» вважає абсолютно незаконною вимогу тендерної документації, відповідно до якої Замовник вимагає від потенційних учасників надання документу, який вони взагалі не зобов’язані і не мають повноважень робити. А тому така оскаржувана вимога має бути вилучена з тексту тендерної документації.
Відповідно до пункту 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період 2 дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (далі – Особливості) у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Предметом закупівлі за цими торгами є ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія. Для електричної енергії передбачено відповідний чинний національний стандарт ДСТУ EN 50160:2014. «Характеристики напруги електропостачання в електричних мережах загального призначення (EN 50160:2010, IDT)».
Оскаржуваний нами документ, який вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2014.
Отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в
порушення пункту 29 Особливостей,
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами
законодавства в цій частині.
Також зазначена вимога тендерної документації є незаконною і дискримінаційною з огляду і на наступне.
Відповідно до пункту 1.1. Кодексу систем розподілу, затвердженого Постанова НКРЕКП 14.03.2018 № 310: «Цей Кодекс визначає вимоги та правила, які регулюють взаємовідносини операторів систем розподілу (далі - ОСР), оператора системи передачі (далі - ОСП), користувачів системи розподілу (далі - Користувачі) та замовників послуг з приєднання щодо оперативного та технологічного управління системою розподілу, її розвитку та експлуатації, забезпечення доступу та приєднання електроустановок».
Скаржник є постачальником, трейдером електричної енергії, що підтверджується наявністю в нього чинної ліцензії, виданої відповідно до Постанови НКРЕКП № 805 від 26.07.2023, і не належить до жодного зі суб’єктів, зазначених в пункті 1.1. Кодексу систем розподілу. А тому з цього випливає логічний висновок, що зазначений вище Кодекс не поширює свою дію на ТОВ «»ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД», а також інших потенційних учасників процедури закупівлі, які на законних підставах здійснюють постачання електричної енергії.
Також Скаржник додає, що Розділом 6 Кодексу систем розподілу визначено основні принципи та технічні вимоги щодо проведення вимірювань параметрів електричної енергії в системі розподілу та в точках приєднання електроустановок Користувачів.
Пункт 6.1.3. Розділу 6 Кодексу передбачає наступне: «6.1.3. Для виконання зазначених завдань ОСР (та/або Користувач у випадках, передбачених цим Кодексом) здійснює відповідно до вимог цього розділу:
1) вимірювання та моніторинг параметрів якості електричної енергії, що надходить у систему розподілу, та на її виході в точках приєднання Користувачів;
2) фіксацію кількості та тривалості перерв в електропостачанні споживачів».
Отже вимірювання параметрів якості електричної енергії здійснюється Операторами системи розподілу, які проводять такі вимірювання, і у зв’язку з надходженням скарг/звренень/претензій споживачів у порядку, встановленому в Розділі 13 Кодексу систем розподілу.
Згідно з пунктом 13.2.3. Кодексу систем розподілу Результати вимірювання зазначаються у протоколі вимірювання параметрів якості електричної енергії, форма якого наведена у додатку 10 до цього Кодексу.
З наведенного вище випливає, що так як на Скаржника не поширюються положення Кодексу систем розподілу про проведення вимірювань параметрів електричної енергії в системі розподілу та в точках приєднання електроустановок Користувачів, а також дія цього Кодексу загалом, то відповідно Скаржник не має ніякого відношення і до складання Протоколу вимірювання параметрів якості електричної енергії, форма якого наведена у додатку 10 до цього Кодексу.
Як наслідок, ТОВ «ГАЗЕНЕРГО-ТРЕЙД» вважає абсолютно незаконною вимогу тендерної документації, відповідно до якої Замовник вимагає від потенційних учасників надання документу, який вони взагалі не зобов’язані і не мають повноважень робити. А тому така оскаржувана вимога має бути вилучена з тексту тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Кодекс систем розподілу
-
Опис доказу:
Кодекс систем розподілу
-
Повʼязаний документ:
Кодекс систем розподілу.pdf
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Опис доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження особливостей з... _ від 12.10.2022 № 1178.pdf
-
-
Назва доказу:
ДСТУ
-
Опис доказу:
ДСТУ
-
Повʼязаний документ:
ДСТУ ЕN 50160_2014 Характеристики напруги електропостачання.pdf
-
-
Назва доказу:
ТД Замовника
-
Опис доказу:
ТД Замовника
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація_2024_зі_змінами.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду по суті. 2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації і виключити незаконні вимоги.