• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 79710000-4 Охоронні послуги

Торги не відбулися

1 270 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 12 700.00 UAH
Період оскарження: 12.03.2024 15:27 - 17.03.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Неправомірна відміна процедури закупівлі

Номер: f8e49cd1ab5740c68e34ebde2d69ae05
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-009095-a.a1
Назва: Неправомірна відміна процедури закупівлі
Скарга:
Підстава для відміни процедури закупівлі згідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей (неможливість усунення порушень) , яке, на думку Замовника, полягає у тому, що під час формування вимог у тендерній документації не достатньо інформативно та коректно був прописаний кваліфікаційний критерій, Замовник не встановив у Додатку № 1 до тендерної документації одну із вимог до Учасника щодо документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази на території міста Олександрія, Кіровоградської області, а саме: баз розміщення груп швидкого реагування із підтвердженням прав власності або підтвердження права оренди на транспортні засоби; офісні приміщення для розміщення учасників груп швидкого реагування та/або копії дійсних договорів з органами УДОС , щодо оперативного реагування наряду поліції у випадку їх виклику. Відсутність даної інформації, на думку Замовника, може призвести до закупівлі послуги, яка у подальшому може бути надана учасником неякісно або не у повній мірі. , що зазначена у рішенні уповноваженої № 5 від 27 березня 2024 року не відповідає дійсності, порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та права скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції.
Дата розгляду скарги: 09.04.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 02.04.2024 18:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 12.04.2024 12:13
Дата виконання рішення Замовником: 07.05.2024 17:01
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасування рішення від 27.03.2024 №5 про відміну процедури закупівлі
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ БЕЗПЕКИ "ЦЕНТР-97", Ольга Данильченко 380482365161 o.danylchenko@centr.od.ua

Пункт скарги

Номер: b89abe64aaab46e2bf93d91fe1f9b00d
Заголовок пункту скарги: Неправомірне застосування підстави для відміни процедури закупівлі
Опис заперечення: Підстава для відміни процедури закупівлі як «недостатня інформативність та коректність встановлення кваліфікаційного критерію» та неможливість внесення змін до тендерної документації на етапі "Кваліфікація переможця" , що зазначена у рішенні уповноваженої № 5 від 27 березня 2024 року не відповідає дійсності, порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та права скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Інші підстави
Ідентифікатор класифікації: Відміна торгів
Тип порушення: Відміна торгів
Опис суті пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни Процедури закупівлі, виходячи з наступного.
Замовник, відміняючи Процедуру закупівлі, посилається на неможливість усунення порушень, яке, на думку Замовника, полягає у тому, що під час формування вимог у тендерній документації не достатньо інформативно та коректно був прописаний кваліфікаційний критерій, Замовник не встановив у Додатку № 1 до тендерної документації одну із вимог до Учасника щодо документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази на території міста Олександрія, Кіровоградської області, а саме: баз розміщення груп швидкого реагування із підтвердженням прав власності або підтвердження права оренди на транспортні засоби; офісні приміщення для розміщення учасників груп швидкого реагування та/або копії дійсних договорів з органами УДОС , щодо оперативного реагування наряду поліції у випадку їх виклику. Відсутність даної інформації, на думку Замовника, може призвести до закупівлі послуги, яка у подальшому може бути надана учасником неякісно або не у повній мірі.

Замовник зазначає, що згідно п.28 Особливостей у тендерній документації Замовником зазначаються один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Під час формування вимог у тендерній документації не достатньо інформативно та коректно був прописаний вище зазначений кваліфікаційний критерій.

Замовник не встановив у Додатку №1 до тендерної документації одну із вимог до учасника щодо документального підтвердження наявності матеріально технічної бази на території міста Олександрія, Кіровоградської області, а саме: баз розміщення груп швидкого реагування із підтвердженням прав власності або підтвердження права оренди на транспортні засоби; офісні приміщення для розміщення учасників груп швидкого реагування та/або копії дійсних договорів з органами УДОС, щодо оперативного реагування наряду поліції у випадку їх виклику. Відсутність вказаної інформації може призвести до закупівлі послуги, яка у подальшому може бути надано учасником неякісно або не у повній мірі.

Відповідно до абз.З п. 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених
у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується замовником в електронній системі закупівель, а саме в оголошенні про проведення відкритих торгів, таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів.

Оскільки, відсутність даної вимоги було виявлено під час кваліфікації переможця, Замовник немає законної підстави та технічної можливості внести зміни до Додатку №1 до тендерної документації.
Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути необхідно, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, прийняти рішення про відміну відкритих торгів

Скаржник категорично не погоджується з таким обгрунтуванням необхідності відміни, адже Замовник при цьому не ваказує яку саме норму Закону ним порушено.

Внесення змін до тендерної документації з ініціативи ЗЗамовника є його правом, а, така «забудькуватість», яка за твердженням Замовника призвела до порушень ним законодавства у сфері публічних закупівель не дає можливості відмінити закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей.

Скаржник не може погодитись із тлумаченням поняття «порушення у сфері закупівель» зазначеним у Протокоілі 3 % від 27 березня 2024 року з огляду на те, що частиною 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлені вимоги до тендерної документації,а саме: у тендерній документації зазначаються такі відомості:
1) інструкція з підготовки тендерних пропозицій;
2) один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 цього Закону;
3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
4) інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби);
5) кількість товару та місце його поставки;
6) місце, де повинні бути виконані роботи чи надані послуги, їх обсяги;
7) строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг;
8) проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов;
9) опис окремої частини або частин предмета закупівлі (лота), щодо яких можуть бути подані тендерні пропозиції, у разі якщо учасникам дозволяється подати тендерні пропозиції стосовно частини предмета закупівлі (лота). Замовник може передбачити можливість укладення одного договору про закупівлю з одним і тим самим учасником у разі визначення його переможцем за кількома лотами;
10) перелік критеріїв оцінки та методика оцінки тендерних пропозицій із зазначенням питомої ваги кожного критерію.
У разі застосування критерію оцінки вартість життєвого циклу, методика оцінки тендерних пропозицій повинна містити опис усіх складових вартісних елементів та перелік документів і інформації, які повинні надати учасники для підтвердження вартості складових елементів життєвого циклу. Замовник у разі необхідності дисконтування витрат життєвого циклу майбутніх періодів може використовувати поточну облікову ставку Національного банку України. Вартість життєвого циклу може рахуватися як сума всіх витрат життєвого циклу або сума всіх витрат життєвого циклу, поділена на розрахункову одиницю експлуатації предмета закупівлі;
11) строк дії тендерної пропозиції, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними, але не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
12) валюта, у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції;
13) мова (мови), якою (якими) повинні бути складені тендерні пропозиції;
14) кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
15) розмір та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати);
16) розмір, вид, строк та умови надання, повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю (якщо замовник вимагає таке забезпечення надати);
17) прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками;
18) вимога про зазначення учасником у тендерній пропозиції інформації (повне найменування та місцезнаходження) щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати до виконання робіт чи послуг як субпідрядника/співвиконавця в обсязі не менше 20 відсотків від вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг;
19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
3. Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону.

Відповідно до частин першої та другої статті 16 Закону встановлено наступне: Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Нормами статті 16 Закону не встановлено ніяких жодних вимог до Замовника в частині «інформативності» та «коректності» встановлення кваліфікаційнних критеріїв. Не встановлення документального способу підтвердження відповідності такому критерію як матеріально-технічна база не порушує жодну з вимог закону України «Про публічні закупівлі» та жодну норму Постанови Кабінету Міністрів України № 1178.

Виходячи зі змісту статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення порушенням законодавства про закупівлі є:
Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)"; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції, Придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель відповідно до вимог закону; застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом; невідхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону; відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення); укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі; внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; внесення недостовірних персональних даних до електронної системи закупівель та неоновлення у разі їх зміни; порушення строків оприлюднення тендерної документації, Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом.
Зазначений перелік порушень є вичерпним .

Таким чином, на нашу думку, тендерна документація у закупівлі № UA-2024-03-12-009095-a складена у відповідності до вимог закону, невстановлення у тендерній документації способу документального підтвердження наявності матеріально-технічної бази у місті Олександрія не є порушенням Закону так само як не є порушенням невнесення змін до тендерної документації з ініціативи Замовника.

А відтак, така підстава для відміни процедури закупівлі як «недостатня інформативність та коректність встановлення кваліфікаційного критерію» , що зазначена у рішенні уповноваженої № 5 від 27 березня 2024 року не відповідає дійсності, порушує основні принципи здійснення публічних закупівель та права скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд його тендерної пропозиції. До того ж Замовник у оскаржуваному рішенні не зазначає яку конкретно норму Закону "Про публічні закупівлі" він порушив.

Крім того, Замовником у зазначеній процедурі 25.03.2024 року о 09:56 була розміщена вимога про усунення невідповідностей, в якій Замовник вимагав надати документи, не передбачені тендерною документацією. Тобто, станом на 25 березня 2024 року Замовник ще вважав порушенням той факт, що забув прописати у тендерній документації дискримінаційну вимогу щодо наявності матеріально-технічної бази у місті Олександрія.

На підставі наведеного вище, вважаємо що у Замовника відсутня підстава для відміни процедури закупівлі у зв’язку із неможливістю усунення порушень.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)