• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 30190000-7 – Офісне устаткування та приладдя різне (Канцелярське приладдя)

Торги відмінено

431 172.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 155.86 UAH
Період оскарження: 12.03.2024 14:47 - 05.04.2024 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга стосовно оскарження умов тендерної документації Замовника. Скарга щодо Рішення, відповідно до протоколу № 54 від 12.03.2024 року (надалі – Документація), встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників.

Номер: 72547e08d6ce4d4aa731d6b43bb6449a
Ідентифікатор запиту: UA-2024-03-12-008562-a.a1
Назва: Скарга стосовно оскарження умов тендерної документації Замовника. Скарга щодо Рішення, відповідно до протоколу № 54 від 12.03.2024 року (надалі – Документація), встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 27.03.2024 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.03.2024 16:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 01.04.2024 12:04
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесені та оприлюднені відповідні зміни до тендерної документації
Автор: ТОВ "КОМПАНІЯ УКРКАНЦТОРГ", Світлана Житнікова +380504137427 ukrkanctorg@gmail.com

Пункт скарги

Номер: 826e360725d4481c9524fc6d5d2c286b
Заголовок пункту скарги: Технічні вимоги Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації.
Опис заперечення: 1. В Додатку 2 до Документації встановлені технічні характеристики до позиції №2 паперу для друку формату А4 «Світанок» 80г/м2, (100% вторинна сировина) 400 аркушів за позицією №2 в таблиці №1 є дискримінаційними по відношенню до учасників та встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції серед учасників в даному тендері.

2. В Додатку 2 до Документації встановлені технічні характеристики до позиції №3 паперу для друку А4 «Біла ніч» світло сірий, 80 г/м2 (100% вторинна сировина), 400 аркушів за позицією №3 в таблиці №1 є дискримінаційними по відношенню до учасників та встановлені Замовником неправомірно з метою обмеження конкуренції серед учасників в даному тендері.
3. У п. 1.2 Додатку 2 Документації Замовником встановлена наступна вимога: «сертифікати ISO – 9001, ISO –14001, ISO – 22000 (чинних на момент подання тендерних пропозицій), виданих виробнику паперу до товару відповідно до технічних вимог до паперу викладених у Таблиці 1 на позиції 1, 2, 3.» є дискримінаційною вимогою.
4. У п. 2 Додатку 2 Документації Замовником встановлена наступна вимога: «Учасник повинен надати у складі своєї пропозиції документ (довідка або експертний висновок Головного управління статистики /Торгово-промислової палати України або довідка з товарної біржі),який підтверджує відповідність цінової пропозиції рівню ринкових цін, виданий не раніше дати оголошення процедури закупівлі.» є дискримінаційною вимогою.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Інші дії замовника
Ідентифікатор класифікації: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі
Тип порушення: Технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі
Опис суті пункту скарги: Скаржник вважає, що Замовником у тендерній документації, затвердженій рішенням уповноваженої особи Замовника, у формі протоколу № 54 від 12.03.2024 року (надалі – Документація), встановлено дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та які дозволять Замовнику визначити переможцем процедури заздалегідь визначеного учасника на власний розсуд Замовника без дотримання принципу об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій конкурсних торгів учасників.
Хочемо зазначити, що встановлені Замовником технічні характеристики паперу відносяться лише до паперу виробництва однієї компанії, до позиції №2 та № 3 Додатку 2. При цьому, надати еквівалент вказаному паперу неможливо, оскільки відсутній будь-який інший виробник, який може запропонувати аналогічний папір з такими ж технічними характеристиками у їх сукупності, яка вимагається Документацією.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність. Здійснення добровільної оцінки відповідності визначені Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі - Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом). Добровільна оцінка відповідності, яка здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Крім того, добровільність сертифікації в Україні, яка встановлена на законодавчому рівні, жодним чином не дозволяє обґрунтувати обов’язкової необхідності отримання, та надання сертифікатів ISO, що вимагаються Замовником у Додатку № 2 Документації.
Вважаємо, що Замовником під час проведення даної процедури закупівлі грубо порушуються принципи недискримінації учасників та рівного ставлення до них, принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип максимальної економії, ефективності та пропорційності при здійсненні процедур закупівель, принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Хоча, відповідно до ч.4 ст.5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. В той же час, відповідно до ч.4 ст.22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Отже, вважаємо, що Замовником встановлені у Документації вимоги, які є дискримінаційними по відношенню до Скаржника, та які порушують правові норми, визначення ст. 5, 22 Закону, а також правову норму п.4 ч.10 ст.11 Закону, яка зобов’язує Замовника забезпечити рівні умови для всіх учасників, об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі.
Виходячи з вищенаведеного, керуючись статтями 3, 5, 8, 11, 22, 23, 25, 28, 30 Закону, пунктами 28, 55, 56, 59 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації