• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт дорожнього покриття вулиць ( струменевий напил) м. Світловодськ

Завершена

1 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 12.03.2024 15:51 - 03.04.2024 00:00
Вимога
Залишено без розгляду

Дискримінаційна вимога

Номер: 7aa239795787471c842074fa27568fc9
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-010753-a.a2
Назва: Дискримінаційна вимога
Вимога:
Учасник повинен виконати візуальний огляд об’єкту, на якому мають бути проведені роботи. Акт візуального огляду об’єкту має містити підпис керівника або уповноваженого представника Учасника та підпис представника, що був присутній при огляді, та керівника Замовника. Заявку про огляд об’єкту Учасник подає протягом перших 3 (трьох) днів з дати оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів. Акт візуального огляду об’єкту має бути викладено в складі тендерної пропозиції на закупівлю. На нашу думку, така вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт за підписом представника Замовника. Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників. Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту огляду об'єктів є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання, Замовник може не підписати наведений вище акт, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої Пропозиції, що є дискримінаційним. Огляд об'єкту потенційним учасником разом із Замовником до подання Пропозиції та проведення аукціону прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням Акту з результатами обстеження об'єкту надання послуг. Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад. Встановлення Замовником вимоги щодо надання учасником Акту з результатами обстеження об’єкта, підписаного учасником та Замовником до подання тендерних пропозицій, містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання такого документа та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від Учасника, а напряму від самого Замовника. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також їх прав та законних інтересів, пов'язаних з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінаціїучасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: Оскількі Замовник проводить закупівлю послуги а не товару, у ТД прописана вимога провести візуальний огляд об’єкту, на якому передбачається виконання робіт. Замовник вважає, що Учасник повинен пересвідчитись у своєї можливості виконати цю роботу у строк, який вказаний у технічному завданні , ознайомитись з умовами виконання робіт на місці, спланувати розміщення техніки і загалом для одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції. Акт візуального огляду не є Актом прийому-передачі,переговорами або обговоренням ціни пропозиції, а є суто технічною дією, яка спрямована для забезпечення якісного виконання робіт. Пункт 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» дозволяє для планування закупівель проводити консультації шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками до торгів. Встановлена у ТД необхідність подання заявки протягом трьох днів зроблена для того, щоб Учасник мав можливість у разі необхідності, зробити запити/уточнення/пропозиції у період надання уточнень, які Учасник може подати не пізніше ніж за 3 дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції ( період уточнень з 12.03.2024 року по 20.03.2024 року). Ви можете зробити акт візуального огляду об’єкту, оцінити власні можливості та прийняти або передумати приймати участь у торгах. Дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог не порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також їх прав та законних інтересів, пов'язаних з участю у Процедурі закупівлі, принципи недискримінації учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Якщо Скаржник пише, що м. Світловодськ знаходиться на віддаленні до 250 кілометрів від Скаржника і супроводжується численними військовими блок-постами, що затримує і ускладнює пересування, то як Скаржник планує пересування техніки , матеріалів, людей та інш. для проведенняя робіт? Підсумовуючи вищевикладене вважаємо вимогу скласти акт візуального огляду при закупівлі послуг поточного ремонту доріг законною, яка ніяким чином не ускладнює Учаснику подання своєї пропозиції. Якщо під час візуального огляду об’єкту до Вас будуть вимоги корупційного характеру Ви можете звернутись до правоохоронних органів на місці скоєння правопорушення.
Статус вимоги: Не задоволено
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 06.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Акт огляду та вимоги до АБЗ

Номер: b68a52b1d8e54a84a817100f71363c45
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-010753-a.a1
Назва: Акт огляду та вимоги до АБЗ
Скарга:
Замовник вимагає підписаний ним акт огляду об'єкта і документи від Асфальтобетонного заводу на постачання матеріалів для ліквідації вибоїн пневмо-струменевим методом
Дата розгляду скарги: 26.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 18:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.03.2024 16:26
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені міни у ТД
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "РЕГДОРСТРОЙ", Петросян Артур Каджикович 380984100044 REGDORSTROY2014@GMAIL.COM

Пункт скарги

Номер: 480367c4e78a440f8adfe0769707016e
Заголовок пункту скарги: Акт огляду підписаний замовником
Опис заперечення: Вимога тендерної документації, що оскаржується: (Розділ III. Підготовка тендерної пропозиції, підрозділ 1. Зміст тендерної пропозиції Учасника) «Учасник, окрім вищевказаних кваліфікаційних критеріїв, повинен включити до тендерної пропозиції Учасника слідуючі документи:… - ПІДПИСАНИЙ АКТ ВІЗУАЛЬНОГО ОГЛЯДУ ОБ’ЄКТУ закупівлі Для оцінки власних можливостей, наявності власних кваліфікованих фахівців та одержання інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції, Учасник повинен виконати візуальний огляд об’єкту, на якому мають бути проведені роботи. АКТ ВІЗУАЛЬНОГО ОГЛЯДУ ОБ’ЄКТУ, МАЄ МІСТИТИ ПІДПИС КЕРІВНИКА АБО УПОВНОВАЖЕНОГО ПРЕДСТАВНИКА УЧАСНИКА ТА ПІДПИС ПРЕДСТАВНИКА, ЩО БУВ ПРИСУТНІЙ ПРИ ОГЛЯДІ ТА КЕРІВНИКА ЗАМОВНИКА. ЗАЯВКУ ПРО ОГЛЯД ОБ’ЄКТУ УЧАСНИК ПОДАЄ ПРОТЯГОМ ПЕРШИХ 3( ТРЬОХ) ДНІВ З ДАТИ ОПРИЛЮДНЕННЯ ОГОЛОШЕННЯ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ВІДКРИТИХ ТОРГІВ. Акт візуального огляду об’єкту має бути викладено в складі тендерної пропозиції на закупівлю;».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Скаржник вбачає у даній вимозі дискримінаційні умови та обмеження конкуренції, що порушує ст. 5, ст. 22, ст. 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Так, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» зареєстроване розташоване у Київській області, винаймаючи зокрема офісне приміщення. (витяг ЄДР та Договір оренди додаються)
Місто Світловодськ знаходиться на віддаленні до 250 кілометрів від Скаржника і супроводжується численними військовими блок-постами, що затримує і ускладнює пересування.
Предмет закупівлі (поточний ремонт доріг пневмо-стременевим методом) не містить складних умов виконання, прихованих об’єктів, тощо, які б вимагали додаткового обстеження.
Ремонт доріг пневмо-струменевим методом – це сучасний, досить поширений і досить простий вид ремонту, щодо якого в мережі Інтернет наявна безліч ілюстративного матеріалу (https://kyivavtodor.kyivcity.gov.ua/gallery/7.html) (https://zhzh.com.ua/oblast/dorogi-zhitomirshtini-remontuiut-pnevmo-strumenevim-metodom-na-iakih-trasah-stane-menshe-iam.html) (https://www.facebook.com/km.sluzhbavidnovlennia/videos/%D0%BF%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BC%D0%BE-%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4-%D0%BB%D1%96%D0%BA%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97-%D1%8F%D0%BC%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96/854120114924054/?locale=uk_UA) (https://www.facebook.com/vinoblavtodor/videos/%D0%BF%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%BC%D0%BE-%D1%81%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B2%D0%B8%D0%B9-%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4-%D0%BB%D1%96%D0%BA%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97-%D1%8F%D0%BC%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96/1644090245727658/).

Ключовою одиницею у даних роботах є машина для пневмо-струменевого методу, яка обладнана усім необхідним, щоб оператор міг за допомогою пульта і подавача суміші здійснювати нанесення щебенево-бітумної суміші у ремонтні карти.
Технологія ремонту описана у пунктах 6.3 та 6.17 «Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів», затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 14.02.2012 № 54.
У технічному завданні ТД окреслено квадратуру і глибину ремонту.
Даного цілком достатньо для розрахунку ціни пропозиції і оцінки власних можливостей.
Що ще замовник хоче, щоб учасник дослідив і оглянув?

Отже, ми вважаємо, що оскаржувана вимога невиправдано ускладнює подання тендерних пропозицій, особливо для учасників, які розміщені в інших областях, зокрема Скаржника.
Крім того, Замовник з незалежних від учасника причин може не підписати акт огляду, або не прийняти його, не відповідати на дзвінки, затягувати час тощо.
Крім того, підписуючи акт огляду у замовника, учасник ідентифікує себе, що порушує положення статті 24 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка передбачає, що спілкування із замовником здійснюється виключно через систему закупівель без ідентифікації особи.

Крім того, встановлена у ТД необхідність подання заявки протягом трьох днів обмежує конкуренцію і усуває від участі тих, хто прийняв рішення взяти участь у закупівлі після трьох днів з дати її публікації, зокрема Скаржника.

Таким чином, участь у закупівлі зможуть взяти учасники, які подали заявку на огляд об’єкта протягом трьох днів з дати публікації закупівлі, оглянули його і підписали акт огляду у Замовника, що обмежує конкуренцію, дискримінує Скаржника і усуває його від участі в закупівлі, порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5, статтею 22 та статтею 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Номер: f6fd7ee7864d4be3b36c381d95aadda5
Заголовок пункту скарги: Вимоги до документів АБЗ
Опис заперечення: Вимога тендерної документації, що оскаржується: (Розділ III. Підготовка тендерної пропозиції, підрозділ 1. Зміст тендерної пропозиції Учасника) «Учасник, окрім вищевказаних кваліфікаційних критеріїв, повинен включити до тендерної пропозиції Учасника слідуючі документи:… - інформаційну довідку джерел поставки основних дорожніх матеріалів (В РАЗІ ВІДСУТНОСТІ ВЛАСНОГО АСФАЛЬТО-БЕТОННОГО ЗАВОДУ ( ДАЛІ –АБЗ) НАДАТИ ІНФОРМАЦІЙНУ ДОВІДКУ З ВКАЗАННЯМ НАЙМЕНУВАННЯ ТА МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯ ПОСТАЧАЛЬНИКА ТА ВИРОБНИЧИХ ПОТУЖНОСТЕЙ АБЗ). Також необхідно надати ГАРАНТІЙНИЙ ЛИСТ ПОСТАЧАЛЬНИКА (КЕРІВНИКА АБЗ) ПРО ЗГОДУ ВІДПУСКУ УЧАСНИКУ ДОРОЖНІХ МАТЕРІАЛІВ ВІДПОВІДНО ВИЗНАЧЕНОГО СТРОКУ ТА ОБ’ЄМІВ НАДАННЯ ПОСЛУГ, У ПЕРІОД ВИКОНАННЯ РЕМОНТУ); - АТЕСТАТ ВИРОБНИЦТВА АСФАЛЬТОБЕТОННИХ СУМІШЕЙ ТА АСФАЛЬТОБЕТОННИХ СУМІШЕЙ НА ОСНОВІ БІТУМІВ МОДИФІКОВАНИХ ПОЛІМЕРАМИ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: 16 стаття
Ідентифікатор класифікації: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Тип порушення: Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
Опис суті пункту скарги: Технічне завдання не передбачає ремонту доріг за допомогою асфальтобетонних сумішей.
Технічне завдання містить роботи ліквідації вибоїн машиною для ліквідації вибоїн пневмо-струменевим методом.
Технологія ремонту описана у пунктах 6.3 та 6.17 «Технічних правил ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів», затверджених Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 14.02.2012 № 54 та у ДСТУ-Н Б В.3.2-5:2016 "Настанова з ліквідації вибоїн покриття нежорсткого дорожнього одягу автомобільних доріг".
Так, згідно з пунктом 6.17 Технічних правил ремонту
«Під час забивання тріщин та закладання вибоїн сумішшю щебеневих матеріалів з бітумною емульсією по методу струменево-ін'єкційних технологій роботи проводять у такій послідовності: а) перед забиванням тріщин та закладанням вибоїн їх прочищають за допомогою стисненого повітря та ручного інструменту, далі поверхню карти обробляють в'яжучими матеріалами; б) при глибині ремонтної карти до 5 см її ЗАКЛАДАЮТЬ СУМІШШЮ ЩЕБЕНЮ ФРАКЦІЄЮ 2 5 ММ ТА ЕМУЛЬСІЇ В ОДИН ШАР; в) при глибині ремонтної карти більше 5 см після прочищання та обробки в'яжучими матеріалами НА ДНО ЇЇ УКЛАДАЮТЬ ЩЕБІНЬ ФРАКЦІЇ 5 - 10 ММ, А ПОТІМ В ОДИН ШАР ЗАКЛАДАЮТЬ СУМІШ ЩЕБЕНЮ ФРАКЦІЇ 2 - 5 ММ ТА ЕМУЛЬСІЇ).
Отже, при ремонті пневмо-струменевим методом застосовують суміш щебеню і емульсії, які змішуються в установці відповідної машини. Це не є асфальтобетонними сумішами.

Відповідно до пункту 20.8.2 ДБН В.2.3-4:2015 Автомобільні дороги. Частина I. Проектування. Частина II. Будівництво, відстань транспортування асфлаьтобетонних сумішей не може перевищувати 150 км.
ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не має власного АБЗ та контрактів із заводами-виробниками асфальтобетонних сумішей , що розташовані в радіусі 150 км від місця виконання робіт. Надання атестатів наявного в учасника АБЗ може бути використане Замовником для відхилення пропозиції.
Крім того, Скаржник з комерційних міркувань і вигідної ціни купує щебінь у кар’єра ТОВ «РКДЗ» і не купує його в асфальтобетонного заводу. Тож вимога надання гарантійного листа на поставку дорожніх матеріалів від керівника АБЗ дискримінує Скаржника, зобов’язуючи купувати ці матеріали саме в АБЗ.

Участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, що нададуть гарантійний лист відповідного постачальника (керівника АБЗ) про згоду відпуску Учаснику дорожніх матеріалів відповідно визначеного строку та об’ємів надання послуг, у період виконання ремонту); атестат виробництва асфальтобетонних сумішей та асфальтобетонних сумішей на основі бітумів модифікованих полімерами»

Відтак, умова ТД дискримінує Скаржника і усуває від участі у закупівлі порушуючи принципи закупівель, передбачені статтею 5 та статтею 22, 23 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації